Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhakemus hoitovapaalla?

Vierailija
14.09.2012 |

Nyt ihmiset helppiä! Olen hakenut moniin paikkoihin joista moni tosiaan olisi "kuin minulle tehty" mutta ei vieläkään yhtään haastattelupyyntöä :(

Faktat:

- koulutusta löytyy, myös työkokemusta

- oikeinkirjoitus hakemuksessa ok, en lepertele mutta osaan kehua itseäni (totuudenmukaisesti)

- CV ja hakemus hiottu vimpan päälle¨

- Yksi pieni lapsi,hoitovapaalla

Olen kirjoittanut totuudenmukaisesti elämäntilanteesta, onko virhe?? siis hakemuksessa kertonut eämäntilanteestani (so. miksi aukko työkokemuksessa), CVssä en siitä enempiä ole laittanut. Voiko olla että tämä on syy miksi en ole saanut haastaatelupyyntöä, pieni lapsi --> poissaoloja tulee lapsen sairastelujen vuoksi??

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet riskipommi työnantajalle.

Vierailija
2/33 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama tulossa, hakijoita voi olla satoja.

Soitatko perään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vakituinen työ, mutta työmatka oli kohtuuttoman pitkä ja yritin saada siirtoa paikkakunnalleni. Ei onnistuntu, vaikka oli työpaikkoja haussa. Sanoivat suoraan, että pelkäävät lapsieni sairastelevan paljon, vaikka hoito olisi järjestynyt lapsille, jos sairastuvat.

Paikan sain firmasta missä työnantajalla itsellään oli pieniä lapsia.

Vierailija
4/33 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää lomailemaan lapsen kanssa sinun jälkeen. Saattaa sitten jäädä hoitamaan sitä kun se aloittaa korvakierteen päiväkodissa.

Vierailija
5/33 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä työnhaku edessä ensi vuonna ja suoraan sanoen pelottaa, etten saa töitä. Olen ollut kotona 4 vuotta putkeen kahden lapsen kanssa.

Yritä korostaa hakemuksessa muuta kuin elämäntilannettasi. Kerro myös, miten hoitovapaa on kehittänyt sinua (organisointikyky jne).

Vierailija
6/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko, siis jos jätän koko hoitovapaa-jutun ja yleensä lapsen olemassaolon pois kokonaan! en vaan kerro mitään, olkoon sitten aukkoja CV:ssä. Onko moraalisesti oikein? eihkän perhesuhteiden PITÄISI vaikuttaa työhönottoon..?

Mä haluan töihin!!!

Ap

Vierailija
7/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan mainostanut äitiyslomia tai hoitovapaita, vaikka olen maininnutkin, että perheeseen kuuluu lapsia. Kaksi lasta on ja unelmien työpaikankin sain. Joskaan muuten ei aukkoa työkokemuksessa ole, eli mulla on ollut työpaikka odottamassa, mutta olen vaihtanut "lennossa" toiseen. Haastattelussa kyselivät millä alalla mies on, joten vaikuttaa siihen, että voiko lasten sairasteluiden aiheuttamia poissaoloja jakaa. Meillä siitä onnellinen tilanne, että mies voi tehdä etänä hommia.

Mutta veikkaan, että ongelma on juuri tuo hoitovapaan mainitseminen, se särähtää työnantajan korvaan.

Vierailija
8/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cv:ssä mainitset sen vain ajallisena jaksona, ei mitenkään muuten. Voi meitä naisia :(

Vierailija
9/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoin hyvin paljon ja tätä hoitovapaan muka-pätevöittämistä aina välillä näkyy. Jos haet vähänkään ammattitaitoa vaativaan hommaan, hoitovapaa ei sinua siihen pätevöitä, vaan onhan se pois työkokemuksesta. Vedät vain ammattitaidon vaatimusta alaspäin, jos väität jtkn tuollaista. Kumpihan kehittää enemmän organisointikykyä, projektin johtaminen perhe-elämän ohella vai hoitovapaa? Ja joo, olen ollut hoitovapaalla minäkin.

Yritä korostaa hakemuksessa muuta kuin elämäntilannettasi. Kerro myös, miten hoitovapaa on kehittänyt sinua (organisointikyky jne).

Vierailija
10/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

cv:een mitään aukkoja jää. Itse olen maininnut lapset vain tähän tyyliin: naimisissa, kaksi lasta. Ei niitä työnantajia kiinnosta sun lapses, vaan sun osaaminen.

Onko, siis jos jätän koko hoitovapaa-jutun ja yleensä lapsen olemassaolon pois kokonaan! en vaan kerro mitään, olkoon sitten aukkoja CV:ssä. Onko moraalisesti oikein? eihkän perhesuhteiden PITÄISI vaikuttaa työhönottoon..?

Mä haluan töihin!!!

Ap

Vierailija
11/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita hakemus keskittyen työasioihin. Olet koulutettu ja pätevä, kerro siitä. Hakemus ei ole kovin pitkä nykyään. Tarkoitus on saada lukija lukemaan myös cv. Cv:ssä listataan asioita mitä kyseinen työtehtävä on sisältänyt. Perhesuhteet-kohdassa mainitse että 1 lapsi s.20xx. Ei paljon enempää lätinää hoitovapaista.

Vierailija
12/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:ssä voit mainita lyhyesti, ei koskaan hakemuksessa.

Vierailija
13/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhaan käytät tuota hakemussivua perhesuhteidesi selvittelyyn. Sen tarkoitus on kuvata miksi sinä olet hyvä siihen tehtävään jota haet.

Vierailija
14/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsuhde merkitsee. Jos työsuhde voimassa, älä korosta poissaoloa. Ehkä vain lyhyt maininta hakemusosassa. CV rakennetaan ilman hoitovapaajaksojen merkintää työsuhteiden mukaan. Tavoite on nyt päästä haastatteluun, siellä sitten vastaat mitä kysytään.

Vierailija
15/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hakemuksessasi on muutakin pielessä. Katso netistä esimerkkejä hyvästä hakemuksesta + cv:sta ja pyydä myös jotain fiksua kaveria arvioimaan tekstisi.

Vierailija
16/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olen kertonut, kun olen tyhmänä(?) ajatellut että mieluummin hoitovapaalla kuin työttömänä. MInulla siis tulee aukko CVhen koska työsoppari loppui jo äitiysloman alussa..eli olen sanonut että ollut hoitovapaalla mutta valmis palaamaan töihin heti kuin mahdollista.

Olenpas ollut naiivi! en ole joutunut hakemuksia tekemään liki 10 vuoteen, eka lapsi joten tilanne uusi. Todella raakaa on peli nykyään, jos pitää peitellä näin luonnollista asiaa. Mutta tästä viisastuneena otan nuo hoitovapaa-lätinät vastaisuudessa pois enkä kerro koko muksusta ennekuin kysyvät!

Saa nähdä tuleeko sitten haastattelupyyntöä, harmittaa vann kun aikaa kuluu ja mun alan paikkoja melko vähän haussa (1-2/kk). Ja tietty siksi kilpailukin on kovaa!

Ap

Vierailija
17/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuli paljon hyviä vinkkejä.

miksi olen kertonut, kun olen tyhmänä(?) ajatellut että mieluummin hoitovapaalla kuin työttömänä. MInulla siis tulee aukko CVhen koska työsoppari loppui jo äitiysloman alussa..eli olen sanonut että ollut hoitovapaalla mutta valmis palaamaan töihin heti kuin mahdollista.

Olenpas ollut naiivi! en ole joutunut hakemuksia tekemään liki 10 vuoteen, eka lapsi joten tilanne uusi. Todella raakaa on peli nykyään, jos pitää peitellä näin luonnollista asiaa. Mutta tästä viisastuneena otan nuo hoitovapaa-lätinät vastaisuudessa pois enkä kerro koko muksusta ennekuin kysyvät!

Saa nähdä tuleeko sitten haastattelupyyntöä, harmittaa vann kun aikaa kuluu ja mun alan paikkoja melko vähän haussa (1-2/kk). Ja tietty siksi kilpailukin on kovaa!

Ap

Vierailija
18/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen vasta äitiyslomalla enkä ole hakenut töitä. En aio todellakaan mainita hoitovapaasta sanaakaan työhakemuksessa, vaan kertoa miksi minut kannattaisi valita haettavaan tehtävään, vahvuuksia jne.

CV:hen merkitsen lasten syntymäajat, johan siitä pystyy päättelemään, mistä aukko CV:ssä johtuu.

Vierailija
19/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun henkilökohtainen elämä niille kuulu, vaan juurikin se työkokemus ja koulutus. Olen ollut haastatteluissa, joissa mun henkilökohtaisesta elämästä ei ole kysytty sanallakaan. Ja saanutkin paikan.

Vierailija
20/33 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cv ssä näkyy viimeisimmän työn päättymispäivämäärä. Tee mahd. kiinnostava hakemus ja jätä loput haastatteluun. Jospa aukkoihin ei kukaan kiinnitä suurta huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi