Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku opiskellut työn ohella AMK:ssa? Miten raskasta?

Vierailija
09.11.2012 |

Miten paljon sieltä tulee tehtäviä kotiin ja minkä verran on tenttejä?

Jaksaako käydä täysipainoisesti töissä?

Itselläni on siis se tilanne, että koulua olisi 1-2x viikossa ja voisin tehdä viikonloput töitä ja olla sitten vapaalla nämä koulupäivät. Mutta jaksaako ja ehtiikö silloin tehdä kaikki koulutehtävät?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viikot kokonaan vapaita opinnoille? Ymmärsinkö jotenkin väärin?

Vierailija
2/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan koulua olisi esim. maanantaisin ja joskus myös tiistaisin.

Töissä olisin vaikka ke-su, joten vapaapäivät töistä olisi nuo ma ja ti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunissa (8-16), ja sen jälkeen säntää kouluun tunneille, jotka päättyvät noin klo 21. Koulua on myös lauantaisin. Ja tähän läksyt päälle. Alalla ei juuri ole tenttejä, harjoitustöitä sitäkin enemmän. Tyyppi on aika väsynyt. Ei juuri hymyä irtoa.

Sulla ilmeisesti olisi kevyempi tilanne? Kai sitä jaksaa, ainakin pari vuotta, jos siitä todella kokee olevan hyötyä tulevaisuuden kannalta.

Vierailija
4/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen kokopäivätyön ohella, lähipäiviä on suunnilleen joka toinen viikonloppu pe ja la, joten vapaa-aika on tosi vähissä. Tehtäviä on PALJON! Tutkinnon vaatimukset ovat ihan samat aikuispuolella kuin nuorisopuolellakin, ja koska lähiopetusta on niin vähän, kaikki muu tehdään kotona. Välillä tehtäville annetaan pari viikkoa aikaa, joskus annetaan perjantai-iltana joku tehtävä seuraavaksi aamuksi! Moodleen tulee välillä lisää tehtäviä, sitä pitäisi vielä seurata koko ajan.

Vierailija
5/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan koulua olisi esim. maanantaisin ja joskus myös tiistaisin. Töissä olisin vaikka ke-su, joten vapaapäivät töistä olisi nuo ma ja ti. ap

MInulla lähiopetuspäivät olivat pitkiä, ei niiden jälkeen juuri tehty muita hommia. Viikonloppuisin tein sitten kouluhommia, onneksi isovanhemmat auttoivat lastenhoidossa. Lopputyön tekemistä varten otin vähäksi aikaa opintovapaatakin.

Vierailija
6/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista. Vähän alkaa ahdistamaan :/

Mutta tämä on minulle ainut tapa opiskella. On isot asuntolainat yms. niin kokopäivätoimiseksi opiskelijaksi en pysty alkamaan.

Millaisia ne tehtävät on? Siis pitääkö tehdä jotain tyyliin monikymmensivuisia juttuja? Kuluuko niissä kaikki illat?

Onko muuten opinnoissa käytössä kirjat vai opettajien antamat materiaalit?

ap

Vierailija
7/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika paljon muustakin...

Itse opiskelin 4 iltaa viikossa (ma - to) samalla kun kävin ma - pe töissä. Oli kiitettävän rankkaa, kun tuohon yleensä tuli jokaisesta kurssista vielä tehtäviä ja / tai isompi harjoitustyö vielä päälle. Pari vuotta olinkin sitten osittaisella hoitovapaalla (6 t / päivä töissä). Meillä toteutus oli pääasiassa lähiopetuksena, mutta itse ainakin hyödynsin mahdollisimman paljon virtuaaliopintoja vapaasti valittavissa opinnoissa (mm. yhden kesän opiskelin pari virtuaalikurssia, sai tehdä kotona ihan omalla ajalla). Opinnäytetyön tein omaan työpaikkaani, samoin harjoittelun suoritin omassa työpaikassani. Harjoittelun suhteen oletus olikin, että missä ikinä sen suorittaa, se suoritetaan päiväsaikaan ja iltaopinnot pyörii normaalisti koko ajan (päiväryhmillä varattu puoli vuotta opetuksetonta aikaa harjoittelua varten).

Joka tapauksessa, tälläkin setupilla valmistuin puoli vuotta nopeammassa tahdissa. Eli 3 vuotta meni.

Vierailija
8/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin ja sitten jäin uudelle äitiyslomalle ennenkuin helpotti. Kotona tosin pieni lapsi.

Mulla vielä niin, että illat koulussa 4x ja ne oli 50 km toiseen suuntaan kun työmatka 30 km joten ajamista riitti.

Vierailija
9/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pakollisia tunteja viitenä päivänä viikossa, joten täysipäiväisesti en olisi mitenkään voinut käydä töissä. (yksi kyllä oli ja en ymmärrä miten hän jaksoi) Harkat ehdin yleensä tehdä tuntien välissä. Aina loppukeväästä ja juuri ennen joulua oli vähän hektisempi viikko. Paljon tenttejä ja harkkatöiden palautukset. Silloin piti tehdä kotonakin ehkä jotain. Olen rakennusinsinööri.

Jos koulua on vain kahtena päivänä viikossa niin veikkaisin että niitä harkkatöistä yms on aika paljon enemmän ja toisaalta myös väli- tai hyppytunteja vähemmän. Rankkaa on varmasti täyspäiväisesti töissä käydä, mutta ei se mahdotonta ole. Paljonko työnantaja on valmis joustamaan? Pystytkö esim noihin jaksojen päätöksiin sopimaan lomaa niin että saat rauhassa lukea/tehdä harkkatöitä? Pidemmän päälle sekin on kyllä todella rankkaa jos ei koskaan ole lomaa. Ei edes niitä viikonloppuja.

Vierailija
10/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oli sellainen alakin että läsnäolopakollista opetusta joka arkipäivä, mikä olisi tehnyt työssäkäynnin aika mahdottomaksi. Enkä olisi kyllä muutenkaan jaksanut samaan aikaan.

Vierailija
11/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen yliopistossa maisterivaiheessa ja teen samaan aikaan kahta työtä. Luennot sovitan ma-ti, ke-pe olen toisessa työssä ja la-su toisessa. Molemmat työt loppuvat iltaisin viim. klo 18 joten illat ehtii kirjoittaa esseitä ja gradua. Salilla ehdin käydä aamuisin joten kyllähän se aika juuri ja juuri riittää. Viikonloppuillat yleensä pyhitän "vapaaksi".

Vierailija
12/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen yliopistossa maisterivaiheessa ja teen samaan aikaan kahta työtä. Luennot sovitan ma-ti, ke-pe olen toisessa työssä ja la-su toisessa. Molemmat työt loppuvat iltaisin viim. klo 18 joten illat ehtii kirjoittaa esseitä ja gradua. Salilla ehdin käydä aamuisin joten kyllähän se aika juuri ja juuri riittää. Viikonloppuillat yleensä pyhitän "vapaaksi".

Perhettä ei taida olla?

Vierailija
13/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän raskasta,mutta kyllä se siitä!

Vierailija
14/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista. Vähän alkaa ahdistamaan :/ Mutta tämä on minulle ainut tapa opiskella. On isot asuntolainat yms. niin kokopäivätoimiseksi opiskelijaksi en pysty alkamaan. Millaisia ne tehtävät on? Siis pitääkö tehdä jotain tyyliin monikymmensivuisia juttuja? Kuluuko niissä kaikki illat? Onko muuten opinnoissa käytössä kirjat vai opettajien antamat materiaalit? ap

Tehtävät on esseitä ja muita tehtäviä. Ei monikymmensivuista tule olemaan kuin sitten opinnäytetyö, pisin taitaa olla kymmenisen sivua mitä on vaadittu, useimmat muutaman sivun mittaisia. Kyllähän niihin silti saa aikaa kulumaan. Meidän ryhmässä kaikki yhtä lukuunottamatta on kokopäivätöissä, ja kaikilla on melkoista yhteensovittamista! Suurin ongelma on ollut se että emme saaneet heti tarkkaa suunnitelmaa mitä pitää tehdä milloinkin, vaan ne tehtävät saattavat tulla tosi lyhyellä varoitusajalla, ja tästä olemme kritiikkiä antaneetki. Paljon on ryhmätöitä mikä on lisähaaste koska meidän ryhmä on hajallaan eri paikkakunnilla eikä näe toisiaan kuin lähipäivillä. On käytössä sekä kirjat että opettajien antama materiaali. Ja tentti tietysti on joka kurssissa sitten kurssin päätteeksi. Kielissä lisäksi suullinen tentti. Esitelmiä on useita. Itse opiskelen ihan eri alaa missä olen tällä hetkellä töissä, joten en voi työpaikkaa hyödyntää millään tavalla opinnoissa. Helpommin sujuu varmasti jos pystyy työpaikkaan kytkemään opinnot.

Vierailija
15/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelua 3-4 iltaa viikossa ja tähän mahdolliset labralauantait päälle-.

Tenttejä 6-8 lukukaudessa, ei paha.

Jonnin verta väsyttää välillä, pakko myöstää. On tämä paljon helpompaa nyt kun voi olla töissä 8-16 kun edellisessä virityksessä työ alkoi kuudelta...ei paljon tullut nukuttua.

Kotitehtävät teen viikonloppuisin. Tuo 1-2 kertaa kuulostaa tosi leppoisalta.

Vierailija
16/16 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän erilainen näkemys tähän asiaan. Itse teen nyt opinnäytetyötä ja valmistun ihan kohta. Olen koko ajan ollut töissä 40h viikossa (paitsi pakollisen työharjoittelun ajan olin opintovapaalla).

Koulua olisi noin 3-4 päivää kuukaudessa, mutta en ole käytännössä juuri lainkaan ollut koulussa, koska siellä ei ole pakko käydä. Tunnilla käydään samat asiat kuin mitä tulee Moodleen (verkko-oppimispohja), ja saan ne itsekseni käytyä paljon nopeammin läpi, eikä tarvitse ottaa vapaata töistä jne. Olen periaatteessa käynyt koulussa vain alkuperehdytyspäivät sekä pakolliset kielitestit tekemässä.

Opiskelu _ei_ ole vienyt aikaani mitenkään erityisen paljon, ja minulla ei edes ollut mitään hyväksilukuja niinkuin kaikilla muilla oli. Olen siis suorittanut noista 210 opintopisteestäni muistaakseni 195, eli vain 15 on hyväksiluettua.

Olen pystynyt hyvin hoitamaan koulun ja työn, ja tuon tutkinnon keskiarvoksikin tulee näillä näkymin 4.1-4.2, vähän riippuen opinnäytetyön arvosanasta. Ei ole tuntunut edes erityisen rankalta, ja minulla sentään oli joissain jaksoissa seitsemänkin eri kurssia meneillään.

Eli neuvoni on, että jos vain osaat itsenäisesti toimia, on turha mennä sinne koululle, siinä ajassa saa kotona tehtyä paljon enemmän.