Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampereen asuinalueet!

Vierailija
11.10.2012 |

Olemme etsimässä vuokra-asuntoa Tampereelta. Muutamme aivan toiselta puolen Suomea, joten emme tiedä Tampereesta paljoakaan. Mitä asuinaluetta itse suosittelisit? Olemme kolmihenkinen perhe, pienituloiset vanhemmat joten esim. Amuri ei tule kuuloonkaan (sen verran katsoin Amurin vuokrahintoja VVO:n sivuilta). Mielellään etsisimme kolmiota, jos mahdollista mahdollisimman lähellä saisi olla päiväkoti. Olen myös hakemassa opiskelemaan Tampereen AMK:hon, joten hyvät yhteydet sinne olisivat plussaa.

Ja toinen kysymys: Mitä et ehdottomasti suosittelisi? Mitkä ovat Tampereen ns. huonoja asuinalueita esim. mamujen ja rikollisuuden takia?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin Hallilasta. Oli ihan mukavia vuokrakämppiä päiväkotia vastapäätä. Kaunis lähiö, paljon leikkipuistoja. Siitä oli lyhyt matka kävellä bussipysäkille joka ajoi amk:n ohi (tekn. + sairaanhoito-oppilaitos).

Annalan vuokra-asunnoissa on vähän levotonta (ei kaikissa), ja sieltäkin pääsee yhdellä bussilla tekuun ja sair.hoit.oppilaitokseen. Hervantakin on ihan ok, mutta siellä on oma "kulttuurinsa".

Vierailija
2/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

postinumeroalue 33270. Itse olen kotiäitinä tykännyt. Muuta Tamperetta en juuri tunne.

Alueella on plajon lapsiperheitä ja hyvät kulkuyhteydet keskustaan. Ej tiedä, missä kysymäsi amk on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me muutimme alkuvuodesta Tampereelle. Tiesimmekin jo, mitä alueita haluamme välttää, ja niistä yksi oli Hervanta.

Muutimme Multisiltaan, vaikkakin siitä sanottiin, että on huonoa aluetta. Onneksi meillä on ystäviä Tampereella ja lähialueella. Yksi heistä on poliisi, ja häneltä kysyimme, onko vaarallista seutua, niin hän sanoi, että on oikein rauhallinen seutu, jos kantapubin juopot ei haittaa. No ei tietty meitä haitannut, niitä on joka paikassa. Tosin, me ostimme oman huoneiston, emme menneet vuokralle. Mutta ensimmäistäkään piipaa-autoa hälytyksessä en ole kuullut täällä päin menevän. Mitään häiriötä ei ole meille aiheutunut mistään, emmekä moista ole todistaneet muillekaan tapahtuvan.

Multisillasta on hyvä bussiyhteys Tampereen suuntaan. Alueella on neuvola, pk, koulu, lähikauppa, puistoja. Hyvä alue kaiken kaikkiaan.

Vierailija
4/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Hervannassa se AMK:n oppilaitos, tosin en ole täysin varma kun en tunne Tampereen postinumeroita. Osoitteen perusteella näin päättelin.

Haluaisin välttää asuinalueita, joilla on paljon mamuja sen takia, että omassa kotikaupungissani olen pari kertaa elänyt sellaisella alueella ja se on tarkoittanut levottomuuksia, kovaa ääntä myöhäiseen yöhön sekä keskimääräistä enemmän rikoksia. Näin on ollut myös Espoon keskuksessa kun olen vieraillut sukulaisten luona. Pienen lapsen äitinä haluaisin välttää sellaista. Sanotaanko, että etsimme kohtuuhalpaa, mutta kuitenkin suhteellisen turvallista aluetta.

Vierailija
5/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole Teiskontien varrella, sairaalan kupeessa. En kyllä tiennytkään, että Hallilan suunnastakin joku bussi sinne suoraan tulee. Ohi menee ainakin 16, 17, 18. Hyvät kulkuyhteydet siis esim. Linnainmaa, Pappila, Leinola, Kissanmaa jne.

En tiedä millaisia ovat asua.

Vierailija
6/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole Teiskontien varrella, sairaalan kupeessa. En kyllä tiennytkään, että Hallilan suunnastakin joku bussi sinne suoraan tulee. Ohi menee ainakin 16, 17, 18. Hyvät kulkuyhteydet siis esim. Linnainmaa, Pappila, Leinola, Kissanmaa jne. En tiedä millaisia ovat asua.

Ei tarvitse ihan koulun vieressä asua, mutta nykyään vien lapsen päiväkotiin kävellen 45 minuuttia ja sen jälkeen matkustan kouluun linja-autolla 30 minuuttia, joten sellaiseen jos saisi hieman helpotusta olisi hyvä.

Vierailija
7/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamk on Finlaysoninkadulla. Multisillasta ainakin pääsee ihan lähelle linja-autolla. Ja mamuja ei ole juurikaan Multisillassa.

Vierailija
8/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki, mistä voi tsekata Multisillan vuokra-asuntojen hintatasoa https://www.vts.fi/asuntohaku/kiinteistohaku/?k=Multisilta#

Vierailija
9/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(oppiaine/koulutusohjelma), niin saadaan selville se koulun sijainti. On ripoteltu eri osoitteisiin niitä toimipisteitä.

Vierailija
10/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hervanta on kiva, pohjois-hervannassa on enemmän opiskelijoita, etelä-hervannassa rivi- ja omakotitaloja. koulu ja päiväkoteja on monta.

vts:lla on hervannassaja hallillassa kivoja asuntoja.

Vierailija
11/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika suhteellisen paljon ulkomaalaisia, mutta huomattava osa yliopisto-opiskelijoita, Nokialla töissä olevia insinöörejä jne. Venäläisiä ihan työssäkäyvää porukkaa myös jonkin verran. Toki muitakin, mutta suuri osa ulkomaalaisista on sosioekonomiselta asemaltaan aika erilaista kuin esim. Espoon keskuksessa, joten ei ole oikein vertailtavissa. Hervannasta on iso paikka (n. 20000 asukasta, eli keskikokoisen kaupungin verran väkeä + työssä ja opiskelemassa käyvät), joten alueen sisälle mahtuu monenlaista aluetta ja taloa.

Jos aiot mennä Teiskontien varressa olevaan TAMK:n toimipisteeseen, ei Hervanta ole ehkä paras vaihtoehto, vaikka täältäkin kohtuullisen hyvin sinne pääsee. Paras suunta voisi olla esim. Linnainmaa tai muu TAMKilta itään oleva alue. Itäpuolelle ei kannata lähteä, varsinkaan jos bussilla aikoo kulkea. Menee suotta aikaa kulkemiseen.

Suosittelen selvittämään myös esim. TOAS:n ja Opintantereen opiskelija-asunnot.

Tervetuloa Tampereelle ja onnea asunnon etsimiseen ja opiskelupaikan saantiin!

Vierailija
12/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä paikkoja suosittelen.. Vuokra-asunnoissa on aina se riski, että saa jossain vaiheessa huonot naapurit ja tähän ei paljoa pysty itse vaikutttamaan.

Vierailija
13/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäpuolelle ei kannata lähteä, varsinkaan jos bussilla aikoo kulkea. Menee suotta aikaa kulkemiseen.

tietenkin keskustan LÄNSIpuolelle ei kannata lähteä.

Vierailija
14/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ylpeä hervantalainen! Meillä ainakin on todella rauhallinen asuinympäristö (Suolijärven lähellä). Kauppaan ja kaikkiin palveluihin on lyhyt matka ja bussilla pääsee nopeasti ja usein keskustaan. Ulkomaalaisia (monet heistä TTY:n vaihto-opiskelijoita/tutkijoita) näkee usein, mutta kaikki kokemukseni heistä on vain positiivisia. TTY on lähellä ja opiskelijoita paljon. Myös entisiä teekkareita, nykyisiä diplomi-insinöörejä asuu täällä paljon. Kerrostalot tuovat paikoin mieleen Itä-Saksan, mutta niiden vastineeksi on myös runsaasti vehreyttä ja lenkkipolkuja.

Suosittelen! Ainakin Suolijärven lähistöä, Etelä-Hervantaa tai Kanjonin aluetta. Myös jotkut muut, hyvinhoidetut kerrostaloalueet ovat ihan jees. Osa Hervannasta on kyllä vähän heikommin hoidettua ja kulahtanutta.

Vierailija
15/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en usko niiden olevan kovin hyviä paikkoja taaperolle ja meillä on lemmikki (vaikka olen kuullut että jotkut ovat niitäkin salakuljettaneet asuntoloihin). Olen hakemassa ulkomaankauppaan, sitä tuskin voi tuosta noin vain vaihtaa nykyisestä opiskelupaikastani. No, ne yhteydet voi selvittää myöhemminkin, tärkeintä on löytää suht turvallinen asuinalue lapsiperheelle. Missä siis uskaltaisi kulkea hämärälläkin/pimeällä..

Vierailija
16/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamk on Finlaysoninkadulla. Multisillasta ainakin pääsee ihan lähelle linja-autolla. Ja mamuja ei ole juurikaan Multisillassa.

Pääkampus ei ole Finlaysoninkadulla vaan Kuntokadulla, siellä sairaalan ja Teiskontien huudeilla. Sosiaaliala on Pyynikintiellä ja olisko siellä Finlaysoninkadulla joku mediajuttu tms?

Vierailija
17/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en usko niiden olevan kovin hyviä paikkoja taaperolle ja meillä on lemmikki (vaikka olen kuullut että jotkut ovat niitäkin salakuljettaneet asuntoloihin). Olen hakemassa ulkomaankauppaan, sitä tuskin voi tuosta noin vain vaihtaa nykyisestä opiskelupaikastani. No, ne yhteydet voi selvittää myöhemminkin, tärkeintä on löytää suht turvallinen asuinalue lapsiperheelle. Missä siis uskaltaisi kulkea hämärälläkin/pimeällä..

vähintään yhtä hyviä kuin vuokra-asunnot keskimäärin, todennäköisesti parempia. Hakeutukaa kohteeseen, jossa on paljon reilumpia perheasuntoja, niissä on vähän vanhempia opiskelijoita ja perhetilanteen vuoksi rauhallisempia. Jos sinne sattuu eksymään häirikköjä, perheelliset eivät heitä viitsi katsella vaan valittavat herkästi.

Itse olen asunut monessa eri talossa, ja varsinkin talossa, jossa asui paljon pariskuntia ja muutama perhe oli tosi rauhallista. Rauhallisempaa kuin omistuskerrostalossa.

Vierailija
18/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

insinööriopiston perheasuntoja. Ainakin joitakin vuosia takaperin heillä oli sellaisia, ilmeisesti yksi talo vain lapsiperheille. Tietysti samassa pihapiirissä on sitten tavallisiakin opiskelija-asuntoja, mutta sijainti ja hinta ovat ihan jotain muuta kuin vapailla markkinoilla, ja kämppiä löytyy yleensä.

Noin muuten kissanmaa-takahuhti-linnainmaa on sellaista perusaluetta. Jonkin verran juoppoja, jotka ovat keskittyneet tietyille kulmille, eivätkä hirveästi häiriköi sieltä muualle, jonkin verran muita hörhöjä, mutta ei hirveästi ja viikonloppuiltaisin saattaa olla melua, mutta muuten ok, varsinkin, jos ei asu katutasossa. Mitään hienoa ja kallista ei tosin löydy.

Vierailija
19/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään yhtä hyviä kuin vuokra-asunnot keskimäärin, todennäköisesti parempia. Hakeutukaa kohteeseen, jossa on paljon reilumpia perheasuntoja, niissä on vähän vanhempia opiskelijoita ja perhetilanteen vuoksi rauhallisempia. Jos sinne sattuu eksymään häirikköjä, perheelliset eivät heitä viitsi katsella vaan valittavat herkästi. Itse olen asunut monessa eri talossa, ja varsinkin talossa, jossa asui paljon pariskuntia ja muutama perhe oli tosi rauhallista. Rauhallisempaa kuin omistuskerrostalossa.

Ennen perhettä (tai siis lasta) kävin joissakin juhlissa opiskelija-asuntoloissa, ja melkeinpä ilman poikkeuksia meno kasvoi aina varsin raisuksi. Ja ne ohuet seinät, joista kuuluvat kaikki äänet läpi.. Tuota en siis ollutkaan osannut ajatella, kiitos tästä!

Ja kiitos myös kaikille muille. Autatte ummikkoa tietämään hieman Tampereesta. :D

Vierailija
20/34 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika suhteellisen paljon ulkomaalaisia, mutta huomattava osa yliopisto-opiskelijoita, Nokialla töissä olevia insinöörejä jne. Venäläisiä ihan työssäkäyvää porukkaa myös jonkin verran. Toki muitakin, mutta suuri osa ulkomaalaisista on sosioekonomiselta asemaltaan aika erilaista kuin esim. Espoon keskuksessa, joten ei ole oikein vertailtavissa. Hervannasta on iso paikka (n. 20000 asukasta, eli keskikokoisen kaupungin verran väkeä + työssä ja opiskelemassa käyvät), joten alueen sisälle mahtuu monenlaista aluetta ja taloa.

Jos aiot mennä Teiskontien varressa olevaan TAMK:n toimipisteeseen, ei Hervanta ole ehkä paras vaihtoehto, vaikka täältäkin kohtuullisen hyvin sinne pääsee. Paras suunta voisi olla esim. Linnainmaa tai muu TAMKilta itään oleva alue. Itäpuolelle ei kannata lähteä, varsinkaan jos bussilla aikoo kulkea. Menee suotta aikaa kulkemiseen.

Suosittelen selvittämään myös esim. TOAS:n ja Opintantereen opiskelija-asunnot.

Tervetuloa Tampereelle ja onnea asunnon etsimiseen ja opiskelupaikan saantiin!

Hyvin täältä bussit kulkee, mitä oikein tarkoitat? Ja Kuntokadulle astikin pääsee jos tarvetta.