Miksi ette voi käyttää rullaportaita?
Olen pienen lapsen äiti. Liikun paljon vaunuilla ja olen huomannut erään asian, mikä ärsyyttä ihan suunnattamosti. Ihmiset jotka käyttävät hissiä vaikka rullaportaat olisi siinä iha vierellä. Ottaa päähän, kun hissin mahtuu kahdet rattaat ja sit siihen änkee joku laiska ja isomman kokoinen henkilö/henkilöt.
Kommentit (44)
nilkka murtunut ja en pysty käyttämään rullapostaita kun ei taivu jalka kuten pitäisi. Siksi.
Miksi rattaiden kanssa on suurempi oikeus?
Tosin mulla ei ole enää vaunuikäisiä lapsia, mutta silloin kun oli, niin ärsytti tosi paljon. Itse en ikimaailmassa edes viitsisi venailla mitään hissejä jos rullaportaita (tai tavallisia) pystyy käyttämään.
Miksi sinä et voi mennä rullaportaita rattaiden tai lapsen kanssa?
Ei saa mennä hissiin? Eiköhän se kielto ole siellä rullaportaissa. Ei ole turvallista lapselle eikä aikuiselle. Käsketäänkö myös rullatuolissa olevat rullaportaisiin? Niin te ihmiset jotka voisitte käyttää portaita saisitte vapauden mennä sillä hissillä.
saman huomasin vaunuaikoinani. Siksi vältän nykyään hissejä jos on vaunuväki liikkeellä
Mua ärsyttää kans todella. Hissit on tarkoitettu vaunuille/rattaille/invalideille - usein se myös kerrotaan kylteissä, mutta silti niihin änkee "jalankulkijat", jotka vois hyvin mennä rullaportaita.
Pelkään, ettei natiainen avaa tuolin jarruja oikealla hetkellä ja lennämme kumoon niin, että hän jää alle ja minä kaadun siihen päälle.
jossa sanottaisiin sen olevan vain rattaille tai pyörätuoleille. Mä keksin monta hyvää ja pätevää syytä miksi joku menee hissillä eikä rullaportaita enkä ymmärrä miksi se ei ole pätevä syy, että haluaa käyttää mielummin hissiä. Onko teidän elämä niin kiireistä, että ette ehdi odottamaan muutamaa minuuttia tai onko teillä ahtaanpaikan kammo?
Ja olen itse käyttänyt tässä hissejä putkeen kohta 10 vuotta kun on ollut pieniä lapsia ja nyt liikuntarajoitteinen isompi.
En ymmärrä miten moisesta voi tehdä ongelman. En mulla ole mitään etuoikeutta hissiin.
Jos ruvetaan puhumaan invaparkkipaikoista, niin sitten mulla voisi olla nokan koputtamista.
Rattaiden kanssa just EI saa mennä hissiin.
Aika monissa rullaportaissa on vaunut kieltävä merkki! Tuollaista en ainakaan toistaiseksi ole nähnyt hississä...
Tai ehkä se sitten on niin, että vaunuja tarvitsevan lapsen perhe ei saa käydä kauppakeskuksissa ja vastaavissa paikoissa, kuin siinä katutason kerroksessa...
Täytyy olla laiska tai väliinpitämätön. Miten ihmisellä voi olla pokkaa odottaa hissiä, tunkea itsensä sisään vaikka näkee oikein hyvin, että tilaa ei ole rattaiden jälkeen. Ja kaiken kukkuraks rullaportaat on siinä vieressä. Ei niilä kaikki ihmisillä voi olla jokin vamma tai fobia miksi ei voi seistä siinä rullaportaissa jotka vievät ihan samaan paikkaan. Kyllä mä mielelläni menisin itse vaunuilla sinne rullaportaisiin, jos se ei olisi kielettyä. Siinä voi sitten jännittää lentääkö vaunut jonkun niskaan vai ei.
joskus, jos rullaportaissa kamala ruuhka. Usein hissillä (jos puhutaan ostareista) pääsee hyvin "suoraan" esim. parkkihallista osastolle X juuri siihen kohtaan mihin haluaa. Vert. rullaportaita pitkin ruuhkassa menisi paaaaljon pidempi aika.
miksi ei voi käyttää portaita, jos on siihen mahdollisuus.
Minä taas en tajua, mikä ongelma tässä on? Kannattanee järjestää sitä elämää vähän uusiksi, jos joku hissin täyttyminen saa aikaan a) myöhästymistä jostain tai b) muuten vain hermostumista ihan täysin turhasta aiheesta. Jokaisella on oikeus käyttää hissiä, ei vain äideillä.
Käytän mitä tykkään. Vie se vaunukansalaisesi kotiin.
onkin toiseen asteen kansalainen, joka pitää pitää visusti neljän seinän sisällä.
Rattaiden kanssa just EI saa mennä hissiin.
rullaportaisiin. Jumbossa huomasin juuri tänään, että rullaportaiden alkuun oli laitettu tolpat, jotta niihin ei rattailla pääsisi.
Hissit on tarkoitettu vaunuille/rattaille/invalideille - usein se myös kerrotaan kylteissä, mutta silti niihin änkee "jalankulkijat", jotka vois hyvin mennä rullaportaita.
Tottakai käytän hissiä, olenhan myös tavaratalon asiakas. Hissi on useimmiten käyttämässäni tavaratalossa juuri siinä päässä, mistä me tulemme sisään ja sillä on nopein ja helpoin päästä alas tai ylös.