Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tällainen parisuhde onnistua?

Vierailija
28.02.2024 |

Voiko parisuhteesta tulla mitään, jos mies on joka viikko 4-5 päivänä viikossa töissä toisella paikkakunnalla 100 km päässä eli nähtäisiin vain loppuviikosta? Onko positiivisia kokemuksia tällaisesta? Haaveissa myös saada lapsia, joten sekin mietityttää miten onnistuisi tuon työkuvion kanssa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se loputtomasti mitenkään kivaa ole. Viikonloput toki voi olla aika ... kosteita, jos sellaista menoa arvostaa. Lasten kanssa p*aska homma.

Vierailija
2/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei onnistuisi, jos ihastus on suuri. Itse olen etäsuhteessa seitsemättä vuotta. Rakkautta riittää. Nyt on mennyt yli kaksi viikkoa, kun on nähty viimeksi. Päivittäin puhutaan puhelimessa. Meillä on tosin molemmilla aikuiset lapset.

Perheen hankkiminen etäsuhteessa on kyllä hankalaa, mutta jos rakkautta riittää niin silloin on valmis tekemään joitain valintoja sen suhteen, että perhe-elämä onnistuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. Olen itse alalla ja nää matka ukot on kyl lähestulkoon kaikki aikamoista roska sakkia. Ei paljon uskillisuudella juhlita 

Vierailija
4/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50km päähän talviasuttava mökki? Eli kummankin puolessa välissä. Talvisin on liian liukasta ajella ja hirvieläimiä sulaan aikaan. No ei vaan. Miten tuon ongelman ratkaisee. Aika vaikea laskutoimitus päässä. Etänä on pitkän päälle vähän hankala suhde, eikä sitä varmaan toinen kestä esim. nainen. Jos miehelle ei väliä, aika kylmää. Paitsi jos haluaa eroon, mutta silloin kai olisi eronnut. Huokaus.

Vierailija
5/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan normaalia elämää sellaisissa suhteissa, missä toinen on reissutöissä, eikä se ole edes harvinaista. Omat vanhempani elivät noin vuosikymmeniä, kunnes jäivät eläkkeelle. Lapsena näin isääni vain viikonloppuisin ja lomilla. Kaikkeen tottuu.

Vierailija
6/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele. Olen itse alalla ja nää matka ukot on kyl lähestulkoon kaikki aikamoista roska sakkia. Ei paljon uskillisuudella juhlita 

Vertaa tota kulttuuria esim omaan työpaikkaan. Jos mä kertoisin täydes kahvipöydässä et petän vaimoani/ tai valehtelisin vaimolle työkaverin kuullen mut lynkattaisiin ja mua pidettäisiin idioottina.  

Kuullut meidän urakoitsijoita samanlaisia paljastuksia niin reaktiot on yläfemmoja ja naureskelua.

Vierailija
7/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm no me ajetaan 160 kilsaa suuntaansa vuoron perään päivittäin. Tänään mä ajoin illaksi miehen luokse ja aamulla ajan takas töihin. Huomenna illalla mies ajaa mun luo ja perjantaina taas aamulla takas töihin. Ja vaikka sanon mun luo, oikeastaan meillä on kaksi kotia. 

Ja jos teille tulisi perheenlisäystä, oletettavasti jompi kumpi olisi kotona lapsen kanssa ainakin sen vuoden? Silloinhan tilanne on toinen, ja jos tahtoa löytyy, löytyy ratkaisuja. 

Vierailija
8/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin ensiksi tuota, että matkatöissä miehet pettävät. Jos kyse on ns. reppumiehistä, niin he pettävät sitten keskenään. Olen tehnyt vuosia matkatöitä ja joudun yöpymään pienillä paikkakunnilla miesvaltaisissa hotelleissa. Siellä ei ole minkäänlaista iltaelämää ja kaikki vetäytyvät nukkumaan viimeistään kymmeneltä. 

Miehet lienevät asentajia ja rakentajia, tietty on sitten myyntiedustajia, mutta heidän työssään asiakkaiden kanssa sutina on tietysti mahdollista. Mutta ei siellä hotelleissa kyllä tapahdu mitään, elleivät miehet sitten keskenään ole. Pettämisriski riippuu enemmän miehen luonteesta kuin työstä.

Mutta matkatyö vaatii luottamusta eikä sovi mustasukkaisille. Lasten kanssa on hankalaa, ellet jää kotiäidiksi. Riittävätkö varat siihen? Jos jäät, huolehdi eläketurvasta ja ammattitaitosi ylläpitämisestä eikä avioehtoa saa olla. En uskalla suositella, jos taloustilanne on huono eli mies ei hanki hyvin.

Meillä siis myös mies teki matkatyötä ja tekee edelleen. Olihan siinä sovittelemista aikoinaan, ihan pikkulapsiajan olin kotiäitinä (viitisen vuotta yhteensä). Nykyisin olen miehen työmatkoilla mukana usein, jäin kotirouvaksi. Matkustamme sekä kotimaassa että ulkomaillla.

Vierailija
9/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietenkin, monet elävät vuosiakin etäsuhteissa. Itse en suostuisi moiseen koskaan, mutta joillekin se sopii.

Lapsia en tuollaiseen kuvioon hankkisi. Ei ole reilua heitä kohtaan että aina on ikävä isää.

Vierailija
10/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai onnistuu hyvin. Olen upseeriperheestä jo kolmannessa sukupolvessa. Reppurielämä on normaalia ja hyvää elämää. Toki sotaharjoituksia ja virkamatkoja miehelläni on usein, eli ei hän jokaikinen viikonloppu kotiin pääse. En kuitenkaa miestäni eli rakastani sekä lastemme sitoutunutta isää mihinkään vaihtaisi. Tässä saa omaa aikaa, kodin vain itselleen ja lapsille arjeksi ja viikonloppuisin / lomilla on ihana olla kaikki yhdessä. Arkisia riitoja on varmaankin vähemmän, kuin 24/7 yhdessä asuvilla.

Vierailija
11/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se onnistuu, mutta ei se kaikille sovi. Mieti mitä suhteelta haluat, onko se arjen jakamista vai sitä, että sinä hoidat arjen ja toinen käy siinä vierailemassa. Etenkin jos hankitte lapsia, niin voi alkaa herättämään katkeruutta se, että toinen saa käytännössä nauttia parhaat päältä. 

Itse olen tällaisessa suhteessa ollut, ja isoin ongelma oli lopulta se, että kun niitä ongelmia alkoi tulla, niin niitä ongelmia ei oikein saanut käsiteltyä. Mielestäni puhelimessa riitely on epäreilua sitä kohtaan joka ei ole kotona, ja viikonloppuisin sitten halusi olla yhdessä eikä pilata sitä lyhyttä aikaa riitelyllä. Asiat jäi näin pitkiksi ajoiksi käsittelemättä ja lopulta johtivat eroon. 

Vierailija
12/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin ensiksi tuota, että matkatöissä miehet pettävät. Jos kyse on ns. reppumiehistä, niin he pettävät sitten keskenään. Olen tehnyt vuosia matkatöitä ja joudun yöpymään pienillä paikkakunnilla miesvaltaisissa hotelleissa. Siellä ei ole minkäänlaista iltaelämää ja kaikki vetäytyvät nukkumaan viimeistään kymmeneltä. 

Miehet lienevät asentajia ja rakentajia, tietty on sitten myyntiedustajia, mutta heidän työssään asiakkaiden kanssa sutina on tietysti mahdollista. Mutta ei siellä hotelleissa kyllä tapahdu mitään, elleivät miehet sitten keskenään ole. Pettämisriski riippuu enemmän miehen luonteesta kuin työstä.

Mutta matkatyö vaatii luottamusta eikä sovi mustasukkaisille. Lasten kanssa on hankalaa, ellet jää kotiäidiksi. Riittävätkö varat siihen? Jos jäät, huolehdi eläketurvasta ja ammattitaitosi ylläpitämisestä eikä avioehtoa saa olla. En uskalla suositella, jos taloustilanne on huono eli mies ei ha

Nimenomaan vastaat itse tietämättäsi. 

Just nämä ns reppumiehet he asuvat ns kimpassa hotelleissa, ym asunnoissa.. työpäivän jälkeen heillä ei ole juurikaan mitään tekemistä, luuletko että he menevät sinne majoitukseensa istumaan ukkolauman kanssa katselemaan televisiota?

Ei nää on päivästä toiseen siellä paikallisissa pubeissa istuskelemassa.  Monet näistä etsivät jo ennakkoon työpaikkakunnalta toista naista ja asuvatkin hänen luonaan. Tai sieltä pubista..

Miksi?

Koska se elämänlaatu paranee aika hurjasti kun voit työpäivän jälkeen mennä naisen luo kuka on tehnyt sulle ruuat, saat seksiä ja nukutkin paremmin koska asunnossa ei ole 4/5 muuta repparia. 

Kokemuksesta tiedän ja tunnen paljon reppareita kellä on todella pitkiä ns majoitus suhteita niiin ettei se vaimo tiedä yhtään mitään.

Vierailija
13/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se on, että se mies ei käy töissä, niin voit 24/7 vittuilla sille

Vierailija
14/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä lapsia voi saada vaikka ei joka päivä oltaiskaan sillai

Vierailija
15/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, että susta tulee yksinhuoltaja äiti niin siitä vaan.... 

Vierailija
16/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kaikki repparit petä mutta kuten kerroin toi on niin yleistä, että noilla aloilla kulttuuri ei mitenkään tuomitse enää edes pettättämistä  vaan se on asia jolla nauratetaan työkavereita ja kerätään kovan jätkän mainetta 

Vierailija
17/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta matkatyö vaatii luottamusta eikä sovi mustasukkaisille. Lasten kanssa on hankalaa, ellet jää kotiäidiksi. Riittävätkö varat siihen? Jos jäät, huolehdi eläketurvasta ja ammattitaitosi ylläpitämisestä eikä avioehtoa saa olla. En uskalla s

En kyllä tajua millaisesta työstä sinä puhut. Pienillä paikkakunnilla se pubi ei ole edes viikolla auki tai menee yhdeksältä kiinni. Ja asentajat ja remonttimiehet kiertävät eri paikkakunnilla. Millaisesta työstä oikein ouhut missä mennään aina samalle paikkakunnalle? En ymmärrä.

Reppumiehet tulevat tosi myöhään töistä, paljon myöhenmin kuin itse tulin, seiskalta, jooa kasilta. Avaa nyt vähän minkä alan ihnisiä nämä ovat?

Vierailija
18/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups

Vierailija
19/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta matkatyö vaatii luottamusta eikä sovi mustasukkaisille. Lasten kanssa on hankalaa, ellet jää kotiäidiksi. Riittävätkö varat siihen? Jos jäät, huolehdi eläketurvasta ja ammattitaitosi yllä

Ei varmaan kaikki ole pienillä paikkakunnilla aina töissä. Aika usein nää repparit kiertää samoja laitoksia ympäri Suomea. Ja kyllä hyvin usein ne työpäivät onb10-12 tuntia. ja täs jää vrk vielä paljon aikaa kulutella miesten kanssa..

Jokainen kuka on ollut samas työssä/ ja asunut jonkun kanssa niin varmaan tajuaa et se alkaa ärsyttää. siksi nää etsii vaihtoehtoja.

Ja puhun ihan teline miehistä, putkisto asentajista, hitsareista yms.

Vierailija
20/25 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron tarinan tuntemastani turkulaisesta tai Turun lähellä asuvasta repparista.. 

Hänellä oli 9kk sopimus Porvooseen.. Hän asui paikallisessa motelllissa. Kuukauden häntä alkoi v..........aa kämppis. Hän meni tinderiin 2 viikon päästä hän asui porvoolaisen naisen kanssa. Vannoi rakkauttaan ja oli ihana. Kertoi että on eroamassa vaimostaan, lapsien takia joutuu käydä kotona vkl yms..

7 kk kohdilla kun urakka alko loppua ja Porvoon nainen olla sitä mieltä että vaimolle on kerrottava ja oikeesti erottava. Tää reppari alkoi muuttua hänestä tuli hullun mustasukkainen. 8 kk kohdalla tää nainen pettyneenä pisti ukon pihalle ton mustasukkaisuuden takia.  Repparikin palasi kotiin vaimonsa ja lasten luokse, vaimon ollessa täysin tietämätön mistään..

Hauska sattuma oli se että tämä sama kaava oli toistunut jo useasti monessa eri kaupungissa 😂