Voi itku :'( Olen lihonut n.30kg suhteemme aikana, ja nyt mies uhkasi erolla
ellen laihdu. Inhottaa itteenikin että oon päästänyt itseni plösähtämään näin, mutta se on tapahtunut jotenkin niin salakavalasti pikkuhiljaa vuosien mittaan, eikä mies oo ikinä aiemmin huomauttanut asiasta mitään :(
Osittain uskallan jopa väittää, että lihominen on osittain suhteemmekin syytä - aiemmin en harrastanut mitään herkkuja, mut mie lappaa koko ajan kotiin sipisä,karkkia,limsaa,pitsaa etc joita sitten illalla vedetään telkun ääressä yhdessä. Hän on himoliikkuja ja treenaaja joten hänessä se ei näy, mä taas en oo ikinä "osannu" harrastaa liikuntaa, mut aiemmin pysyin hoikkana helposti. Nuorempana myös itsetunto oli tosi huono ja vahdin kiloja tosi tarkasti - tässä suhteessa oon eka kertaa tuntenut itseni hyväksytyksi miehen rakkauden myötä ja sitä kautta ollut parempi sietää itseään vähän tukevampanakin - ajatellut, että ei se rakkaus ole kiloista kiinni.
Seksielämä vähentynyt vuosien myötä, mutta se kai on ihan normaalia pikkulapsiperheessä (meillä 3 alle kouluikäistä), enkä ole ajatellut, että se johtuisi läskistymisestäni. Nyt sitten sain kuulla, ettei ole halunnut mua oikeasti enää vuosiin.Ei halua loukata kuulemma, on odotellut että tajuan itse tehdä asialle jotain nyt kun nuorimmainen lapsikin on jo yli vuoden. Tällaisenaan mua ei kuulemma enää kehtaa "esitellä" ystäville eikä työpaikan piireille. Ollaan vielä suht nuoria, eikä kuulemma halua vanheta lihavan naisen kans.
Aivan kauhean ahdistunut olo, kuin märkä rätti ois heitetty kasvoille - tiedän toki etten ole entiseni ulkonäön puolesta, mutta en oo tajunnut että sentään näin vastenmielinen, ja HÄPEÄÄ mua. Ahdistaa niin etten meinaa saada henkeä, tekis mieli saksilla leikellä tuo mahamakkara pois :''((
Oon nyt yrittänyt kolmatta päivää syödä tosi vähän, mutta kamalan vaikeaa kun heikottaa ja pyörryttää, kaamea nälkä mutta pakko laihtua!!! En edes haaveile enää 50kg painosta, ei ole realistinen mulle enää (olin painoindeksienkin mukaan liian laiha silloin, oon kummiskin aika pitkä, 175cm), mutta joku 15-20kg ois saatava pois ja pian, että tuo kehtaa mut edes pikkujouluihin viedä. Oisko vinkkejä? Liikunnan harrastaminen on tosi vaikeaa kolmen pienen kotiäitinä, kun en illallakaan mihinkään pääse kun mies töissä kiinni silloinkin (koneella), samoin lähes kaikki viikonloput.
En tiedä turtuuko sitä omaan peilikuvaansa sitten, kun en mielestäni edes näytä niin läskiltä sopivalla vaatetuksella - ei esim oo kaksoisleukaa, pulleita poskia eikä pahoja alleja, pömppis ja reisiä sitten onkin :((
Oisko teillä MITÄÄN lohduttavaa sanottavaa mulle? En kehtaa ikinäkoskaanmilloinkaan sanoa ystäväpiirille, että mies tällasia laukea. Mua HÄVETTÄÄ ja ITSEINHO huipussaan. Tekis mieli vaan itkeä. Anteeksi vuodatus,oli pakko purkaa johonkin :(
Kommentit (109)
Se vaan on niin, että kalun kokoon on miehen vaikea vaikuttaa, mutta läskit on kiinni ihan itsestä, ellei kyse ole esim. jostain sairaudesta joka pistää pöhöttämään.
Kristus naiset, kattokaa itseänne peiliin. Ihastuisitko sinä itsesiäköiseen naiseen jos olisit miehes? I doubt..
Eikö sen rakkauden pitänyt tehdä sokeaksi?
Eikö sen rakkauden pitänyt tehdä sokeaksi?
ja teille myötätuntoisille empatiasta - en ehdi nyt kommentoimaan pidemmästi kun lapset roikkuu kimpussa ja pitää hoitaa heidän iltahommat + laittaa unille, palaan lukemaan ketjua illemmalla + kommentoimaan kunhan lapset nukkuvat.
ap
alat liikkumaan. Miehesi kanssa ja yksin. Liikunta-ajan on löydyttävä myös sulle!
Kyllä suhteessa pitää ottaa toinen huomioon eikä päästää itteensä mikskään "sotanorsuksi". Ja sit vaan olettaa että mikä siinä on kun mies ei haluu mua..Nyt otat ittees niskasta kiinni ja kilot veks ja kroppa kuntoon. Hyvähän se on et miehes tajus huomauttaa eikä vaan nostanu kytkintä :)
Ei se mies nyt välttämättä mikään ilkeä sika ole. Hän harrastaa itse liikuntaa ja osaa syödä oikein, ja ei varmaan osaa ymmärtää että kaikki muut eivät osaa. On odottanut vuosikaudet että nainen itse tajuaisi asian, joka on ehkä hänelle itselleen päivänselvä, mutta kun mitään ei ole tapahtunut, niin turhautuneena hetkenä meni sitten möläyttämään asian suoraan. Ja onhan tuo nyt aika ymmärrettävää, että asia häiritsee. Jos mies on alkanut seurustelemaan 175/50 naisen kanssa, eli todella hoikan, niin se todennäköisesti on hänen kauneusihanteensa, eikä 175/80 välttämättä tätä miestä siis juurikaan kiihota. Luultavasti hän ajattelee siitä liikkumisasiastakin niin, että aikaa sinulla ei siihen ole, koska et ole koskaan sitä pyytänyt. Ei hän ehkä tajua, että koet asian niin, että sinulle ei järjestyisi aikaa vaikka pyytäisit sitä.
Ei se ole niin paha, että mies sinua häpeää. Minunkin mieheni sanoi joskus häpeävänsä minua, eikä halunnut viedä minua kaveriensa luo, koska pelkäsi että möläytän jonkun vahvan mielipiteen joka olisi ristiriidassa hänen kaveriensa mielipiteiden kanssa. Hetken asiaa pohdiskeltuani tulin siihen tulokseen, että tämä kuvastaa enemmän mieheni sosiaalisia pelkoja kuin minun sosiaalista taitamattomuuttani. Olen nimittäin niin ujo, että on epätodennäköistä että laukoisin varsin vahvoja mielipiteitäni tuntemattomille ihmisille. Samoin ap:n miehen häpeä kuvastaa enemmän hänen varsin äärimmäistä kauneusihannettaan, kuin ap:n todellista ulkonäköä. Ap:han ei ole kaukana normaalipainosta, ja nämä miehen kaverit tuskin ajattelisivat häntä minään sotanorsuna, mutta mies pelkää niin, koska hänellä on omat sosiaaliset pelkonsa ja kauneusihanteensa.
Lyhyesti: Olet valinnut miehen, joka pitää hoikista naisista. Pudota muutama kilo, ja tee hänestä taas onnellinen, jos häntä yhä rakastat. Hän tuskin vaatii sinua kuitenkaan pudottamaan kolmeakymmentä kiloa, joten päätynette kompromissiin. Kymmenen kiloa tippuu helposti jo ruokavaliota karsimalla. Ja noin pienten lasten kanssa voit helposti juosta itsesi läkähdyksiin vaikka päivittäin pihalla. Siinä tippuu muutama kalori, ja ennenkaikkea pysyt poissa jääkaapilta.
Mies ei osannut ilmaista itseään hienovaraisesti, ja tästä voit puhua hänelle, mutta yritä myös ymmärtää häntä. Olisi se varmaan sinullekin vaikeaa, jos miehen naamaan kasvaisi vaikka valtava syylä. Ei se olis sit enää se sama komistus jonka nait.
niin ehdottomasti kiellä miestä ostamasta sipsejä ja muita herkkuja kotiin. Itse en lähtisi nälkäkuurilinjalle, vaan parantaisin ruokavaliota (ei herkkuja, paljon kasviksia, keittoja, tummaa riisiä ym) ja menisin joka päivä 0.5-1h reippaalle kävelylle, ehkä kuntosalille. Ei kannata lähteä liian radikaalille linjalle, tai vaan väsytät ja kuihdutat itsesi eivätkä muutokset painossa todennäköisesti olisi pysyviä. Yleensä ruokavalion parantaminen on auttanut minua mm. ahmimisessa. Ei sitä keittoa ja salaattia tule oikeasti syötyä liikaa, on vain näitä superstimuloivia ruokia kuten sipseja ja pizzoja, joita tulee hamstrattua ja nämä sitten lihottavat.
Tsemppiä! Miehesi olisi kyllä voinut hoitaa asian paljon hienovaraisemmin. Älä hätiköi liikaa ja ryhdy radikaaleihin toimenpiteisiin, vaan luota, että paino varmasti laskee ja hoikistut kuin huomaamatta kun jätät epäterveelliset tavat pois.
175/80 ei tosiaan vielä ole mikään sotanorsu, vaikka toki siihen 50kg verrattuna painoa onkin tullut.
Liikunnalla ei pelkästään laihdu. Kaikki lähtee syömisestä. Nyt otat miehen kanssa sen puheeksi ja sanot, että aikuisiällä et enää 50kg tule koskaan olemaan, mutta 10kg näin aluksi voisi olla ihan jees. Katsotte sitten tilanteen. Sitten otat sen puheeksi, että mies rahtaa herkkuja kotiin ja käske miehen miettiä tilanne toisinpäin eli sinä söisit ja miehen pitäisi katsoa vierestä. Sitten otat puheeksi sen liikunnan ja sille ajan.
haukkumassa. Jos pituutta on 175kg ja olet painanut 50kg, olet ollut tosi laiha. Nyt painat siis 80kg ja et todellakaan ole mikään sotanorsu.
Olen itse 170cm ja painan 68kg. Miehesi varmaan sitten ei olisi minua ikinä edes katsonut perään, koska olen aina ollut tämän painoinen. Siis iik, ihan kamala läski miehesi ja aaveemammojen mielestä.
Kolmen lapsen jälkeen ei varmaan ole kamalasti jaksanut itsestään pitää huolta ja liikkua. Monen pienen kanssa on niin paljon monenlaista ja on väsynyt, että tulee mussutettua. Unívelanhan on todettu lisäävän painoa kun väsymykseen tunkee hiilareita naamaansa.
Miehesi on kusipää. Asian olisi voinut ilmaista paremmin. Heitä tommonen ukko helvettiin. Saat omaa aikaa harrastaa liikuntaa ja nukkua kun lapset on isänsä luona joka toisen viikon. Harrastakoot ukkosi sitten himona liikuntaa kun on 3 pientä lasta hoidettavana.
Tsemppiä sinulle.
Jos olet 175cm pitkä ja lihonut 50-kiloisesta 30kg, niin ethän ole kuin 80kg! Hieman ylipainoinen kai, mutta ei mitenkään ällöttävä ihrakasa! Olen saman pituinen ja painan 75kg ja olen aivan tyytyväinen painooni. Olisiko tuossa miehellä jotain muutakin takana kuin kilosi. Todella ikävästi sanottu joka tapauksessa.
Ja edelleen rakastan miestäni, vaikka hän on lihonut liittomme aikana. Ei tulisi mieleenkään alkaa uhkailemaan avioerolla ja hävetä häntä kavereideni edessä.
Aika erikoista, että moni olisi valmis panemaan lapset kulkemaan kahden kodin väliä jos puoliso lihoo.
Minä olen ratkaissut asian niin, että olen saanut miehen innostumaan liikunnasta.
Toiset uhkailee ja nostaa kytkintä. Toiset yrittää yhdessä kaataa vuoria.
Kumpi on parempi lapsille. Sen saa jokainen itse mielessään miettiä.
Sitten jätät sen mulkun. Sillä se miehesi on, kokovartalo kyrpä!Kristus naiset, kattokaa itseänne peiliin. Ihastuisitko sinä itsesiäköiseen naiseen jos olisit miehes? I doubt..
Jos olet 175 cm ja painat 80 kg (siis 30 kg enemmän kuin joskus ennen), et ole kuin muutaman kilon yli normaalipainon. En ymmärrä, miten sellainen voisi vaikuttaa niin paljon, että mies ei halua seksiä. Olisikohan kyse jostain muusta? Miehen omasta kriisistä?
Jos paino on 80kg ja pituutesi 175 niin et mikään älytön valas voi olla.
Kuitenkin paino jakautuu ihmisillä eri lailla. Jollain se jakautuu tosi tasaisesti jolloin isompikaan paino ei niin näy. Ehkä aloittajalla se 30kg on kerääntynyt vain mahan seudulle, jolloin näky ei varmastikään enää ole niin kiva, kuin jos sitä olisi tullut esim. rintoihin, takamukseen ja reisiin. Iso maha harvoin on naisella kaunis asia, iso takamus taas monienkin mielestä on.
Itse lihon aina ensimmäiseksi mahasta ja siihen ne kilot yleensä kerääntyykin. Ei tosiaan ole kaunista joten parempi pitää itsensä kunnossa. Persiiseen taas ottaisin mieluustikin lisää massaa.
No nyt vain sitten laihduttamaan on mukavampi itelläkin. Kerta mies on noin "hienosti" mukana sun laihduttamisessa on hänenki kannettava kortensa kekoon ja päästää sut esim tunnin lenkille iltasin vähän aikaa jaksat sitä tehä joka ilta tai aamu miten nyt saatte parhaiten niin luulisi kilojen lähtevän. Suosittelen kalorilaskurin mukaan ottamista,minäkin laihdutin 10kg siellä parin kuukauden aikana ihan normi ruualla,huomattavasti vähemmissä määrin ja herkkujakin pystyi syömään kun muisti punnita ja vähentää sitten jostain muusta tai lisätä liikunnan osuutta.Tsemppiä, sitte ku oot laihduttanut ja olet taas oma henhkeä itsesi voitkin heittää idiootin miehen kartanolle ;)
todella, TODELLA inhottava tilanne, tiedän.
Raskauksien seurauksena vaan tuli järjetön määrä kiloja, joita mies ei sitten hyväksynyt. Sisimmässäni kuitenkin tiesin kuitenkin koko ajan olevani hoikka ja seksikäs nainen. Kun sitten lopulta sain laihtumisen alkuun ryhmän avulla ja kahden vuoden aikana hävisi 40 kiloa, vaihtui mieskin ihan lennossa. En mitenkään - siis mitenkään olisi voinut parisuhteessa elää sellaisen ihmisen kanssa enää.
Suosittelen samaa sinullekin. Laihduta itsesi takia, vaikka ei se helppoa olekaan. Mutta mahdollista -kun annat itsellesi tarpeeksi aikaa, useamman vuoden. Eihän sinulla ole kiirettä mihinkään.
Pistä mies vaihtoon, ei ole sinun arvoisesi selvästikään.
mies noin kovasti haluaa, että laihdut (ja näköjään itsekin) niin on miehen vaan keksittävä sulle liikunta-aikaa viikolla -tai viikonloppuna. Työt tms tehdään sit ku tulet takaisin.
kyllä sä laihduttamaan pystys, ja ottamaan itseäni niskasta kiinni. Avioliitto ei ole syy lihoa
Harmi, että miehesi käyttäytyi noin tökerösti eikä maininnut asiasta aiemmin.
Mutta nyt päätät, että mitä haluat itse. Älä mieti mitä miehesi haluaa. Haluatko itse vanheta (ja sairastua) lihavana?
Minä tein valintani keväällä ja olen nyt laihtunut 25 kg. Ja syömällä! Älä sinäkään ole missään nimessä syömättä. Sillä tavalla repsahdat varmasti ja kaikki tulee takaisin.
Nyt lusikka kauniiseen käteen ja iltapalaksi rahkaa ja marjoja. Huomenaamulla puuroa, raejuustoa ja mehukeittoa. Lounaaksi salaattia ja kanaa/naudanlihaa/kalaa. Välipalaksi rahkaa, marjoja ja kourallinen pähkinöitä (siis naturel). Päivälliseksi sama kuin lounas, mutta lisää vähän raejuustoa proteiinilisäksi ja voit ottaa vähän hiilaria eli pieni peruna, vähän riisiä tai pastaa tai ruisleipä. Illalla taas rahkaa, vähän marjoja ja kourallinen pähkinöitä.
Ja tuota jos noudatat ja jätät herkut pois, niin olet jo parin kuukauden kuluttua helposti 10 kg hoikempi. :)
Jep, ole hyvä!
Pakkohan tuota on miestä ymmärtää. Ikävähän se sun kannalta on, mutta sä olet kuitenkin se syyllinen. Tekosyitä on turha keksiä, läski olet koska olet laiska, mässyttävä porsas. Jos vielä miehesi on aktiivinen liikkuja, eikä koskaan ole mieleesi tullut että sitä saattaa vituttaa lihoamisesi ja siitä tulee suhteellenne obgelmia, olet lisäksi aivan helvetin tyhmä.
Sorry, tilanne taitaa olla aika menetetty. Sinä olet ja pysyt laiskana sikana, miehesi harrastaa kuntoilua ja ikääntymisestään huolimatta löytää itselleen vielä timmin kumppanin, joka haluaa olla kumppanilleen mieliksi eikä ajattele pelkästään kakkuja ja sipsejä.
miten mukavasti esität asiasi! Toi varmaan auttaa kauheesti asiaa. Mä en tajuu tän palstan törppöjä ihmisiä, miks ne aina haluaa loukata toisia? Kerrotko miten monen lapsen äiti olet ja minkä ikänen? Ihna vaan mielenkiinnosta, kun olet noin idiootti.
taas ihmisellä on velvollisuus pitää huolta itsestään,
se nyt ei ehkä ole paras tapa toimia että laihdu tai jätän sut
mutta mies olisi voinut sanoa vaikka että lähdetään yhdessä lenkille
kaikella rakkaudella, tietysti toisen pitää tukea toista mutta onhan sillä merkitystä huolehtiiko ihminen itsestään.
menkää yhdessä lenkille ap tai sitten lähde kokeilemaan jotain uutta lajia vaikka jnkun kaverin kanssa. Kyl se siitä!
sinun kilosi vaan jotain muuta. Mutta jos pikaisesti haluat kiloja pois niin pussikeittokuurilla onnistuu :-) Onnistuuko sitten pitämään ne pois niin se on ihan eri juttu.