Miksi ne "haastavat" ja "eloisat" lapset laitetaan koulussa istumaan rauhallisten tyttöjen viereen?
Ymmärrän juu, että opettaja varmaan pyrkii sillä siihen, että nuo "temperamenttiset" lapset eivät istu porukassa mölyämässä, mutta ärsyttää se, että noiden rauhallisten oppimisrauha on koko ajan niin ja näin.
Taas kerran lapseni "pulpettiparina" on muksu, joka jatkuvasti pyörii kuin väkkärä, potkii toista jaloillaan, tökkii kylkiä ja käsivarsia kynällä, kyselee koko ajan lapseltani jonnin joutavia kesken opetuksen, kaivelee lapseni reppua kesken tunnin ja jne. jne jne.
Paikkoja kun aina välillä vaihtavat, niin viereen laitetaan aina joku vastaava tapaus.
Ärsyttävää.
Kommentit (45)
monet väittävät, että ulops pitää päästä purkamaan jotain. sellainen purkaminenhan vainlisää sitä "jotain".
Miksi missään muualla ei tunneta edes ulkoilua tai haalareita tai tällaista rymyämiskulttuuria?
väitän että aina on kyseessä vain ahneus ja itsekkyys, kun lapsi häiriköi muita. vanhemmilta peritty käsitys jonka mukaan minulla on vain oikeuksia. Jos minä en saa huomiota ja kehuja, (kuten tuossa joku vaati, minun kersan pitää saada kehuja siitä, että tekee kuten toisetkin, jotka tekevät näin ilman mitään palkkioita) niin sitten minulla on oikeus puhua minun omia juttuja, koska minä olen niin kiinnostava ja erityinen ja vilkas ja temperamenttinen ja minä olen niin suosittu kun minä saan eniten huomiota opettajalta kun minä uskallan häiritä täällä.
missään muualla maasilmassa häiriköivät kersat eivät ole niitä suosituimpia. suomessa näin on poikien maailmassa.
poikalapset jäävät vaille kasvatusta ja kuria! Tämmönen ´´pojat on poikia´´ pitäisi kovalla kädellä karsia pois. Pitäisikö sanoa hunsvotit on aikuisinakin hunsvotteja.
Olen kyllä pannut merkille mitä fiksumpi käytöksinen isä sen mukaan on pojatkin!
Siellä ei olisi häiriötekijöitä ja erilaisuutta joka vahingoittaa heidän muutenkin heikkoa psyykettään.
Lapseni luokalla on yksi erityislapsi (ADHD). Hän ei ole luokan häirikkö. Luokalla on muutama muu ihan normaali lapsi jotka saavat kaikenlaista aikaan ja vaativat enemmän opettajan huomiota.
Ei se diagnoosin omaava lapsi ole aina se pahan alku ja juuri. Hän usein saa terapioita ja muuta tukea. Normaalit lapset joita ei kasvateta tarpeeksi hyvin voivatkin olla luokan häiriköitä.
Omalla luokallani aikanaan oli muutama hyvin hiljainen tyttö. Eräs niistä tuskin vastasi edes muiden kysymyksiin ja esitti aina nyrpeää nenää. Hänestä sitten kehittyikin luokan hylkiö.
Muistakaas myös että niillä luokan eloisillakin on luokkahenkeä parantavia piirteitä. Tuovat iloa ja kekseliäisyyttä luokkaan sekä huumoria.
Siis oikeesti kuunnelkaa -ja lukekaa!- itseänne! Hirveän vihamielisesti puhutte lapsista ja lokeroitte minkä kerkeette. Pienistä lapsista!! Tytöistä ja pojista. Varmaan ootte samoja jotka itkee VIATTOMIEN lasten kohtaloiden perään täällä vähän väliä.. Täytyykö lapsen tulla ensin jonkun hirveän rikoksen uhriksi että se muuttuu jotenkin hauraaksi ja suojeltavaksi ja viattomaksi?
Aikuiset ihmiset! Ja sit vielä mietitään miks lapset ja nuoret käyttäytyy huonosti ja on "paskamaisia kakaroita"
onko suomalaisten geeniperimä sitten jotenkin oleellisesti erilainen kuin kaikkien muiden ihmisten?
Oikeastaan missään muussa maassa ei ole tällaista ulkoiluperinnettä edes, ei ranskassa, ei kiinassa, ei keski-euroopassa.
aivan pienet lapset voivat keskittyä tekemään ja olemaan yhdesä.
monessa maassa koulu alkaa 3-4 vuotiaana ja lapsia on kymmeniä ja opettajia yksi ja lapset tottelevat ja ovat hiljaa ja kunnioittavat muita.
Mistä johtuu, että suomessa on tällainen poikageeni, jonka vuoksi suomalaisten poikien on pakko rymytä ulkona ja meluta ja häiriköidä?
Väitän, että jos suomalaiset vanhemmat pakotettaisiin kouluun töihin muutaman päivän vuodessa, kuten muuallakin, oman röyhkeän lapsen ihannointi kyllä loppuisi, ja monikin häiriköivän lapsen vanhempi tajuaisi, että oma lapsi on kaikkea muuta kuin nero kun kyseenalaistaa ja häirtsee, vaan hän on ihan kuten 80% muistakin pojista: itsekäs, ahne, röyhkeä ja hemmoteltu.