Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt taisin mokata :(

Vierailija
23.09.2012 |

Olin tässä tietokoneella ja kuulin n. klo 2.30 lapsen itkua ikkunan kautta. Menin sitten parvekkeelle kuuntelemaan, että tulisko jostain asunnosta ja minkä tyyppistä itku olisi. No ei tullut asunnosta, vaan alhaalta katukäytävältä. Siellä oli lapsi oletettavasti vanhempiensa kanssa. Lapsi huusi kuin syötävä ja äiti huusi välillä lapselleen venäjäksi jotain. Isä oli hiljaa koko ajan. Kenelläkään ei ollut iltaan sopivia vaatteita (leggingsiä ja puolipitkää t-paitaa naispuolisilla, miehellä oli pitkät housut ja t-paita). Katselin sitten, että olisivatko kenties menossa autoon tai jotain. No eivät menneet, vaan lähtivät kävelemään keskustaa kohti ja lapsi vaan huusi ja koitti tapella itseään irti vanhempiensa otteesta. Koko ajan mietin, että soittaisinko poliisille vai en. No perhe sitten katosi näkyvistäni ja menin sisälle kamala epäilys rinnassa koko ajan. Olin jonkun 5 minuuttia sisällä ja kuulin kuinka alkoi ulkona hirveä rankkasade. Tässä vaiheessa päätin laittaa vaatteet päälle ja lähteä koiran kanssa ulos katsomaan, josko löytäisin perheen ja voisin soittaa poliisille havainnon. No en nähnyt/kuullut enää ketään ulkona, mutta näin kuinka viereiseen katuun ajoi tavallinen poliisiauto maija perässään. Saatan vain toivoa, että joku oli soittanut poliisille ja nämä autot olisivat perhettä varten (tavisauto lapselle ja maija vanhemmille). Kävelin vielä pari korttelia ympäri, että josko ne eivät olisikaan olleet heille ja perhe olisi ollut vielä vapaalla jalalla.

Syyt miksi en soittanut poliisille, niin toivoin koko ajan, että lapsi olisi vaikka sairas ja he olisivat olleet matkalla päivystykseen. Tilanne ei kuitenkaan vaikuttanut sellaiselta. Toiseksi olen tänä vuonna soittanut hälytyskeskukseen jo kolme kertaa ja ajattelin et se on jotenkin liikaa :( olen siis soittanut kaksi kertaa rattijuoppoudesta ja kerran tappelusta, joka pihalla on sattunut. Tiedän, että tyhmiä syitä, enkä voi enää muuta toivoa kuin että tilanne on saatu hallintaan...

Kiitos jos jaksoit lukea pitkän tekstini, ja pahoittelen vajaavaista äidinkieltäni.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä AV-mamma tirkistelee sälekaihtimien välistä, josko naapurin pikku-Pertille ei oltukaan ostettu uuden uutta Reimateccia. O_o

Vierailija
42/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ikkunasta kuuluu kyllä aika hyvin kaikki äänet silloin kuin räppänä on auki (eli melkein koko ajan). Mielestäni lapsen huuto puoli kolmen aikaan yöllä ei ole normaalia elämisen ääntä. Samaten tappelun kuulin ikkunan kautta, joten miksi en olisi soittanut turpiin saaville apua, ku en itse uskalla mennä mättämään kavereita turpaan? Ja noi rattijuopumukset huomasin lenkittäessäni koiraa. Mitään en siis erikseen kyttäile sälekaihtimen takaa (ei meillä edes ole sellaisia).

Haluan auttaa kanssaihmisiä parhaan kykyni mukaan ja nuo tilanteet ovat olleet sellaisia, että koen poliisivoimien olevan oikeita auttajia näissä kohdissa (poikkeuksena viestini perhe, jolle olisi pitänyt soittaa apua, mutta jostain syystä vain epäilin). Olen minä myös talviaikaan ottanut pari laitapuolen kulkijaa kotiini nukkumaan, kun ovat olleet talvella ulkona nuokkumassa penkillä eikä ole ymmärrystä lähteä sisätiloihin.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatecciä??? Onks tää taas se Enkeli-Elisan kirjoittaja lukemassa tätä palstaa??

Vierailija
44/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan vielä sanoa, että tämä alue jossa asun, on muuttunut rauhattomammaksi. Viihdyn täällä todella hyvin kuitenkin. En pelkää itseni puolesta, sen verran osaan itseäni puolustaa, eikä minua olekkaan täällä koskaan (tai missään muuallakaan) vielä uhkailtu. Ideaali olisi kuitenkin, että pääsisin asumaan jonnekkin korpeen omavaraistalouteen, nii ei tarvitsisi huolehtia muista kuin itsestäni, avomiehestäni ja lemmikeistämme.

-ap-

Vierailija
45/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt senkin ajan, että poliisin hälytysnumero oli puhelimen pikavalikossa. Mutta siitä on jo aikaa, siis poliisin oman numeron käytöstä.

Jotenkin siihen kehtasi soittaa "turhemmista" asioista kuin hätäkeskukseen ja tavallisesti sai yhteyden suoraan poliisiin, henkilökohtaisesti ilman välikäsiä.

Mikähän senkin uudistuksen tarkoitus oli? Vähemmän ilmoituksia poliisille -> vähemmän töitä -> poliiseja tarvitaan vähemmän?

Vierailija
46/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan vielä sanoa, että tämä alue jossa asun, on muuttunut rauhattomammaksi. Viihdyn täällä todella hyvin kuitenkin. En pelkää itseni puolesta, sen verran osaan itseäni puolustaa, eikä minua olekkaan täällä koskaan (tai missään muuallakaan) vielä uhkailtu. Ideaali olisi kuitenkin, että pääsisin asumaan jonnekkin korpeen omavaraistalouteen, nii ei tarvitsisi huolehtia muista kuin itsestäni, avomiehestäni ja lemmikeistämme.

-ap-

Vierailija
47/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat olleet kylässä joillain, jotkut juhlat esim. ja sitten oli se kotiinlähdön hetki ja muksu on herätetty ja tietty väsynyt...

Vierailija
48/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa kannata paljon miettiä, sen kun toimii vaan. Lapsen etu siinä olisi ollut kyseessä. Kauhea tilanne, raahata lasta yöllä sateessa kaupungilla.

Vierailija
49/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän täysin. minullekin olisi jäänyt huono mieli tuollaisesta, kun ei tiedä olisiko sittenkin pitänyt tehdä jotain.

ei sitä tiedä vaikka olisivat varastaneet sen lapsen ja siksi lapsi pani niin vastaan. ihan kauheaa :(

mutta ei aina voi soittaa poliiseja, mitä jos he olivat vain menossa miehen siskolle yöksi kun heillä hajosi lämmitys tms. ei sitä tiedä :/

Vierailija
50/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän täysin. minullekin olisi jäänyt huono mieli tuollaisesta, kun ei tiedä olisiko sittenkin pitänyt tehdä jotain.

ei sitä tiedä vaikka olisivat varastaneet sen lapsen ja siksi lapsi pani niin vastaan. ihan kauheaa :(

mutta ei aina voi soittaa poliiseja, mitä jos he olivat vain menossa miehen siskolle yöksi kun heillä hajosi lämmitys tms. ei sitä tiedä :/

Mitä jos yöllä lapsi oli vaan väsynyt ? Olivat olleet kylässä ja oli kotiinlähdön aika.

Vierailija
51/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaa, lähtivät klästä kotin, lpaset ikee usein myös öisin.

Vierailija
52/52 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottanut laitapuolen kulkijoita nukkumaan yöksi kotiisi? Tuohan on hengenvaarallista! Olisit soittanut niillekin noutajiksi poliisit. Kyllä poliisi hakee suojaan sammuneen pakkasella. Ja voit vielä odottaa vieressä, kunnes poliisi todella saapuu - tai itse asiassa velvollisuutesi on varmistaa poliisin saapuminen.