kertokaa tähän urbaanilegendoja!
Esim. Narkkari kuori pois ihonsa, kun luuli olevansa appelssiini! :D ja älkääkä tulko marisemaan, että mene demiin näitä pistää. Mä en jaksa tehä sinne käyttäjätunnusta
Kommentit (425)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:55"]
Äidinkielen yo-kokeessa "Rohkein tekoni" oppilas piirtää paperille valtavan kirkkoveneen.
[/quote]
Tässä jutussa hauskinta on se, että joku voi edes kuvitella, että yo-kokeen ainaan aiheena voisi olla "Rohkein tekoni". Ala-asteella ehkä jotenkin vielä menettelisi.
[/quote] Olen kuullut tämän versiona, jossa aineen aihe oli "mitä on rohkeus?".
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 03:44"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 03:20"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:10"]Tämä nyt ei ehkä ole mikään kauhutarina, mutta sopii kyllä kuitenkin mielestäni tähän aiheeseen. Sain tämmöisen viestin kaveriltani:
Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”
Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.
Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan.
Ihan vaan varmuuden vuoksi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nii.
Tämä nyt ei ole mikään kauhutarina, mutta vuonna 1933 pakastebroileri joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja raiskasi pakastebroilerin toistaen sanoja toma sota paska. Nyt kun olet nähnyt ja toistanut nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun pakastebroilerin. Ensi yönä pakastebroileri ilmestyy makuuhuoneeseesi ja panee sinua perseeseen. Jos kirjoitat tämän eteenpäin hän jättää sinut rauhaan.
Pakko sen verran olen neuroottinen
Mä en kopsannu tota tekstiä minnekään, mutta oon vielä hengissä ja raiskaamaton. Mites nyt? :o
Maahanmuutto on rikkaus ja voimavara.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 12:58"]
Mä en kopsannu tota tekstiä minnekään, mutta oon vielä hengissä ja raiskaamaton. Mites nyt? :o
[/quote]
Ehkä sillä murhaajalla on kiire raiskata niitä, jotka kirjoitti sen tähän ketjuun...
Muttamutta, lisätään yksi kaupunkitarina, joka oli aikaisemmassa ketjussa, mutta tässä en muista nähneeni:
Pariskunnalla on kaksi pientä lasta, mistä syystä yhteistä aikaa ei ole juuri ollut, joten lasten toiset isovanhemmat päättivät maksaa heille teatteriliput, illallisen ja lastenvahdin. Kun lastenvahti tulikin tuona iltana perheen luokse, vanhemmat antoivat hänelle kännykkänumeronsa. Jos vaikka tulee jotain. Ja kun lapset olisivat nukkumassa, vahti voisi katsoa tv:tä vanhempien makuuhuoneessa, niin kuulisi jos lapsilla olisi jotain hätänä. Vanhemmat lähtivät, ja lastenvahti leikitti lapsia, ulkoilutti puutarhassa ja syötti heidät. Sitten oli iltapesun aika ja vahti laittoi lapset unille.
Kun lapset olivat nukahtaneet, vahti meni vanhempien makuuhuoneeseen ja laittoi tv:n päälle, toki niin hiljaisella, että ei herättäisi lapsia, mutta kuulisi itkun. Hän istahti vanhempien sängylle ja vasta sitten huomasi tv:n vierellä ulkoseinää vasten olevassa nurkassa pöllöpatsaan (klovnipatsas joissain versioissa: http://urbanlegendsonline.com/clown-statue/). Patsas oli hänestä karmea ja hän poistui huoneesta alakertaan soittamaan vanhemmille, tähän aikaan he olisivat jo illallisella.
Perheen isä vastasi puhelimeen ja kun vahti kysyi, saako hän peittää sen pöllöpatsaan makuuhuoneessa, hänelle vastasi hiljaisuus. Hetken hiljaisuuden jälkeen isä sanoi hänelle vakavalla äänellä: "Ota lapset ja poistu talosta, mene naapuriin. Vaimo soittaa poliisit paikalle. Meillä ei ole pöllöpatsasta."
Tässä versiot vaihtelevat paljonkin. Erään mukaan vahti nappaa lapset ja juoksee naapuriin. Toisessa versiossa hän löytää lapset kuolleena ja joko itsekin joutuu uhriksi tai ehtii paeta. Kolmannessa (tai neljännessä) kaikki talossa olleet kuolevat. Oli versio mikä vain, niin poliisi ei löydä patsasta makuuhuoneesta.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:05"]
Maahanmuutto on rikkaus ja voimavara.
[/quote]
USA on hyvin monikulttuurinen maa. Ilman maahanmuuttajia olisi siellä monta asiaa tylsempiä, New Orleans olisi väärän oloinen, ei olisi Chinatowneja tai Pikku Italioita, Miami olisi vanhusten kaupunki, moni asia olisi jäänyt rakentamatta (luepas irkuista USAssa) jne.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:08"]Mustalaisilla on koukkuja hameen alla, joihin keräävät tavaraa kaupassa. En usko todeksi.
[/quote]
Jotain perää tässä on. Joskus manne jäi kiinni ja hameen alta löytyi kaikkea moottoriöljykanistereista lähtien.
Mun makuuhuoneeseen se tuli ja olisi tappanut, mutta sanoin sille että kopsasin sen jutun tänne av:lle niin se ei sitten tappanutkaan mua ja se lähti seuraavaan paikkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:24"]
Mun makuuhuoneeseen se tuli ja olisi tappanut, mutta sanoin sille että kopsasin sen jutun tänne av:lle niin se ei sitten tappanutkaan mua ja se lähti seuraavaan paikkaan.
[/quote]
Huijaat. Tuolla perusteella se olisi tehnyt sinusta vaimon.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:34"]Esim. Narkkari kuori pois ihonsa, kun luuli olevansa appelssiini! :D [/quote]mä oon kuullu tosta taas sen version missä tyyppi luulee itseään appelsiinin siasta sitruunaksi
[/quote]Kun kuulin tän ekan kerran, sen kerto iraitistunut valistaja (entinen 60-luvun hippityttö) ja väitti sen olevan totta.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:08"]Mustalaisilla on koukkuja hameen alla, joihin keräävät tavaraa kaupassa. En usko todeksi. [/quote] Jotain perää tässä on. Joskus manne jäi kiinni ja hameen alta löytyi kaikkea moottoriöljykanistereista lähtien.
[/quote]taskuista.
Siinä mikroaaltolegendassa sillä mummolla oli aikaisemmin ollut kiertoilmauuni, missä oli kissaansa kuivannut. Siellä sen voi kuivata, mutta mikrossa ei.
Paljon kaupunkilegendoja jo kerrottu, tuodaan mukaan yksi tornihuhu, jonka todenperäsyydestä ei ole tietoa.
Huhu mukaan koko Helsingin alla kulkee iso tunneliverkosto, jota pitkin pääsee presidentinlinnasta eduskuntatalolle. Tämä saattaa jopa olla totta. Se iso kysymysmerkki tulee tässä: tunnelit ulottuvat ainakin Tähtitornin mäelle, jonka alla sijaitsisi sota-ajan komentokeskus.
Nämä kuultu vastikään varusmiespalveluksesta päässeltä pikkuveljeltä.
Laitetaan vielä kaupunkitarinoita lääketieteen alueelta. Ei, se että ihmisten anuksista ja vaginoista ja virtsaputkesta (saati vatsalaukusta) lääkärit löytävät yhtä sun toista, ole suinkaan legendaa (http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288636819664.html ja uudempi http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1423467867994.html tässä jälkimmäisessä on röntgenkuviakin :D), mutta tässä muutama legenda:
- Syöpään kuolleen potilaan maksa oli irrotettu ruumiinavauksen yhteydessä tarkempia tutkimuksia varten. Tätä elintä säilytettiin kaarimaljassa jääkaapissa. Kumma kyllä, aina kun jääkappi syystä tai toisesta avattiin, oli maksa kaarimaljan ulkopuolella. Kolmannen kerran jälkeen maksa siirrettiin tutkimuspöydälle ja patologit tarkkailivat sitä kameran avulla. No, se alkoikin hyppimään ja lopulta putosi pöydältä. Oli kuulemma ollut niin täynnä syöpäsoluja, että ne pistivät sen hyppimään (todellisuudessahan näin ei kävisi, mutta tarina on tarina ;))
- Hyvin lihava mies kärsii hengitysvaikeuksista ja hänet tuodaan isolla ambulanssilla (USAssa on näitäkin, ihan oikeasti) päivystykseen. No, kun potilata tutkitaan, hänen vatsapoimuistaan löytyy mm kaukosäädin, kolikoita, kännykkä ja muuta sellaista.
- Väitetään, että HIVistä pääsee eroon "siirtämällä" sen neitsyeen. No toinen huhuttu keino on muille turvallisempi: valkaisuaineen juominen.
Ja kun täällä epäillään yhtä sun toista psykopaatiksi, niin tässä on mukamas virallinen testi:
Neito on äitinsä hautajaisissa. Siellä hän tapaa mukavalta vaikuttavan pojan, mutta unohtaa kysyä tältä yhteystietoja. Viikon kuluttua hän tappaa siskonsa. Miksi?
Kuulemma vain psykopaatti osaa vastata tuohon oikein.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 13:05"]Paljon kaupunkilegendoja jo kerrottu, tuodaan mukaan yksi tornihuhu, jonka todenperäsyydestä ei ole tietoa.
Huhu mukaan koko Helsingin alla kulkee iso tunneliverkosto, jota pitkin pääsee presidentinlinnasta eduskuntatalolle. Tämä saattaa jopa olla totta. Se iso kysymysmerkki tulee tässä: tunnelit ulottuvat ainakin Tähtitornin mäelle, jonka alla sijaitsisi sota-ajan komentokeskus.
Nämä kuultu vastikään varusmiespalveluksesta päässeltä pikkuveljeltä.
Laitetaan vielä kaupunkitarinoita lääketieteen alueelta. Ei, se että ihmisten anuksista ja vaginoista ja virtsaputkesta (saati vatsalaukusta) lääkärit löytävät yhtä sun toista, ole suinkaan legendaa (http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288636819664.html ja uudempi http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1423467867994.html tässä jälkimmäisessä on röntgenkuviakin :D), mutta tässä muutama legenda:
- Syöpään kuolleen potilaan maksa oli irrotettu ruumiinavauksen yhteydessä tarkempia tutkimuksia varten. Tätä elintä säilytettiin kaarimaljassa jääkaapissa. Kumma kyllä, aina kun jääkappi syystä tai toisesta avattiin, oli maksa kaarimaljan ulkopuolella. Kolmannen kerran jälkeen maksa siirrettiin tutkimuspöydälle ja patologit tarkkailivat sitä kameran avulla. No, se alkoikin hyppimään ja lopulta putosi pöydältä. Oli kuulemma ollut niin täynnä syöpäsoluja, että ne pistivät sen hyppimään (todellisuudessahan näin ei kävisi, mutta tarina on tarina ;))
- Hyvin lihava mies kärsii hengitysvaikeuksista ja hänet tuodaan isolla ambulanssilla (USAssa on näitäkin, ihan oikeasti) päivystykseen. No, kun potilata tutkitaan, hänen vatsapoimuistaan löytyy mm kaukosäädin, kolikoita, kännykkä ja muuta sellaista.
- Väitetään, että HIVistä pääsee eroon "siirtämällä" sen neitsyeen. No toinen huhuttu keino on muille turvallisempi: valkaisuaineen juominen.
Ja kun täällä epäillään yhtä sun toista psykopaatiksi, niin tässä on mukamas virallinen testi:
Neito on äitinsä hautajaisissa. Siellä hän tapaa mukavalta vaikuttavan pojan, mutta unohtaa kysyä tältä yhteystietoja. Viikon kuluttua hän tappaa siskonsa. Miksi?
Kuulemma vain psykopaatti osaa vastata tuohon oikein.
[/quote]
Olen kuullut tän psykopaattitestin aikaisemminkin. Tiesin heti vastauksen :) Tunnistan kyllä itsessäni narsistisia piirteitä.
^Juu, vastaus on yllättävän helppo päätellä, kunhan vähän miettii. Itse oivalsin parissa minuutissa ;)
1. Mies jäi kotiin, kun vaimo jäi viikoksi työmatkalle. Tätä ennen nainen oli tehnyt ison kattilallisen hernekeittoa, joka jäi liedelle jäähtymään. Joka päivä töiden jälkeen mies laittoi hellan päälle, kuumensi hernekeiton, otti siitä lautasellisen ja söi. Tämän jälkeen keitto jäähtyi itsekseen. Kun nainen tuli kotiin, mies oli kuollut. Selvisi, että syynä oli se, että oli syönyt keittoa, joka oli joko ajan ollut huoneenlämmössä ja jota oli välillä kuumennettu.
2. Lestadioliaisnainen oli synnyttänyt liudan lapsia, ja elimistö oli tästä kärsinyt. Lääkäri sanoi naiselle, että jos hän tulee raskaaksi, hän kuolee synnytykseen, koska paikat ovat niin kovilla. Nainen tuli raskaaksi, ja menehtyi. Siinä naisen synnyttäessä ja kuolemaa tehdessä, hänen miehensä vain tuumaili itsekseen "Kyllä Jumala tuo minulle uuden vaimon."