Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kuulkaa, ei 160 cm ja yli ole LYHYT!!!

Vierailija
14.09.2012 |

Aina täältä löytyy näitä itseensä pettyneitä ja kaikkeen tyytymättömiä valittajia, jotka pitävät itseään niin lyhyenä ja varsinaisena paatintappina, kun pituutta on 160 cm tai jopa vähän yli. Koskahan ymmärtäisitte, että se on Suomessakin ihan normaali naisen mitta ja että vasta alle 160-senttiset ovat niitä oikeasti lyhyitä? Asian voi helposti tarkistaa vaikka Pieni-ja isokenkäisten liiton nettisivuilta - ko. lafka on erikoistunut ns. erikoismittaisten ihmisten asioihin.

t. aidosti lyhyt, 153 cm

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni 160 cm on pikkuruinen. Jo ihan siitä syystä, että minä, 171 cm pitkä, olen meidän perheen ja itse asiassa koko suvun lyhin ihminen. Toinen isoäideistäni oli vain 169 cm, ja hän pitikin ennen minua suvun pätkän titteliä. Eli olen tottunut siihen, että naiset ovat reippaasti päälle 170 cm pitkiä. Siksi 160 cm pitkä nainen tuntuu lyhyeltä. Mutta en minä sitä mitenkään ihmettele, tai käyttäydy epäkohteliaasti. Äiti opetti aikoinaan, että ihmisiä on eri näköisiä ja kokoisia, eikä siitä ole kohteliasta huomautella.

Vierailija
22/61 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on lyhyt, mutta mitä väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on kovin lyhyen ihmisen mitta, anteeksi vaan. 

Vaikka miten joku jaksaisi jankuttaa keskimitasta, niin se  on silti lyhyen ihmisen pituus.

Vierailija
24/61 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 16:48"]

Nuorista naisista puolet on haarukassa 165-170 cm, joten alle 165-senttinen on lyhyt ja yli 170-senttinen pitkä.

[/quote]

Tuo on muuten jännä että tilastojen mukaan noin on, mutta minusta juuri niissä nuorissa näkee silti tosi paljon hyvinkin lyhyitä naisia. Näkee myös todella pitkiä, mutta sellaisia 150-160 senttisiä siroja pieniä myös. 

Ja tuo että Turussa 165-senttinen tuntisi itsensä lyhyeksi, ei ainakaan omasta kokemuksestani pidä paikkaansa. En minä 163-senttisenä ole ainakaan koskaan kokenut. On siellä kyllä keskimäärin selvästi pidempiä ihmisiä kuin vaikka Helsingissä, mutta ei nyt missään vain vähän keskimittaa lyhyempi mikään kääpiö ole.

Vierailija
25/61 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä itteeni pitkäksään voi väittää, kun en ylety ylimmille hyllyille yms. 163cm.

Vierailija
26/61 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2012 klo 18:07"]

Aina täältä löytyy näitä itseensä pettyneitä ja kaikkeen tyytymättömiä valittajia, jotka pitävät itseään niin lyhyenä ja varsinaisena paatintappina, kun pituutta on 160 cm tai jopa vähän yli. Koskahan ymmärtäisitte, että se on Suomessakin ihan normaali naisen mitta ja että vasta alle 160-senttiset ovat niitä oikeasti lyhyitä? Asian voi helposti tarkistaa vaikka Pieni-ja isokenkäisten liiton nettisivuilta - ko. lafka on erikoistunut ns. erikoismittaisten ihmisten asioihin.

t. aidosti lyhyt, 153 cm

[/quote]

160 cm on lyhyt. Siitä ei pääse yli eikä ympäri

Vierailija
27/61 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin oikeasti lyhyt, 143cm. Eikä ole kivaa edelleenkään. Ikää 40v.

Vierailija
28/61 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160cm nainen ja saan kyllä silloin tällöin kuittailua pituudestani. Lisäksi kaikki hyllyt, kaapit ym. on suunniteltu niin, että itse en ainakaan korkeammille hyllyille yletä, vaan kaikki jää parista sentistä kiinni. Tiesikö ap muuten, että petit mallisto alkaa 160 cm pituudesta alaspäin?

Vierailija
29/61 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 162cm ja mieheni on 31cm minua pidempi.

Itse en meidän kokoeroa pidä suurena, en tiedä huvittaako se muita?

En myöskään ajattele itseäni kovin lyhyenä, mutten aivan keskimittaisenakaan.

Mullakin hyllyille yltäminen tuottaa ongelmia, samoin standardikorkeudella olevat työtasot on toisinaan hankalia, mutta kaikkeen toki tottuu.

Jotkut taas hämmästyvät, kun kuulevat että olen VAIN 162cm, sillä näytän heidän mielestään paljon pidemmältä. Mulla on kyllä pitkät jalat ja lyhyt selkä, ehkä se hämää ja saa mut näyttämään pidemmältä, vielä kun olen aika laiha. Ehkä oudommat ihmiset ei siksi kiusoittele lyhyydestäni.

155cm pitkä kaverini kuulemma pitää minua itseään paljon pidempänä, ja minä taas pidän meitä lähes samankokoisina. Todella outoa :D

Vierailija
30/61 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 10:25"]

Jotkut taas hämmästyvät, kun kuulevat että olen VAIN 162cm, sillä näytän heidän mielestään paljon pidemmältä. Mulla on kyllä pitkät jalat ja lyhyt selkä, ehkä se hämää ja saa mut näyttämään pidemmältä, vielä kun olen aika laiha. Ehkä oudommat ihmiset ei siksi kiusoittele lyhyydestäni.

[/quote]

Mulla sama juttu, joskus kun olen kertonut pituuteni ihmiset on ollut ihan ihmeissään että oikeastiko, moni kun on pitänyt minua jopa pitkänpuoleisena naisena. Minä olen myös pitkäjalkainen ja vähän liiankin laiha, se varmaan tekee pidemmän näköiseksi.

Vierailija
31/61 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

160+ senttiset saavat vielä vaatteetkin ostettua normaalikaupoista ilman suurempia fiksaustarpeita, lahkeetkin usein normaalipituiset toisin kuin oikeasti lyhyillä.

Vierailija
32/61 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 156 cm enkä mielestäni ole lyhyt! Olen oikein sopivan pituinen!

Vierailija
33/61 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, tämäpä vasta mukava uutinen. olen koko ikäni saanut kuulla huonoa läppää pituudestani vaikka olen tasan 160 cm pitkä. Millon lähden tuulen mukaan ja sataako siellä alhaalla yms. juttujen kertojia riittää... Mikä on sitten se painoindeksin raja, kun hyvänpäivän tuttujen sopii kysellä sairastanko anoreksiaa? kerro kerro.

Vierailija
34/61 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, tämäpä vasta mukava uutinen. olen koko ikäni saanut kuulla huonoa läppää pituudestani vaikka olen tasan 160 cm pitkä. Millon lähden tuulen mukaan ja sataako siellä alhaalla yms. juttujen kertojia riittää... Mikä on sitten se painoindeksin raja, kun hyvänpäivän tuttujen sopii kysellä sairastanko anoreksiaa? kerro kerro.

jaksavat noin pitkälle moisia typeryyksiä laukoa. Minua ei koskaan ole haukuttu/kiusattu/kiusoiteltu pituudestani, eikä se ole näytellyt elämässäni minkäänlaista osaa, vaikka olen myös kovin hoikka ja sikälikin pienikokoinen. Ehkäpä mulla on sitten käynyt hyvä tuuri...

t. ap

Vierailija
35/61 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:00"]

kyllä suomalaisten naisten nykyinen keskipituus taitaa olla aikalailla se 167 cm.

[/quote]

Suomalaisten naisten keskipituus on 163 cm.

Vuonna 2008 Turussa ja Loimaalla 25-34-vuotiaiden naisten keskipituus oli 167cm. Tutkimuksen mukaan Turussa ja Loimaalla on Suomen pisimmät ihmiset.

Silloin kun puhutaan suomalaisten naisten keskipituudesta, mukaan lasketaan naiset kaikista Suomen osista ja kaikista ikäluokista. Tulos on se, että suomalaisten naisten keskipituus on 163 cm.

Vierailija
36/61 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:14"]

kyllä suomalaisten naisten nykyinen keskipituus taitaa olla aikalailla se 167 cm.

[/quote]

Vuonna 2008 Turussa ja Loimaalla 25-34-vuotiaiden naisten keskipituus oli 167cm. Tutkimuksen mukaan Turussa ja Loimaalla on Suomen pisimmät ihmiset.

Silloin kun puhutaan suomalaisten naisten keskipituudesta, mukaan lasketaan naiset kaikista Suomen osista ja kaikista ikäluokista. Tulos on se, että suomalaisten naisten keskipituus on 163 cm.

[/quote]

Ahaa, ok! Ei kannata luottaa sitten Turun Sanomien tietoihin ;)

http://www.iltalehti.fi/terveys/2010053111768491_tr.shtml

Vierailija
37/61 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 23:14"]

[/quote]

[/quote]

Ahaa, ok! Ei kannata luottaa sitten Turun Sanomien tietoihin ;)

http://www.iltalehti.fi/terveys/2010053111768491_tr.shtml

[/quote]

Turun Sanomat on oikeassa siinä, että eräillä paikkakunnilla (Turussa ja Espoossa) nuorten naisten keskipituus on 167-167,5 cm. Mutta koko Suomen naisten keskipituutta ei lasketa muutaman paikkakunnan muutaman ikäluokan mukaan. Kun lasketaan suomalaisten naisten keskipituus, tulos on 163 cm.

Vierailija
38/61 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 163, oon siis supernormaali! :)

Vierailija
39/61 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en osaa pitää itseäni lyhyenä, vaikka olen 152cm. Silloin, kun joku asiasta huomauttaa, niin muistan oman pituuteni. Omasta mielestäni näytän pitemmältä, enkä ole mitenkään siro. Moni kysyy pituutta silloin, kun seisoo vieressä ja pituusero on selvästi havaittavissa.

Vierailija
40/61 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minuakaan ole pituudella pilattu olen "vaan" 150 cm pitkä ja ikääkin on jo 32. Mieskin (joka on 189 cm pitkä) sanoo aina et tämmöiset taskuvenukset on ihania

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi