Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä kaikkien pitäisi olla laihoja?

Vierailija
18.09.2012 |

Tälläkin palstalla tuntuu olevan katastrofi, jos kiloja on 80-90, kun pitäisi olla se 50-60 kg. Jonkun mies uhkailee erolla, kun vaimo ei lapsien synnyttämisen jälkeen olekaan enää missimitoissa.

Katsoo vaikka Adelea, siinä on tyylikäs nainen, joka ei edes halua laihtua.

Samoin joka päivä näkee ylipainoisia, pyöreitä naisia, jotka ovat pukeutuneet tosi tyylikkäästi. Ei se paino vaan miten ne kilonsa kantaa. Eikä se laihuuskaan tee välttämättä yhtään tyylikkäämpää, laihakin voi pukeutua huonosti ja mauttomasti ja näyttää tosi värittömältä ja usein näin on. Sellaiset uhkeammat naiset voi hyvinkin herättää enemmän miesten huomiota kuin laihat.

Ja suurin osa afrikkalaisista naisistakin on ylipainoisia, eivätkä he pöllöimmiltä näytä. Tämmöinen, että kaikkien pitäisi olla laihoja on eräänlainen natsi-ihanne sekin. Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia, eikä saisi poiketa muotista ja sitten jos on isompikokoinen pitäisi suurinpiirtein hävetä sitä tai jotain. Paljon hienompaa olisi, että naiset hyväksyisivät itsensä sellaisena kuin ovat, olisivat armollisempia itselleen eikä jatkuvasti pyrkisi johonkin ulkoaohjattuun standardiin.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin päättää, kaikki olisivat normaalipainoisia, tupakoimattomia, alkoholin suhteen max kohtuukäyttäjiä, liikuntaa harrastavia ja terveellisesti syöviä.

Ja olisivat ahkeria ja työteliäitä, eikä kukaan tekisi rikoksia tai käyttäisi huumeita.

Kyllä olisi maailma parempi paikka.

jos kaikki olisivat samanlaisia, "kunnollisia" ihmisiä. On hyvä että on niitä tummiakin sävyjä elämässä ja maailmassa.

t. alkoholin suurkuluttaja, hoikka, liikkumaton, terveellisesti syövä

Vierailija
42/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa sitten mallia Adeleasta, jonka paino putoaa, tiukkalla kasvisruokavaliolla ja hölkällä, joka aamu. Ja nyt hän tuntee itsensä terveemmäksi kuin vuosiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että syöt liian vähän. Oletko seurannut dieetit vaihtoon -ohjelmaa? Siinä on paljon laihoja, väärin syöviä naisia. Kun opettelevat syömään oikein, he paranevat silmissä. Saavat lisää elinvoimaa.

Mikä tuo diagnosoimaton kilpirauhas-juttu on? Jos oikeasti vikaa, niin eiköhän kannattaisi käydä ihan lääkärillä, eikä tehdä omia (?) diagnooseja?

Vierailija
44/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnnosta pätkääkään muiden ihmisten kilot ja ruumiinrakenne. Jos joku tykkää olla pulska, niin siitä vaan. Itse olen aika hoikka, 57 kg ja 173 cm. Olen huomannut, että on todella helppo shopata vaatteita. Valitettavasti vaateteollisuus suosii ihmisiä jotka voivat pukea päälleen 34-36 kokoa. Vaatteet vaan näyttävät paremmilta laihojen päällä.

ihan tosi lihavia sitten lukuunottamatta.

Vaatteet voi näyttää paremmalta hyvin muodostuneen laihan päällä, mutta paljon on niitä laihoja, jotka vaan ei osaa pukeutua, vaikka olisivatkin laihoja, ilmeisesti olettavat että pelkkä laihuus rittää. Sitten on niitäkin ylipainoisia, jotka pukeutuvat hyvin ja näyttävästi ylipainostaan huolimatta. Ja on aina ilahduttavaa nähdä, kun ylipaino ei estä ihmistä pukeutumasta hyvin.

Jos toiset on laihoja, niin se on hyvä asia, mutta jos joku vaan on ylipainoinen, niin miksi hänen pitäisi pyrkiä loputtomiin olemaan laiha ja tuntemaan huonoa itsetuntoa ja häpeää siitä ettei olekaan. Eikö tämä ole vähän sairasta. Minä olen iloinen, että on kaiken kokoisia ja näköisiä ihmisiä, se tekee heistä personaallisuuksia, sen sijaan on aika tylsää kun suurin osa esim. nuorista naisista on nykyään samasta putkesta valettuja.

Vierailija
45/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Liikalihavilla kun on kuitenkin suuremmat riskit sairastua kakkostyypin diabetekseen, sydän-, ja verisuonitauteihin, nivelrikkoihin ja uniapneaan. Kaikkien noiden hoitoon kuluu valitettavan paljon yhteiskunnan rahoja (ja olen osittain sitä mieltä että itseaiheutettujen sairauksien, kuten ylipainosta johtuvien sairauksien hoidon tulisi olla korvausmaksujen ulkopuolella,ja saivartelijoille, myös tupakoitsijoiden, alkoholin suurkuluttajien ja huumeiden käyttäjien itseaiheutetut taudit menevät samaan kastiin).

Ei kaikkien tarvitse olla hoikkia. Normaalipaino riittäisi. Mutta Suomi kun on tälläinen mini jenkkilä, niin samoja jälkiä mennään. Tiedän alle kouluikäisiä lapsia jotka tietävät mäkin ja hesen ruokalistat ulkoa, mutta eivät tiedä missä perunat tai porkkanat kasvavat. Samaiset lapset mieluumin pelaavat pleikkaria kuin menevät ulos leikkimään.

Itse treenaan itseni takia, sen takia että pysyisin terveenä ja hyväkuntoisena mahdollisimman pitkään. Se, että näytän paremmalle kuin valtaosa suomalaisista, on vain plussaa. BMI mulla on 20.

muukin asia; masentuminen, stressi, tunnetaitojen ja sosiaalisten taitojen puute, kyvyttömyys ottaa vastuuta ja kasvaa aikuiseksi, työnarkomanian takia heitteille jäävät lapset yms. eivät ylikilot edes loista ykköspaikalla näissä kustannuksissa. henkisen puolen ongelmat käyvät monin verroin kalliimmaksi kun ne vielä siirtyvät lapsiin, eivätkä siis postu laihduttamalla ja liikkumalla. Ja moni tosi hyvin painons kontrolloiva on tunnetaidoiltaan surkea eikä osaa kasvattaa lapsiaan. Lapset tarvitsee muutakin kuin oikein ravitsemuskoostomuksen.

Onko mielestäsi todella se, että jokin asia ei ole AINOA yhteiskunnalle kalliiksi käyvä asia, perustelu sille, että sitä ei saa kritisoida? Tai ainakaan tuota argumenttia ei saa käyttää.

Sitäpaitsi lihavuus on kuitenkin varsin yksinkertainen ja periaatteessa helposti hoidettava ongelma verrattuna vaikkapa moniin mielenterveysongelmiin. Lihavuuden hoito on myös halpaa verrattuna mielenterveysongelmiin, laihduttaminen ei vaadi vuosien yksilöterapiaa, sairaalapaikoista puhumattakaan.

Mietippä mikä määrä rahaa nidden hoitamiseen säästyis, jos liikalihavuus posituisi kokonaan? Utopiaa toki,mutta teoriassa.

valtavan määrän henkistä pahoinvointia; nyuorilla työtillä on todella vaikeaa kasvaa itsensä hyväksyväksi, tasapainoiseksi ihmiseksi koska epäterveet laihuusihanteet jyrää kaikkialla. Monella jää koko persoonallisuus kehittymättä kun yritetään vaan näyttää tarpeksi laihalta ja jos ei onnistuta inhotaan itseä. Ja tämä ei aikuisena parane vaan siirtyy myös omiin lapsiin. Ja elämä on pelkkää suoritusta ja itseinhoa. Veikkaan et täälläkin palstailee aika moni jotka ei edes tiedä mitä muuta elämä voisi olla. Lihavuus ei ole kovinkaan helppo hoitaa koska sen takana on usein henkisiä ongelmia kuten juurikin lapsuudessa koettu arvottomuus. Sen hoitaminen on todella kallista ja vaikeaa. Ja se lihavuus on vain OIRE. Suorituskeskeisyys, kontrollointi, laihuuden ihannointi on juuri niitä jotka lisäävät vanhempien arvottomuudentunnetta, ja se siirtyy myös lapsiin. vastalääke tähän lienee ihmisen HYVÄKSYMINEN sellaisena kuin hän on ja se että ihmisillä on aikaa itselleen ja toisille ja kykyä pitää toisista huolta ja sitoutua. Kehitys on ikävä kyllä menossa ihan eri suuntaan.

Vierailija
46/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin törmään paljon useammin siihen, että puolustetaan oikeutta olla lihava kuin siihen, että puolustettaisiin oikeutta olla alkoholisti. Ja Mietipä miten paljon savutomuuden eteen on tehty jopa lainsäädännöllä viimeaikoina? Ihmisen lihavuus vaan on siinämäärin pyhä asia, että sitä kieltävää tai rajoittavaa lakia ei voida säätää, toisin kuin tupakkaa tai alkoholia koskevaia lakeja.

Ja alleviivataanpa vielä: minä puhun edelleen sairaalloisesta lihavuudesta, en mistään pikkupyöreydestä.

Ja lisään vielä:

En minäkään olisi säätmässä lihavuutta kieltävää lakia, myös minusta se olisi jo ihmisarvonvastaista.

Olen todellakin sitä mieltä, että pelkkä syyllistäminen ei auta ketään, vaan sen sijaan tarvitaan tukea. Täysin syyllistämättä ei kuitenkaan mielestäni tarvitse olla. Harva tekee sellaisille paheille mitään, joista ei koe vähääkään syyllisyyttä.

Vierailija
47/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on että näissä keskusteluissa on aina vain lihava ja laiha? Mihin se normaali on kadonnut? Vai onko normaalikin lihavan mielessä laiha?

Vierailija
48/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa sitten mallia Adeleasta, jonka paino putoaa, tiukkalla kasvisruokavaliolla ja hölkällä, joka aamu. Ja nyt hän tuntee itsensä terveemmäksi kuin vuosiin.

Vierailija
49/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

46: "Vaatteet voi näyttää paremmalta hyvin muodostuneen laihan päällä, mutta paljon on niitä laihoja, jotka vaan ei osaa pukeutua, vaikka olisivatkin laihoja, ilmeisesti olettavat että pelkkä laihuus rittää." Tai sitten ovat niitä, joita ei yksinkertaisesti _kiinnosta_ niin hirveästi tyyli- ja ulkonäköasiat, itse kuulun heihin.

Kuka sanoo, että "laihuus riittää/ei riitä"?

Vierailija
50/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä on että näissä keskusteluissa on aina vain lihava ja laiha? Mihin se normaali on kadonnut? Vai onko normaalikin lihavan mielessä laiha?

Eihän sellaista käsitettä ole ainakaan naisten keskustelupalstoilla.

Esim. 80-90-kiloinen määritellään jo lihavaksi, suorastaan huomattavaksi läskiksi. Jos on yli 70 kiloa niin silloinkin kuulemma on jo lihava.

Normaali ihanne taitaa olla se 55-68-kiloa, mikä oikeasti on laiha.

Laihasta on tullut se normaali.

Vierailija
51/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sellaista käsitettä ole ainakaan naisten keskustelupalstoilla. Esim. 80-90-kiloinen määritellään jo lihavaksi, suorastaan huomattavaksi läskiksi. Jos on yli 70 kiloa niin silloinkin kuulemma on jo lihava. Normaali ihanne taitaa olla se 55-68-kiloa, mikä oikeasti on laiha. Laihasta on tullut se normaali.

Vierailija
52/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa, jotka luultavasti pätevät mlemmat:

a) jotkut kokevat, että normaalipaino ei riitä, vaan ympäristön ilmapiiri vaatii suorastaan laihuutta

b) monet tuntuvat käyttävän sanaa "laiha" tarkoittamaan sitä, ettei ole lihava => kaikki ei lihavat ovat laihoja, siis myös normaalipainoiset

Vierailija
53/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

valtavan määrän henkistä pahoinvointia; nyuorilla työtillä on todella vaikeaa kasvaa itsensä hyväksyväksi, tasapainoiseksi ihmiseksi koska epäterveet laihuusihanteet jyrää kaikkialla. Monella jää koko persoonallisuus kehittymättä kun yritetään vaan näyttää tarpeksi laihalta ja jos ei onnistuta inhotaan itseä. Ja tämä ei aikuisena parane vaan siirtyy myös omiin lapsiin. Ja elämä on pelkkää suoritusta ja itseinhoa. Veikkaan et täälläkin palstailee aika moni jotka ei edes tiedä mitä muuta elämä voisi olla. Lihavuus ei ole kovinkaan helppo hoitaa koska sen takana on usein henkisiä ongelmia kuten juurikin lapsuudessa koettu arvottomuus. Sen hoitaminen on todella kallista ja vaikeaa. Ja se lihavuus on vain OIRE. Suorituskeskeisyys, kontrollointi, laihuuden ihannointi on juuri niitä jotka lisäävät vanhempien arvottomuudentunnetta, ja se siirtyy myös lapsiin. vastalääke tähän lienee ihmisen HYVÄKSYMINEN sellaisena kuin hän on ja se että ihmisillä on aikaa itselleen ja toisille ja kykyä pitää toisista huolta ja sitoutua. Kehitys on ikävä kyllä menossa ihan eri suuntaan.

[/quote]

Minkä määrän henkistä pahoinvointia tämmöinen laihuusihanne aiheuttaakaan. Minua ainakin säälittää aina kun joku kertoo laihduttavansa jostain 68 kiloisesta 5 kiloa, koska kokee olevansa läski, tai kun joku 80-kiloinen kertoo, että mies jättää, koska on lihonut niin paljon. Haloo, ei 68 kiloinen tai 80-kiloinenkaan ole vielä lihavaa nähnytkään.

Yksinkertaisesti kenenkään ei pitäisi inhota itseään jonkun painon takia ja vielä jonkun kuvitellun sellaisen takia, me ihmiset kun olemme niin niin paljon enemmän kuin se mitä painamme.

Vierailija
54/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se tulee kalliiksi yhteiskunnalle. Liikalihavilla kun on kuitenkin suuremmat riskit sairastua kakkostyypin diabetekseen, sydän-, ja verisuonitauteihin, nivelrikkoihin ja uniapneaan. Kaikkien noiden hoitoon kuluu valitettavan paljon yhteiskunnan rahoja (ja olen osittain sitä mieltä että itseaiheutettujen sairauksien, kuten ylipainosta johtuvien sairauksien hoidon tulisi olla korvausmaksujen ulkopuolella,ja saivartelijoille, myös tupakoitsijoiden, alkoholin suurkuluttajien ja huumeiden käyttäjien itseaiheutetut taudit menevät samaan kastiin).

Ei kaikkien tarvitse olla hoikkia. Normaalipaino riittäisi. Mutta Suomi kun on tälläinen mini jenkkilä, niin samoja jälkiä mennään. Tiedän alle kouluikäisiä lapsia jotka tietävät mäkin ja hesen ruokalistat ulkoa, mutta eivät tiedä missä perunat tai porkkanat kasvavat. Samaiset lapset mieluumin pelaavat pleikkaria kuin menevät ulos leikkimään.

Itse treenaan itseni takia, sen takia että pysyisin terveenä ja hyväkuntoisena mahdollisimman pitkään. Se, että näytän paremmalle kuin valtaosa suomalaisista, on vain plussaa. BMI mulla on 20.

muukin asia; masentuminen, stressi, tunnetaitojen ja sosiaalisten taitojen puute, kyvyttömyys ottaa vastuuta ja kasvaa aikuiseksi, työnarkomanian takia heitteille jäävät lapset yms. eivät ylikilot edes loista ykköspaikalla näissä kustannuksissa. henkisen puolen ongelmat käyvät monin verroin kalliimmaksi kun ne vielä siirtyvät lapsiin, eivätkä siis postu laihduttamalla ja liikkumalla. Ja moni tosi hyvin painons kontrolloiva on tunnetaidoiltaan surkea eikä osaa kasvattaa lapsiaan. Lapset tarvitsee muutakin kuin oikein ravitsemuskoostomuksen.

Onko mielestäsi todella se, että jokin asia ei ole AINOA yhteiskunnalle kalliiksi käyvä asia, perustelu sille, että sitä ei saa kritisoida? Tai ainakaan tuota argumenttia ei saa käyttää.

Sitäpaitsi lihavuus on kuitenkin varsin yksinkertainen ja periaatteessa helposti hoidettava ongelma verrattuna vaikkapa moniin mielenterveysongelmiin. Lihavuuden hoito on myös halpaa verrattuna mielenterveysongelmiin, laihduttaminen ei vaadi vuosien yksilöterapiaa, sairaalapaikoista puhumattakaan.

Mietippä mikä määrä rahaa nidden hoitamiseen säästyis, jos liikalihavuus posituisi kokonaan? Utopiaa toki,mutta teoriassa.

Minkä määrän henkistä pahoinvointia tämmöinen laihuusihanne aiheuttaakaan. Minua ainakin säälittää aina kun joku kertoo laihduttavansa jostain 68 kiloisesta 5 kiloa, koska kokee olevansa läski, tai kun joku 80-kiloinen kertoo, että mies jättää, koska on lihonut niin paljon. Haloo, ei 68 kiloinen tai 80-kiloinenkaan ole vielä lihavaa nähnytkään.

Yksinkertaisesti kenenkään ei pitäisi inhota itseään jonkun painon takia ja vielä jonkun kuvitellun sellaisen takia, me ihmiset kun olemme niin niin paljon enemmän kuin se mitä painamme.

Vierailija
55/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavat vaan yrittävät selittää muuta koska eivät viitsi nähdä laihduttamisen vaivaa.

Normaalipaino on parasta. Siis se oikea normaali paino, ei sellainen pyöreä normaalipaino mitä monet lihavat tarkoittavat.

Vierailija
56/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en vaan pääse tohon mielentilaan, enkä enää edes yritä. Olen tyytyväinen itseeni vain kun painan alle 60 kg (170cm). Kai siinä on joku suoritusvimma ja huono itsetunto taustalla. Mutta en ollut tyytyväinen kun painoin 63-65 kg ja näytän nyt aidosti mielestäni paremmalta, mutta myös tunnen itseni enemmän omaksi itsekseni, ja olen kaikkiaan onnellisempi ja tyytyväisempi. En jaksa tästä ajattelutavastani/häiriöstäni/whatever enää syyllistyä niin paljon (huom. en missään nimessä ole anorektinen, herkuttelen kyllä enkä urheile pakonomaisesti, vaan koska pidän siitä).

Tälläkin palstalla tuntuu olevan katastrofi, jos kiloja on 80-90, kun pitäisi olla se 50-60 kg. Jonkun mies uhkailee erolla, kun vaimo ei lapsien synnyttämisen jälkeen olekaan enää missimitoissa.

Katsoo vaikka Adelea, siinä on tyylikäs nainen, joka ei edes halua laihtua.

Samoin joka päivä näkee ylipainoisia, pyöreitä naisia, jotka ovat pukeutuneet tosi tyylikkäästi. Ei se paino vaan miten ne kilonsa kantaa. Eikä se laihuuskaan tee välttämättä yhtään tyylikkäämpää, laihakin voi pukeutua huonosti ja mauttomasti ja näyttää tosi värittömältä ja usein näin on. Sellaiset uhkeammat naiset voi hyvinkin herättää enemmän miesten huomiota kuin laihat.

Ja suurin osa afrikkalaisista naisistakin on ylipainoisia, eivätkä he pöllöimmiltä näytä. Tämmöinen, että kaikkien pitäisi olla laihoja on eräänlainen natsi-ihanne sekin. Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia, eikä saisi poiketa muotista ja sitten jos on isompikokoinen pitäisi suurinpiirtein hävetä sitä tai jotain. Paljon hienompaa olisi, että naiset hyväksyisivät itsensä sellaisena kuin ovat, olisivat armollisempia itselleen eikä jatkuvasti pyrkisi johonkin ulkoaohjattuun standardiin.

Vierailija
57/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työikäisistä suomalaisista eli 18-64-vuotiaista yli puolet, noin 60% on ylipainoisia ja joka viides on lihava. Ja nuorten osuus on kaksin-kolminkertaistunut vuosittain.

Minun logiikkaan ei mene, että missä näkyy laihuus ihanteena.

Vierailija
58/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin törmään paljon useammin siihen, että puolustetaan oikeutta olla lihava kuin siihen, että puolustettaisiin oikeutta olla alkoholisti. Ja Mietipä miten paljon savutomuuden eteen on tehty jopa lainsäädännöllä viimeaikoina? Ihmisen lihavuus vaan on siinämäärin pyhä asia, että sitä kieltävää tai rajoittavaa lakia ei voida säätää, toisin kuin tupakkaa tai alkoholia koskevaia lakeja.

Ja alleviivataanpa vielä: minä puhun edelleen sairaalloisesta lihavuudesta, en mistään pikkupyöreydestä.

Ja lisään vielä:

En minäkään olisi säätmässä lihavuutta kieltävää lakia, myös minusta se olisi jo ihmisarvonvastaista.

Olen todellakin sitä mieltä, että pelkkä syyllistäminen ei auta ketään, vaan sen sijaan tarvitaan tukea. Täysin syyllistämättä ei kuitenkaan mielestäni tarvitse olla. Harva tekee sellaisille paheille mitään, joista ei koe vähääkään syyllisyyttä.

vaan se että alkoholinkäyttö ja tupakointi ylipäätään koetaan jotenkin vähäisempinä ja itsemääräämisoikeuteen kuuluvina ongelmina, vaikka molemmat aiheuttavat paljon suurempia haittoja (myös lapsille) kuin vanhemman lihavuus.

En oikein ymmärrä miksi lihavuus sinusta on näistä se, jota pitäisi tukea eniten, kun paljon suuremassa määrin tukea tarvitsivat alkoholia kohtuudellakin käyttävät ja tupakoitsijat.

Sairaalloinen lihavuuskin on loppujen lopuksi aika harvinaista, ongelma on siinä että sellaista normaalia lihavuuttakin pidetään jonain sairaalloisena. Esim Adele ei ole sairaalloista lihavaa nähnytkään, kuitenkin varmaan monen mielestä hänenkin pitäisi laihduttaa mahtuakseen niihin raameihin, jotka ovat se varsinainen ongelma. Raamit, joihin suuri osa naisia ei vain mahdu ja joka aiheuttaa heille suuria ongelmia, kun he yrittävät mahtua niihin. Sen sijaan, että paljon laajemmalla skaalalla hyväksyttäisiin naiset kokoineen eikä edellytettäisi että kaikkien tulee muotin mukaisia tullakseen hyväksytyiksi.

Vierailija
59/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sujuvasti sä leimaat kaikki lihavat moniongelmaisiksi...

Kyllä lihavuus varmaan monella on "oire", mutta ei aina ja kaikilla. Usein syy-seuraussuhde menee juuri toisin päin, erityisesti jos puhutaan lapsista, jotka oppivat kotoa epäterveet syömistavat ja lihovat jo pienenä. Mutta myös vaikka naisista, jotka eivät koskaan pääse eroon raskauskiloistaan tai liikemiehistä, jotka keräävät vatsaa syömällä lounaansa kebab-ravintolassa. Nämä nyt vaan vähän kliseisinä esimerkkeinä ns. normaaleista ongelmattomista ihmisistä, jotka ovat lihoneet ilman massiivisia mielenterveysongelmia.

Vierailija
60/86 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työikäisistä suomalaisista eli 18-64-vuotiaista yli puolet, noin 60% on ylipainoisia ja joka viides on lihava. Ja nuorten osuus on kaksin-kolminkertaistunut vuosittain.

Minun logiikkaan ei mene, että missä näkyy laihuus ihanteena.

Täällä joku kertoo laihduttavansa, koska on niin lihava, ja sitten selviää, että pituus on jotain 170 ja hän painaa 65 kiloa tai 78 kiloa, tai painoi kumman vaan, niin ei ole vielä lihavaa nähnytkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme