Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat käyttäytyvät huonosti - eivätkä halua että siitä puhutaan

Vierailija
08.07.2026 |

Kokemusta on sekä nuorena äidiksi tulleista & täysin lapsettomista parisuhteen ja lasten vastustajista.

Teiniäidit olivat aina tunkemassa väkisin lastaan hoitoon. Jos erehtyi kylään niin äiti saattoi juosta ulos ja soittaa perään, että käy kaupungilla ja tulee yöllä takaisin, voitko katsoa lasten perään. Sitten ihmeteltiin kun en enää halunnut tavata.

Vela-naiset ja miehet taas ovat avoimen vihamielisiä lapsille. Pariskunta tuli kotiini vastasyntynyttä vauvaa katsomaan, mies sanoi suoraan että "Kauheeta! Onneks mulla ei oo tollasta kotona, mä voin käydä ulkona vaikka joka ilta." Kerran menin kaverin luo kahvikutsuille, enkä saanut lapsenvahtia. Kaverin leuka loksahti, kun tulin vauvanvaunujen kanssa. Olin tunnin vierailulla. Hän sanoi että ei kyllä itse olisi tullut kylään lapsen kanssa! Olin pizzalla & leffassa kolmen vela-naisen kanssa, olemme 4-kymppisiä. Kun valitsimme elokuvaa, sanoin että aikuinen tyttäreni, 22v, pitäisi varmaan myös siitä leffasta. Yksi vela pyöritteli silmiään, toinen tiuskaisi: "No ei se nyt meidän kanssa tule! Hänellä on varmaan omatkin kaverit!" 

En aina oikein ymmärrä velojen lapsiperhevihaa. Näitten kanssa minun vaan on pärjättävä. Käytös on välillä niin kulmikasta, että näemme porukalla vain kerran, pari vuodessa. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuon jankkaaminen auttaa.

SINUN. EI. TARVITSE. PÄRJÄTÄ. TUOLLAISTEN. KAVEREIDEN. KANSSA.

Vierailija
2/6 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. Kerran yksi jopa pieraisi hississä. Tai sitten se oli vaippa, joka haisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kahvikutsuille mennä lapsen kanssa jos siitä ei ole erikseen sovittu, oma mokasi. On fakta, että lapsi - erityisesti vauva - on erittäin sitova eikä sellaisen saatuaan voi tehdä asioita kuten ennen.

Vierailija
4/6 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista velaprovoa tunget jo ties kuinka monetta kertaa palstalle.

Vierailija
5/6 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty juttu. Ei sulla edes mitään lasta ole, kunhan provoilet.

Vierailija
6/6 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsia mutta jos haluan kaverin kanssa kahville näen punaista jos ottaa lapset mukaan. Tykkään vaan omistani, muiden en voi sietää. Sen sijaan koiralliset ystävät ovat aina tervetulleita koiransa kanssa, rakastan koiria

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän