Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bisfenoli A syöpävaaran voi välttää

Vierailija
18.09.2012 |

Älä osta juomapulloja

Älä syö säilykkeitä

Näin olen itse toimunut eikä ole syöpiä ollut

http://www.mtv3.fi/makuja/uutiset.shtml/tutkijat-syopaa-aiheuttavan-koh…

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aukoton logiikka =D

Vierailija
2/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aukoton logiikka =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peltipurkkisäilykkeiden käyttöä sen jälkeen kun luin siitä ruotsalaistutkimuksesta, jossa yllätyttiin siitä kuinka paljon todellakin bisfenoli-A -pitoisuus nousee säilykkeitä syövien kudoksissa ja veressä. Ennen söin esim. tomaattimurskaa tai papuja useinkin tölkitettynä, nykyisin pyrin ostamaan nämä pahvipurkeissa silloin kun säilykettä ostan.

Vierailija
4/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan metallitölkki- ja kartonkipurkkisäilykkeillä eroa tässä? Joitain säilykepapujahan ym. myydään sellaisissa "kartonkisissa" purkeissa. Ja eikös vauvojen maitokorvikkeetkin ole sellaisissa tölkeissä? Samoin monet mehut. Voi kun saisi tarkempaa tietoa tästä asiasta.

Vierailija
5/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peltipurkkisäilykkeiden käyttöä sen jälkeen kun luin siitä ruotsalaistutkimuksesta, jossa yllätyttiin siitä kuinka paljon todellakin bisfenoli-A -pitoisuus nousee säilykkeitä syövien kudoksissa ja veressä. Ennen söin esim. tomaattimurskaa tai papuja useinkin tölkitettynä, nykyisin pyrin ostamaan nämä pahvipurkeissa silloin kun säilykettä ostan.

sisäpuoli on myös pinnoitettu.

Vierailija
6/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan metallitölkki- ja kartonkipurkkisäilykkeillä eroa tässä? Joitain säilykepapujahan ym. myydään sellaisissa "kartonkisissa" purkeissa. Ja eikös vauvojen maitokorvikkeetkin ole sellaisissa tölkeissä? Samoin monet mehut. Voi kun saisi tarkempaa tietoa tästä asiasta.

Asiaa on tutkittu juuri tölkkiruoilla ja ne on huolestuttavasti vaikuttaneet kehon bisfenolipitoisuuksiin. Kartonkipurkeista ei ole vaaaraa ko. kemikaalin suhteen. Jotkut kovamuoviset ruokapakkaukset sen sijaaan voivat sisältää bisfenoli-A:ta. Täällä tietoa:

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/11/23/tolkeista-liukenee-kemik…

Vierailija
7/7 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäpuoli on myös pinnoitettu.

muita haitallisia kemikaaleja voi kyllä ollakin, mutta ei ole toistaiseksi ainakaan tietoa mistään vastaavasta.