Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi olla laihoja?
Tälläkin palstalla tuntuu olevan katastrofi, jos kiloja on 80-90, kun pitäisi olla se 50-60 kg. Jonkun mies uhkailee erolla, kun vaimo ei lapsien synnyttämisen jälkeen olekaan enää missimitoissa.
Katsoo vaikka Adelea, siinä on tyylikäs nainen, joka ei edes halua laihtua.
Samoin joka päivä näkee ylipainoisia, pyöreitä naisia, jotka ovat pukeutuneet tosi tyylikkäästi. Ei se paino vaan miten ne kilonsa kantaa. Eikä se laihuuskaan tee välttämättä yhtään tyylikkäämpää, laihakin voi pukeutua huonosti ja mauttomasti ja näyttää tosi värittömältä ja usein näin on. Sellaiset uhkeammat naiset voi hyvinkin herättää enemmän miesten huomiota kuin laihat.
Ja suurin osa afrikkalaisista naisistakin on ylipainoisia, eivätkä he pöllöimmiltä näytä. Tämmöinen, että kaikkien pitäisi olla laihoja on eräänlainen natsi-ihanne sekin. Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia, eikä saisi poiketa muotista ja sitten jos on isompikokoinen pitäisi suurinpiirtein hävetä sitä tai jotain. Paljon hienompaa olisi, että naiset hyväksyisivät itsensä sellaisena kuin ovat, olisivat armollisempia itselleen eikä jatkuvasti pyrkisi johonkin ulkoaohjattuun standardiin.
Kommentit (86)
Ylipainosta ja lihavuudesta on tullut yksi maailman yleisimmistä terveysongelmista, joka aiheuttaa Suomessa vuosittain 300 miljoonan euron kustannukset terveydenhuollossa.
Ylipaino itsessään ei aiheuta mitään. Epäterveelliset elämäntavat aiheuttavat. Ja epäterveellisesti voi elää niin lihava kuin laihakin.
Toki liikkumattomuus ja huono ravinto aiheuttavat usein lihomista, mutta hyvin paljon on myös täysin terveitä lihavia ihmisiä, jotka joutuvat kohtuuttoman vainon kohteeksi tän läskivainon tiimoilta. Ja toisaalta paljon myös laihoja ihmisiä, jotka aiheuttavat itse sairautensa elintavoillaan, mutta kukaan ei syyllistä heitä, kun ovathan he sentään laihoja.
ELi mitäs jos vaan annettaisiin ihmisten olla, ja positiivisen kautta tuettaisiin ihmisiä hyviin ja terveellisiin valintoihin?
T: entinen läski, joka on aina ollut terve.
Tämäkin on ihan sontaa. Ylipainosta ja lihavuudesta on tullut yksi maailman yleisimmistä terveysongelmista, joka aiheuttaa Suomessa vuosittain 300 miljoonan euron kustannukset terveydenhuollossa.
Ylipaino itsessään ei aiheuta mitään. Epäterveelliset elämäntavat aiheuttavat. Ja epäterveellisesti voi elää niin lihava kuin laihakin. Toki liikkumattomuus ja huono ravinto aiheuttavat usein lihomista, mutta hyvin paljon on myös täysin terveitä lihavia ihmisiä, jotka joutuvat kohtuuttoman vainon kohteeksi tän läskivainon tiimoilta. Ja toisaalta paljon myös laihoja ihmisiä, jotka aiheuttavat itse sairautensa elintavoillaan, mutta kukaan ei syyllistä heitä, kun ovathan he sentään laihoja. ELi mitäs jos vaan annettaisiin ihmisten olla, ja positiivisen kautta tuettaisiin ihmisiä hyviin ja terveellisiin valintoihin? T: entinen läski, joka on aina ollut terve.
Mustaa ei saa puhumalla takaisin valkoiseksi. Kirjoita vaikka googleen hakusanaksi, ylipaino. Saat paljon yleissivistävää tietoa aiheesta.
Itse asiassa on todettu että lievä ylipaino, BMI 25-30, ei aiheuta minkäänlaisia terveysriskejä normaalipainoon verrattuna,
Äläpäs puhu postaskaa. Diabeteskin alkaa yleistymään jo BMI 24 ylittyessä.
http://www.medicalidcard.co.uk/wp-content/uploads/2012/07/Diabetes-BMI-…
http://2.bp.blogspot.com/-AI86f3-qFeY/UAZEJwmMDjI/AAAAAAAAA-M/fVVD5H_M6…
Miehet haluavat normaalipainoisen naisen. Lihava on lihava vaikka kuinka olisi tyylikäs. Adelekin olisi paremman näköinen hoikempana se on fakta.
Lisäksi lihavuus kertoo omalla tavallaan henkilöstä. Itse pidän lihavuutta (sairaudesta johtumatonta) merkkinä siitä, että ihminen ei näe vaivaa edes itsestään huolehtimiseen, on laiska tai heikkoluontoinen. Mikään näistä ei ole erityisen hyvä ominaisuus ihmisessä.
Miksi kaikkien pitäisi olla laihoja? Ei tarvitse olla laiha kunhan on normaalipainoinen. Se on ihmisten terveydelle, itsetunnolle ja kansantaloudelle hyväksi, että olet normaalipainoinen.
Saitko itsesi vakuutettua, että on hyväksyttävää olla ylipainoinen? Ylipaino on itsensä raiskaamista.
Oliskohan tässäkin asiassa aika katsoa peiliin, eikä jumittua yleisiin käsitteisiin.
Eikö se sittenkin jokainen ihan itse ole se, joka sanoo, että olisin parempi ihminen, jos painaisin vähemmän.
Kyllä minua suututtaa joka kerta, kun sanon, että kävin lenkillä eilen ja minulta kysytään, miksi, ethän sinä ole lihava. Säälittävää, sekö lenkkillä käymisen tarkoitus onkin, laihuus.