Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soitat miehellesi töihin, kun olet väsynyt kirkuviin lapsiin

Vierailija
21.05.2015 |

Valitat ettet jaksa enää. Mitä miehesi vastaa?

Jos vastaa esim. "minkä mä sille voin" tai muuta vastaavaa, kuinka reagoit?

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:45"]

Mieheni käskisi lähettää huutajat rehtorin puhutteluun ja lohduttaisi, että kotona ei onneksi tarvitse kärsiä kirkuvista kakaroista. Lupaisi todennäköisesti kokata minulle jotakin erityisherkkua ja antaa jalkahieronnan.

[/quote]

Täällä toinen lapseton opettaja!

Vierailija
82/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:15"]

Kiva että muut äidit jaksaa hyvin eivätkä valita väsymystä miehelleen. Olisiko mahdollista kuitenkin ymmärtävämpi asenne väsynyttä äitiä kohtaan? Ei kaikki ole yhtä superihmisiä vaan väsyy kotiäitiyteen. Ap

[/quote]

No voi vittu. Ei Suomessa ole mikään pakko ryhtyä kotiäidiksi! Olet itse ajanut itsesi umpikujaan, ja nyt odotat muilta ymmärrystä? MIKSI?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:15"] Kiva että muut äidit jaksaa hyvin eivätkä valita väsymystä miehelleen. Olisiko mahdollista kuitenkin ymmärtävämpi asenne väsynyttä äitiä kohtaan? Ei kaikki ole yhtä superihmisiä vaan väsyy kotiäitiyteen. Ap [/quote]   No ei tulis pieneen mieleenkään kesken työpäivän siitä soittaa, illalla ehtii puhua. Mulla siis miehellä normaali 7-15 duuni. [/quote] No onnittelut. En mäkään soittelis jos jossain töissä olisi mihin ei voi soitella mut tuonne voi. Freelancereille tiedoksi että on olemassa hirveesti freelancereitä jotka tekee vaikka koko ikänsä ilman palkkaa töitään. Myös aikuista ihmistä ei voi pakottaa palkkatyöhön ja uskokaa pois että tästä on riidelty melkein eroon asti. Kukaan ei ole kysynyt multa haluanko elättää. Joka tapauksessa olen valmis tällaiseen järjestelyyn mutta kyllä mun täytyy olkapää miehestä saada. Ap

[/quote]

No ei ole, eikä tee koska se ei ole mahdollista juuri kenellekään aikuiselle hengailla ilmaiseksi jossain kutsuen sitä työksi, ei vaan ole. 

Itsekin olen freekku, niinkuin miehenikin, emme todellakaan tekisi päivääkään ilmaiseksi vaikka rakastammekin alojamme. 

Vierailija
84/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lasten kanssa 8h kunnes mies tulee kotiin ja lähdet töihin. Et siis pärjää kolmen lapsen kanssa alle puolta päivää soittamatta miehelle?

Vierailija
85/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:23"]Miksi ne kirkuisivat? Normaalisti opetellaan puhumaan jo 1-vuotiaana. Tietenkin jos on joku aivovamma, niin pitää kommunikoida kirkumallla.

Tai jos huomannut että vanhemmat ihastelevat kirkumista ja silläö saa huomiota.
[/quote]

Alan olla itsekin sitä mieltä että tämä yksi joka kirkuu jatkuvasti milloin mistäkin "ongelmasta" on varmasti aivovammainen. Ei nämä 2 muuta ole tuollaisia. Mutta eiköhän se seuraavalla neuvolakäynnillä taas selviä mikä valuvika on kyseessä. Ei nuku, ei syö, ei tottele ainoastaan huutaa ja kiljuu.

Ap

Vierailija
86/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:15"]

Kiva että muut äidit jaksaa hyvin eivätkä valita väsymystä miehelleen. Olisiko mahdollista kuitenkin ymmärtävämpi asenne väsynyttä äitiä kohtaan? Ei kaikki ole yhtä superihmisiä vaan väsyy kotiäitiyteen. Ap

[/quote]

Newsflash: kiukuttelupuhelu ei tuo sinulle lisää voimaa. Se vaan täysin turhaan suututtaa miehesi.

Vierailija
87/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:31"]Olet lasten kanssa 8h kunnes mies tulee kotiin ja lähdet töihin. Et siis pärjää kolmen lapsen kanssa alle puolta päivää soittamatta miehelle?
[/quote]

Voin vaihtaa sun kanssa milloin tahansa vaikka "alle puoli päivää " kuulostaa helpolta niin ei se sitä ole. Ihan työpäivä on tuo mitä olen kotona ja sitten toista työtä saman verran perään.

Ap

Vierailija
88/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:15"] Kiva että muut äidit jaksaa hyvin eivätkä valita väsymystä miehelleen. Olisiko mahdollista kuitenkin ymmärtävämpi asenne väsynyttä äitiä kohtaan? Ei kaikki ole yhtä superihmisiä vaan väsyy kotiäitiyteen. Ap [/quote]   No ei tulis pieneen mieleenkään kesken työpäivän siitä soittaa, illalla ehtii puhua. Mulla siis miehellä normaali 7-15 duuni. [/quote] No onnittelut. En mäkään soittelis jos jossain töissä olisi mihin ei voi soitella mut tuonne voi. Freelancereille tiedoksi että on olemassa hirveesti freelancereitä jotka tekee vaikka koko ikänsä ilman palkkaa töitään. Myös aikuista ihmistä ei voi pakottaa palkkatyöhön ja uskokaa pois että tästä on riidelty melkein eroon asti. Kukaan ei ole kysynyt multa haluanko elättää. Joka tapauksessa olen valmis tällaiseen järjestelyyn mutta kyllä mun täytyy olkapää miehestä saada. Ap

[/quote]

No ei ole, eikä tee koska se ei ole mahdollista juuri kenellekään aikuiselle hengailla ilmaiseksi jossain kutsuen sitä työksi, ei vaan ole. 

Itsekin olen freekku, niinkuin miehenikin, emme todellakaan tekisi päivääkään ilmaiseksi vaikka rakastammekin alojamme. 

[/quote]

Jep. Minäkin rakastan työtäni, mutta en todellakaan tekisi sitä ilmaiseksi hetkeäkään. Ei todellakaan ole olemassa freelancereita, jotka tekee työtään ilmaiseksi koko ikänsä. Miehesi olisi jo aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta. 

Vierailija
89/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:29"]

[/quote]

[/quote]

Jep. Minäkin rakastan työtäni, mutta en todellakaan tekisi sitä ilmaiseksi hetkeäkään. Ei todellakaan ole olemassa freelancereita, jotka tekee työtään ilmaiseksi koko ikänsä. Miehesi olisi jo aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta. 
[/quote]

Kyllä suurin osa taiteilijoista tekee ikänsä ilmaiseksi töitä.

Vierailija
90/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:31"]Olet lasten kanssa 8h kunnes mies tulee kotiin ja lähdet töihin. Et siis pärjää kolmen lapsen kanssa alle puolta päivää soittamatta miehelle?
[/quote]

Voin vaihtaa sun kanssa milloin tahansa vaikka "alle puoli päivää " kuulostaa helpolta niin ei se sitä ole. Ihan työpäivä on tuo mitä olen kotona ja sitten toista työtä saman verran perään.

Ap
[/quote]

Selvä, meillä kyllä on kolme lasta. Mutta heille on opetettu käyttäytymisen jalo taito. Mies on aina kakso viikkoa kuukaudesta töissä toisessa maassa. Enkä siltikään iltaisin kun soitellaan/skypetetään valita hänelle lapsista. Valinta kysymys

Vierailija
91/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:32"]Onko mun mies ainoa joka ei kiinnostu siitä että mun on kurja olla? Kun kerron muutenkin tunteistani niin sanoo ettei jaksa kuunnella tollasta paskaa.
Ei varmaan rakasta minua, kun käyttäytyy noin.. ei ole sanonutkaan rakastavansa puoleen vuoteen.

Ap
[/quote]

Ei vittu sä et oo tosissas. Ehkä se sun ukkos on töissä ihan sen takia, että kotona nalkuttava vaimo saa ruokaa ja katon pään päälle. Mitä jos miehelläsi on töissä tilanne, ettei voi puhua?! Jos tilanne on noin kurja, jätä se. Yksinkertaista.

Vierailija
92/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:29"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:27"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:15"] Kiva että muut äidit jaksaa hyvin eivätkä valita väsymystä miehelleen. Olisiko mahdollista kuitenkin ymmärtävämpi asenne väsynyttä äitiä kohtaan? Ei kaikki ole yhtä superihmisiä vaan väsyy kotiäitiyteen. Ap [/quote]   No ei tulis pieneen mieleenkään kesken työpäivän siitä soittaa, illalla ehtii puhua. Mulla siis miehellä normaali 7-15 duuni. [/quote] No onnittelut. En mäkään soittelis jos jossain töissä olisi mihin ei voi soitella mut tuonne voi. Freelancereille tiedoksi että on olemassa hirveesti freelancereitä jotka tekee vaikka koko ikänsä ilman palkkaa töitään. Myös aikuista ihmistä ei voi pakottaa palkkatyöhön ja uskokaa pois että tästä on riidelty melkein eroon asti. Kukaan ei ole kysynyt multa haluanko elättää. Joka tapauksessa olen valmis tällaiseen järjestelyyn mutta kyllä mun täytyy olkapää miehestä saada. Ap [/quote] No ei ole, eikä tee koska se ei ole mahdollista juuri kenellekään aikuiselle hengailla ilmaiseksi jossain kutsuen sitä työksi, ei vaan ole.  Itsekin olen freekku, niinkuin miehenikin, emme todellakaan tekisi päivääkään ilmaiseksi vaikka rakastammekin alojamme.  [/quote] Jep. Minäkin rakastan työtäni, mutta en todellakaan tekisi sitä ilmaiseksi hetkeäkään. Ei todellakaan ole olemassa freelancereita, jotka tekee työtään ilmaiseksi koko ikänsä. Miehesi olisi jo aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta.  [/quote] Kyllä suurin osa taiteilijoista tekee ikänsä ilmaiseksi töitä.

[/quote]

No eikä tee. Taiteilijat taiteilee myydäkseen taidetta. 

Vierailija
93/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nää ei siis olekaan mitään miesten keksimiä nää vaimojen kitinä puhelut :D Luulin urbaanilegendaks

Vierailija
94/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:29"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:27"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:15"] Kiva että muut äidit jaksaa hyvin eivätkä valita väsymystä miehelleen. Olisiko mahdollista kuitenkin ymmärtävämpi asenne väsynyttä äitiä kohtaan? Ei kaikki ole yhtä superihmisiä vaan väsyy kotiäitiyteen. Ap [/quote]   No ei tulis pieneen mieleenkään kesken työpäivän siitä soittaa, illalla ehtii puhua. Mulla siis miehellä normaali 7-15 duuni. [/quote] No onnittelut. En mäkään soittelis jos jossain töissä olisi mihin ei voi soitella mut tuonne voi. Freelancereille tiedoksi että on olemassa hirveesti freelancereitä jotka tekee vaikka koko ikänsä ilman palkkaa töitään. Myös aikuista ihmistä ei voi pakottaa palkkatyöhön ja uskokaa pois että tästä on riidelty melkein eroon asti. Kukaan ei ole kysynyt multa haluanko elättää. Joka tapauksessa olen valmis tällaiseen järjestelyyn mutta kyllä mun täytyy olkapää miehestä saada. Ap [/quote] No ei ole, eikä tee koska se ei ole mahdollista juuri kenellekään aikuiselle hengailla ilmaiseksi jossain kutsuen sitä työksi, ei vaan ole.  Itsekin olen freekku, niinkuin miehenikin, emme todellakaan tekisi päivääkään ilmaiseksi vaikka rakastammekin alojamme.  [/quote] Jep. Minäkin rakastan työtäni, mutta en todellakaan tekisi sitä ilmaiseksi hetkeäkään. Ei todellakaan ole olemassa freelancereita, jotka tekee työtään ilmaiseksi koko ikänsä. Miehesi olisi jo aika kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta.  [/quote] Kyllä suurin osa taiteilijoista tekee ikänsä ilmaiseksi töitä.

[/quote]

No eikä tee. Taiteilijat taiteilee myydäkseen taidetta. 
[/quote]

Missä ne ostajat ovat? Voisko ne vähän aktivoitua ettei mee ihan harrastelupuolelle jooko?

Vierailija
95/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:32"]Onko mun mies ainoa joka ei kiinnostu siitä että mun on kurja olla? Kun kerron muutenkin tunteistani niin sanoo ettei jaksa kuunnella tollasta paskaa.
Ei varmaan rakasta minua, kun käyttäytyy noin.. ei ole sanonutkaan rakastavansa puoleen vuoteen.

Ap
[/quote]

Ei vittu sä et oo tosissas. Ehkä se sun ukkos on töissä ihan sen takia, että kotona nalkuttava vaimo saa ruokaa ja katon pään päälle. Mitä jos miehelläsi on töissä tilanne, ettei voi puhua?! Jos tilanne on noin kurja, jätä se. Yksinkertaista.
[/quote]

Luetko ketjua ja sit kommentoit uusiks?

Ap

Vierailija
96/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aikana tuota tuli joskus tehtyä. Mies useimmiten vastasi tulevansa pian kotona käymään ja että koita jaksaa. Yrittäjänä pääsi joskus piipahtamaan kotona kesken työpäivän.

Jos olisi tylysti vaan mitätöinyt sanomalla, että minkä mä sille voin, olisin varmaan lyönyt luurin korvaan ja ollut entistä enemmän rikki eli jaksanut entistä huonommin.

Vierailija
97/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pyrkii tulemaan aikasemmin töistä kotiin. Hänen työnsä on joustavaa, joten ei haittaa jos joskus lähtee aikasemmin, toinen päivä voi sitten olla pidempään. Enemmän tätä tapahtui vauva-aikana kun en vaan kestänyt enää vauvan itkua. Kun lapsi oli 1-2v myös silloin joskus tuli soitettua, mutta kun päästiin yli 2v en muista että olis kertaakaan tarvinnut soittaa.

Vierailija
98/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:36"]

[/quote]

Freelancer ei ole sama kuin taiteilija. Taiteilija ei ole sama kuin freelancer. Ja voin valaista, että taiteilijoilla on lähes aina myös jokin leipätyö. Moni antaa opetusta, monella on jokin kakkosammatti. Esimerkiksi postinlajittelijoina oli töissä useampi ammattitaiteilija, kun itsekin siellä olin jonkin aikaa töissä silloin kun en tienannut vielä freelancerina tarpeeksi... Poikkeustilanteita on ne, kun saa apurahan, jolloin voi keskittyä useamman kuukauden pelkästään taiteen tekemiseen. Kyllä nyt aikuinen ihminen järjestää itselleen toimeentulon, eikä niin että vaimo elättää ja saa burn outin siitä hyvästä!

Vierailija
99/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:25"]

Töissä on yleensä kiire joten sinne ei kannata soitella. Juttele rauhassa illalla, hätä ei voi olla noin akuutti. Valmistaudu keskusteluun hyvin.

[/quote]

Hätä voi todellakin olla akuutti.

Vierailija
100/128 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos freelancer ei kahteen vuoteen saa työstään palkkaa, silloin tekee jotain todella väärin ja on tehtävä muutoksia. Tilanne ei parane sillä, että vaimo vaan elättää ja mies odottaa, että jostain ehkä joskus alkaa tipahdella rahaa eteen. Tuota menoa vaimo saa elättää miestä eläkkeelle asti.