Soitat miehellesi töihin, kun olet väsynyt kirkuviin lapsiin
Valitat ettet jaksa enää. Mitä miehesi vastaa?
Jos vastaa esim. "minkä mä sille voin" tai muuta vastaavaa, kuinka reagoit?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:32"] Onko mun mies ainoa joka ei kiinnostu siitä että mun on kurja olla? Kun kerron muutenkin tunteistani niin sanoo ettei jaksa kuunnella tollasta paskaa. Ei varmaan rakasta minua, kun käyttäytyy noin.. ei ole sanonutkaan rakastavansa puoleen vuoteen. Ap [/quote] No se riippuu vähän siitäkin, että millaista tyyppiä olet yleensä, valitatko jatkuvasti ja turhaan vai vaan aiheesta. Mun eksä oli sellainen että se soitteli jatkuvasti perään ja ulvoi milloin mitäkin.Koskaan ei ollut mikään hyvä, eikä mikään riittänyt joten ei sitä jaksanutkaan. [/quote] No en ole sellainen.
[/quote]
Soittelet kuitenkin jonkun verran miehelle töihin? Miksi? Mitä kuvittelet miehen töistä käsin tekevän asialle? Vaikka työ olisi leppoisaa, työpaikalla on kuitenkin oltava. On mullakin päiviä jolloin töitä on 1-2 h ja päivystämistä 7-8 h jolloin voi periaatteessa selata nettiä ja loikoilla, silti paikalla on oltava jos jotain tulee.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:33"]Kysyy, että kenen lapsista on kyse, koska vaikka meillä on 3 lasta, ei ole vielä tullut eteen hetkeä, jolloin en olisi keksinyt lapsille viihdykettä. [/quote] Meilläkin 3 lasta ja kyllä niillä on huonoja päiviä vaikka virikkeitä tarjotaankin. Tappelevat tai ovat nukkuneet huonosti ja itkevät herkemmin. Ap
[/quote]
Ja äitinä sun vaan pitää kestää niitä huonoja päiviä. Koko kööri pihalle, lähdette mummolaan tms.
Minä en halunnut kotiäidiksi mutta jäin koska mies ei jaksanut olla enää lasten kanssa kotona. Kyllä hän soitteli mulle töihin ja aina lohditin ja yritin päästä aiemmin lähtee.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:42"]
Minä en halunnut kotiäidiksi mutta jäin koska mies ei jaksanut olla enää lasten kanssa kotona. Kyllä hän soitteli mulle töihin ja aina lohditin ja yritin päästä aiemmin lähtee. Ap
[/quote]
Voi elämänkevät. Oisko joku perheneuvola teille oikea paikka, jos ette oikeasti ydinperheenä selviä tavallisesta lapsiperheen arjesta?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:32"] Onko mun mies ainoa joka ei kiinnostu siitä että mun on kurja olla? Kun kerron muutenkin tunteistani niin sanoo ettei jaksa kuunnella tollasta paskaa. Ei varmaan rakasta minua, kun käyttäytyy noin.. ei ole sanonutkaan rakastavansa puoleen vuoteen. Ap [/quote] No se riippuu vähän siitäkin, että millaista tyyppiä olet yleensä, valitatko jatkuvasti ja turhaan vai vaan aiheesta. Mun eksä oli sellainen että se soitteli jatkuvasti perään ja ulvoi milloin mitäkin.Koskaan ei ollut mikään hyvä, eikä mikään riittänyt joten ei sitä jaksanutkaan. [/quote] No en ole sellainen.
[/quote]
Soittelet kuitenkin jonkun verran miehelle töihin? Miksi? Mitä kuvittelet miehen töistä käsin tekevän asialle? Vaikka työ olisi leppoisaa, työpaikalla on kuitenkin oltava. On mullakin päiviä jolloin töitä on 1-2 h ja päivystämistä 7-8 h jolloin voi periaatteessa selata nettiä ja loikoilla, silti paikalla on oltava jos jotain tulee.
[/quote]
Mies on ns freelancer eli tekee töitä tai ei, aivan miten itse jaksaa. Pakkoa ei ole.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:38"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:32"] Onko mun mies ainoa joka ei kiinnostu siitä että mun on kurja olla? Kun kerron muutenkin tunteistani niin sanoo ettei jaksa kuunnella tollasta paskaa. Ei varmaan rakasta minua, kun käyttäytyy noin.. ei ole sanonutkaan rakastavansa puoleen vuoteen. Ap [/quote] No se riippuu vähän siitäkin, että millaista tyyppiä olet yleensä, valitatko jatkuvasti ja turhaan vai vaan aiheesta. Mun eksä oli sellainen että se soitteli jatkuvasti perään ja ulvoi milloin mitäkin.Koskaan ei ollut mikään hyvä, eikä mikään riittänyt joten ei sitä jaksanutkaan. [/quote] No en ole sellainen. [/quote] Soittelet kuitenkin jonkun verran miehelle töihin? Miksi? Mitä kuvittelet miehen töistä käsin tekevän asialle? Vaikka työ olisi leppoisaa, työpaikalla on kuitenkin oltava. On mullakin päiviä jolloin töitä on 1-2 h ja päivystämistä 7-8 h jolloin voi periaatteessa selata nettiä ja loikoilla, silti paikalla on oltava jos jotain tulee. [/quote] Mies on ns freelancer eli tekee töitä tai ei, aivan miten itse jaksaa. Pakkoa ei ole. Ap
[/quote]
Ja jos ei tee, millä elätte? Mielenkiinnosta. Ei joka inahduksesta voi pyytää toista kotiin.
Mieheni käskisi lähettää huutajat rehtorin puhutteluun ja lohduttaisi, että kotona ei onneksi tarvitse kärsiä kirkuvista kakaroista. Lupaisi todennäköisesti kokata minulle jotakin erityisherkkua ja antaa jalkahieronnan.
Mitä se mies tekee kotona, että lapset lakkaa kiukuttelemasta?
Lähdepä niiden kanssa ulos ja ottakaa vaikka eväät mukaan. Nukkuvatkin sitten paremmin kun väsyttävät itsensä pihalla.
Tuliko yllätyksenä, että panopokaaleista lähtee ääntä? :D
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:33"]Kysyy, että kenen lapsista on kyse, koska vaikka meillä on 3 lasta, ei ole vielä tullut eteen hetkeä, jolloin en olisi keksinyt lapsille viihdykettä. [/quote] Meilläkin 3 lasta ja kyllä niillä on huonoja päiviä vaikka virikkeitä tarjotaankin. Tappelevat tai ovat nukkuneet huonosti ja itkevät herkemmin. Ap
[/quote]
Ja äitinä sun vaan pitää kestää niitä huonoja päiviä. Koko kööri pihalle, lähdette mummolaan tms.
[/quote]
Jaa, mummolaan ajaa 3 päivässä. Pitääkin seuraavalla kerralla noudattaa tätä näpsäkkää neuvoa. Kiitos.
Siis miten kuvittelette että on normaalia arkea? Ei ole mutta en ala yksityiskohtaisesti selittämään. Ei ole tavallista kotona olemista lasten kanssa. Mies on toisinaan sanonut että ei ymmärrä miten jaksan, koska hän ei pysty.
Joskus väsyy ja tarvitsee tukea, yllätyin ettei muut väsyneet äidit soita miehilleen. Me elämme minun rahoillani.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
Jaa, mummolaan ajaa 3 päivässä. Pitääkin seuraavalla kerralla noudattaa tätä näpsäkkää neuvoa. Kiitos.
[/quote]
Kristallipallosta en valitettavasti nähnyt tätä asiaa. Sanan mummola voi muuttaa naapuriksi, kaveriksi, sukulaiseksi. Valitse vapaasti. Se oli esimerkki.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:48"]
Siis miten kuvittelette että on normaalia arkea? Ei ole mutta en ala yksityiskohtaisesti selittämään. Ei ole tavallista kotona olemista lasten kanssa. Mies on toisinaan sanonut että ei ymmärrä miten jaksan, koska hän ei pysty. Joskus väsyy ja tarvitsee tukea, yllätyin ettei muut väsyneet äidit soita miehilleen. Me elämme minun rahoillani. Ap
[/quote]
No koska et ole kertonut muuta. Eihän sulla ole muuta vaihtoehtoa kuin hakea apua jos tilanne on noin rankka.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:42"]
Minä en halunnut kotiäidiksi mutta jäin koska mies ei jaksanut olla enää lasten kanssa kotona. Kyllä hän soitteli mulle töihin ja aina lohditin ja yritin päästä aiemmin lähtee. Ap
[/quote]
Voi elämänkevät. Oisko joku perheneuvola teille oikea paikka, jos ette oikeasti ydinperheenä selviä tavallisesta lapsiperheen arjesta?
[/quote]
No miten olisi: Lapset päiväkotiin ja molemmat töihin. Tai: Lapsille kotiin hoitaja ja molemmat töihin. Mikä muukaan tuossa auttaa? Eroa niin ei ole edes ketään kelle soitella ja kitistä.
Miksette laittaneet lapsia hoitoon ja sinäkin jatkanut työntekoa jos noin raskasta on?
Mies mutisisi hiljaa vaivaantuneena "no höh, voih. Katellaan sitten kun tuun töistä."
Ei se uskalla puhua toisten kuullen, joten turhaa hänelle soittaisin enkä siksi koskaan soitakaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kristallipallosta en valitettavasti nähnyt tätä asiaa. Sanan mummola voi muuttaa naapuriksi, kaveriksi, sukulaiseksi. Valitse vapaasti. Se oli esimerkki.
[/quote]
Ei tuo ole ap jonka mummolaan on pitkä matka. Me emme voi lähteä kotoa kuin korkeintaan pihalle päivän aikana, niistä seikoista johtuen joita en tässä avaa ja jotka tekevät tilanteesta ei-tavallista-kotonaoloa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:47"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:40"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:40"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:33"]Kysyy, että kenen lapsista on kyse, koska vaikka meillä on 3 lasta, ei ole vielä tullut eteen hetkeä, jolloin en olisi keksinyt lapsille viihdykettä. [/quote] Meilläkin 3 lasta ja kyllä niillä on huonoja päiviä vaikka virikkeitä tarjotaankin. Tappelevat tai ovat nukkuneet huonosti ja itkevät herkemmin. Ap [/quote] Ja äitinä sun vaan pitää kestää niitä huonoja päiviä. Koko kööri pihalle, lähdette mummolaan tms. [/quote] Jaa, mummolaan ajaa 3 päivässä. Pitääkin seuraavalla kerralla noudattaa tätä näpsäkkää neuvoa. Kiitos. [/quote] Kristallipallosta en valitettavasti nähnyt tätä asiaa. Sanan mummola voi muuttaa naapuriksi, kaveriksi, sukulaiseksi. Valitse vapaasti. Se oli esimerkki. [/quote] Ei tuo ole ap jonka mummolaan on pitkä matka. Me emme voi lähteä kotoa kuin korkeintaan pihalle päivän aikana, niistä seikoista johtuen joita en tässä avaa ja jotka tekevät tilanteesta ei-tavallista-kotonaoloa. Ap
[/quote]
Eli sulla ei ole ajokorttia/autoa, joku lapsista on sairas, mielenterveysongelmaa etc? Apua löytyy näihinkin.
Mua on oikeesti aina ihmetyttänyt joidenkin työkavereiden vaimot, jotka soittelee miehelleen valittaakseen jostain tai ihan ikävystyttään. Yleensä ovat kotiäitejä. Luuleeko vaimot tosiaan, että miestä kiinnostaa yhtään töissä, mitä leikkipuistossa tai kerhossa tapahtui. Tai töiden lomassa ei jaksa keskittyä kotiasioihin. Yleensä miehet ovat lähinnä kiusaantuneita noista puheluista, mutta eivät ilkeä jättää vastaamattakaan. Ja sanomistahan siitä kotona tulisi. Mies kuuntelee ne asiat paljon mieluummin kotona sitten illalla. Asiat voi toki soittaa, mutta yleensä puhelut ovat aivan joutavaa jaarittelua tai valitusta jostain, jolle mies ei voi töissä ollessaan mitään. Meidän työ on sellaista, että pystyy puhumaan, mutta usein on muitakin kuulolla tai sitten täytyy lähteä muualle notkumaan, mikä sekin huomataan. Ja eipä siinä mitään, jos joskus soittaisi, mutta samat vaimot soittaa joka päivä tai useamman kerran päivässä. Työkaverit on kaikki miehiä, siksi puhun vaimojen soittelusta vain.
t:18
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:33"]Kysyy, että kenen lapsista on kyse, koska vaikka meillä on 3 lasta, ei ole vielä tullut eteen hetkeä, jolloin en olisi keksinyt lapsille viihdykettä.
[/quote]
Meilläkin 3 lasta ja kyllä niillä on huonoja päiviä vaikka virikkeitä tarjotaankin. Tappelevat tai ovat nukkuneet huonosti ja itkevät herkemmin.
Ap