Soitat miehellesi töihin, kun olet väsynyt kirkuviin lapsiin
Valitat ettet jaksa enää. Mitä miehesi vastaa?
Jos vastaa esim. "minkä mä sille voin" tai muuta vastaavaa, kuinka reagoit?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:29"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:27"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:15"] Kiva että muut äidit jaksaa hyvin eivätkä valita väsymystä miehelleen. Olisiko mahdollista kuitenkin ymmärtävämpi asenne väsynyttä äitiä kohtaan? Ei kaikki ole yhtä superihmisiä vaan väsyy kotiäitiyteen. Ap [/quote] No ei tulis pieneen mieleenkään kesken työpäivän siitä soittaa, illalla ehtii puhua. Mulla siis miehellä normaali 7-15 duuni. [/quote] No onnittelut. En mäkään soittelis jos jossain töissä olisi mihin ei voi soitella mut tuonne voi. Freelancereille tiedoksi että on olemassa hirveesti freelancereitä jotka tekee vaikka koko ikänsä ilman palkkaa töitään. Myös aikuista ihmistä ei voi pakottaa palkkatyöhön ja uskokaa pois että tästä on riidelty melkein eroon asti. Kukaan ei ole kysynyt multa haluanko elättää. Joka tapauksessa olen valmis tällaiseen järjestelyyn mutta kyllä mun täytyy olkapää miehestä saada. Ap [/quote] No ei ole, eikä tee koska se ei ole mahdollista juuri kenellekään aikuiselle hengailla ilmaiseksi jossain kutsuen sitä työksi, ei vaan ole. Itsekin olen freekku, niinkuin miehenikin, emme todellakaan tekisi päivääkään ilmaiseksi vaikka rakastammekin alojamme. [/quote] Jep. Minäkin rakastan työtäni, mutta en todellakaan tekisi sitä ilmaiseksi hetkeäkään. Ei todellakaan ole olemassa freelancereita, jotka tekee työtään ilmaiseksi koko ikänsä. Miehesi olisi jo aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta. [/quote] Kyllä suurin osa taiteilijoista tekee ikänsä ilmaiseksi töitä.
[/quote]
Freelancer ei ole sama kuin taiteilija. Taiteilija ei ole sama kuin freelancer. Ja voin valaista, että taiteilijoilla on lähes aina myös jokin leipätyö. Moni antaa opetusta, monella on jokin kakkosammatti. Esimerkiksi postinlajittelijoina oli töissä useampi ammattitaiteilija, kun itsekin siellä olin jonkin aikaa töissä silloin kun en tienannut vielä freelancerina tarpeeksi... Poikkeustilanteita on ne, kun saa apurahan, jolloin voi keskittyä useamman kuukauden pelkästään taiteen tekemiseen. Kyllä nyt aikuinen ihminen järjestää itselleen toimeentulon, eikä niin että vaimo elättää ja saa burn outin siitä hyvästä!
[/quote]
Ei taas päde kaikkiin. Ei voi pakottaa aikuista töihin. Sanoin myös että olen valmis tällaiseen järjestelyyn mutta haluan myös olla miehelleni nainen, eikä vain ruokkiva käsi. Haluaisin rakkauden tunnustuksia, seksiä ja tukea kun olen uupunut.
Vastauksista päätellen vaadin liikoja ja olen vajaa. Mies taitaa olla samaa mieltä, sillä olen jäänyt paitsi edellä mainittuja asioita.
Kotitöitä hän tekee kyllä ja iltaisin hoitaa lapsia.
Ap
Siis mitä vittua?! Soitteletteko miehillenne töihin että nyyh nyt vähän vauva itkee ja lapset riehuu, en jaksa.
Itse soitan vain ja ainoastaan jos on joku hätä tai oikea ongelma. Esim. lapsi sai aivotärähdyksen,niin silloin soitin tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:49"]Siis mitä vittua?! Soitteletteko miehillenne töihin että nyyh nyt vähän vauva itkee ja lapset riehuu, en jaksa.
Itse soitan vain ja ainoastaan jos on joku hätä tai oikea ongelma. Esim. lapsi sai aivotärähdyksen,niin silloin soitin tietenkin.
[/quote]
Säälittää enemmän ne äijät näissä tilanteissa.
No juu kiitos vastauksista eipä se kai auta oon vissiin itse toiminut väärin kun kehtasin soitella miehelle töihin ja häiritä silleen. No sitten oon saanut just mitä ansaitsen koska soitan ehkä kerran viikossa itkupuhelun etten jaksa kuunnella kirkumista.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:51"]
No juu kiitos vastauksista eipä se kai auta oon vissiin itse toiminut väärin kun kehtasin soitella miehelle töihin ja häiritä silleen. No sitten oon saanut just mitä ansaitsen koska soitan ehkä kerran viikossa itkupuhelun etten jaksa kuunnella kirkumista. Ap
[/quote]
Siis kerran viikossa? Niin usein?
Onko miehesi kuitenkin joskus välittänyt? Siihen turtuu kun jatkuvasti tulee niitä puheluita eikä niille oikein mitään mahda. Miehellä on sama edessä sitten illalla kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:29"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:27"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:15"] Kiva että muut äidit jaksaa hyvin eivätkä valita väsymystä miehelleen. Olisiko mahdollista kuitenkin ymmärtävämpi asenne väsynyttä äitiä kohtaan? Ei kaikki ole yhtä superihmisiä vaan väsyy kotiäitiyteen. Ap [/quote] No ei tulis pieneen mieleenkään kesken työpäivän siitä soittaa, illalla ehtii puhua. Mulla siis miehellä normaali 7-15 duuni. [/quote] No onnittelut. En mäkään soittelis jos jossain töissä olisi mihin ei voi soitella mut tuonne voi. Freelancereille tiedoksi että on olemassa hirveesti freelancereitä jotka tekee vaikka koko ikänsä ilman palkkaa töitään. Myös aikuista ihmistä ei voi pakottaa palkkatyöhön ja uskokaa pois että tästä on riidelty melkein eroon asti. Kukaan ei ole kysynyt multa haluanko elättää. Joka tapauksessa olen valmis tällaiseen järjestelyyn mutta kyllä mun täytyy olkapää miehestä saada. Ap [/quote] No ei ole, eikä tee koska se ei ole mahdollista juuri kenellekään aikuiselle hengailla ilmaiseksi jossain kutsuen sitä työksi, ei vaan ole. Itsekin olen freekku, niinkuin miehenikin, emme todellakaan tekisi päivääkään ilmaiseksi vaikka rakastammekin alojamme. [/quote] Jep. Minäkin rakastan työtäni, mutta en todellakaan tekisi sitä ilmaiseksi hetkeäkään. Ei todellakaan ole olemassa freelancereita, jotka tekee työtään ilmaiseksi koko ikänsä. Miehesi olisi jo aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta. [/quote] Kyllä suurin osa taiteilijoista tekee ikänsä ilmaiseksi töitä.
[/quote]
Freelancer ei ole sama kuin taiteilija. Taiteilija ei ole sama kuin freelancer. Ja voin valaista, että taiteilijoilla on lähes aina myös jokin leipätyö. Moni antaa opetusta, monella on jokin kakkosammatti. Esimerkiksi postinlajittelijoina oli töissä useampi ammattitaiteilija, kun itsekin siellä olin jonkin aikaa töissä silloin kun en tienannut vielä freelancerina tarpeeksi... Poikkeustilanteita on ne, kun saa apurahan, jolloin voi keskittyä useamman kuukauden pelkästään taiteen tekemiseen. Kyllä nyt aikuinen ihminen järjestää itselleen toimeentulon, eikä niin että vaimo elättää ja saa burn outin siitä hyvästä!
[/quote]
Ei taas päde kaikkiin. Ei voi pakottaa aikuista töihin. Sanoin myös että olen valmis tällaiseen järjestelyyn mutta haluan myös olla miehelleni nainen, eikä vain ruokkiva käsi. Haluaisin rakkauden tunnustuksia, seksiä ja tukea kun olen uupunut.
Vastauksista päätellen vaadin liikoja ja olen vajaa. Mies taitaa olla samaa mieltä, sillä olen jäänyt paitsi edellä mainittuja asioita.
Ap
[/quote]
kyllä sä voit vaatia sun miestä hankkimaan työn mistä tulee rahaa. en käsitä yhtään miten voit olla valmis tuollaiseen järjestelyyn. siitähän näyttää kärsivän koko perhe.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:17"]
Valitat ettet jaksa enää. Mitä miehesi vastaa? Jos vastaa esim. "minkä mä sille voin" tai muuta vastaavaa, kuinka reagoit?
[/quote]
Eipä ole enää aikoihin tullut tuollaista tarvetta. Silloin joskus kun näin oli, vastaus oli yleensä " Koita kulta jaksaa vielä pari tuntia. Mä yritän päästä lähtemään kolmen aikoihin. Tarviiko käydä kaupassa?" Ihana mieheni. Keräsi kiljuvat kakarat kasaan, jotta sain tehdä ruokaa rauhassa tai tilasi sen pizzan jos katastrofi oli jo niin valloillaan ettei ruuanlaitostakaan tullut enää mitään. Vaikka ne taisi olla aika hirveitä aikoja aina joskus, niin hyvin me niistä selvittiin yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:51"]
No juu kiitos vastauksista eipä se kai auta oon vissiin itse toiminut väärin kun kehtasin soitella miehelle töihin ja häiritä silleen. No sitten oon saanut just mitä ansaitsen koska soitan ehkä kerran viikossa itkupuhelun etten jaksa kuunnella kirkumista. Ap
[/quote]
Siis kerran viikossa? Niin usein?
Onko miehesi kuitenkin joskus välittänyt? Siihen turtuu kun jatkuvasti tulee niitä puheluita eikä niille oikein mitään mahda. Miehellä on sama edessä sitten illalla kuitenkin.
[/quote]
Joskus hän vastaa ystävälliseen sävyyn. Toisinaan ei vastaa ollenkaan. Juuri koska soitin kun hän työskenteli. Minulle hän viestittelee vittuilevasti jos 4 tunnin työvuoro venyy puolella tunnilla. Niistä tunneista suurin osa on niin että lapset jo nukkuvat. Mies ei ulkoile lasten kanssa koskaan vaan minä hoidan sen päivällä. Vaihtaisin mielelläni paikkoja hänen kanssaan jos olisi mahdollista. En tekisi itsekään palkkatyötä jos mies voisi elättää minut. Tai siis tietenkin jos hän olisi valmis elättää minua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:36"]
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
kyllä sä voit vaatia sun miestä hankkimaan työn mistä tulee rahaa. en käsitä yhtään miten voit olla valmis tuollaiseen järjestelyyn. siitähän näyttää kärsivän koko perhe.
[/quote]
Olen vaatinut ja mies meni töihin ja se teki suuren railon meidän välille, että pakotin hänet töihin. En enää aio tehdä niin, koska välitän miehestäni eikä pakottaminen oikein paranna asioita kuin vain minun näkökulmasta. Mieshän oli heti se joka joutui kärsimään ja tekemään kuten minä haluan. Hän on valmis laskemaan elintasoamme työttömyysetuuksien tasolle ja sanoo että töihinmeno on valinta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:17"]
Valitat ettet jaksa enää. Mitä miehesi vastaa? Jos vastaa esim. "minkä mä sille voin" tai muuta vastaavaa, kuinka reagoit?
[/quote]
Eipä ole enää aikoihin tullut tuollaista tarvetta. Silloin joskus kun näin oli, vastaus oli yleensä " Koita kulta jaksaa vielä pari tuntia. Mä yritän päästä lähtemään kolmen aikoihin. Tarviiko käydä kaupassa?" Ihana mieheni. Keräsi kiljuvat kakarat kasaan, jotta sain tehdä ruokaa rauhassa tai tilasi sen pizzan jos katastrofi oli jo niin valloillaan ettei ruuanlaitostakaan tullut enää mitään. Vaikka ne taisi olla aika hirveitä aikoja aina joskus, niin hyvin me niistä selvittiin yhdessä.
[/quote]
Kuulostaa ihanalta, teillä on puhallettu yhteen hiileen ja oltu toistensa tukena. Hieno kuulla :)
Ap
Vastaa että koita jaksaa ja yrittää vielä saada lapset puhelimeen, rauhottuvat kun saavat jutella isin kanssa. Harvemmin kyllä soitan noissa tapauksissa, yleensä laitan viestiä.
Tarvitsette perheneuvolaa / pariterapiaa asap. Miehesi olisi myös aika kasvaa aikuiseksi. En oikein ymmärrä, mitä saat parisuhteelta, kun mies on noin itsekäs ja lapsellinen.
En tajua miksi pitäis soitella toiselle töihin, että lapset ovat mahdottomia ja en jaksa. hänellä on siellä omat työnsä tehtävänä.
Se joka on lasten kanssa kotona hoitaa ne lapset ja koittaa keksiä jotain siihen asti että toinen tulee kotiin.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:08"]
Tarvitsette perheneuvolaa / pariterapiaa asap. Miehesi olisi myös aika kasvaa aikuiseksi. En oikein ymmärrä, mitä saat parisuhteelta, kun mies on noin itsekäs ja lapsellinen.
[/quote]
Näinpä. Perhedynamiikka ei oiikein toimi jos mies vaan harrastelee päivät ja joudut sen vuoksi olemaan itse illat töissä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:08"]Tarvitsette perheneuvolaa / pariterapiaa asap. Miehesi olisi myös aika kasvaa aikuiseksi. En oikein ymmärrä, mitä saat parisuhteelta, kun mies on noin itsekäs ja lapsellinen.
[/quote]
Hän on hyvä mies. Ehkä rakkaus on kuollut minua kohtaan? Hoitaa oman työnsä hyvin (vaikka ei siitä palkkaa saa) kotitöistä oman osansa ja on hyvä isä lapsille. Minä vain jään huomiota paitsi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:49"]Siis mitä vittua?! Soitteletteko miehillenne töihin että nyyh nyt vähän vauva itkee ja lapset riehuu, en jaksa.
[/quote]
No en kyllä joka itkusta soita, mutta olen raskaana ja hormonit jyllää, soitin kerran leikkipuistosta miehelle itkien että mitä teen kun en saa lasta tottelemaan mua (puisto oli keskusta-alueella, tyttö karkaili kokoajan ja pelkäsin että juoksee vielä auton alle + toinen lapsi vahdittavana). Että kyllä silloin on tosi huono olla kun soittaa sinne töihin. Tiedän kyllä että se on ikävää miehen mielestä kun soitan, mutta tiedän myös että hän ymmärtää minua.
Mun mies on yksityisyrittäjä ja paljon poissa kotoa, usein muutamia päiviä putkeen, välillä jopa viikkoja. Samoin minä yritän olla yksityisyrittäjä, mutta kotoa käsin ja kannan muutenkin suurimman vastuun tämän huushollin pyörittämisestä. 3 lasta. Joten jos ja kun soitan ja valitan, että nyt en jaksa enää yhtään, niin jos mies ei sillä hetkellä pysty puhumaan puhelimessa, niin soittaa myöhemmin ja lohduttaa ja rauhoittelee parhaansa mukaan. Kertoo milloin on tulossa kotiin, ja että otta sitten ohjakset käsiinsä. Kotiin tullessaan tuo jonkun hyvän viinipullon ja lähtee lasten kanssa jonnekin. Käytännössä on usein niin poikki että nukkuu pitkiä yöunia ja päikkäreitä kun vain voi. Mutta mua helpottaa jo se, että hän haluaisi helpottaa mun tilannetta ja symppaa eikä odota mitään putipuhdasta kotia ja silkkaa hymyä ja pullantuoksua olevaa vaimoa tullessaan kotiin...
Vie se kirkuja heti lääkäriin äläkä odota neuvolaa enää!
Mun on vaikea ymmärtää tällaisia ihmisiä, jotka valittavat, mutta eivät ole valmiita muuttamaan tilannettaan mitenkään. Ap:nkin tilanteeseen olisi olemassa useita ratkaisuja: mies oikeisiin töihin, ap ja mies hakemaan perheneuvolasta apua, hoitajan palkkaaminen kotiin ap:n tueksi edes välillä... Täällä on moneen kertaan sanottu että ap:n perhedynamiikka on pielessä ja mies itsekäs, kun pistää ap:n elättämään häntä vaikka ap on tosi uupunut. Ap sanoi, että mies kärsi kun ap pakotti hänet oikeisiin töihin, mutta nyt kun tilanne on toisin päin eli ap kärsii kun mies ei ole oikeissa töissä, niin miten se on yhtään enemmän ok? Miksi ap:n hyvinvointi ei merkitse yhtä paljon kuin miehen? Miten se miehen itsensä toteuttaminen voi olla niin paljon tärkeämpää kuin perheen hyvinvointi? Kai ne lapset nyt oireilee, jos äiti voi huonosti.
Ja en tajua sitäkään, että miksi miehen on pakko toteuttaa sitä kutsumustaan 8 tuntia päivässä joka ikinen päivä? Eikö nyt osa-aikaisesti riittäisi, niin että kävisi vaikka puolet viikosta oikeissa töissä joista tienaa, ja harrastelee sitten toisen puolen? Niin että ap voisi edes jättää ne iltatyöt pois... Tai että ap ja mies jakaisivat lastenhoitovuorot niin että kumpikin olisi puolet viikosta lasten kanssa kotona ja puolet töissä?
Kyllä tilanteeseen ratkaisuja löytyy, ja miehen olisi kyllä syytä mennä vähän itseensä. Ei se nyt voi olla hänelle täysin ok, että vaimo uupuu täysin työtaakan alla sillä aikaa kun hän harrastelee kaiket päivät. Ja jos on, niin silloin ap:n asemassa kyllä pistäisin moisen sankarin pihalle. Tietysti aina on mahdollista myös jäädä tilanteeseen ja jatkaa valittamista, mutta silloin ainakin minun on vaikea tuntea loputtomiin sympatiaa.
Ap taitaa sekoittaa harrastuksen ja freelancer työn.