Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin neuvolassa sapiskaa luomun käytöstä.

Vierailija
11.09.2012 |

Oltiin juuri 1v neuvolassa ja siinä tuli sitten puhetta että joko on siirrytty korvikkeesta pois. Kerroin että juu, tavallinen maito ei sopinut (lapsi heräsi yöllä itkemään moneksi tunniksi ja piereskeli koko yön) vaikka testattiin useampi päivä, heti kun vaihdettiin luomumaitoon ongelma hävisi ja ipana nukkui kuin tukki. Täti sitten kyseli että käytetäänkö muuten paljon luomua ja sanoin että no aika paljon, lihoja ei yleensä osteta luomuna kun sitä on meidän kaupoissa tosi huonosti saatavilla, mutta melkein kaikki muu ostetaan.

20 minuuttia sitten kuuntelin saarnaa siitä että nyt kannattaisi heti vaihtaa takaisin tavallisiin tuotteisiin, niin vähän on vielä luomusta tutkimusta tehty pidemmällä ajalla että ei tiedetä kuinka haitallista se on ja on edesvastuutonta pitää pientä lasta koekaniinina siinä. Että sellasta tällä erää. Ja arvatkaa helpottiko tilannetta se että menin möläyttämään että meillä juodaan kevytmaitoa, ei rasvatonta;)

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aikoinaan sain jos jonkinlaista haukkumista osakseni kun vaaransin lapseni terveyden: tuohon aikaan oli rokotusohjelmassa vielä kolmoisrokote, joka sisälsi eläviä ainesosia, markkinoilla oli myös soluton versio samasta rokotteesta ja tämä soluton oli ollut jo vuosia käytössä Ruotsissa, Saksassa ja muualla Euroopassa. Halusin lapselleni tämän soluttoman rokotteen, joten hankin reseptin ja vein rokotteen mukanani neuvolaan. Sain kuulla olevani vastuuton äiti, koska kyseinen rokote oli neuvolantädin mukaan tehoton. Kumma kyllä samainen tehoton rokote tuli vuosi kaksi tuon jälkeen myös Suomen rokoteohjelmaan.

Ai juu, meilläkin oli tämä. Samaten kieltäydyimme Calmetesta, mistä tuli lääkäriltä sapiskaa, hän kun ei ollut kuullutkaan sen aiheuttamista ongelmista. Puoli vuotta myöhemmin Calmette lopetettiin yleisestä ohjelmasta.

Sikainfluenssarokotteen aikaan meillä onneksi ei ollut asiaa neuvolaan kun asioinnit sinne keskittyivät alkuvuoteen. Luonnollisestikaan emme ottaneet sitä, sillä mitään pitkäaikaistutkimusta ei tietenkään ollut, ja lääkeyhtiöllä oli vastuuvapaus. Lääketieteellisesti meidän päätöksemme osoittautui täysin oikeaksi.

tuolloin lapsi oli jo koululainen, mutta olin lääkärin mukaan tyhmä, koska kielsin lapseni rokottamisen. Suomessa oli koko possunuhasta hirveä hysteria, muualla Euroopassa uutisointi oli asiallista eikä mitään hysteriaa ollut.

Ja oikea päätös tuo taas oli.

Nyt muuten muistin tuon soluttoman rokotteen nimenkin: Infanrix :)

Vierailija
22/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolantädeissä on monenlaista hiihtäjää. Havahduin, kun omasta tuttavapiiristäni yksi opiskeli neuvolantädiksi. On niin typerä, että tyypin pitäisi käyttää kypärää (mun oma mielipide, perustuu havaintoihin vuosien varrelta :D ). Uusi ja uusi opiskellessaan tenttejä eikä päässy läpi. Lopulta aina armosta päästettiin, ettei opsikelu katkea. Tyyppi on nykyään neuvolantätinä, voin vain kuvitella, mitä soopaa suoltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain Tiede-lehti julkaisi pitkän jutun luomusta ja siinä todettiin, että jos ostaa kotimaisia kasvituotteita niin on jo pitkällä.

Tärkeimmäksi asiaksi siinä sanottiin, että missä tuotantopaikka sijaitsee. Oli melko se ja sama onko luomupelto jos sen vierestä menee moottoritie.

Lisäksi "luomu" ei ole tae siitä, että se on ilman kemikaaleja. Normaalisti suomessa saa käyttää noin kolmeasataa eri torjunta- ja säilöntäainetta viljelyksissä, luomun tapauksessa aineita oli "vain" kolmekymmentä.

Vierailija
24/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta useinhan elintarvikkeita varastoidaan pitkät ajat. Silloin tosiaan luomusta voikin tulla ei-luomua epäterveellisempää kun ei saa olla käsittelyaineita ja mikrobimäärät lisääntyvät.

että jos ne mikrobimäärät on niin pieniä ettei sitä ihminen aisteillaan huomaa, niin terveille ihmisille ei ole mitään haittaa niistä mikrobeista. Useimmista voi olla jopa hyötyä, liian puhdas ympäristö ei ole ihmisen immuunipuolustukselle ollenkaan hyväksi vaan sen on todettu lisäävän jopa allergioiden kehittymistä.

Vierailija
25/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1,5v huutaa JOKA YÖ ja piereskelee kun ollaan annettu tavallista rasvatonta laktoositonta maitoa:/ Luomu-laktoositontako tässä pitää kokeilla?

Vierailija
26/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1,5v huutaa JOKA YÖ ja piereskelee kun ollaan annettu tavallista rasvatonta laktoositonta maitoa:/ Luomu-laktoositontako tässä pitää kokeilla?

eikä tavallinen, molempia siis kokeiltiin. Joka yö monta tuntia huutoa ja piereskelyä.. Sitten kokeiltiin luomua ja kappas, yö meni loistavasti. Kerran erehdyin kokeilemaan lidlin luomumaitoa kun on paljon halvempaa, ja sama itkupiereskely-yö oli taas. Erona lidlin luomussa olikin että se on homogenoitua, toisin kuin "tavismarketin" luomumaidot (rainbow muistaakseni poikkeuksena?). Netissä kun asiaa tutkin niin on kai aika yleistäkin että homogenointi voi aiheuttaa vatsavaivoja. Kannattaisi teidänkin varmaan kokeilla luomumaitoa, ette varmaan mitään menetäkkään jos testaatte?:)

-ap

Vierailija
27/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on siis ollut edesvastuuttomia kasvattaessaan perunat ja porkkanat itse ilman lannoitetta ja myrkkyjä ja vieläpä syöttämällä ne meille lapsille! Mun isoisän lapsuudessa kaikki kasvatettiin itse. Jopa se possu,joka teurastettiin joulupöytään. Ja taatusti oli luomua.

Vierailija
28/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi monet sietävät sitä paremmin kuin tavallista maitoa.

Vierailija
29/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja possukin ja kanat kasvaa tuolla navetassa... Maitoa meille ostetaan ihan kaupasta

Vierailija
30/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maitoa ei ole homogenoitu. Homogenoimaton maito sopii monille sellaisille, joille tavallinen kaupan maito aiheuttaa vatsavaivoja. Suurin osa Suomen kaupoista myytävistä luomumaidoista on homogenoimattomia. Ainakin ennen asiasta löytyi netistä lisätietoa nimellä "maitotauti".

Ja jos minä olisin ap, niin valittaisin ilman muuta terveydenhoitajan käytöksestä hänen esimiehelleen. Terveydenhoitaja ei saisi tuoda esiin vastaanotolla omia mielipiteitään tuolla tavalla.

Vierailija
31/55 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat on siis ollut edesvastuuttomia kasvattaessaan perunat ja porkkanat itse ilman lannoitetta ja myrkkyjä ja vieläpä syöttämällä ne meille lapsille! Mun isoisän lapsuudessa kaikki kasvatettiin itse. Jopa se possu,joka teurastettiin joulupöytään. Ja taatusti oli luomua.

vanhempiesi vastuuton toiminta on varmasti jättänyt elinikäiset traumat :(

Vierailija
32/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymättömiä ihmisiä, joilla on kauhea pätemisen tarve. Siinä mun käsitykseni terkoista.

Vierailija
33/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohtuullisen rasvaistakin vielä? :-) Pöpi terkka.

Vierailija
34/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en noista syistä edes kerro missään, mitä meillä syödään. Luomuna kaikki mitä inhimilliseen hintaan saadaan. Kevyt luomumaito täälläkin siis käytössä.

Vierailija
35/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan se kiva neuvolan terveydenhoitajia mollata kaikin mahdollisin tavoin. Siellä kun huomattiin, että äidin ja lapsen suhteessa on pahoja ongelmia, joten keksit sitten tällaisen luomuvalheen pahaa mieltäsi peittämään.

Miksi lapsi ei piereskellyt lainkaan päivällä? :-)

Vierailija
36/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalliseen maitoon lisätään D-vitamiinia, MUTTA se on ns. huonoa D2-vitamiinia.

D3-vitamiini vaikuttaa elimistössä pidempään eli hyötysuhde on suurempi mutta tämä ero tulee esiin vain ylisuurilla annoksilla. Normaaliannostuksilla D2-vitamiini on aivan yhtä hyvä ja toimiva.

Olenkin ihmetellyt, miksi yhtäkkiä moneen suositukseen on ilmestynyt tämä D3-vitamiinin ensisijaisuus, ilmeisesti joku vitamiinikauppias on "infonnut" terveydenhoidon viranomaisia oma lehmä ojassa.

Vierailija
37/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan neuvolan antamassa vihkosessa kouluun menevän ravitsemussuosituksiakin. Siinä luki, että lapsen ravinnon monipuolisuuden takaa, että ruuassa on Joka päivä: kasviksia, lihaa, maitotuotteita ymsyms ihan asiallista ja sitten omana kohtanaan listassa oli PERUNA. Seuraavalla sivulla oli Oolannin perunoiden iso mainos. Että se nykyajan viranomaisten ja neuvoloiden uskottavuudesta...

Vierailija
38/55 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohtuullisen rasvaistakin vielä? :-) Pöpi terkka.

Ainakaan mun rintamaito ei ole luomua kun syön ite kaikkea epäluomua. Mut rasvaista on, hyi. Millähän sais rasvan poistettua rintamaidosta?

Vierailija
39/55 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme varmaan pian lastensuojelun asiakkaina, kun teemme vauvalle ruokaa omista perunoista ja porkkanoista, jotka on kasvatettu luomuna omalla maatilalla...

Vierailija
40/55 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellinen ruoka ei ole hyväksi. Lääkkeitä pitäisi roppakaupalla syödä. Rokotteita joka lähtöön. Ihmeellisiä aikoja eletään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä