Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ammatit perheissä joissa mies hoitovapaalla tai ihan "kotiherrana"?

Vierailija
11.09.2012 |

En usko, että työ ja siitä saatava palkka suoraan määrittäisi sen, missä perheissä valitaan niin, että isä jää kotiin ja äiti menee töihin. Vaikka moni mies perusteleekin vanhempainvapaan käyttämättä jättämisen rahalla (=tekosyy lähes aina).

Luulen kuitenkin, että ammatinvalinta sinällään kertoo jotain siitä, arvostaako ihminen lastensa kanssa olemista.

Olen kuitenkin utelias kuulemaan, mitä ne miehet tekevät työkseen, jotka suostuvat tai haluavat jäädä kotiin joko hoitamaan lapsia ja taloutta tai pelkästään "kotiherraksi" (siis jos ei ole pieniä lapsia tai lapsia ollenkaan).

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee ekana mieleen.

Mistä muusta ammatista voisi jäädä 'kotiherraksi'?

Vierailija
2/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokki ja jäi mielellään lapsen kanssa vuodeksi kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama palkka mutta raha ei määritellyt tuota asiaa, vuosi kotona lasten kanssa oli isälle miljoonan arvoista.

Vierailija
4/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttujen koti-isien vaimot: lääkäri, eläinlääkäri, vakuutusmatemaatikko, juristi

Vierailija
5/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on koulutukseltaan rakennusmestari ja ammatiltaan kirvesmies. Vaihtoi rakennusmestarista kirvesmieheksi juuri perhevapaiden jälkeen, kun ei halunnut tehdä töitä puhelimessa enää.

Vierailija
6/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tietokanta-asiantuntija pörssiyhtiössä. Jää pian 9 kk:ksi vanhempain- ja hoitovapaalle. Itse olen johtotehtävissä toisessa pörssiyhtiössä. Meillähän menee ihan perinteisesti, enemmän tienaava töissä ja vähemmän kotona :)

Vierailija
7/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ura ratkaisee. Tuttujen koti-isien vaimot: lääkäri, eläinlääkäri, vakuutusmatemaatikko, juristi

Ei ehkä välttämättä edes se, mikä naisen ammatti on, vaan nimenomaan se, että perheessä ollaan valmiita panostamaan siihen tasa-arvoisesti. Ja myös perheeseen ollaan valmiita panostamaan tasa.-arvoisesti.

Vierailija
8/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän kasapäin, sekä oma mieheni että meidän sukulaisia ja ystäviä, jotka olleet hoitamassa lapsia kotona.

Vierailija
9/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on toimittaja, minä olen tutkija. Minä en halua jäädä kotiin, se ei sovi minulle. Sovittiin jo ennen lasten tekoa että minä saan mennä töihin, mies voi tehdä osittain kotoa käsinkin töitä.

Vierailija
10/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ammatiltani toimihenkilö, joten palkkani on huono, olimme kyllä säästäneet jo raskausaikana rahoja sillä tiesimme miehen jäävän kotiin. Hän halusi jäädä, koska ei kestänyt ajatusta lapsesta 1-vuotiaana päiväkodissa ja minä en kestänyt ajatusta jäädä kotiin pitkäksi aikaa, joten kaikki voitti.

Vierailija
11/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mediatuottaja jää kotiin

muodin kanssa yrittävä menee töihin.

Vierailija
12/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ahtaaja, mies levyseppähitsari. Mies jäi kotiin kummankin kanssa ja minä menin töihin. Minulla on suurempi palkka, joten se oli ihan järkevääkin.

Vierailija
13/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kuin virassa tai toimessa. Oletko kenties toimistotyöntekijä?

Vierailija
14/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kuukausia kotona lasten kanssa. Itse olen lääkäri.

Vierailija
15/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tuotekehitysinsinööri ja

mies automaatioteknikko, tekee kokoonpanotöitä ihan duunarina.

Vierailija
16/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirvesmiesaviomies jäi pariksi vuodeksi hoitovapaalle. Minä olen insinööri.

Vierailija
17/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaan teollisuuden yrityksessä.(Insinööri + kauppatieteilijä)Minä liiketoiminnan kehittämispäällikkö.

Mies ihan onnessaan kun saa olla kotia hoitamassa, on todella elementissään vauvan 10 kk kanssa.

Vierailija
18/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies piti puolet perhevapaista. Mies on DI.

Vierailija
19/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk tai enemmän olleet isät:

tutkija (vaimo tutkija) x 3

tutkija (vaimo muusikko)

toimittaja (vaimo opettaja)

Vierailija
20/35 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on IT-asiantuntija. Minä olen paremmin palkattu ja korkeammassa asemassa, mutta olin kyllä kotona pidempään kuin mies. Rahalla tai työllä ei sinänsä ollut nerkitystä, vaan se, että molemmat saivat mahdollisuuden olla kotona lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan