Miksi ette voi käyttää rullaportaita?
Olen pienen lapsen äiti. Liikun paljon vaunuilla ja olen huomannut erään asian, mikä ärsyyttä ihan suunnattamosti. Ihmiset jotka käyttävät hissiä vaikka rullaportaat olisi siinä iha vierellä. Ottaa päähän, kun hissin mahtuu kahdet rattaat ja sit siihen änkee joku laiska ja isomman kokoinen henkilö/henkilöt.
Kommentit (44)
Minä taas pelkään käyttää hissejä, joten välttelen niitä parhaani mukaan. Valitettavasti vauva-aikana oli pakko.
Kuitenkin tuo avauksen asenne/tapa/purkaus ärsyttää niin paljon, että taidan hengittää syvään ja käyttää seuraavalla kerralla piruuttani hissiä.
Minulla ei ole koskaan ollut niin kiire, ettenkö olisi voinut odottaa vuoroani enempää keuhkoamatta. Koskaan ei ole mieleen tullut, että minä olisin oikeutetumpi hissin käyttöön kun on ne perhanan vaunut. Ihan outo ajatusmalli.
Miten eroaa, että jonottaa 10 vaunua edellä=5 hissirundia, tai edellä olisi 5 ihmistä=on yksi hissirundi?
Mulla on melko paha korkeanpaikankammo, jonka takia en pysty aina menemään rullaportaisiin. Esim. Kampin ostoskeskuksessa on yläkerroksissa sellaisia rullaportaita, joihin en vain pysty astumaan. Lisäksi mulla on ajoittain huimausta, jonka kanssa ei myöskään ole mukava olla liikkuvissa portaissa.
Kelpaako nämä syyksi? Vaikka sama se mulle, mitä ajattelet. En ole muuten koskaan nähnyt, että hissin käyttö olisi rajattu vain joillekin asiakkaille...
ja käytän mielelläni hissiä, rullaportaatkin käy.
Päällepäin jalkavamma ei näy sivullisille.
hissit on ensisijaisesti tarkoitettu huonojalkaisille vanhuksille ja rattaille!
Laiskat leväperseet ei jaksa kävellä sinne liukuportaille asti!
t. lapset aikuisia jo