Kertokaa kokemuksenne kamalista/epäonnistuineista/junteista häistä! t. tuleva bridezilla
Mulla keittää taas yli ja epäilen että meidän ensi kesän häät menee pilalle.
Löytyy sukulaisista alkoholisteja, hulluja ja muuten vaan juntteja, ei ne kumminkaan käyttäydy.
Hauskaa saa pitää, mutta ei örveltää kännissä.
Kumminkin ollaan otsikoissa ensi kesänä, niinkuin ne tämän kesän epäonniset häät joissa morsian sai puukosta.. :(
ahistaa, perun kohta koko häät ja meen maistraatissa naimisiin.
Kertokaa pliis kokemuksianne kauheista häistä ja helpottakaa mun stressiä pienellä viihteellä! :)
Kommentit (55)
minut laitettiin silloisen avomieheni, nykyisen aviomieheni (tärkeää korostaa:D), kanssa istumaan täysin eri pöytiin mieheni serkun häissä.
Tuolloin kummastelin asiaa ja kummastelen edelleen.
Onneksi kyseinen serkku oli jo eronnut kun oli meidän häiden aika niin ei tullut kiusausta tehdä samaa temppua hänelle ja vaimolleen!
sano että av(i)oparit istutetaan erilleen? Kihlapari saa istua yhdessä, mutta vakiintuneet parit eivät. Tässä yksi syy, miksi inhoan häitä, aina olen joutunut ventovieraaseen seuraan ja vain toivonut että pääsispä pian kotiin.
tutustuttamaan morsiammen ja sulhasen sukulaisia istuttamalla heidät sillä lailla ettei yhdenkään vieraan vieressä ole tuttuja ihmisiä tai sukulaisia. Siitä seuraa todella rattoisa ilta ventovieraiden yrittäessä vääntää väkisin keskustelua tai istuessa tuppisuina.
sano että av(i)oparit istutetaan erilleen? Kihlapari saa istua yhdessä, mutta vakiintuneet parit eivät. Tässä yksi syy, miksi inhoan häitä, aina olen joutunut ventovieraaseen seuraan ja vain toivonut että pääsispä pian kotiin.
Vai onko? Itse olen tarkka etiketistä, mutta en ollut tuollaista kuullutkaan
Kesähäiden järjestäminen on ikävä temppu kavereille.
Kesähäiden järjestäminen on ikävä temppu kavereille.
Ei todellakaan kaikki vihaa kesähäitä :)
Itse ainakin tykkään ennemmin kesällä mennä häihin kuin talvipakkasella.
Helvetin kalliit ökyhäät, juhla kaupungin kalleimmassa juhlatilassa ja yhtä saakelin odottamista ja pönötystä koko ilta. Mitään ei tapahtunut, kaikki oli Erittäin Virallista, omasta pöydästä ei uskaltanut nousta juttelemaan muiden kanssa.
Sitten kun olisi kaiken Syömisen, Kahvittelun, Puheiden ja YlenPalttisen Pönötyksen jälkeen ollut hauskempaakin ohjelmaa, meidän piti lähteä kotiin lasten luokse. Olimme ankarasti pönöttäneet hiljaa (kuten kaikki muutkin) yli kuusi tuntia. Elämäni tylsimmät ja pisimmät kuusi tuntia!
laine suku ja olisin nyt jo vuotta ennen juhlia asiasta ihan paniikissa, en missään nimessä pitäisi mitään häitä, ainakaan sellaisia joissa nämä junttiääliöt olisi kutsuttuina.
Mitäpä jos vaan menisitte maistraatissa naimisiin ja karkaisitten häämatkalle kahdestaan.
Nyt täytyy kyllä todeta etten ole koskaan tällaisesta kuullut.
- Leikit, jossa velvoitetaan vieraat viemään vaikka teatteriin kuukautena XX. Pitääkö ne oikeasti toteuttaa? Isäni sai tuollaisen äidin veljentytön häissä, että pitäisi viedä tuo veljentyttö siippansa kanssa ravintolaan vuoden päästä. Haloo! Mun isä ei käy ravintoloissa syömässä muutenkaan saati aja 250km/suunta syöttämään niitä ravintolaan.
- Kokonaisuudessaan veljen häät oli epäonnistuneet. Tila oli periaatteessa hieno, mutta jokin puuttui. VIhkiminen tapahtui hääpaikalla, joten se jo jotenkin latisti tunnelman, kun jossain kopissa seistiin ja kuunneltiin kasetilta häämarssia. Häiden ohjelma oli puheita ja viinaa. Puheet oli naiveja. Tuntui, että niiden tarkoitus oli vain jonkun maailman suurimman rakkaustarinan todistaminen kyynel silmässä. (teennäistä liioittelua) Viinaa oli pöydillä tolkuttomasti. Vanhukset + me lähdettiin pois alkuillasta ja aamulla oli siivoojat (eli kummankin vanhemmat) laskeneet, että noin 30 henkeä oli juonut 40 pulloa viiniä, 60 olutta, 20 sidukkaa ja muutaman viinapullon. No, juhlien ydin taisi ollakin siinä.
Oli pakko puuttua, mutta jos ruoka on myöhässä niin on myös kahvituskin. Ja hyvähän se oli jos tiedetään ettei ruoka ole syötävää (jonkun firman tapaturma siis) niin heitti ohjelmaa siihen ruokaa odottaessa, joka oli hyvä -eihän sille tilanteelle voi mitään ettei ole vielä syötävää?
Pariin otteeseen joku mainitsi että morsiammella ei ollut kivaa. Onko siihen syypää morsian jonka hääpäivä se on vai kaasot jotka on tehneet ohjelmaa joka ei sovi morsiammelle.
Tiedän muutamia naisia jotka olettaa että morsian hääpäivänään vaan "menee kun pyydetään" eikä välitetä mistä hän tykkää. Tahtooko kaikki edes "yllätysohjelmaa" kaasoilta? Entä jos nimenomaan tahtoo välttää kaikki nolot perinneleikit ja niitä sitten siinä koko ilta jauhetaan?
Ydin oli arvostella juhlia?
Se ettet sinä pidä jostain ohjelmasta ei tarkoita etteikö pari tykkää ja sehän siinä oli se pointti? Hääpari, et sinä.
Surullista jos siivoamaan joutuu suku ja ystävät. Hyvä tavaton!
No, ainakin sellaiset, joissa pariskunnat pistetään erikseen istumaan eri pöytiin täysin tuntemattomien ihmisten kanssa. Voin kokemuksesta sanoa, että on tosi jees istua ventovieraiden ihmisten joukossa, joita ei todellakaan kiinosta keskustella kanssasi tai muutenkaan ottaa mitään kontaktia sinuun. Tämä keino on todella hyvä tunnelman tappaja.
Hyvät morsiamet: unohtakaa se hääopusten (vai mistä te näitä revitte) "etikettien ohjeet", jossa määrätään pariskunnat erikseen istumaan vaan antakaan parien istua samassa pöydässä.
Parissa häissä olen ollut jossa ajatus oli sekoittaa pöydät niin että kukaan ei istu tutun vieressä. Että tutustutaan uusiin ihmisiin.
Morsian kyseli jo tunnin päästä että miksi kaikki on niin hiljaisia? Ai miksi? Kun kukaan ei tunne ketään.. Tutut on jossain sadan metrin päässä eri pöydissä.
Yksissä häissä bestman kertoi että on erikseen tupakka ja vessatauot, jotta ei rampattaisi koko ajan. Eli päätä nyt sitten milloin on vessahätä, että osaat mennä oikealla tauolla. Lopputuloksena oli että vessatauon aikana naisten vessa tupaten täynnä..
Parissa häissä olen ollut jossa ajatus oli sekoittaa pöydät niin että kukaan ei istu tutun vieressä. Että tutustutaan uusiin ihmisiin.
Morsian kyseli jo tunnin päästä että miksi kaikki on niin hiljaisia? Ai miksi? Kun kukaan ei tunne ketään.. Tutut on jossain sadan metrin päässä eri pöydissä.Yksissä häissä bestman kertoi että on erikseen tupakka ja vessatauot, jotta ei rampattaisi koko ajan. Eli päätä nyt sitten milloin on vessahätä, että osaat mennä oikealla tauolla. Lopputuloksena oli että vessatauon aikana naisten vessa tupaten täynnä..
että ihan sitten olis tena pitänyt pöksyyn laittaa kun vessassa käyntikin aikataulutettu!
Huhhuh. Onneksi ei ole mun ystäväpiirissä tollasia tyyppejä!
Yksissä häissä bestman kertoi että on erikseen tupakka ja vessatauot, jotta ei rampattaisi koko ajan. Eli päätä nyt sitten milloin on vessahätä, että osaat mennä oikealla tauolla. Lopputuloksena oli että vessatauon aikana naisten vessa tupaten täynnä..
kuka taulapää tuommoisen on keksinyt? :D
keksin kaksi vaihtoehtoa:
-alkoholin tarjoilua rajoitetaan jotenkin.
esim. juhlapaikalla 1 kuoharilasi alkuun. Kun on päästy pöytiin niin tarjoilijat kaatavat viiniä max. kolme lasia/vieras ruokailun aikana
tai vaihtoehtoisesti pöytiin 1 viinipullo per 4 vierasta ja sopivasti myöhemmin vasta uusi pullo tms.
Vasta ruokailun jälkeen tai sen loppuvaiheessa olutta, siideriä yms. tai baari aukeaa.
-karkaatte vihille kahdestaan tai otatte mukaan muutaman parhaan ystävän (siis ei vihille, mutta juhlimaan)
Meillä tuotiin booli pöytään kahdeksan jälkeen, kun lapsiperheet oli jo poistuneet. Juhlatila piti tyhjentää juhlijoista yhteentoista mennessä, jonka jälkeen siirryttiin jatkoille kaupungille ennalta sovittuun ravintolaan. Siellä sitten sai jokainen ottaa omaan tahtiin ja omaan tyyliin aivan rauhassa. Alkoholisteilla oli vaikutusta meidänkin valintaan.
Ja juhlapaikkamme onkin sellainen joka on käytössämme pe-su, eli ei tarvitse kesken lähteä pois.
Voi voi, harmi kun noita ongelmavieraita ei voi jättää kutsumatta, ovat kumminkin lähisukua. Ja näitä ongelmavieraita löytyy siis molempien suvuista.
-ap
Parissa häissä olen ollut jossa ajatus oli sekoittaa pöydät niin että kukaan ei istu tutun vieressä. Että tutustutaan uusiin ihmisiin. Morsian kyseli jo tunnin päästä että miksi kaikki on niin hiljaisia? Ai miksi? Kun kukaan ei tunne ketään.. Tutut on jossain sadan metrin päässä eri pöydissä. Yksissä häissä bestman kertoi että on erikseen tupakka ja vessatauot, jotta ei rampattaisi koko ajan. Eli päätä nyt sitten milloin on vessahätä, että osaat mennä oikealla tauolla. Lopputuloksena oli että vessatauon aikana naisten vessa tupaten täynnä..
Aviopareja ei istuteta vierekkäin, muttei niitä eri pöytiin ripotella.
Takana aikuisiällä 12 häät ja tässä listaa pieleen menneistä tai ärsyttäneistä asioista:
- morsiuspari lähti kuvattavaksi vihkimisen jälkeen ja vieraat seisoskelivat sen ajan juhlapaikan pihalla kauheessa helteessä ilman mitään istumapaikkoja, juotavaa jne. Kiva oli korkkarit jalassa pönöttää siellä reilu tunti. Oli väki aika happaman näköistä.
- yksissä häissä kaikki ohjelma 2 tuntia myöhässä (siis myös ruoka ja kahvi) kun morsiamen äiti ja kaaso-sisko kaakattivat ja pomottivat, että vieraiden pitää raahautua puutarhaan kuvattavaksi. Siellä sitten 100 vierasta vuorotellen poseerasivat eri kokoonpanoissa morsiamen kanssa. Hitto että oli nälkä ja ärsytti, naamasta päätellen myös muita.
- Joillakin on sen sata puhetta ja kaikki pitää olla tietysti lämpimän ruoan aikana. Ei kehtaa syödä ja ruoka jäähtyy, kaikki väkinäisen ja kireän näköisiä kun moneen ekrtaan keskeytetään ruokailut/kahvi.
- Kaksissa häissä on suku ollut ihan kaatokännissä, toisissa juhlissa tuli jotain rähinää vanhempien exän ja nyxän välille. Bestmanit ohjasivat akat ulos ja morsian pillitti.
- Morsian oli myöhässä kirkosta. Ei se nyt minua suoranaisesti haitannut, mutta sulhasrukka oli aika tuskaisen näköinen, hiki valui ja oli aivan hermona varmaankin jännityksestä.
- Tylsät ja väkinäiset leikit, missä vieraat pakotetaan mukaan. Tyyliin "etsi komein kalju, paras sääri jne." ja vieraat koittavat vajota näkymättömiin kun etsijä kiertää salissa...yök.Niin junttia ja myötähäpeää herättävää toimintaa :(
- Yksissä häissä valittiin halvin mahdollinen pitopalvelu ja ruoka oli aika noh, kamalaa. Loppui kesken parin pöydän jälkeen, jolloin lukuisissa salaateissa ei ollut kuin pelkkiä vihreitä lehtiä purkissa, perunat loppui, allergiaruoat tuotiin pöytiin foliopakastepurkissa jne. Tidän tämän, koska olen silloisen kaason hyvä ystävä ja hän sitä jo etukäteen stressasi.
- Yksissä häissä pitopalvelun työntekijä kaatoi punkkulasin morsiusparin pöydälle heti juhlien alkuhetkillä. Jättimäinen läikkä oli sitten paraatipaikalla kaikissa kuvissa.
- Kerran oli unohtunut keliaakikkojen kakku/jälkkäri. Vahinkoja tietty sattuu, sille ei mitään voi. oli vain aika tylsää kun samassa pöydässä istuttiin ja vieressä muut herkutteli ja yksi ryysti pelkkää kahvia.
- Istumajärjestykset on joskus olleet tosi kivoja ja joskus aika kummallisia. Pahinta oli kun pari oli vissiin halunnut ns. sosiaalista sikin sokin sakkia ja pariskunnat oli hajotettu erilleen istumaan. Ei ollut kivaa.
Tässäpä näitä. Yleensä on kyllä aina ollut kivat ja ihanat häät, oikein tunnelmalliset ja herkät :). Monet näistä pieleen menneistä jutuista on sattuneet samoissa häissä.