Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpennun sisäsiisteydestä..Ov

Vierailija
09.11.2012 |

Missä vaiheessa olette alkaneet torumaan sisälle pissimisestä?

Pentu nyt 16 viikkoa eikä vielä osoita merkkejä, että ymmärtäisi juuri mitään sisäsiisteyden päälle. Opetuksesta ei ole puutetta ollut, ja ulos viedään kyllä.

Pikkuhiljaa olen alkanut sanomaan "hyi", kun tekee sisälle. Välillä tuntuu, että tekee ihan "tahallaan" esim. kun olemme juuri lähdössä ulos tai vaikka olisi juuri käynyt tarpeillaan.

Yön osaa pidätellä joten pidätyskykyä alkaa kyllä olemaan.

Kyseessä on uros, aiemmat narttukoirani ovat muistaakseni oppineet tosi nopeasti eivätkä lirutelleet noin usein.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin kehu aivan hirveästi aina kun se toimii toivotusti ja esim. palkkaa herkulla. Vie ulos aina kun pentu on herännyt tai syönyt. Kaupoista saa pissa-alustoja, joissa on pentua houkuttelevaa tuoksua, ne ovat paljon parempia kuin perinteiset sanomalehtikasat siistiksi opetteluun.

Vierailija
2/9 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vinkiksi, kun teette lähtö ulos, koiralla on into päällä ja jos rakko on täynnä, ei se ehkä malta odottaa, tai edes kykene odottamaan. Mä otin siinä vaiheessa pennun syliin, ja puin hankalasti kamat niskaan ja kannoin puskalle asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään aikuisena tai luonnottoman vanhana sisälle pissijää mulla ei ole silti ollut.

16-viikkoinen on ensinnäkin ihan pieni vasta. Ja pidätyskyky yöllä ei kerro mitään siitä mitä päivällä, koska päivällä pentu touhuaa ja juo, jolloin aineenvaihdunta on nopeampaa ja pissi tulee usein. Noin pieni pentu usein on myös sellainen, että voi tulla pennun itse huomaamatta intopissit esim. juuri uloslähtiessä, jos tulee kiva ihminen kylään jne. Tämä menee itsestään ohi kyllä.

Yksikään koiranpentu ei ihan vaan piruuttaan pissaile sisälle vaan jos se niin tekee, se tekee joko koska ei tiedä että pitäisi pissata vain ulona, tai sitten se ei siinä tilanteessa pysty pidättämään.

Koiranpennun sisäsiistiksi opettamiseen ei tarvita toruja, vaan ihan se että kehutte kovasti ulos tekemisestä, ja sisällä jos näyttää pissapaikkaa etsivältä niin viette ulos, ja sitten kehutte kun tekee sinne. Jos ei pysty tätä tekemään koiran voi ensin opettaa papereille ja sitten vasta ulos kun pystyy esim. yksinolo-työpäivät pidättämään kokonaan. Mutta älä nyt yhtään hätäile, se on vasta ihan vauvakoira se sun pentu!

t. kasvattaja

Vierailija
4/9 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin kehu aivan hirveästi aina kun se toimii toivotusti ja esim. palkkaa herkulla. Vie ulos aina kun pentu on herännyt tai syönyt. Kaupoista saa pissa-alustoja, joissa on pentua houkuttelevaa tuoksua, ne ovat paljon parempia kuin perinteiset sanomalehtikasat siistiksi opetteluun.

Vierailija
5/9 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vinkiksi, kun teette lähtö ulos, koiralla on into päällä ja jos rakko on täynnä, ei se ehkä malta odottaa, tai edes kykene odottamaan. Mä otin siinä vaiheessa pennun syliin, ja puin hankalasti kamat niskaan ja kannoin puskalle asti.

on juuri 10 min. aiemmin pissannut ulos. En usko, että sille tulee mikään pakottava tarve pissailla noin usein..Minä kyllä epäilen, että uroskoirat ovat hitaampia oppimaan kuin nartut. Sellaisista pissa-alustoista en ole kuullutkaan, täytyypä ottaa selvää :) Kiitos neuvoista. Ap

Vierailija
6/9 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hakusessa on vielä sisäsiisteys. En ymrrä miten niin pieneen koiraan mahtuu niin monta metriä kakkaa... Tajuaa mitä pisu ja kakka tarkoittaa ja ulkonaollessa tekee kyllä kakat ulos jos hoen sitä sanaa. Pisut tekee aina ulkons ja sisälle monet. Kai se tästä vähitellen, kiva olisi joskus taas saada matot lattialle. Ap, minkä rotuinen pentu teillä on ?

Vierailija
7/9 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hakusessa on vielä sisäsiisteys. En ymrrä miten niin pieneen koiraan mahtuu niin monta metriä kakkaa... Tajuaa mitä pisu ja kakka tarkoittaa ja ulkonaollessa tekee kyllä kakat ulos jos hoen sitä sanaa. Pisut tekee aina ulkons ja sisälle monet. Kai se tästä vähitellen, kiva olisi joskus taas saada matot lattialle. Ap, minkä rotuinen pentu teillä on ?

Meillä on kultainen noutaja. Ap

Vierailija
8/9 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri 10 min. aiemmin pissannut ulos. En usko, että sille tulee mikään pakottava tarve pissailla noin usein..Minä kyllä epäilen, että uroskoirat ovat hitaampia oppimaan kuin nartut. Sellaisista pissa-alustoista en ole kuullutkaan, täytyypä ottaa selvää :) Kiitos neuvoista. Ap

pentu ei todnäk itse edes tiedosta pissaustaan. Menee ohi itsestään.

Vierailija
9/9 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli n. puolivuotias, kun oli lopullisesti sisäsiisti. Vaikka käytettiin jatkuvasti ulkona - olemme molemmat kotitoimistossa töissä - teki silti sisälle. Jossain vaiheessa taisin toruakin, mutta onneksi älysin lopettaa.

Kun koira sitten lopullisesti oppi sisäsiistiksi, onkin ollut todella sisäsiisti, ei koskaan pissa- tai kakkavahinkoja. Tosin vanhempieni luona (käymme siellä siis melko usein ja koira on siellä myös hoidossa) sisäsiisteys ei toiminut kuten kotona, koira saattoi pissiä vielä täysikasvuisenakin siellä. Sitten kerran äitini sai koiran ns. rysän päältä kiinni ja torui koiraa, ja kuseskelu loppui siihen. AP:n pentu on kuitenkin vasta pentu, joten en toruisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi