Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isot lapset ja vauvahaave tai jotain...

Vierailija
11.09.2012 |

Kirjoittelen vain ajatuksiani omasta elämästäni tällä hetkellä ja toivoisin kenties vertaistukea tai kokemusten vaihtoa.

Olemme miehen kanssa päättäneet, että meidän perheeseen mahtuisi vielä yksi lapsi. Vauvan teko ei sitten olekaan ollut mitenkään helppoa oman hormonitoiminnan ym. takia. Ennestään on jo pari lasta ja olen heistä todella onnellinen. Mutta, mutta, siltikin tuntuu kuin olisin jäämässä lapsettomaksi. Suru siitä, että meille ei välttämättä tulekaan enää vauvaa on todella musertava. Rankkoihin lapsettomuushoitoihin kumpikaan ei ole oikein valmis lähtemään ja ollaan kyllä puhuttu miten helppoa elämä nyt on, kun lapset ovat isoja.

Muutenkin on viime aikoina tuntunut, ettei mikään tunnu miltään. Miehen kanssa menee hyvin. Sen olen kyllä huomannut, että minun hellyyden tarpeeni on kasvanut sitä mukaan, kun haave vauvasta hiipuu. Keskustelu miehen kanssa on vähän vaikeaa, kun hän perusluonteeltaan inhorealisti, joka ottaa asiat sellaisina kuin ne ovat, eikä esim. ymmärrä minun pettymystäni vauva-asiassa. Asiathan ovat hyvin ja niinhän ne oikeastaan ovatkin, mutta silti...

Tällä hetkellä elämässäni ei ole mitään uusia tuulia. Töissä menee hyvin, opiskelemaan ei nyt kiinnosta lähteä, urheilu kuuluu arkeen, lasten harrastukset vievät aikaa, ym. Jotain minun elämäni kaipaa ja jos se vauva ei ole mahdollinen, niin mitäs sitten?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse sain sitten viime hetkillä miehen mielen muuttumaan, paljon se kyllä vaati.

Nyt vasta minullakin on se tunne, että perhekoko on täysi.

Joten en osaa oikein auttaa, valitettavasti!

Vierailija
2/2 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin vielä yhtä pientä (nyt lapsia kolme, nuorin 4 v), mutta mies ei. En ole painostanut enkä yrittänyt muuttaa hänen mieltään, se olisi mielestäni väärin. Suren sitten hiljaa tätä suruani vielä yhdestä pikkuisesta.

Mikä auttaa? En tiedä. Itselläni myös kaikki on hyvin ja tasapainossa, elämä onnellista ja nautin isoista lapsistani, perheen yhteisestä ajasta, omasta ajastani ja niin edelleen. Taustalla silti haikeus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla