Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko kysyä ulkosuomalaiselta?

Vierailija
16.09.2012 |

Olen asunut nyt kuusi vuotta Usassa. Mieheni on amerikkalainen ja meillä on kahden vuoden ikäinen tyttö.

Saa laittaa kysymyksiä, vastaan mielelläni. :)

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme tytön kanssa puistossa ja brunssilla toisen perheen kanssa, mutta nyt voin taas vastailla kysymyksiinne.

Tosiaan en juurikaan tiedä mistään asumiskustannuksista paljoakaan, minä en ole se joka meidän perheessä maksaa laskut ja muut kulut. En ole myöskään mikään asiantuntija koskien Usan työttömyysprosentteja yms. Itselläni ei ole ollut ongelmia saada töitä. Ei varmastikaan työt tekemällä lopu, ja kyllä täällä kaikille riittää töitä joilla on koulutusta ja kokemusta.

Vastaan näihin kysymyksiin ihan omien kokemuksieni pohjalta.

Tuosta kouluasiasta vielä. Täällä se menee niin, että varakkaammat laittaa lapsensa yksityiskouluun, onhan se paljon arvostetumpi. En kiellä, etteikö normikoulussa saisi hyvää opetusta, mutta täällä se on vähän statuskysymys.

Täällä on oikein kaunis ja lämmin sää! Hurrikaanit ei ole meillä suurempia tuhoja aiheuttaneet, joitakin puita on kaatunut meidän kadulta.

Tulin nuorempana opiskelemaan tänne, ja tapasimme mieheni kanssa yhteisen ystävämme synttäreillä.

Vierailija
42/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monipuolisemmiksi ja paremmiksi, kun kyse on statussymbolista? Olet naurettava :0)

Tuosta kouluasiasta vielä. Täällä se menee niin, että varakkaammat laittaa lapsensa yksityiskouluun, onhan se paljon arvostetumpi. En kiellä, etteikö normikoulussa saisi hyvää opetusta, mutta täällä se on vähän statuskysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miamissa olen nähnyt Rachel Zoen, Khloe Kardashianin ja Tara Reidin.

New Yorkissa näin vilaukselta Katie Holmesin (tosin pari vuotta aikaa tästä) ja ravintolassa viereiseen pöytään tuli istumaan joku uutisankkuri. En edes tunnistanut tätä, mutta mieheni tunnisti.

Tässä nyt "suurimmat" tähdet.

Vierailija
44/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan siksi kehun yksityistä, kun tiedän sen olevan parempi. Kai sen nyt järkikin sanoo, että rahalla saa parempaa. Amerikkalaisen ystäväni kaksi lasta on yksityisessä koulussa, kun taas hän on itse käynyt "normaalin" koulun. Sanoi, ettei opetusta voi verratakaan toisiinsa.

Vierailija
45/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat lapset yksityiskouluun statuksen takia?

Teillä ei ole edes terveys/sairausvakuutusta?

Ei taida olla ihan imago kunnossa.

Vierailija
46/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallisia kouluja? OMG!

Tottakai on kehuttava kun lapset on yksityisessä.

Monessako koulussa tuttavasi teki vertailuja?

Edelleen olet naurettava :0)

No ihan siksi kehun yksityistä, kun tiedän sen olevan parempi. Kai sen nyt järkikin sanoo, että rahalla saa parempaa. Amerikkalaisen ystäväni kaksi lasta on yksityisessä koulussa, kun taas hän on itse käynyt "normaalin" koulun. Sanoi, ettei opetusta voi verratakaan toisiinsa.

Vierailija
47/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole hyvätuloinen, mieheni on. Kotiäitiydellä ei rikastu.

En laita lastani yksityiskouluun, jotta voin sitten mammapalstalle tulla kehuskelemaan kuinka hyvässä koulussa lapseni on. Ehei. Jos rahaa on, niin miksei saisi laittaa lastaan hyvään kouluun? Itse olen sitä mieltä, että rahalla saa paremman koulutuksen, ainakin täällä.

Te tässä teette itsestänne naurettavan tuolla vänkäämisellä.

Vierailija
48/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ja eroaisitte miehesi kanssa, olisitko heikommassa asemassa saamaan lapsen huoltajuuden?

Vierailija
49/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maan kansalainen.

Mielestäni en ole heikommassa asemassa avioeron sattuessa (näin olen ainakin ymmärtänyt) sillä olen maan kansalainen ja naimisissa miehen kanssa, joten tavallaan samalla viivalla ollaan.

Vierailija
50/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ja eroaisitte miehesi kanssa, olisitko heikommassa asemassa saamaan lapsen huoltajuuden?

Voidaan muitenkin "määrätä" asuinpaikka, eli et ehkä palaa Suomeen lapsen kanssa.

Vierailija
51/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ainakaan ole helppoa saada maan kansalaisuutta.

Vierailija
52/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävämme on lääkäri ja käytämme muutenkin yksityistä, joten se sairausvakuutus on vaan jäänyt ostamatta. Ei siitä tietenkään mitään haittaa ole, ja nyt kun lapsi kasvaa niin varmasti ostamme.

Vierailija
53/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maan kansalainen.

Mielestäni en ole heikommassa asemassa avioeron sattuessa (näin olen ainakin ymmärtänyt) sillä olen maan kansalainen ja naimisissa miehen kanssa, joten tavallaan samalla viivalla ollaan.

Ja montako eroa on taas tuttujen joukossa, että näin mielipiteesi luot?

Vierailija
54/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävämme on lääkäri ja käytämme muutenkin yksityistä, joten se sairausvakuutus on vaan jäänyt ostamatta. Ei siitä tietenkään mitään haittaa ole, ja nyt kun lapsi kasvaa niin varmasti ostamme.

Vierailija
55/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos tulisi vakavampi sairaus, menis talo ja tilit ja silti ei riittäs.

Olet kyllä tosi fiksu :(

Vierailija
56/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin itseasiassa lakimieheltäni tuota, ja hänen mukaan en ole sen huonommassa asiassa saada lapsen huoltajuutta.

Maan kansalaisuuden saaminen vaatii pitkää pinnaa ja paljon papereiden täyttelyä. Kannattaa googlata netistä tietoa, se on pitkä juttu :D

Vierailija
57/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Americans are increasingly at risk of financial ruin due to illness and medical expenses, according to a new study released yesterday by the American Journal of Medicine. The researchers found that illness or medical bills contributed to nearly two thirds, or 62 percent, of all bankruptcies in 2007—before the major impact of the housing collapse and current economic downturn. That’s a 50 percent increase over a similar survey in 2001 by the same researchers.

Vierailija
58/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairauden sattuessa yhtäkkiä talot ja tilit mene. En usko että meillä yhtäkkiä rahat loppuis, eikä olisi varaa hoitaa sairautta.

Vierailija
59/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairauden sattuessa yhtäkkiä talot ja tilit mene. En usko että meillä yhtäkkiä rahat loppuis, eikä olisi varaa hoitaa sairautta.

Planning for treatment

You want to know as much as you can before you start cancer treatment, so that you’ll know what to expect. This can help you plan for and deal with the costs more realistically. For many people with cancer, there are medical expenses from things such as:

Doctor visits

Clinic visits for treatments

Procedures (for diagnosis or treatment, which can include room charges, equipment, doctors, pathologists, and more)

Lab tests (blood tests, urine tests, and more)

Imaging tests (such as x-rays, CT scans, MRIs, which may include radiologist fees, equipment, or medicines)

Radiation treatments (implants, external radiation, or both)

Drug costs (inpatient, outpatient, prescription, non-prescription, and procedure-related)

Hospital stays (which can include many types of costs such as drugs, tests, and procedures as well as nursing care, doctor visits, and consults)

Surgery (anesthesiologist, operating room fees, equipment, surgeon, pathologist, and more)

Home care (can include equipment, drugs, specially trained nurses, and more)

Vierailija
60/99 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on varaa siihen, ei kannata riskeerata.

nimim. USA:ssa 19v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi