Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun Espanjassa enkä koskaan muuttaisi takaisin säälittävään Suomeen

Vierailija
14.09.2012 |

Käymme perheen kanssa 3 kertaa vuodessa Suomessa sukulaisissa ja ystäviä tervehtimässä, mutta takaisin en muuttaisi pysyvästi.

Nuorin lapsemmekin sanoo, että suomalaiset lapset ovat kipeän näköisiä (valkoisia) ja hiljaisia. Aikuiset ovat kuulemma vihaisia, poikkeuksena oma suku ja kaverit.

Kaikkihan sen tietävät, että lapsen suusta se totuus tulee. ;) Ääneen tuota ei voi Suomessa kuitenkaan sanoa, koska kaikenlainen kritiikki Suomea kohtaan on ei-sallitua.

Niin, ja ei sitten kiitos syyllistämistä maan huonosta taloustilanteesta. ;)

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tästä säälittävästä av-mammapalstasta et kuitenkaan päästä koskaan irti.

Vierailija
82/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aloituksesi on säälittävä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mollata Suomea lapsille.

Mun lapset oikein odottavat että pääsevät talveksi Suomeen, siellä odottavat mummulan naapurissa asuvat ystävät (joista ei muuten koskaan ole tokaissut mitää yhtä kurjaa kuin sun kersas muista lapsista)

No meitä on moneen junaan, älä sinä vain muuta säälittävään Suomeen, parempi niin että sinä ja säälittävät pentusi pysytte poissa Sumesta mollaamasta muita!

Vierailija
84/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme Saksasssa ja Suomeen on kiva tulla lomille tapaamaan tuttuja ja sukulaisia. Ja kesällä Suomessa on mukavaa ja raikasta.

Mutta en Suomeen kyllä palkansaajaksi tule... tietenkin jos haluaa kiduttaa itseään.

Vierailija
85/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme perheen kanssa 3 kertaa vuodessa Suomessa sukulaisissa ja ystäviä tervehtimässä, mutta takaisin en muuttaisi pysyvästi.

Nuorin lapsemmekin sanoo, että suomalaiset lapset ovat kipeän näköisiä (valkoisia) ja hiljaisia. Aikuiset ovat kuulemma vihaisia, poikkeuksena oma suku ja kaverit.

Kaikkihan sen tietävät, että lapsen suusta se totuus tulee. ;) Ääneen tuota ei voi Suomessa kuitenkaan sanoa, koska kaikenlainen kritiikki Suomea kohtaan on ei-sallitua.

Minun tuntemani suomalaiset ovat puheliaita ja hyvin koulutettuja, harrastavat liikuntaa ja kulttuuria ja asuvat laadukkaasti.

Olen asunut Espanjassa, palkkani on Suomessa 2,5 kertaa parempi, lapseni pääsevät Suomessa ilmaiseksi laadukkaaseen kouluun, jossa oppii tarvitsemansa asiat ilman, että pitäisi käydä opiskelemassa niitä yksityisakatemioissa iltaisin, kaikilla tuttavillani ja sukulaisillani on työpaikka eikä kukaan yli 20-vuotias joudu asumaan vanhempiensa luona.

Lapseni eivät myöskään joudu viettämään koko päivää koulussa vaan saavat viettää turvallisessa Suomessa aikaa ulkona leikkien kavereiden kanssa. Heitä ei tarvitse yläasteikäiseksi saattaa ja hakea :)

Täällä on puhdasta luontoa, vähän saasteita, liikenne melko turvallista, tulonsiirrot takaavat kaikille siedettävän elämänlaadun.

Siinä muutamia pointteja täältä säälittävästä Suomesta!

Vierailija
86/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mollata Suomea lapsille.

Mun lapset oikein odottavat että pääsevät talveksi Suomeen, siellä odottavat mummulan naapurissa asuvat ystävät (joista ei muuten koskaan ole tokaissut mitää yhtä kurjaa kuin sun kersas muista lapsista)

No meitä on moneen junaan, älä sinä vain muuta säälittävään Suomeen, parempi niin että sinä ja säälittävät pentusi pysytte poissa Sumesta mollaamasta muita!

Kauniita asioita kerron synnyinmaastani lapsille. Tuo oli siis lasten oma näkemys, varsinkin toisen heistä. Hän ei tykkää Suomen ilmastosta, kova vilukissa on. :) Ajattele positiivisesti, äläkä kuvittele ikäviä asioita sinne, missä niitä ei ole. :)

ap

Vierailija
87/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äpäräsi ei sitten tule Suomeen töihin, eihän! Siellä kun on tuo nuorisotyöttömyys noin 50 %:a ja pahenee koko ajan. Valtio konkurssissa ja koko ajan anelemassa mm Suomesta rahaa. Espanjalaiset ovat tyhmiä, mutta viestistäsi päätellen sovit sinne erinomaisesti. Oletko pokannut rantahuoran Kanarialta vai kuinka?

Äpäräsi ei sitten tule Suomeen töihin, eihän! Siellä kun on tuo nuorisotyöttömyys noin 50 %:a ja pahenee koko ajan. Valtio konkurssissa ja koko ajan anelemassa mm Suomesta rahaa. Espanjalaiset ovat tyhmiä, mutta viestistäsi päätellen sovit sinne erinomaisesti. Oletko pokannut rantahuoran Kanarialta vai kuinka?

Tapana ei ole kiusata vajakkeja, joten sanon sulle vain, että mieheni on suomalainen. :) Nautihan nyt elämästäsi senkin synkistelevä ja rumia puhuva palstalainen.

ap

Vierailija
88/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas en millään muuttaisi köyhään maahan jossa työttömyys on huippuluokkaa, sosiaaliturva olematon, ei kunnon vuodenaikoja, kaupungit likaisia, maa kuivaa, töllöohjelmat kaikki typerästi dubattuja, naisilla viikset jne...niin ja se ihon rusketuskin on vain puolustusmekanismi aurinkoa vastaan ja alkaa muutenkin olla vanhanaikaista.

kukin tavallaan minä suon sinulle mielipiteesi :D

Vierailija
89/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi mun lapset saavat kasvaa Suomeessa missä koulutustasokin on huippuluokkaa verrattuna Espanjan tasoon.

Vierailija
90/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toistaiseksi ollaan aivan ihastuneita paikkaan, joten kiva kuulla pitempään asuneelta myös positiivista kokemusta :-) minä olen saanut täällä nyt jo naapurustosta useampia tuttuja kuin Helsingissä sain 7 vuodessa jotka siellä asuttiin, ja töissä tosi hyvä ilmapiiri.

Vierailija
91/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemani suomalaiset ovat puheliaita ja hyvin koulutettuja, harrastavat liikuntaa ja kulttuuria ja asuvat laadukkaasti.

Olen asunut Espanjassa, palkkani on Suomessa 2,5 kertaa parempi, lapseni pääsevät Suomessa ilmaiseksi laadukkaaseen kouluun, jossa oppii tarvitsemansa asiat ilman, että pitäisi käydä opiskelemassa niitä yksityisakatemioissa iltaisin, kaikilla tuttavillani ja sukulaisillani on työpaikka eikä kukaan yli 20-vuotias joudu asumaan vanhempiensa luona.

Lapseni eivät myöskään joudu viettämään koko päivää koulussa vaan saavat viettää turvallisessa Suomessa aikaa ulkona leikkien kavereiden kanssa. Heitä ei tarvitse yläasteikäiseksi saattaa ja hakea :)

Täällä on puhdasta luontoa, vähän saasteita, liikenne melko turvallista, tulonsiirrot takaavat kaikille siedettävän elämänlaadun.

Siinä muutamia pointteja täältä säälittävästä Suomesta!

Ja ulkomailla ollaan ihan tulojen takia. Täällä tienaa puolet paremmin nettona kuin kotomaassa. Tosin ollaan miehen kanssa melko korkealla yritysmaailman hierarkiassa eikä mitään siivoojia tai rekkakuskeja.

Vierailija
92/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenloma ei niin kovasti kiinnosta. Nimittelya, vahattelya ja ylipaataan rumaa kielta. Muutama v***u vaan puuttui.

t. ei ap.

Vierailija
93/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin sanoi kaverini kun siellä asui joten itse en ainakaan olisi valmis vaihtamaan kaunista kotimaatani siellä asumiseen. Inhoa liiallista kuumuutta, kuivaa olematonta luontoa, likaisuutta, huonoja kauppoja, olematonta jätehuoltoa, olemattomia palveluita, huonoja sairaaloita jne...nämä olivat seikkoja joita kaverini arvosteli siellä asuessaan.

Ja mitä tulee rusketukseen niin mielelläni säästän ihoni auringolta. En ainakaan rypisty turhan aikaisin :D

Vierailija
94/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toistaiseksi ollaan aivan ihastuneita paikkaan, joten kiva kuulla pitempään asuneelta myös positiivista kokemusta :-) minä olen saanut täällä nyt jo naapurustosta useampia tuttuja kuin Helsingissä sain 7 vuodessa jotka siellä asuttiin, ja töissä tosi hyvä ilmapiiri.

Että tienaan myös täällä vastaavasta työstä kuin mitä tein Suomessa, 15 000 euroa vuodessa enemmän ja kun täällä on eläminen halvempaa, rahapulaa ei ole tiedossa jos töitä riittää...IT-alalla ollaan molemmat.

Vierailija
95/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiste tulot eivät toki joihinkin muihin maihin verrattuna päätä huimaa, mutta espanjalaiste (niiden joilla on töitä) keskiansio on se 1300 €/kk ja asuntojen hinnat kaupungeissa ovat kuitenkin yli 200 000 €. Siihenhän se osittain kaatui :/

Vierailija
96/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu Espanjassa nyt 9 vuotta ja ollaan hyvissä töissä miehen kanssa. Sen vuoksi meitä ei rassaa, jos sosiaaliturva on heikko koska meillä on säästöjä ja omaisuutta. Myös sitä varten, että lapset käyvät hyviä kouluja täällä. :)

Ei tänne kannata todella lähteä tekemään mitään duunariammattia, koska silloin leipä on hyvin kapea. Ihmisiin on helppo tosiaan tutustua ja he ovat tosi mukavia useimmat, myös suuttuessaan kiihkeitä. ;)

Sekin on parempi kuin kateellisuus ja suvaitsemattomuus, mitä Suomessa on liikaa. Ihmiset eivät elä omaa elämää vaan ovat ilkeitä, kuten tämä ketju itsessän jo osoittaa. Nyt pulahtamaan omaan altaaseen ja sitten tekemään illallista perheelle. ;)

ap

Vierailija
97/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kritisoit muita asenteistaan mutta itse käytät sanona "säälittävä" ja kerrot miten kakarasi nimittelevät suomalaisia lapsia sairaan näköisiksi. :D

Vierailija
98/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oletko itsekin ilkeä ja suvaitsematon!

Vierailija
99/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiste tulot eivät toki joihinkin muihin maihin verrattuna päätä huimaa, mutta espanjalaiste (niiden joilla on töitä) keskiansio on se 1300 €/kk ja asuntojen hinnat kaupungeissa ovat kuitenkin yli 200 000 €. Siihenhän se osittain kaatui :/

ei kerro mitään ap:n tuloista!

Vierailija
100/160 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kerrot kauniita asioita Suomesta lapsillesi ja kuitenkin ensimmäisessä lauseessa haukut säälittäväksi ja lapsesikin haukkuvat suomalaisia lapsia sairaan näköisiksi.

Vaikka me olemme käyneet useissa köyhissä maissa ei mun lapset ole koskaan kommentoineet toisia lapsia tyyliin " onpas sairaan näköisiä" ihme negatiivinen asenne koko perheellä somea kohtaan. Sääliksi käy..