Voi itku :'( Olen lihonut n.30kg suhteemme aikana, ja nyt mies uhkasi erolla
ellen laihdu. Inhottaa itteenikin että oon päästänyt itseni plösähtämään näin, mutta se on tapahtunut jotenkin niin salakavalasti pikkuhiljaa vuosien mittaan, eikä mies oo ikinä aiemmin huomauttanut asiasta mitään :(
Osittain uskallan jopa väittää, että lihominen on osittain suhteemmekin syytä - aiemmin en harrastanut mitään herkkuja, mut mie lappaa koko ajan kotiin sipisä,karkkia,limsaa,pitsaa etc joita sitten illalla vedetään telkun ääressä yhdessä. Hän on himoliikkuja ja treenaaja joten hänessä se ei näy, mä taas en oo ikinä "osannu" harrastaa liikuntaa, mut aiemmin pysyin hoikkana helposti. Nuorempana myös itsetunto oli tosi huono ja vahdin kiloja tosi tarkasti - tässä suhteessa oon eka kertaa tuntenut itseni hyväksytyksi miehen rakkauden myötä ja sitä kautta ollut parempi sietää itseään vähän tukevampanakin - ajatellut, että ei se rakkaus ole kiloista kiinni.
Seksielämä vähentynyt vuosien myötä, mutta se kai on ihan normaalia pikkulapsiperheessä (meillä 3 alle kouluikäistä), enkä ole ajatellut, että se johtuisi läskistymisestäni. Nyt sitten sain kuulla, ettei ole halunnut mua oikeasti enää vuosiin.Ei halua loukata kuulemma, on odotellut että tajuan itse tehdä asialle jotain nyt kun nuorimmainen lapsikin on jo yli vuoden. Tällaisenaan mua ei kuulemma enää kehtaa "esitellä" ystäville eikä työpaikan piireille. Ollaan vielä suht nuoria, eikä kuulemma halua vanheta lihavan naisen kans.
Aivan kauhean ahdistunut olo, kuin märkä rätti ois heitetty kasvoille - tiedän toki etten ole entiseni ulkonäön puolesta, mutta en oo tajunnut että sentään näin vastenmielinen, ja HÄPEÄÄ mua. Ahdistaa niin etten meinaa saada henkeä, tekis mieli saksilla leikellä tuo mahamakkara pois :''((
Oon nyt yrittänyt kolmatta päivää syödä tosi vähän, mutta kamalan vaikeaa kun heikottaa ja pyörryttää, kaamea nälkä mutta pakko laihtua!!! En edes haaveile enää 50kg painosta, ei ole realistinen mulle enää (olin painoindeksienkin mukaan liian laiha silloin, oon kummiskin aika pitkä, 175cm), mutta joku 15-20kg ois saatava pois ja pian, että tuo kehtaa mut edes pikkujouluihin viedä. Oisko vinkkejä? Liikunnan harrastaminen on tosi vaikeaa kolmen pienen kotiäitinä, kun en illallakaan mihinkään pääse kun mies töissä kiinni silloinkin (koneella), samoin lähes kaikki viikonloput.
En tiedä turtuuko sitä omaan peilikuvaansa sitten, kun en mielestäni edes näytä niin läskiltä sopivalla vaatetuksella - ei esim oo kaksoisleukaa, pulleita poskia eikä pahoja alleja, pömppis ja reisiä sitten onkin :((
Oisko teillä MITÄÄN lohduttavaa sanottavaa mulle? En kehtaa ikinäkoskaanmilloinkaan sanoa ystäväpiirille, että mies tällasia laukea. Mua HÄVETTÄÄ ja ITSEINHO huipussaan. Tekis mieli vaan itkeä. Anteeksi vuodatus,oli pakko purkaa johonkin :(
Kommentit (109)
tulee raskauksien myötä lihavia. Ketään kuitenkaan koskaan ei häiritse afrikkalaisnaisten lihavuus. Sen sijaan suomalaisen naisen pitäisi lastenkin saamisen jälkeen pysyä jonain nälkäkurkena.
Kyllä siihen naisellisuuteen kuuluu myös pyöreys. Sellaiseksi on luonto naisen tarkoittanut.
Niin siis... Laihat naiset ovat nälkäkurkia ja jotenkin vähemmän naisellisia..? No mielipiteensä itse kullakin. Itsestäni olisi kuitenkin mukavaa, että naisia ja heidän naisellisuuttaan ei arvotettaisi kilojen perusteella. Luonto kun on luonut meitä monen mallisia ;)
Liika lihavuus on pahasta, kuten on myös liika laihuus. Noiden terveydelle vaarallisten ääripäiden väliin mahtuu kuitenkin monen mallisia naisia - ja hyvä niin!
Ja nälkäkurkihan näyttää olevan se tavoite useammille. Liikalihavuus on pahasta, mutta sellainen lihavuus, jonka useimmat käsittävät liikalihavuutena (+20-30 kiloa siitä nälkäkurkipainosta) ei ole vielä liikalihavuutta. Tämä apkaan ei ole vielä millään muotoa liikaliihava.
mutta pitkä riukulaiha ihminen voi todellakin lihoa kymmeniä kiloja ja olla silti vielä normaalipainoinen. Ap taitaa olla lievästi ylipainoinen, mutta ei mikään hyllyvä ihrakasa siltikään, vaan aivan tavallisen naisen kokoinen. Minä olen avioliiton, vuosien ja raskauksien myötä lihonut 20kg ja olen edelleen normaalipainoinen (178cm, 55kg --> 75kg). Joten miettikää ap:n naurettavan alhaista lähtöpainoa ennen kuin haukutte läskiksi.
sillä ap:han on vain nippa nappa lievästi ylipainoinen!
Ja juu, ymmärrän kyllä sen, että jos mies pitää nimen omaan superlaihoista naisista, lihominen voi olla ongelma parisuhteelle, ja asiasta pitää keskustella.
Tämä ei silti tarkoita, että ap olisi valtaisa läski tms. tai edes mitenkään terveytensä vaarantanut.
Lievästi ylipainoinen voi liikkua, olla hyväkuntoinen ja syödäkin terveellisesti.
Lievästi ylipainoinen voi liikkua, olla hyväkuntoinen ja syödäkin terveellisesti.
... mutta ap:han itse kirjoitti, että hän syö (ainakin iltaisin) kaikenlaista epäterveellistä - ja paljon!
Ei hän ei noilla kiloilla ole mielestäni "sotanorsu", mutta hei kiloja on tullut lisää 30! Ja ilmeisesti pitkälti noiden roskaruokien ja liikunnan puutteen vuoksi. Ja tuo yhdistelmä - ei siis varsinaisesti hänen painonsa - on terveysriski!
Tosin mun mies oli hellävaraisempi sanoissaan, silti.
Ja sähän et muuten edes ole mikään oikeesti lihava noilla mitoilla!
että sivusuhteen aloittaminen/ylläpito olisi erittäin helppoa hänelle..Olethan ap varma, ettei seksinpuute johdu sittenkin toisesta naisesta? Mies on saattanut löytää toisen jonka kanssa harrastaa seksiä?
että sivusuhteen aloittaminen/ylläpito olisi erittäin helppoa hänelle..Olethan ap varma, ettei seksinpuute johdu sittenkin toisesta naisesta? Mies on saattanut löytää toisen jonka kanssa harrastaa seksiä?
Mutta en ole kyllä koskaan mitään epäillyt. Ja aina se on harrastanut yhtä paljon, myös silloin kun meidän seksielämä oli vilkkaampaa = ennen lapsia ja ennen lihomistani.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.09.2012 klo 17:10"]
ja katsoa mitä syöt. On se omallekin itsetunnolle ja terveydelle tärkeää , että vähän hoikistuu. Sanot miehelle, että 3 iltaa viikossa on sitten mamman jumppailtoja, jolloin mies hoitaa lapset ja kodin.
Ja kerro miehelle, että olet loukkaantunut hänen kommenteistaan ja tarvitset nyt tukea , jotta jaksat alkaa liikkua. Muutatte koko perheen ruokavalion samalla.
[/quote]tää
Vaikka liikutaan paljonkin ja autoa emme edes omista, sen vuoksi tulee liikuttua paljon kävellen tai pyörällä.
Minua ei tosiaan haittaisi, jos mies olisi 20-30 kiloa painavampi, ihan sama ihminen olisi edelleen. Ja jos miehellenikin merkkaa enemmän se mitä painan kuin se mitä olen, niin siinähän etsii sitten itselleen laihemman naisen. MInun elämäni merkitykselliset sisällöt koostuu ihan muista asioista kuin siitä mitä painaa.
Ja kun tänäänkin katsoin keski-ikäisiä naisia, niin suurin osa heistä on aika pyöreitä tai tukevia, joten se olisi edessä joka tapauksessa. Ei minusta laihat keski-ikäiset ole olennaisesti sen kauniimpia kuin vähän pyöreämmätkään.