Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoinen syntyi nyt elokuussa 2012. Aletaan 10kk päästä yrittämään toista lasta. Mitä aattelet?:)

Vierailija
09.09.2012 |

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen päättää, Jumala säätää.

Eli että suunnitella voi mutta se on eri asia miten asia todellisuudessa tulee menemään.

Vierailija
2/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oikeasti ei kauheasti kiinnosta sekään. Tuo hymiö lopussa on aika ärsyttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aleta yrittämään vasta kuin 10kk kuluttua esikoisen syntymästä niin minä pihtaisin?

Esikoinen on nyt n.1kk vanha ja joo, meillä ei oo vielä ollu seksiä, mutta tarkotus ois synnytyksen jälkeen kohta ekan kerran. EHKÄISYN KANSSA.

Vierailija
4/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok ikäero vaikka raskautuisitkin heti kun alatte yrittämään. Mutta älä nyt vielä päätä tuommoista aikataulua, katsokaa rauhassa kummankin vanhemman kokemukset vauva-aikana ja sitten kun yritys olisi ajankohtainen niin neutraali keskustelu yhdessä. Siis ilman mitään "sähän lupasit niin"-sävyä.

Onnea lapsestanne ja onnea myös toisen saamiseen!

Vierailija
5/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa vaan olla huono päivä sitten.

Mutta 10kk kuluttua siksi koska minä haluan ensiksi vähän palautua rauhassa, ennen kun lykätään se toinen ja viimeinen pulla uuniin. Tai näin ois tarkoitus, toivottavasti tulee.

Vierailija
6/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikäs siinä.

Vierailija
7/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa... "

Vierailija
8/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsen hankkiminen ole aika henkilökohtainen ja perheen sisäinen asia? Miksi ihmeessä kyselet tuollaisia täältä? Pitäisikö sinun jutella ennemminkin miehesi kuin av-mammojen kanssa?

Ja vastaus: ajattelen, että oletkohan kypsä ollenkaan hankkimaan lasta, kun pitää täältä hakea kannustinta asiaan.

Vierailija
9/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa vaan olla huono päivä sitten.

Mutta 10kk kuluttua siksi koska minä haluan ensiksi vähän palautua rauhassa, ennen kun lykätään se toinen ja viimeinen pulla uuniin. Tai näin ois tarkoitus, toivottavasti tulee.

Vierailija
10/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ihan ok ikäero vaikka raskautuisitkin heti kun alatte yrittämään. Mutta älä nyt vielä päätä tuommoista aikataulua, katsokaa rauhassa kummankin vanhemman kokemukset vauva-aikana ja sitten kun yritys olisi ajankohtainen niin neutraali keskustelu yhdessä. Siis ilman mitään "sähän lupasit niin"-sävyä.

Onnea lapsestanne ja onnea myös toisen saamiseen! "

Ja esikoista yrittäessä kesti 4kk ennen kun tulin raskaaksi. Toivottavasti tässä toisessa selvittäisiin vaikka vaan 2kk eli lapsi olisi juuri 1v kun alkaisin hänelle odottamaan sisarusta.

Vierailija
11/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille päätöksilleen. Kyllä yhden lapsen äiti ja toisesta haaveilevan pitäisi olla varmempi omista asioistaan.

Kysymys ap.lle. Millainen äitisuhde sinulla on?

Vierailija
12/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali ikäero tulee lapsillesi. Itse olin jo pitkällä raskaana, kun esikoinen oli 10kk.

Vierailija
13/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ehkä maailman yleisin ikäero lapsilla tulee olemaan.

Mutta mikäs siinä. "

niin lasten ikäeroksi tulisi tismalleen 1v 10kk jos siis menisi mun toiveiden mukaan ja toinen lapsi tulisi olemaan sitten toukovauva 2014.

no mut mun mielestä se ois just hyvä! :)

Vierailija
14/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vielä niin alussa ensimmäisen kanssakin. Tuossa vaiheessa minua kannatteli synntyksen jälkeinen hormonaalinen myrsky. Sitten 3-4 kuukauden kohdalla alkoi yövalvomiset väsyttää. Lapsi olikin allerginen, refluksia sairastava. Temperamentiltaan vaativa näiden lisäksi. Nukkui huonosti, itki päivät ja yöt jne.

Olisin voinut vannoa ettei meille tule toista lasta-näin ajattelin kun ensimmäinen oli vuoden ikäinen!

Toinen lapsi syntyi vajaa kolmen vuoden ikäerolla. Toinen lapsi oli helppohoitoisempi, mutta sairastellut alusta asti paljon. Esikoisen uhmaikä vei voimia. Samoin se, että olin lasten kanssa paljon yksin. Mies teki pitkiä työpäiviä.

En suunnittelisi kauhean tarkkaan etukäteen... koskaan et tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Kuukauden ikäinen vauva nukkuu vielä suuren osan ajasta. Elämä pienen taaperon kanssa onkin ihan erilaista. Vauvan kanssa liikkuminen on jopa helpompaa!

Vierailija
15/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen 24v kun tuon esikoisen sain ja ihmisen aivothan kehittyy sinne 23v asti. Joten kyllä luulisin olevan kypsä. :)

Ihan huvikseni vain mietin ja aattelin että mitä työ sitten ajattelisitte tuommosesta ikäerosta, että onko teistä hyvä.

" Miksi kysyt täältä?

Eikö lapsen hankkiminen ole aika henkilökohtainen ja perheen sisäinen asia? Miksi ihmeessä kyselet tuollaisia täältä? Pitäisikö sinun jutella ennemminkin miehesi kuin av-mammojen kanssa?

Ja vastaus: ajattelen, että oletkohan kypsä ollenkaan hankkimaan lasta, kun pitää täältä hakea kannustinta asiaan "

Vierailija
16/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ap vaikuttaa ihmiseltä, joka hakee muiden hyväksyntää

kaikille päätöksilleen. Kyllä yhden lapsen äiti ja toisesta haaveilevan pitäisi olla varmempi omista asioistaan.

Kysymys ap.lle. Millainen äitisuhde sinulla on? "

Vierailija
17/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mitäs tuosta pitäisi ajatella?

Ihan normaali ikäero tulee lapsillesi. Itse olin jo pitkällä raskaana, kun esikoinen oli 10kk. "

Vierailija
18/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raoita sitä vähän niin voidaan kertoa mielipiteemme siitä.

Vierailija
19/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Että toivottavasti jaksatte!

Olette vielä niin alussa ensimmäisen kanssakin. Tuossa vaiheessa minua kannatteli synntyksen jälkeinen hormonaalinen myrsky. Sitten 3-4 kuukauden kohdalla alkoi yövalvomiset väsyttää. Lapsi olikin allerginen, refluksia sairastava. Temperamentiltaan vaativa näiden lisäksi. Nukkui huonosti, itki päivät ja yöt jne.

Olisin voinut vannoa ettei meille tule toista lasta-näin ajattelin kun ensimmäinen oli vuoden ikäinen!

Toinen lapsi syntyi vajaa kolmen vuoden ikäerolla. Toinen lapsi oli helppohoitoisempi, mutta sairastellut alusta asti paljon. Esikoisen uhmaikä vei voimia. Samoin se, että olin lasten kanssa paljon yksin. Mies teki pitkiä työpäiviä.

En suunnittelisi kauhean tarkkaan etukäteen... koskaan et tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Kuukauden ikäinen vauva nukkuu vielä suuren osan ajasta. Elämä pienen taaperon kanssa onkin ihan erilaista. Vauvan kanssa liikkuminen on jopa helpompaa! "

mutta en haluais niinku liian myöhäänkään sitä toisen lapsen saamista sit lykätä. et oisin liian vanha ja sit muutenkin se lapsen teko vaihe ois jo ohitettu sit ja pääsis kasvattamaan vaan rauhassa niitä ihania lapsia.

Vierailija
20/49 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo vauva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi