Lue keskustelun säännöt.
Voi kuulkaa, ei 160 cm ja yli ole LYHYT!!!
14.09.2012 |
Aina täältä löytyy näitä itseensä pettyneitä ja kaikkeen tyytymättömiä valittajia, jotka pitävät itseään niin lyhyenä ja varsinaisena paatintappina, kun pituutta on 160 cm tai jopa vähän yli. Koskahan ymmärtäisitte, että se on Suomessakin ihan normaali naisen mitta ja että vasta alle 160-senttiset ovat niitä oikeasti lyhyitä? Asian voi helposti tarkistaa vaikka Pieni-ja isokenkäisten liiton nettisivuilta - ko. lafka on erikoistunut ns. erikoismittaisten ihmisten asioihin.
t. aidosti lyhyt, 153 cm
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen 164 cm ja saan jatkuvasti kommentteja pienuudestani. En pidä itseäni lyhyenä vaan keskimittaisena, mikä olenkin tilastojen valossa. Kun olen esimerkiksi työpaikallani kertonut, että olen kyllä ihan samanpituinen kuin "Maija" ja pari senttiä pidempikin kuin "Ellu" niin kukaan ei meinaa uskoa, ennen kuin mennään selät vastakkain. En kulje lysyssä, joten "olet niin pieni!" kommentit johtunee siitä, että olen hoikka ja ikäistäni nuoremman näköinen.
Ohitan nämä kommentit nykyään olan kohautuksella, koska tiedän, ettei niillä mitään pahaa tarkoiteta, usein ne sanotaan jopa kehuina. Nuorempana olin oikeasti luokan pienin ja todella laiha, silloin otit kommentit hiukan loukkauksenakin, eikä niillä kyllä silloin aina hyvää tarkoitettukaan (mm. luuviulu oli parhaan kaverini yleisin kommentti minusta). Nuoruuden paino/pituuskommentointi jätti minuun sellaisen jäljen, etten ikinä kommentoi kenenkään painoa tai pituutta suuntaan taikka toiseen.
Korkokenkien käytöstä tulee heti kommenttia, aivan kuin yrittäisin "huijata" ihmisiä, että olen pidempi. 170cm kaverini saa rauhassa käyttää 12cm korkkareitaan, mutta minulle jo 5cm "korosta" palautetaan maan pinnalle, että ethän sinä oikeasti noin pitkä ole. Myös kengänkokoni luullaan olevan 35-36 vaikka se on kyllä tuikitavallinen 37-38. En varmaan koskaan saa ihmisiä uskomaan, että olen kyllä ihan normaalipituinen nainen, enkä mikään pikkutyttö. Enkä edes pukeudu erityisen tyttömäisesti (töissä jopa työvaatteet), vaan käytän ihan samantyylisiä vaatteita kuin muut ikäiseni. Vaatteet löydän tavallisista kaupoista, enkä lahkeitakaan ole yläasteen jälkeen joutunut lyhennyttämään.