Olen kommunisti, kysyttävää?
Kysykää kommunistilta?
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:51"]Kävitkö koskaan sosialisimaissa?
[/quote]
En ole käynyt paitsi suomi on hyvin sosialistinen maa.
ap
Minkä ikäinen olet?
Oletko ollut kauan vai oletko ruvennut vastikään?
Minkä kommunistipuolueen (niitä on 3) kannattaja olet?
Mitä haluaisit muuttaa yhteiskunnassa?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:53"]Meitä on sitten kaksi, ollaan varmaan viimeiset.
[/quote]
* kolme
Saahan sitä olla. Itse en ole, mutta mielestäni on harmi, ettei kommunismia ole kokeiltu missään laajemmassa yhteisössä. Esim joku saarivaltio tai vastaava olisi mielenkiintoinen koe-settinki.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:56"]
Saahan sitä olla. Itse en ole, mutta mielestäni on harmi, ettei kommunismia ole kokeiltu missään laajemmassa yhteisössä. Esim joku saarivaltio tai vastaava olisi mielenkiintoinen koe-settinki.
[/quote]
Riittäkö Kiina sulle tarpeeksi laajaksi yhteisöksi? Kommunistisessa Kiinassa on n. 1,3 miljardia ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:53"]Minkä ikäinen olet?
Oletko ollut kauan vai oletko ruvennut vastikään?
Minkä kommunistipuolueen (niitä on 3) kannattaja olet?
Mitä haluaisit muuttaa yhteiskunnassa?
[/quote]
1. 19
2.vähän aikaa
3.skp
4.Luokaton yhteiskunta jossa kaikilla olis rahaa tarpeensa mukaan. Palkat pitäisi poistaa työstä ja kansalaispalkka kaikille maksettavaksi. Eli tasajako rahan suhteen.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:53"]Onko sinulla muuta mielenvikaisuutta?
[/quote]
Muuta? Ei ole mitään mielenvikaisuutta.
ap
Täällä yksi vasemmistoliiton äärilaidalta. Te olette sitten vielä enemmän vasemmalta :)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:56"]
[/quote]
Riittäkö Kiina sulle tarpeeksi laajaksi yhteisöksi? Kommunistisessa Kiinassa on n. 1,3 miljardia ihmistä.
[/quote]
Kiinassa kommunismi toimii. Ja kiinalaisten elintaso kokoajan nousussa. Miksei suomessakin voisi kommunismi toimia?
ap
[/quote]
Kommunismi teki laiskoja varkaita.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:57"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä sen koko riittää, mutta eipä se ole kommunistinen kuin nimeltään. Ei mikään maa ole ollut. Kommunistisiksi kutsutut valtiot ovat todellisuudessa olleet puoluediktatuureja.
[/quote]Kuuba?
[/quote]
Mitä sä sekoilet?! Ei vissiin Neuvostoliitto tai Kiina ole tarpeeksi suuria? Ja Kuuba on saarivaltio, jos sellaista kaipaat.
Kieltäisitkö ulkomaille matkustamisen muissa kuin työasioissa tai muuton ulkomaille?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:56"] Saahan sitä olla. Itse en ole, mutta mielestäni on harmi, ettei kommunismia ole kokeiltu missään laajemmassa yhteisössä. Esim joku saarivaltio tai vastaava olisi mielenkiintoinen koe-settinki. [/quote] Riittäkö Kiina sulle tarpeeksi laajaksi yhteisöksi? Kommunistisessa Kiinassa on n. 1,3 miljardia ihmistä. [/quote] Kiinassa kommunismi toimii. Ja kiinalaisten elintaso kokoajan nousussa. Miksei suomessakin voisi kommunismi toimia? ap
[/quote]
Siellä onkin viime vuosina siirrytty taloudessa markkinatalouteen. Ihmisoikeuksissa ja valtiomuodossa ovat vielä kommunisti diktatuuri.
Kun vallankumous tulee, ketkä tapetaan ekaksi? Kääntyykö vallankumous vallankaapukseksi, kuten itänaapurissa kävi aikoinaan? Mites toi etujoukko, kuulutko itse siihen ja minkälaisilla etuoikeuksilla palkitsette itsene vallankumouksen jälkeen? Mitä mieltä olet George Orwelin Eläinten vallankumous kirjasta?
Kohti vapautta ja sosialismia.
Kävitkö koskaan sosialisimaissa?