Kertokaa kokemuksenne kamalista/epäonnistuineista/junteista häistä! t. tuleva bridezilla
Mulla keittää taas yli ja epäilen että meidän ensi kesän häät menee pilalle.
Löytyy sukulaisista alkoholisteja, hulluja ja muuten vaan juntteja, ei ne kumminkaan käyttäydy.
Hauskaa saa pitää, mutta ei örveltää kännissä.
Kumminkin ollaan otsikoissa ensi kesänä, niinkuin ne tämän kesän epäonniset häät joissa morsian sai puukosta.. :(
ahistaa, perun kohta koko häät ja meen maistraatissa naimisiin.
Kertokaa pliis kokemuksianne kauheista häistä ja helpottakaa mun stressiä pienellä viihteellä! :)
Kommentit (55)
eri pöydissä. Itse jouduin istumaan raitistuneen sukulaissedän vieressä. Aina kun tarjoilija oli tulossa viinipullon kanssa täyttämaan (muiden) laseja, ja itse yritin olla lasi ojossa, niin setä huiskutti jo kaukaa kieltäviä käsimerkkejä tarjoilijalle, että ei kiitos meille. Siinä sitten selvinpäin piti kuunnella koko ruokailun ajan sedän golfkertomuksia. Kivaa.
Yksissä häissä bestman kertoi että on erikseen tupakka ja vessatauot, jotta ei rampattaisi koko ajan. Eli päätä nyt sitten milloin on vessahätä, että osaat mennä oikealla tauolla. Lopputuloksena oli että vessatauon aikana naisten vessa tupaten täynnä..
kuka taulapää tuommoisen on keksinyt? :D
Sali oli ahdettu liian täyteen, ja reitti veasaan tai tipakalle meni morsiuspöydän takaa.. Tuo vessatauko oli luultavasti kuulostanut hyvältä suunnitelmavaiheessa, mutta käytännössä oli painajaista.
että morsiuspari on häissä ainoa pari, joka saa istua vierekkäin. Muut parit erotetaan - toki ei nyt tarvitse eri pöytiin sijoittaa, mutta ei vierekkäin kumminkaan.
häät..
-Koristeet oli todella mauttomat, muovikukkia, ledikynttilöitä etc.
-Morsiamella väärän kokoinen hääpuku ja kenkinä järkyttävät kulahtaneet VIHREÄT saappaat..
-?uuat omituisia ja kakku järkyttävän makuinen
-Hääparin joutui anoppi ja appiukko passittamaan kotiin nukkumaan, koska molemmat olivat kaatokännissä.
-Morsian ja morsiamen siskot loukkasivat törkeästi tuoretta sukuaan (mm. minua, anoppia ja appiukkoa)
-Tietysti oli ne muka hauskat pakkoleikit..
-Kyseessä oli lapsettomat häät, joita oikein painotettiin, mutta kuitenkin morsiamen omat kakarat oli paikalla..
Varmaan oli vielä muutakin, nämä nyt tuli mieleen ékana..
Onneksi ko. liitto päätty jo alle vuoden päästä alkamisestaan. Miehen veli pääsi eroon siitä wt-akasta ja voi nyt elää normaalia elämää..
Varmaan oli vielä muutakin..
Eli esim. neljän hengen pöydässä, jossa kaksi pariskuntaa, niin aviopuolisot vastakkain, mutta niin, että toisen parin mies ja toisen parin nainen ovat samalla puolen pöytää. Eli esim. naiset keskustelevat pöydän yli ristiin.
Ei koske tietenkään nais- ja miespareja, jolloin voi valita, miten laittaa.
Kauhea odotus jokaisen ohjelman välillä.
Itselläni ei varsinaisesti kokemusta huonoista häistä, mutta joitain asioita voi mainita, jotka saavat ainakin hetkellisesti tunnelman latistumaan.
- hääkuvaus, joka suoritetaan vihkimisen jälkeen ja siinä kestää ikuisuus. Parhaimmillaan ollaan odotettu, siis kaikki vieraat, yhden skumppalasin kanssa (jota tietty ei voi juoda ennen skoolausta) 2 tuntia; sen jälkeen
- ylipitkät käyttelyt, kun ihmiset jää pitkäksi aikaa jorisemaan hääparille
- ruoan odottelu, varsinkin buffa. Ahneimmat ovat jo santsaamassa, kun viimeiset eivät ole saaneet ekaakaan ruokaa. Sitten se onkin jo loppu
- ei mitään musiikkia, edes tunnelma sellaista, kunnes bändi/dj alkaa soittaa joskus klo 11
- ylipitkät puheet
- ei alkoholitarjoilua
Edelliseen vielä lisäys, että kun hääpaikka on sokkeloinen ja vieraat istuvat eri huoneessa kuin hääpari.
Häissä on kyllä paljon mietittävää ja organisointia ja silti kaikki ei aina mene putkeen. Itse menin maistraatissa salaa naimisiin ja kävimme sen jälkeen vanhempien kanssa hyvin syömässä ja yövyimme hotellissa. Loppuilta juhlittiin kaksin. Se sopi meille. En olisi halunnut stressiä kaikista järjestelyistä 😳
Suosittelen, että ne hääkuvat otetaan aamulla ennen vihkimistä. Itse, kun olin kaasona, niin näin tehtiin ja oltiin avustamassa bestmanin kanssa hääparia. Katsottiin, että kaikki helmoista lähtien on ok. Kesäkuumalla ne meikit ja kampauskin oli parhaimmillaan aamulla.
Kaverin häät. Kirkon ja juhlapaikan väli oli yli 50 km. Juhlapaikka tietenkin vanhassa navetassa keskellä ei mitään. Hääpari ja tärkeät vieraat olivat navetan yläkerrassa. Me kaverit ja jotkut muut turhat oltiin alakerrassa. Näillä tiloilla ei ollut mitään yhteistä, alhaalla oli oma buffetpöytä ja kulku muiden luo meni ulkokautta navetansiltaa pitkin. Syötiin sitten omissa oloissamme makaronilaatikot ja karjalanpiirakat. Kaaso tuli rääkymään, että kun on syöty, voi tulla ylös muiden joukkoon leikkimään seuraleikkejä. Kurkittiin ovelta, kun yläkerrassa soi musiikki ja todellakin jokainen istui kuin tatti omalla paikallaan. Ikään kuin me oltaisiin sieltä kenenkään paikkaa saatu ja ylimääräisiä tuoleja ei tietenkään ollut. Oli ihan hemmetin tylsää. Tuli sellainen olo, että oltiin vain lahjantuojia / kutsuttu velvollisuudesta / whatever.
Bridezilla ilmeisesti piti minua kauheana junttina kun tämä suunnitteli häitään ottaen sioja lainoja (yli vuoden tulot).. varoitin ettei ole kovinkaan fiksua perustaa perhe kovilla veloilla. Piti minua tosi kuspäänä ja haukkui minut jonnekki bridezillojen fooorumille ja potki kavereista jne.
Noh. Liitto kesti just ja just kuukauden ehkä kaksikin.
Joten tämmöinen junttikusipää tällä kertaa. Tää oli joku 2-3 sitten joten taitaa maksella velkaa edelleen. Mies oli varaton.
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni ensimmäiset häät (pitänyt sittemmin toisetkin häät):
Häissä ei ollut ensimmäistkäkään puhetta, ei ollut bestmania, ei kaasoa, ei mitään ohjelmaa. Mitään musiikkia ei ollut järjestetty.
Tämän kaiken kruunasi se, että alkoholitarjoilua ei ollut - ei edes viiniä ruuan kanssa.
Kaikilla oli niiiiin t-y-l-s-ä-ä. Ja kysymys ei ollut edes mistään uskonnollisesta tai raivoraittiista pariskunnasta. Käsittämättömiä valintoja, tiedä sitten mitä oli tausta-ajatuksena. Ja huom ! Yli 100 hengen häät!
Ei sitten osannu edes parin vanhemmat tai muut sedät tai vastaavat pitää sponttaaneja puheita elämänohjeista? Tais olla jurolan kylästä, tystlandian kunnasta koko porukka.
kova valittamaan, mutta omalta kohdaltani hirveimmät häät olivat sellaiset, joissa ei ollut istumajärjestystä ollenkaan. Päädyimme pöytään, jossa oli hääparin isovanhemmat, eikä yhteistä keskusteltavaa oikein löytynyt. Paikkoja oli varattu tismalleen se määrä, joka oli vieraitakin, eli muuallekaan ei istumaan päässyt. TODELLA tylsät häät, vasta loppuillasta kun vanhukset olivat lähteneet, pääsi juttelemaan samanhenkisten kanssa.