Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miksi te menette ravintolassa istumaan likaiseen pöytään?
23.09.2012 |
Kysymys otsikossa. Lupasin tehdä kyseisestä asiasta gallupin nimettömänä koska tämä jaksaa ihmetyttää oman alani väkeä aina vain. Miksi siis siihen ravintolan ehkä ainoaan likaiseen pöytään, jossa edellisen asiakkaan vesi/viinilasit, ei pyyhittyä pöytää eli ruoan jämiä pöydällä jne. pitää mennä istumaan, vaikka ihan vieressä olisi puhdas?
Monta kertaa todistanut tapahtumaa että 12 vapaasta pöydästä yksi on likainen, ja asiakkaat menevät juuri siihen.
Tai jos ohjaan ihmisiä istumaan, eli kerron että vapaasti saa valita mieluisen PUHTAAN pöydän, niin silti mennään siihen likaiseen?
Kertokaa rakkaat avmammat syy tähän, nimettömänä kehtaan kysyä. Töissäni en
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kyllä tiedän tarjoilijana minun on siivottava jokatapauksessa sekin pöytä, mutta kyllä yhtä hyvin viereinenkin pöytä voi olla yhtä hyvä tai jopa parempikin, kuin se likainen johon istutte naama väärinpäin, koska se on LIKAINEN. Vaikka itse juuri sen likaisen pöydän valitsitte. ja kyllä meidän työhön kuuluu muukin kuin pöydän siivoominen. Ymmärrän jos pöytä tosiaankin on se ravintolan "paras" eikä sinua haittaa odottaa pientä hetkeä, että joku sen siivoaa tai esimerkiksi jos pyytäisitte ystävällisesti voisimmeko tulla siistimään pöydän teitä varten. Mutta se että rupeatte itse toisten likaisia astioita keräämään pöydän yleensä väärälle puolelle (josta ne on tarjoilijan vaikea ottaa) tai että jopa rupeatte niitä nostamaan toiselle pöydälle. Ja kyllä jos olen yksin töissä minulla on vain yhteensä kaksi kättä ja kaksi jalkaa käytössäni ja asikkaita voi olla enemmän kuin jokaiselle "työvälineelleni" yksi! Ja kyllä kiireessä vaikka meitä olisikin useampi työtehtävämme voi muuttua yhtäkkiä ( lähden vaikka vaihtamaan oluttynnyriä) toinen tarjoilija ei ehkä voi tietää että olette juuri hetki sitten saapunut siihen, koska edessänne on vajaita edellisen asiakkaan laseja. Ja kun kyse ei yleensä oikeasti ole edes siitä että onko se pöytä joka on likainen niin sitten huonoin vai paras. No asiaan on jo tottunut lähinnä asia huvittaa.. mutta kun luke näitä teidän kirjoituksia niin alkaa päässä kiehumaan