Mistä ihmiset ostavat paremmat ruokaostokset paikkakunnilla joissa ei ole Stockaa?
Siis edes tyyliin tunnin ajomatkan päässä. keskiverto-CM:stä ei oikein löydy vastaavaa valikoimaa Prismasta nyt puhumattakaan.
Kommentit (152)
Ehkä sun kotikaupungissa ei ole tarvetta Stockmannin kaltaiselle toimijalle, kun ei ole potentiaalista asiakaskuntaa vaan kaikille kelpaa S-ryhmän einekset ja muu "kotiruoka"
Piti vielä lisätä kun pisti oikein silmään. Jos itse olet sellainen kokki, että löydät markeista vain einekset ja valmiiksi marinoidut lihat ja sokeroidut jogurtit, niin älä oleta, että muilla asia on samoin. Menen minä mihin kauppaan tahansa, niin samankaltaisia tuotteita sieltä tarttuu mukaan. Mahdollisimman luonnollista ja prosessoimatonta.
Kertokaa maalaistollolle. Minäkään en kiukuttele, vaikka olen vaasalainen :) En vain minäkään tiedä, minkälaisia parempia ruoka-aineita sieltä Helsingistä saa.
Stockalla on niin ihmeellistä sapuskaa, että tarvitsisin sitä. Tähän asti ollaan käyty lähimmässä S-Marketissa ja aina riittää lapsille ihmeteltävää tuoretiskeillä eli valikoimista löytyy jos jonkinmoista vedenelävää ja esim. naudan kieltä ja sisäelimiä. Hedelmiä löytyy montaa sorttia samoin kuin vaikkapa säilykkeitä. Samaten valmistavat tuolla kaupassa ruokia ja ne on jotain ihan muuta kuin perinteiset eineslaatikot yms. Leipätarjontakin on monipuolinen. Itseasiassa olen ajatellutkin, että mitä tuolta ei löydä niin sitä ei tarvita.
mitä ne "paremmat ruokaostokset" oikein on? Sitten voidaan ehkä paremmin vastata. Yksilöi nyt oikeesti, mitä sieltä stokkan herkusta ostat, jota ei mielestäsi muualta saa. "Paremmat ruokaostokset" kun kertoo vaan just siitä, että mitä tahansa sisältävä kauppakassi on parempi, jos se vaan on ostettu mielestäsi oikeasta kaupasta. Joten kerro nyt, mitä ei muualta saa?
alle 20km päässä Stockasta, enkä ole muistaakseni koskaan ostanut sieltä mitään. Meillä ei vissiin syödä kovin hienoa ruokaa ;D
Itse asun Oulunkylässä ja käyn kyllä ihan citymarketissa tai Mustassa Pekassa kaupassa. Siis mitä ihmeellistä siellä Stockalla on paitsi kalliit hinnat? Nimeä yksikin tuote? Tuoreet hyvät kasvikset, kalat ja lihat saa kyllä ihan tavallisestakin kaupasta. Ainoa mitä mulla tulee mieleen on elävät ravut mitä ei kyllä välttämättä mistään pikkupaikkakunnalta saa (esim midän mökiltä Sammatista), mutta siellä kalastetaankin ja ravustetaan itse.
Ainoa mitä mulla tulee mieleen on elävät ravut mitä ei kyllä välttämättä mistään pikkupaikkakunnalta saa (esim midän mökiltä Sammatista), mutta siellä kalastetaankin ja ravustetaan itse.
Minimanista saa eläviä rapuja. En ole kyllä ostanut, mutta lasten kanssa niitä aina siellä ihaillaan :D
Minä ostan "paremmat ruokaostokset" sieltä mistä "huonommatkin" eli lähimmästä K-Marketista tai Citymarketista, välillä täydennän jopa Lidlin tuotteilla. Olen asunut paikkakunnalla, jolla on Stockmann enkä sieltä paljon sen kummempia ostoksia tehnyt, jos joskus kävinkin. Ehkä jotain juustoja, mutta hyviä saa myös edellä mainitsemistani kaupoista. Tuoretta evästä saa tähän aikaan vuodesta myös omalta pihalta.
Ei hyvään ruokaan yleisesti ottaen ihan ihmeellisiä aineksia tarvita.
Minä todella haluaisin tietää, mitä siellä niin erinomaista on?
En ole eläessäni käynyt siellä kuin kerran kahvilla, ja se rieskarulla oli kyllä hyvää.
En ole koskaan nähnyt sellaista kauppaa, jossa ei olisi muuta kuin pirkkaa ja rainbowia, tai eineksiä ja valmiiksi marinoitua.
niin niitä ei taida muualta saada kuin Stockalta.
Eikä täällä Stockan herkku ole todellakaan paras ruokakauppa, vaikka siellä usein käynkin. Parhaat lihat löytyvät pääsääntöisesti Makkarakaupasta. Raksilan Citymarketista saa lähellä tuotettua luomulihaa. Kauppahallissa on myös todella hyvä liha- ja kasvisvalikoima.
Stockalla on kerrassaan surkea maito- ja jogurttivalikoima. Lihatiski on hyvä, ja sieltä löytyy hieman erikoisempiakin herkkuja. Leipiä saisi olla enemmän ja varsinkin parhaat ja suosituimmat leivät ovat jatkuvasti loppu.
Kun käymme mökillä (jossa siis ei ole Stockaa) ostamme lihat joko tutuilta tai tuomme Oulusta mukana. Jos olemme pitempiä aikoja, ei auta kuin lähteä käymään Oulussa mutkat. (vain tunnin ajomatka) Ei kai kukaan enää oikeasti syö perus tehotuotettua, mautonta ja sitkeää lihaa kun on muutakin tarjolla?
Muita perusostoksia voimme ostaa mökkipaikkakunnalta. Leivät ym. leivomme mökillä itse.
joutuu tyytymään vaan näihin´, mitä täältä saa: pensasmustikat ja vatut viljelijältä, lihakarjan luomulihaa kasvattajalta, kananmunat tilalta (ennen oli omat kanat), karitsanliha kasvattajalta, villisika yms biisoni halutessa kasvattajalta, mehut, hillot marjatilalta, ryynit ja jauhot lähimyllystä, savukala suoraan lammesta, leipä pienleipomosta, omenat viljelijältä (nyt tosin omista puista), maito lähitilalta jne. Muikut ovat kohta nuottauskunnossa ja se vaatii hieman ajomatkaa. Peruna kasvaa omassa maassa seuranaan kaikenlaisia yrttejä:) Lisäksi ostetaan tavallisista kaupoista ruokaa...
mitä ne "paremmat ruokaostokset" oikein on? Sitten voidaan ehkä paremmin vastata. Yksilöi nyt oikeesti, mitä sieltä stokkan herkusta ostat, jota ei mielestäsi muualta saa. "Paremmat ruokaostokset" kun kertoo vaan just siitä, että mitä tahansa sisältävä kauppakassi on parempi, jos se vaan on ostettu mielestäsi oikeasta kaupasta. Joten kerro nyt, mitä ei muualta saa?
Saa rapuja, joita ei oikein muualta saa. Lisäksi löytyy paljon erilaisia kalaherkkuja. Lihat ovat tuoreita, ja niistä löytyy erinomaisia marinadeja. Vastaavaa juustovalikoimaa ei taida Oulusta muualta löytyä.
T. Se Oululainen
Mä voisin vastata tuohon vaikka, että me haetaan Ruohonjuuresta luomuherkkuja ja Luomupuoti Satumarjasta ihania kasviksia ja kalaa myös Hakaniemen kauppahallista. Harvoin Stocka tulee edes mieleen vaikka Helsingissä asutaan.
Maalla asuva sisareni tilaa luomutukusta ruokapiirin kautta noita luomuherkkuja ja kasvattaa itse hyviä kasviksia ja saa niitä toki sieltä joistain kaupoista ja tuntee myös luomuviljelijänä paljon tuottajia joten voi hakea niitä tiloiltakin.
Tässä pari esimerkkiä. Kullekin parempi ruoka on varmaan vähän henkilökohtainen asia. Ja eiköhän ruuanvalmistustaito ole olennaisempi asia kuin kaupan merkki, josta tuotteet ostaa.
En koe, että parempiin ruokaostoksiin tarvittaisiin Stockaa. Mistähän näitä Stocka avauksia nyt on oikein tullut?
-Prisman, Ässän ja muiden perus(paska)kauppojen asiakas-
(enkä muuten edes ole tajunnut, että teen vain huonompia ostoksia.:)
kaikki haki ne hienommat ja erikoisemmat ruoat Super Wexistä eikä Stockalta, siellä oli lauantaisin käsittämätön määrä porukkaa.
Lieneekö sittemmin lopettanut.
-Prisman, Ässän ja muiden perus(paska)kauppojen asiakas-
(enkä muuten edes ole tajunnut, että teen vain huonompia ostoksia.:)
Mihin ihmeeseen ihminen tarvitsee kengurua tai karhua? Itse olen ollut monta vuotta kasvisruualla. Nykyisin syön kyllä kalaakin. Omasta mielestäni esimerkiksi ihana linssikeitto on parasta ruokaa. Mutta makuja ja varsinkin elämäntapoja on monia.
ja valmisruokaa. Me maalla joudumme tekemään ostokset tilapuodeista, joista ei valitettavasti saa valmiiksi kastikkeella mehustettua salaattia, mutta me osaamme tehdä ruuat ihan itse alusta alkaen.
Tässä on jo useampi sulta suoraan kysymys, että mitä esimerkiksi? Siis että mikä on se parempi ruoka mitä sieltä haet?
Mulla ei tosiaan tule muuta mieleen kuin erikoisemmat lihat, joita täällä haetaan kauppahallista. On 100 vuotta vanha erittäin arvostettu kauppahalli, jossa on hyvä valikoima. on erikseen kalamyyjät, juustomyyjät, maustemyyjät, lihamyyjät, leipomot jne. Mutta äärimmäisen harvoin koen, että oikeasti niitä kuitenkaan tarvitsen. Mulle kun parempi ruoka on puhtaista raaka-aineista valmistettua ruokaa, joka on tehty vähän pidemmän kaavan kautta jos näin voi sanoa. Väitän, että olen keskivertoa kovempi kokkaaja, mutta silti mulla ei tule mieleen montakaan asiaa mitä en tuosta meidän Prismasta löytäisi. Siis oikeasti. Aloin tässä jo miettimään, että koska täällä ei tuota Stockaa ole, onko täällä sitten keskimäärin parempi valikoima tavis marketissa? Luomua esimerkiksi löytyy kasvispuolelta vino pino, pitkä hyllyt ja koko ajan vaan lisääntyy. Paljon myös lähituotteita.