Voihan.. olen raskaana, enkä saa lapsen isää edes puhelimeen..
Vahinkoraskaus, muutamasti tavattu seksin merkeissä. Ollaan kyllä ennestään tuttuja, tai työkavereita. Kerroin miehelle, että olen raskaana. Enää se ei vastaa puhelimeen, eikä viesteihin. Mitä ihmettä mä teen? Auttakaa.
Kommentit (167)
Vain mies on vastuussa ehkäisystä yhden illan jutuissa ja muutenkin. Käsittämättömän typerää väkeä täällä.
on mieltä?
mä en kehtais, mitä aiot vastata, kun ne kysyy että kuka on isä? no yks panokaveri vaan.
lapsi ansaitsee enemmän!
Hei ap,
Siitä huolimatta että palstalla on kovasti solvattu ja oltu ikäviä, keskustelun seassa on ollut ihan rakentavaa asiaakin:
- lastenvalvoja / isyyden vahvistus jne.
- miehen näkökulman huomioiminen (miksi mies toimii niin kuin toimii)
- pohdintaa lapsen parhaasta
Isän olemassaolo perheessähän ei ole vielä tae yhtään mistään. Ratkaisevinta on oma jaksamisesi.
On harmi, että aletaan haukkua ja nimitellä ihmisiä täällä ja menetetään parhaat mahdollisuudet pohtia erilaisia näkökohtia ja ratkaisuja asioihin. On myös kummallista, että annetaan kovin suoraviivaisia ratkaisuehdotuksia tyyliin "Tee abortti".
Itse vastaavassa tilanteessa tekisin ilman muuta abortin mitä pikimmiten, mutta en ikinä menisi muita neuvomaan tekemään samoin.
Näköjään solvaamisesta ja ehdottomien sekä tökeröiden mielipiteiden laukomisesta monet henkilöt saavat sen tyyppistä mielihyvää, että jaksavat sitä täällä tehdä.On harmi, että aletaan haukkua ja nimitellä ihmisiä täällä ja menetetään parhaat mahdollisuudet pohtia erilaisia näkökohtia ja ratkaisuja asioihin. On myös kummallista, että annetaan kovin suoraviivaisia ratkaisuehdotuksia tyyliin "Tee abortti".
Itse vastaavassa tilanteessa tekisin ilman muuta abortin mitä pikimmiten, mutta en ikinä menisi muita neuvomaan tekemään samoin.
Näköjään solvaamisesta ja ehdottomien sekä tökeröiden mielipiteiden laukomisesta monet henkilöt saavat sen tyyppistä mielihyvää, että jaksavat sitä täällä tehdä.Minä tiesin jo eilen, kun avasin ketjun ekan kerran, että tämä menee taas av:lla tyypilliseen tapaan. Eikä tämä palsta kyllä pettänyt.
Minä en todellakaan menisi tämän ketjun perusteella haukkumaan ap:ta wt:ksi, lortoksi, epäkelvoksi äidiksi tai vastaavaaksi. Elämässä sattuu ja tapahtuu ja ehkäpä ap tosiaan olisi kaivannut (asiallisia) näkökulmia asiaan.
Ap, älä näistä huutelijoista välitä.
P.S ei se adoptioonkaan antaminen ole tuosta vain juttu, varsinkaan ap:lle, jolla on ennestään lapsia (miten selittää asia heille kun vauva yhtäkkiä katoaakin jne.).
Adoptio on henkisesti todella raskas prosessi. Ja mistäkö tiedän sen? Olen itse antanut lapsen adoptioon ja vielä kymmenen vuoden jälkeenkin se vaikuttaa tavalla tai toisella elämääni.
täällä holtittomasti sikiävät komppaavat toisiaan. Tosiaan, molemille teille täällä oli jo vinkki:
jälkiehkäisy on keksitty.
Se on halpa ja helppo hankkia apteekista ilman reseptiä ja ilman turhaa häslinkiä ja selittelyä.
Itselläni on kaksi kertaa kondomi hajonnut yhdynnässä. MITÄÄN ongelmaa ei ollut varmistaa ehkäisyn toimivuutta jälkiehkäisyllä. Apteekissa oltiin hyvin neutraaleja eikä kyselty tai kohoteltu kulmakarvoja.
Halusin ehdottomasti sulkea raskauden mahdollisuuden pois, koska haluan lapsen vasta kun sille on antaa koko paketti, mukaan lukien isä, joka haluaa sitä yhtä paljon kuin minä itse.
Lapsi on maailman arvokkain asia. Sitä ei tehdä vain siksi että ei jaksanut edes jälkiehkäisystä huolehtia.
Nykypäivänä ei vahinkoraskauksia ole, on vain välinpitämättömyyttä ja alitajuisia toiveita siitä, että miehen saa sidottua itseensä sitten kun sille on tehty lapsi.
Älkää selitelkö. Kymmenen vuotta sitten ei ehkä ollut jälkehkäisyä, mutta ap:n aikana jo on. Parin tuopin hinnalla ap olisi saanut sen.
Isättömistä lapsista, siitä, mikä on isän merkitys lapsen kehitykselle.
Totta on, että ihmiset eroavat eikä elämästä voi tietää. Sinä ap nyt kuitenkin varmaan jo itsekin tajuat, että lapsesi "isä" ei luultavasti tule lapsen kanssa koskaan olemaan tekemisissä. Miksi teet lapsen tämmöiseen tilanteeseen, joka on lapsen kannalta kaikkea muuta kuin onnellinen?
On harmi, että aletaan haukkua ja nimitellä ihmisiä täällä ja menetetään parhaat mahdollisuudet pohtia erilaisia näkökohtia ja ratkaisuja asioihin. On myös kummallista, että annetaan kovin suoraviivaisia ratkaisuehdotuksia tyyliin "Tee abortti".
Näköjään solvaamisesta ja ehdottomien sekä tökeröiden mielipiteiden laukomisesta monet henkilöt saavat sen tyyppistä mielihyvää, että jaksavat sitä täällä tehdä.On harmi, että aletaan haukkua ja nimitellä ihmisiä täällä ja menetetään parhaat mahdollisuudet pohtia erilaisia näkökohtia ja ratkaisuja asioihin. On myös kummallista, että annetaan kovin suoraviivaisia ratkaisuehdotuksia tyyliin "Tee abortti".
Näköjään solvaamisesta ja ehdottomien sekä tökeröiden mielipiteiden laukomisesta monet henkilöt saavat sen tyyppistä mielihyvää, että jaksavat sitä täällä tehdä.Minä tiesin jo eilen, kun avasin ketjun ekan kerran, että tämä menee taas av:lla tyypilliseen tapaan. Eikä tämä palsta kyllä pettänyt.
Minä en todellakaan menisi tämän ketjun perusteella haukkumaan ap:ta wt:ksi, lortoksi, epäkelvoksi äidiksi tai vastaavaaksi. Elämässä sattuu ja tapahtuu ja ehkäpä ap tosiaan olisi kaivannut (asiallisia) näkökulmia asiaan.
P.S ei se adoptioonkaan antaminen ole tuosta vain juttu, varsinkaan ap:lle, jolla on ennestään lapsia (miten selittää asia heille kun vauva yhtäkkiä katoaakin jne.).
Adoptio on henkisesti todella raskas prosessi. Ja mistäkö tiedän sen? Olen itse antanut lapsen adoptioon ja vielä kymmenen vuoden jälkeenkin se vaikuttaa tavalla tai toisella elämääni.
täällä holtittomasti sikiävät komppaavat toisiaan. Tosiaan, molemille teille täällä oli jo vinkki:
Se on halpa ja helppo hankkia apteekista ilman reseptiä ja ilman turhaa häslinkiä ja selittelyä.
Itselläni on kaksi kertaa kondomi hajonnut yhdynnässä. MITÄÄN ongelmaa ei ollut varmistaa ehkäisyn toimivuutta jälkiehkäisyllä. Apteekissa oltiin hyvin neutraaleja eikä kyselty tai kohoteltu kulmakarvoja.
Halusin ehdottomasti sulkea raskauden mahdollisuuden pois, koska haluan lapsen vasta kun sille on antaa koko paketti, mukaan lukien isä, joka haluaa sitä yhtä paljon kuin minä itse.
Lapsi on maailman arvokkain asia. Sitä ei tehdä vain siksi että ei jaksanut edes jälkiehkäisystä huolehtia.
Nykypäivänä ei vahinkoraskauksia ole, on vain välinpitämättömyyttä ja alitajuisia toiveita siitä, että miehen saa sidottua itseensä sitten kun sille on tehty lapsi.
Älkää selitelkö. Kymmenen vuotta sitten ei ehkä ollut jälkehkäisyä, mutta ap:n aikana jo on. Parin tuopin hinnalla ap olisi saanut sen.
kun yhden ainoan kerran käy näin...av:ta parhaimmillaan.
Entä jospa ap kuitenkin halusi miettiä, mitä tehdä? Silloin jälkiehkäisy ei ole ratkaisu vaan hätiköity päätös.
Lapsi voi edelleen elää hyvin onnellisen elämän huolimatta siitä, että isää ei ole kuin paperilla. Kaikki riippuu ihan ap:sta, kykeneekö hän antamaan tasapainoisen ja turvallisen lapsuuden ja nuoruuden. Onko voimavaroja kasvattaa useampi lapsi (ap:llahan on ennestään lapsia).
Kuten jo sanoin, elämässä sattuu ja tapahtuu. Silloin on mietittävä tarkkaan, mikä on oikea ratkaisu kaikkien kannalta. Se isättömyys ei edelleenkään ole mikään tuomio huonoon elämään.
ihan reseptivapaasti. Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän. Olisi tietenkin ollut hyvä ratkaisu ap:n tapauksessakin, mutta turha sitä enää on jossitella.
Ja sen miehen on mahdotonta huolehtia jälkiehkäisystä, tiedoksi vaan. Mäkään en ole tullut vahingossa raskaaksi, koska olen huolehtinut ehkäisystä. Koska munkin mielestä lapsi on maailman tärkein asia.
juuri viestin, että haluaa tavata. On halunnut miettiä asiaa rauhassa, syyttää asiasta itseään. Toivoo, että mietitään yhdessä asiaa ja vaihtoehtoja. ap
Vai joko sinä ajattelet teitä tulevana parina?
Vai joko sinä ajattelet teitä tulevana parina?
kysyä hänen perustelujaan ja ottaa ne huomioon. Kiva, jos ei tarvitse yksin päättää näin isoa asiaa. ap
Vain mies on vastuussa ehkäisystä yhden illan jutuissa ja muutenkin. Käsittämättömän typerää väkeä täällä.
mutta viesti 52 oli kommentti siihen väitteeseen että naiset tekee SALAA miehiltä lapsia joita miehet ei halua. Haluamattomuudenhan voi mies itse varmistaa käyttämällä fiksusti kumia.
Toivottavasti pääsette sopuun asiasta AP!
MUTTA jos ei halua missään nimessä lasta, niin ei suostuisi panemaan paljaalla :)
Joten myös miehellä on vastuunsa.
tuntemattomia ihmisiä. Täällä ilkeys on saanut ihmisistä ylivallan. Miten te voitte olla noin negatiivisiä ja ilkeitä ihmisiä! Tulee vain mieleen, että voiko noin rumasti toisille päätä aukovat olla onnellisia. Itsellä ainakin tuollaisella vittuilulla tulisi itsellekin paska fiilis.
t: satunnainen kävijä, joka aiemmin oli aktiivisempi mutta lopetti palstan huonon hengen takia
joille abortti on suurinpiirtein hampaanpoistoon verrattava pikku juttu. Olen ollut itse lähes vastaavassa tilanteessa; tuli raskaaksi kun olimme seurustelleet lyhyen aikaa ja ehkäisy petti. Mies ei vastannut puhelimeen ja se tuntui kammottavalta. Kummallista että täällä puolustellaan noin selkärangatonta ja raukkamaista käytöstä ja vain sätitään naista. No onneksi ap:n mies nyt oli ottanut yhteyttä. Ja isättömistä lapsista voi kasvaa hyviä ihmisä, ainakin omasta tytöstäni on kasvanut ja on noita tunnettuja esimerkkejä vaikka kuinka paljon alkaeen.
...koska hän ilman ehkäisyä humputellessaan otti sen tietoisen riskin, että raskautuu. Suotta enää miettii mitään abortteja, varsinkin jos on niin yksinkertainen, ettei osaa hankkia jälkiehkäisyä.
Ja mitä tää nillitys nyt on:
"en pysty tekemään aborttia/jos mies ottaisi yhteyttä, voitaisiin tehdä yhdessä päätös".
Ootko siis miehen mielipiteen takia valmis sittenkin tekemään abortin? Jos et yksiksesi "voi" tehdä aborttia, case closed ja lopeta vinkuminen.
Ja sitten on nää kyökkiajattelijat, joiden mukaan "elämässä sattuu ja tapahtuu." Jaahans. Mä ymmärrän tämän niin, että ilman omaa syytään voi joutua maanjäristyksen uhriksi tai menettää työpaikkansa. Raskaaksi tulo vaatii aika monta itsenäistä, harkittua askelta. Vai kaatuiko ap vahingossa haarat auki sen miehen munaan?
Vittu mitä porukkaa.
Jos kaksi tervettä nuorta(?) ihmistä harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, niin lopputulos voi olla raskaus. Ja sen jälkeen on ihan turha tulla vinkumaan tänne tai ylipäätään minnekään. Abortti on yksi vaihtoehto sen vuoksi, että lapsella ei ole ainakaan lähtökohtaisesti kovinkaan valoisa tulevaisuus. Saatan tietysti olla hyvinkin väärässä, koska en AP:ta tunne, mutta eihän tuo nyt kovin hyvältäkään kuullosta.
No nyt on sitten tunteet voittaneet järjen ja sen seurauksista saa nyt kärsiä. Paska homma, mutta nyt on turha murehtia menneitä, vaan pitää oikeasti miettiä kannattaako tuolla lähtökohdalla ja tulevaisuuden näkymällä tehdä lisää laspia...
joten todella raukkamaista panna pää pensaaseen ja olla vastaamatta puhelimeen. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi jo joku 17v nuorukainen, en aikuista "miestä". Outoa ja julmaa maalailla synkkää tulevaisuutta ap:n syntymättömälle lapselle, ei tässä enää eletä 1800-luvulla jolloin avioton lapsi oli kauhistus.
jso ei tarvi enää koko äijää nähdä vaan voi ruveta yksinhuoltajaksi. Ilmoittaisin lapsen isäksi tuntematon, jos kerran mies ei halua tekemisissä olla kuultuaan raskaudesta, ja eläisin yksinhuoltajana ilman hankalia yhteishuoltajuuskuvioita.
satunnaisen hoidon ollessa kyseessä niin kondomin käyttö on pelkästään järkevää oli pillerit tai ei. Musta ainakin oma vika ja tyhmyyttä!