Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette voi käyttää rullaportaita?

Vierailija
14.09.2012 |

Olen pienen lapsen äiti. Liikun paljon vaunuilla ja olen huomannut erään asian, mikä ärsyyttä ihan suunnattamosti. Ihmiset jotka käyttävät hissiä vaikka rullaportaat olisi siinä iha vierellä. Ottaa päähän, kun hissin mahtuu kahdet rattaat ja sit siihen änkee joku laiska ja isomman kokoinen henkilö/henkilöt.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollut vaunuaikoina mitään sitä vastaan, että hissiä käytti nekin joilla ei ainakaan päällisin puolin ollut mitään syytä olla käyttämättä rullaportaita. Siis niitä vastaan, jotka osaavat käyttäytyä tai ovat jopa kohteliaita. Asia erikseen sitten nämä idiootit, jotka juoksevat viime hetkellä ovien välistä täyteen hissiin kiilaten vaunujen ja niiden työntäjän väliin sekä etuilijat ym. leikkisokeat.

Ja mikä mielenkiintoisinta, tätä nähtävästi tehdään eniten stockalla, terveiden, 30-40-vuotiaiden toimesta...

Vierailija
22/44 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole vielä tuollaista kylttiä nähnyt!

Hissit on tarkoitettu vaunuille/rattaille/invalideille - usein se myös kerrotaan kylteissä, mutta silti niihin änkee "jalankulkijat", jotka vois hyvin mennä rullaportaita.

Ikinä en ole vielä tuollaista kylttiä nähnyt! Tottakai käytän hissiä, olenhan myös tavaratalon asiakas. Hissi on useimmiten käyttämässäni tavaratalossa juuri siinä päässä, mistä me tulemme sisään ja sillä on nopein ja helpoin päästä alas tai ylös.

Vaunukansalaiset ovat ottaneet tavakseen vaan omia ihan kaiken, hisseistä busseihin. Heidän mielestään bussin keskitilakin on tarkoitettu vain ja ainoastaan heille, vaikka joskus siinä on pakko kuljettaa vaikka matkalaukkuja tai koiria. Ja tähän on matkalaukun tai lemmikin omistajalla täysi oikeus, jos kuski on siihen luvan antanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä mielenkiintoisinta, tätä nähtävästi tehdään eniten stockalla, terveiden, 30-40-vuotiaiden toimesta...

Oi voi. Oi voi voi voi. Miten me nyt selvitään tästä?

Mennessäni Stockalle helpoin tie parkkihallista myymälään on hissi. Helpoin tie suoraan oikealle osastolle on hissi. Pitäisikö minun siis oikeasti ensin kävellä parkkihallista portaita liukuportaalliseen kerrokseen ja sitten körötellä liukuportaita x kertaa? Ilmeisesti.

Anteeksi, kun me ei-vaunulliset jatkuvasti unohdamme, että lastenvaunuja työntävä äiti on pyhä lehmä. Tai ainakin lehmä.

Vierailija
24/44 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska välikorvan epämuodostuma saa minut voimaan erittäin huonosti liukuportaissa, autossa jne.

En tiennytkään että hissit ovat varattu vain mammoille? Pitääkö minun kävellä aina portaat? Erihauskaa kun työpaikkani on 5krs. liikkeessä.

Mammoilla on aikaa odottaa seuraavaa hissiä, meillä työtä tekevilllä kellokorttilaisilla ei ole.

Vierailija
25/44 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mitä tykkään. Vie se vaunukansalaisesi kotiin.

Just just..

Vierailija
26/44 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin hisseissä ei lue, että ne on tarkoitettu vammaisille ja lastenvaunuille, on muillakin oikeus niitä käyttää.

Vierailija
27/44 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole vielä tuollaista kylttiä nähnyt!

Hissit on tarkoitettu vaunuille/rattaille/invalideille - usein se myös kerrotaan kylteissä, mutta silti niihin änkee "jalankulkijat", jotka vois hyvin mennä rullaportaita.

Ikinä en ole vielä tuollaista kylttiä nähnyt! Tottakai käytän hissiä, olenhan myös tavaratalon asiakas. Hissi on useimmiten käyttämässäni tavaratalossa juuri siinä päässä, mistä me tulemme sisään ja sillä on nopein ja helpoin päästä alas tai ylös.

Vaunukansalaiset ovat ottaneet tavakseen vaan omia ihan kaiken, hisseistä busseihin. Heidän mielestään bussin keskitilakin on tarkoitettu vain ja ainoastaan heille, vaikka joskus siinä on pakko kuljettaa vaikka matkalaukkuja tai koiria. Ja tähän on matkalaukun tai lemmikin omistajalla täysi oikeus, jos kuski on siihen luvan antanut.

Ja mihin se vaunu pitää parkeerata, jos ei sinne bussin keskitilaan?

Vierailija
28/44 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi ymmärtää, miksi pitää käyttää sitä inva vessaa?

Vierailija
29/44 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi ymmärtää, miksi pitää käyttää sitä inva vessaa?

Vierailija
30/44 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästä vauvan kanssa ostoksille. Ihan tavallisena arkipäivänäkin. Stockmannilla hissit ovat täynnä hienosti puettuja keski-ikäisiä rouvia (joilla jalat toimivat) ja Kampin keskuksessa hissillä ajelevat teinit. Jos odotan rattaiden kanssa vuoroani niin usein joku änkee hissiin nenäni edestä. Muutaman kerran olen huomauttanut että olin odottanut hissiä jo kauan, jolloin olen saanut vastaukseksi kerran "Haista vittu" ja kerran joku parikymmpinen neito näytti keskisormea.

Vähän sama ilmiö on lähijunissa. Vaikka niissä on merkattu vaunut ja tilat lastenrattaille niin aina niissä istuu/seisoo muuta porukkaa. Kun änget vaunujen kanssa paikalle niin ihmiset urputtavat "vapaalippulaisista". Olen tosi väsynyt tähän. Ei paljoa huvita lähteä kotoa minnekään kun ihmiset ovat niin töykeitä.

Vierailija
31/44 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jotka laukkaavat hissijonoon mutta sitten aletaan käyttäytymään kuin vaivaiseukot konsanaan eikä jalka nouse sitten ollenkaan! :D

Vierailija
32/44 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kyse ole siitä, että kukaan muu kuin vaunulla tai pyörätuolilla EI SAA käyttää niitä hissejä. Vaan harmituksen paikka on siinä, että odotetaan hissiä monia minuutteja, ahdataan täpötäyteen hissiin ja mennään yksi kerros ylöspäin vaikka siinä vieressä on ne rullaportaat (esim kamppissa tai jumbossa). Valitettavasti mä en voi uskoa, että kaikilla on joku ns. oikea syy miksi rullaportaissa seisominen on aivan mahdottomuus.

Ja yleisesti julkisissa on merkitty, että paikat on tarkoitettu ensisijaisesti rattaille tai pyörätuolille.

-ap

Vierailija
33/44 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän aina portaita, kun niissä kuluu kaloreita. Ehdoton enemmistö kansasta kulkee rullaportailla ja hisseillä. Sitten vielä ihmetellään miksi jengi on lihavaa.

Vierailija
34/44 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimmissä kerroksissa on toimistoja, eikä ylimpiin kerroksiin pääse rullaportaita pitkin. Olen ollut tällaisessa toimistossa joskus töissä, ja oli kyllä paljon kätevämpää ottaa hissi kuin mennä ensin rullaportaita useita kerroksia ja sitten vielä kiivetä tavallisia portaita.

Vierailija
35/44 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin kahteen pikkuhissiin. Kun siellä simonladun puoleisessa siivessä on kaksi hissiä johon pääsee aina jonottamatta ja jotka on niin tilavia että niihin mahtuu helposti useammat rattaat. Kun ei yhtään viitsitä kääntää päätä tai katsella ympärilleen, seisotaanl vaan siinä vittuuntuneen näkösenä jonottamassa.

Jos mulla on joku kiire tai pakottava tarve mennä pahimmassa ruuhkassa ostoskeskukseen niin liikun mieluummin ilman rattaita, vaikka sitten kantorepun kanssa. Jos oon rattailla niin hyväksyn sen että joutuu joskus venailla hissejä.

Vierailija
36/44 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän aina portaita, kun niissä kuluu kaloreita. Ehdoton enemmistö kansasta kulkee rullaportailla ja hisseillä. Sitten vielä ihmetellään miksi jengi on lihavaa.

Vierailija
37/44 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin hisseissä ei lue, että ne on tarkoitettu vammaisille ja lastenvaunuille, on muillakin oikeus niitä käyttää.

Varmasti on. Oletko sinä näitä laiskoja läskejä jotka eivät jaksa seistä siinä rullaportaissa?

Vierailija
38/44 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös pienen lapsen äiti ja huomannut saman, mutta en alkaisi yleistämään että vain isokokoiset ihmiset tekisi näin.

Vierailija
39/44 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hissit on ihan kaikkia asiakkaita varten.

Joissakin paikoissa/maissa on ihan kielletty rattaat rullaportaissa, se ei ole maailman turvallisin keksintö.

Itse en ikinä mennyt rattaiden kanssa rullaportaisiin.

Vierailija
40/44 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne rullaportaiden käyttöä ei suositella rattaiden kanssa!