Kuinka paljon teillä on rahaa säästössä?
Itselläni jotain 38 000 euroa pahan päivän varalle. En ole säästänyt sen kummemmin. Olisi mukava kuulla, paljonko porukalla yleensä rahaa säästössä.
Kommentit (582)
Mä oon ansiosidonnaisella saanut säästöön 3000€, jokainen tonni pidentää työttömyyttä kuukaudella. 15000 yhteensä säästössä ja tällä menolla 5000€ tulee vielä ennen kuin tulot loppuu. Sitten niitä pitää alkaa käyttää ja sitten pakko mennä töihin tai luopua muista asioista elämässä.
Asun vuokralla, ainoa omaisuuteni on 15 vuotta vanha Toyota ja jotain huonekaluja ja k odinkoneita.
Tilillä yleensä 1000-3000€.
Kohtalotovereita?
10 000. Mutta se tulee menemään kylppäriremonttiin. Asuntolainaa onkin sitten miehen kanssa yhdessä noin 300 000. Ollaan kuitenkin hyvätuloisia, molemmilla luottokortit tyhjiä ja menot sovitettu tuloihin niin, ettei nyt ihan yllättäen pitäisi käydä köpelösti. Remonttien jälkeen tarkoitus on säästää sitten kunnolla.
Olisiko 100 luokkaa. Lisäksi jonkin verran muuta omaisuutta jonka pystyy tarvittaessa muuttamaan rahaksi sotä noin positiivisesti arvioiden 50-70. Rehellinen työ ei kannata, olisi pitänyt alkaa "yritteliääksi".
Vierailija kirjoitti:
MIten teille on kertynyt näitä 10 000 -500 000€ säästöjä? Itse olen yli 40- ja koko ikäni töissä ollut mutta säästöjä ei silti .
Nuorena ja lapsettomana oli helppo säästää. Esimerkiksi yhtenä vuonna muutin kimppa-asuntoon, kun laskin että pystyn sen ansiosta säästämään n. 10 000 euroa vuodessa. Nettotuloni siihen aikaan oli n. 1600 eur kk, joten taloudellinen hyöty oli ihan huikea. Kyllä, olihan se kämppä aika ankea, mutta olin tottunut vähään. Sukulaiset haukkuivat,mutta en välittänyt.
Lisäksi opin sijoittamaan indeksirahastoihin joka palkasta säästyneet rahat.
Nykyään on säästäminen vaikeampaa..
880 e on säästössä tulevaa remppaa varten. Ei se riitä mihinkään mutta onpahan edes alku. En jaksa stressata millään sijoituksilla. Eläkeikäni on nyt 65 v ja tietenkin nostetaan edelleen ennen kuin pääsen eläkkeelle. Kuolen luultavasti pois ennen kuin eläkettä pääsen nauttimaan. Olen 52 v ja minulla on pitkäaikaissairauksia. Tosin minulla on iso henkivakuutus jäämässä perijälle. Elän tässä ja nyt.
Vaivaiset 780e. Johtuu ihan siitä, että ostin juuri uuden 28te auton käteisellä, kun vanha hajosi motarille ja hermot meni. Menin motarilta taksilla suoraan autokauppaan. Olisi ehkä kannattanut sittenkin vetää henkeä ja korjata vanha, mutta onhan tämäkin nautinto ajaa autolla, josssa kaikki toimii. Se on vaan alettava uudestaan säästämäään.
Vierailija kirjoitti:
110000 ja ei ole provo. Tosin miehen kanssa yhteiset.
Eli sulla on 55 000. Kysyttiin kyllä yhden hlön säästöjä.
Noin 70k€, vasta ostin parivuotta sitten oman kämpän, sinkkuna ei paljoa rahaa mene kun viihtyy kotona.
M34
Noin 7000€. Osa rahastoissa, osa säästötilillä. Vähän aikaa sitten oli enemmän, mutta ostimme asunnon pääkaupunkiseudulta, jonka remontoimme. Olemme 29-vuotiaita.
Mies on hoitovapaalla lasten kanssa ja kun hän palaa töihin niin taloudellinen tilanne paranee, jolloin saamme taas säästöönkin enemmän. Tosin ei hänen töihin paluulla ole kiirettä ja lapset on muutenkin vielä aika pieniä.
70K. tilillä ja kipuilen joka päivä, kun pitäisi varmaan sijoittaa ne, enkä tiedä minne laittaisin. Rahastoja ja osakkeita on ennestään, mutta taito ei riitä valitsemaan, minne nuo loput tilivarat pitäisi sijoittaa.
Käyttötilillä 4 tonnia, lainatilillä 31 000, rahastoissa 25 000 ja toisen pankin tilillä 11 000. Lisäksi sijoitusasunto mutta rahastahan tässä vain kysyttiin.
käyttötilillä n. 4500 ja osakkeissa 92 000e. Lisäksi asunnossa omaa rahaa kiinni 27 000e. 30v sinkkunainen. Säästöt itse hankittu työllä, säästämisellä ja määrätietoisella sijoittamisella.
49v mies. Palkka 1500€/kk käteen kokopäivätyöstä :( Tilillä ehkä 5000€...
Pankkitilillä on nyt 31000 €.
Pyrin pitämään saldon 30 000€. Jos saldo nousee, käytän yli menevän osan johonkin.
Sijoituksia on riittävästi, enempää en tarvitse enkä edes halua.
N 73v.
Sijoituksia ja käteistä yhteensä joku 300 000€. Omaisuutta nykyinen asunto ja sijoitusasunto sekä uuudehko BMW mukaan laskettuna joku 550 000-580 000€. Tavoite on että kymmenen vuoden kuluessa omaisuuteni olisi yli 1 milj. Euroa. Saas nähdä kuinka äijän käy.
Hö. Täällä sekoitetaan sijoitukset, nettovarallisuus sekä käteinen(eli paljonko oikeasti tilillä)
Minulla omaisuus on yhteensä 1,55 miljoonaa josta sijoituksia 1,4 miljoonaa ja nettovarallisuus 1,2 miljoonaa. (Velkoja siis 350 keur). Tilillä rahaa noin 15000.