Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun Espanjassa enkä koskaan muuttaisi takaisin säälittävään Suomeen

Vierailija
14.09.2012 |

Käymme perheen kanssa 3 kertaa vuodessa Suomessa sukulaisissa ja ystäviä tervehtimässä, mutta takaisin en muuttaisi pysyvästi.

Nuorin lapsemmekin sanoo, että suomalaiset lapset ovat kipeän näköisiä (valkoisia) ja hiljaisia. Aikuiset ovat kuulemma vihaisia, poikkeuksena oma suku ja kaverit.

Kaikkihan sen tietävät, että lapsen suusta se totuus tulee. ;) Ääneen tuota ei voi Suomessa kuitenkaan sanoa, koska kaikenlainen kritiikki Suomea kohtaan on ei-sallitua.

Niin, ja ei sitten kiitos syyllistämistä maan huonosta taloustilanteesta. ;)

Kommentit (160)

Vierailija
122/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalattoman vihaisia ihmisiä on Suomi täynnä.

Kamalia ilkeitä,kateellisia ja pahansuopia akkoja, mutta onneksi niistä voi pysyä erossa.

Kielenkäyttö täysin moukkamaista.

Muuten Suomi on hyvä maa asua, kun valitsee asuinympäristönsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri mieltä kuin kansainväliset viralliset vertailut...se on sinun ongelmasi. Kaveriin kertoi kyllä että vierailu espanjalaisessa sairaalassa oli kokemus sinänsä mutta ei positiivinen kokemus kun on tottunut suomalaiseen terveydenhuoltoon.

Kiinnitin vain huomiota siihen, että kovasti esität kritiikkiä maasta, jossa et ole käynyt! Ja totesin, että _niissä_maissa, joissa olen asunut (ei Espanja) oli parempi julkinen terveydenhuolto kuin Suomessa.

Vierailija
124/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri mieltä kuin kansainväliset viralliset vertailut...se on sinun ongelmasi. Kaveriin kertoi kyllä että vierailu espanjalaisessa sairaalassa oli kokemus sinänsä mutta ei positiivinen kokemus kun on tottunut suomalaiseen terveydenhuoltoon.

kertoi, että se oli nähny ufomiehen, joka tanssi lambadaa alasti, joten se on fakta.

Vierailija
125/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisista ja minä siis asun täällä suomessa. mekin käymme paljon espanjassa kun vanhempani asuvat siellä ja ero suomalaisten ja espanjalaisten välillä on huikea. nimenomaan se elämäniloisuus puuttuu täältä. on täälläkin niitä tekopirteitä akkoja, mutta sen jotenkin näkee, että se on teennäinen tila. lapsia täällä suomessa suorastaan inhotaan, tai ainakaan kukaan ei edes hymyile koskaan vieraalle lapselle takaisin. espanjassa (ja melki kaikissa muissakin maissa) lapset otetaan hyvin huomioon ja he saavat postiivista palautetta omasta olemassa olostaan.

muuttaisin espanjaan vaikka heti jos voisin, mutta liikaa läheisiä täällä suomessa, joita en halua jättää...

Vierailija
126/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kuitenkin sen verran maalaisjärkeä että osaan erottaa sadut faktasta ja mun kaverini asui 3v Espanjassa. Ei nähnyt koskaan ufoja mutta osaa kertoa yhtä sun toista siitä yhteiskunnasta.NO THANKS!

Vierailija
127/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n lapsi sanoi etta suomalaiset lapset ovat valkoisia a hiljaisia.

Tahan vastataan nimittelemalla espanjalaiset tyhmiksi ja vaikka miksi ja ap:n puoliso rantahuoraksi.

Ei kannata kayttaa jareata tykistoa ennenkuin teita on KUNNOLLA harnatty, tulee kalliiksi ja ammukset loppuu kesken.

Vierailija
128/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja virallisiin vertailuihin ja tilastoihin joiden mukaan Suomessa on parempi elää kuin Espanjassa joten kotimaatani en jätä koskaan :D

Sitä paitsi mikään ei voita suomalaista luontoa ja neljää kunnon vuodenaikaa. Täällä joulu on joulu ja juhannus on juhannus. Kansa on rauhallista ja rehellistä, emme pidä huutamisesta ja heilumisesta kuten espanjalaiset.

Jopa espanjalaisen telkkarisarjan katsominen on raskasta sen jatkuvan teennäisen heilumisen ja huutamisen takia.

Vierailija
129/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiallisessa aurníngossa ja silti ovat terveempiä kuin keskimäärin espanjalaiset lapset :)

Vierailija
130/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhemmässä maassa missä työttömyys on huippuluokkaa ja nuorisotyttömuus yli 50%...tapu tapu ja onnea sun lapsilles jos aikovat siellä elämänsä elää :D

Luulisi että siihen aurinkorannalla makaamiseenkin kyllästyy jos ei ole työtä eikä sitä kautta tulevaisuuttakaan.

Vierailija
131/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja virallisiin vertailuihin ja tilastoihin joiden mukaan Suomessa on parempi elää kuin Espanjassa joten kotimaatani en jätä koskaan :D

Sitä paitsi mikään ei voita suomalaista luontoa ja neljää kunnon vuodenaikaa. Täällä joulu on joulu ja juhannus on juhannus. Kansa on rauhallista ja rehellistä, emme pidä huutamisesta ja heilumisesta kuten espanjalaiset.

Jopa espanjalaisen telkkarisarjan katsominen on raskasta sen jatkuvan teennäisen heilumisen ja huutamisen takia.

Olet tyypillinen suomalainen ja inhoat asioita, joita itse rakastan. :) Mutta hyvä, että joku siellä viihtyy, eikös vain. Tuo vika lauseesi huvitti erityisesti. :D

ap

Vierailija
132/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö olekin hyvä että sinä viihdyt vaikka minä en mutta onneksi mun ei tarvikaan :D

Itse kun olen tällainen rauhaa, hiljaisuutta ja puhtautta rakastava suomalainen luonteenlaadultani. Sitä paitsi se on ihan totta että se kuuluisa espanjalainen iloisuus useimmiten on teennäistä ja jopa aggressiivista. Hirveää sellainen jatkuva älämölö :D

Vierailija
133/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti kirjoituksesi on lapsellinen ja korni. Itse ivaat ja nimittelet ja samaan syssyyn haukut suomalaista ilkeäksi. oletko itse oppinut tapasi sielä vai täältä?

Vierailija
134/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Suomen koulutusjärjestelmässä hyvää on ainoastaan peruskoulu. Tai siis, jotenkin parempaa kuin muualla. Korkeakoulutus ei ole Suomessa kovin kummoisen tasoista.

Olemme asuneet 7 vuotta Saksassa ja olen muutamankin kerran kommentoinut tuosta Suomen terveydenhoidon "tasosta"... ei jaksa enää. Joskus esim. lomilla tmv. joku suomalainen kehuu Suomen terveydenhuoltoa niin vaikea on pidätellä naurua :).

Peruskoulu on kyllä erinomaista Suomessa, mutta ehkä aivan lahjakkaimmille lapsille voisi olla vaativampaa. Mutta varmasti maailman kärjessä.

Vierailija
135/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhemmässä maassa missä työttömyys on huippuluokkaa ja nuorisotyttömuus yli 50%...tapu tapu ja onnea sun lapsilles jos aikovat siellä elämänsä elää :D

Luulisi että siihen aurinkorannalla makaamiseenkin kyllästyy jos ei ole työtä eikä sitä kautta tulevaisuuttakaan.

Meillä on miehen kanssa hyvät työt täällä. Saamme paaljon keskipalkkaa isompaa palkkaa, ja sekin teitä ottaa kupoliin, mutta niin se on. ;)

Mitä lapsiimme tulee, niin tiesitkös, että he voivat mennä opiskelemaan ja töihin vaikka vallankin toiseen maahan. Mikään laki ei pakota asumaan tietyssä maassa. :D

ap

Vierailija
136/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vietin viime joulun Levillä ja kun siellä maisemia katselin niin mietin ettei missään ole niin kaunista luontoa kuin Suomessa. Seisoin siellä valkoisella tunturilla katselleen auringonlaskua enkä voisi kuvitellakaan lyopuvani tästä maasta ja muuttavani köyhään ja karuun maahan.

Mikään vaan ei voita suomalaista suoraa perusluonnetta, kaunista ja puhdasta monimuotoista luontoa, eri vuodenaikoja, toimivaa yhteiskuntaa, toimivaa koulutusta, sosiaalihuoltoa, tasavertaisuutta jne...

Maiju

Vierailija
137/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus ja terveydenhuolto puhumattakaan sosiaalihuollosta voittaa mennen tullen eteläisen euroopan maat (katso linkit ylhäältä) mutta tottahan toki ulkosuomalainen palsta mammuli tietää paremmin :D:D:D

Vierailija
139/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö olekin hyvä että sinä viihdyt vaikka minä en mutta onneksi mun ei tarvikaan :D

Itse kun olen tällainen rauhaa, hiljaisuutta ja puhtautta rakastava suomalainen luonteenlaadultani. Sitä paitsi se on ihan totta että se kuuluisa espanjalainen iloisuus useimmiten on teennäistä ja jopa aggressiivista. Hirveää sellainen jatkuva älämölö :D

Noita mainitsemiasi asioita moni suomalainen arvostaa ja se on ihan hyvä juttu. Ja onhan meilläkin siellä paljon läheisiä, jotka ovat huipputyyppejä ja rakkaita. Puhdastakin on, sekin on mun mieleen sekä luonnossa että kaduilla.

Itse näen suomalaisuudessa kuitenkin niitä muitakin piirteitä, kuten kateellisuutta ja tylyyttä. Sellaisesta en pidä ja se näkyy tässä ketjussa myös tosi hyvin joidenkin kirjoituksissa.

ap

Vierailija
140/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

retostelee miten itse elää leveästi hyvissä rahoissa joten mitäs siitä vaikka espanjalainen yhteiskunta muuten voi huonosti. Siellä tuloerot huimat mutta mitäs siitä kun ulkosuomalaisella raha riittää :D

Sitten kakarat tulevat kiireen vilkkaa taas Suomeen nostamaan sosiaalietuuksia kun haluavat opiskella :D

Todellakin meidän suomalaisten täytyy alkaa periä tuollaisilta opiskelumaksuja!