Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi käsittää kuka ostaa lapselle melkein 200e maksavan ulkohaalarin!vo

Vierailija
07.09.2012 |

Erästä blogia lukiessa tuli tämä mieleen..minusta aivan järjetöntä tuhlausta. Vaikka meilläkin rahan puolesta voisi ostaakin niinen ikinä tuollaisia hintoja maksaisi! Joku 80e on mulle ihan yläraja ja sen hintaisella haalarilla kyllä pärjää loistavasti sateessa ja tuiskussakin. No, kukin tyylillään, mutta mä en vaan ymmärrä noin ylenpalttista tuhlausta. Täytyy olla jotain näyttämisenhalua ja "pakko olla merkkiä" tyyppejä tuollaiset.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minua taas ei ollenkaan haittaa jos joku törsää rahaa vaatteisiin.

Itse olen myös esteetikko, mutta "tuhlaan"niissä puitteissa jotka on mulle mahdollisia...osan lastenvaatteista ostan kirpparilta, osan saaame käytettyinä, osa ostetaan alesta ja pieni osa niitä vähän kalliimpia ja laadukkaampia vaatteita. Ulkoiluvaatteet on Suomen oloissa erityisen tärkeitä, joten neon oltava laadukkaita.

Vierailija
22/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä, eikä meilläkään ole pikkurahasta puutetta. En vaan näe järkevänä maksaa lapsen haalarista niin paljoa. Järki ja kohtuus kaikessa, lapsi ottaa mallia vanhempien rahankäytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakkohan se on olla merkkien takia ostamista (merkkivaate pröystäily) meinaan esim. samalla kuosilla kuin ticketin haalarit ovh 170€ olen nähnyt alle 50€ haalareita, että se siitä "ulkonäöstä" ei tingitä ajatuksesta jonka vielä ymmärrän ;) terveisiä vaan tuolle joka ostaa.

Vierailija
24/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovaatteet ovat ainoita, joihin meidän perheessä laitetaan rahaa. Lasten talvihaalarit ovat maksaneet sen 170e, mutta ne meneekin kahdelle lapselle, yhdelle kummilapselle, ja senkin jälkeen voin ne vielä myydä. Tarpeeksi laadukas vaate kestää monella lapsella ja saat vielä muutaman kympin myydessä, ekologista ja ekonomista ostamista.

Vierailija
25/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ about on hyvä hinta lasten haalarille. t2h haalarit sattuu minun kokemuksella olemaan parhaita, harmi että 92 koosta eteenpäin niillä on 160€ hintaakin :(

Vierailija
26/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miusta kalliimmilla merkeillä on vaan kivemman näköiset haalarit. Ostan sen mikä miellyttää silmää!

Vierailija
27/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä viime talven haalari (maksoi uutena jotain 130€) lähti uudelle omistajalle sadalla eurolla uuden veroisena, joten ihan hyvään hintaan saimme talven käyttää laadukasta haalaria. Ostahan joku 50€ haalari niin siitä ei kukaan maksa mitään, koska se ei kestä käytössä samalla tavalla.

Vierailija
28/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla, että monen haalarin ovh on parin sadan kieppeillä, mutta ei ole pakko maksaa niin paljon!

Minä ostan haalarit alesta, jo keväällä ostin lapselle toppahaalarin ja hyvin on sopinut kaapissa odottamaan käyttöä.

t2h takkeja, housuja ja haalareita saa ainakin jatkusti jostakin kaupasta tai nettikaupasta 40-60% alennuksella. Tytölle olisi vielä helpompaa ostaa vaatteita, poikien väreistä loppuu koot ensin joka merkiltä.

Vierailija
29/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n. 2-vuotiaasta ostanut lapsille laadukkaita (ja kalliitakin 2-osaisia pukuja). Sellaisia joissa on kunnolliset lumilukot helmoissa ja hihoissa ja korkealle nouseva vyötärökappale ja kunnolliset hekselit. Syyt:

- Takki käy muussakin käytössä, vaikka farkkujen kanssa ja on samalla siisti "kaupunkivaate".

- Housuja voi olla useammat, usein meillä on kolmet housut yhtä takkia kohti erilaisilla ominaisuuksilla. Yhdet housut yleensä kirppikseltä sellaiselle "sepelikelille".

- Jos ja kun polvet ja peppu kuluvat puhki - kyllä, eskari-ikäinen poika saa melkein minkä tahansa rikki kun nuhjaa polvillaan sepelillä, on takki vielä muiden housujen kanssa täysin käyttökelpoinen.

- Laskettelu. Meillä on menty mäkeen heti kun on kynnelle kyetty. En ole vielä törmännyt haalariin, jonka lahkeet saa nätisti lumilukkoineen monon päälle. Toppahousuissa näin on usein.

- Viimeisenä ja vähäisimpänä: haalari nyt vaan on typerän näköinen vaate kenelläkään vähänkään isommalla. Vauvamalliset "pussukat" on ihan sööttejä, mutta esim. jotkut Ticketin haalarit eskari-ikäisellä on jotenkin ihan uunon näköisiä.

Esikoisen kanssa ostelin noita haalareita uskoen niiden käytännöllisyyteen ja jotenkin parempaan kosteudensuojaan "liikkuvaisella lapsella" kunnes ostin keskimmäiselle ihan pienenä alesta tosi laadukkaan 2-osaisen puvun ja valaistuin. Sen jälkeen ei meillä ole ollut haalareita yli 98 cm koossa.

Vierailija
30/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä viime talven haalari (maksoi uutena jotain 130€) lähti uudelle omistajalle sadalla eurolla uuden veroisena, joten ihan hyvään hintaan saimme talven käyttää laadukasta haalaria. Ostahan joku 50€ haalari niin siitä ei kukaan maksa mitään, koska se ei kestä käytössä samalla tavalla.

Aha. Meillä oli koko viime talven ainoana haalarina travallen puku josta maksoin uutena 30e. Myin sen just 20 eurolla, oli täysin uuden veroinen mutten kehdannu ottaa voittoa (mulle tarjottiin 40e).

Vierailija
31/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aatelkaa, olen yh ;). Syy, tyttäreni piti siitä, minä pidin siitä, ominaisuudet ovat hyvät ja kestää taatusti seuraavallekin lapselle. Olen kolunnut lähes kaikki merkit läpi ja todennut tuon ko. haalarin valmistajan parhaimmaksi ja maksan siitä mieluusti tuin verran. Pihistän monessa muussa asiassa (en esim polta, juo, käy ulkona syömässä jne), mutta lasten ja omissa ulkovaatteissa en pihistele. Myös itse panostan ulkovaatteisiini, niin miksi lapseni pitäisi tyytyä vähempään? En todellakaan katso mitä muilla päällä ja mulle on ihan sama mitä muut tykkäävät minun lasteni ulkovaatteista.

Vierailija
32/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä myydään jotain Reimatecin haalareita, jotka olleet vaan kauppa- yms. käytössä. Kyllä mä pukisin lapset mieluummin johonkin nätteihin housuihin ja takkeihin kauppareissuille ja tekniset vaatteet siten ulkoiluihin. Toki niillä Reimateceillä voi kaupassakin käydä, mutta en niitä kaksin kappalein ostaisi ihan vain sitä varten niin kuin jotkut tekevät.

Vierailija
33/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä lapsilla talvihaalari ajaa asian kun lunta ei pääse takin alle ja takki ei nouse kannettaessa, mutta esim. välikausihaalareia en ymmärrä kuin konttaavalla lapsella.

Vierailija
34/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä lapsilla talvihaalari ajaa asian kun lunta ei pääse takin alle ja takki ei nouse kannettaessa, mutta esim. välikausihaalareia en ymmärrä kuin konttaavalla lapsella.

Jotkut isommat lapset nyt vaan tykkää siitä haalarista. Ihan itse!

Vierailija
36/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa kun naapurin mairen lapsilla on kalliimmat haalarit kun meillä. Ap:n kannattaisi hankkia ehkä elämä.

Vierailija
37/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tulee jokapäiväiseen käyttöön pihalle ja päiväkotiin.Sitä en minäkään ymmärrä et ostetaan käyttöpuvuksi leikkeihin halpa ja sit jokskuks kauppa ja hienosteluhaalariksi kallis puku.EIkös siinä mene puurot ja vellit sekaisin?

Kaikista pahinta mitä olen kuullut asiaan liittyen on yks mun tuttu joka käyttää sanaa söpöstely,yök yök yök!!!! =(

Tämä tuttu siis ostaa kalliin söpöstelyhaalarin jolla tyttö ei saa edes istua muuta kuin autossa ja pihalle jonkun halvan retkun josta menee kosteusläpi niin et lapsi kärsii.

Korjaus,pahinta ei ollutkaan söpöstelytuttu vaan nämä äidit jotka ostaa lasten vaatteita jälleenmyyntiä ajatellen.

Lapset ei saa tehdä ulkona mitään koska äidin pitää saada siitä 200€ haalarista vähintään 150€ takaisin.

Vierailija
38/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä, eikä meilläkään ole pikkurahasta puutetta. En vaan näe järkevänä maksaa lapsen haalarista niin paljoa. Järki ja kohtuus kaikessa, lapsi ottaa mallia vanhempien rahankäytöstä.

onko hänellä kallis vai edullinen haalari...

Toisekseen, mitä pahaa on siinä, että lapsi ottaa mallia vanhempiensa rahankäytöstä, jos vanhemmilla kerran on varaa elää leveästi? Minun lapsuudenkodissani ei ollut koskaan puutetta rahasta, ja sain oikeastaan kaikkea niin paljon, kuin tajusin pyytää. Ymmärsin kuitenkin jo lapsena, että jos haluan säilyttää itselläni saman elintason aikuisena, niin minun pitää opiskella itseni ns. hyvään ammattiin. Niin olen tehnytkin.

Vierailija
39/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan siinä käytössä kun se monella lapsella tuntuu olevan. Eli ollaan sitten päiväkodin pihalla, kyläilyreissulla tai nojaamassa ruokakaupan salaattitiskillä, niin aina se sama kurainen ja märkä, kallis haalari päällä. Kun samalla rahalla saisi jo hyvän haalarin, hiukan halvemman, ja vaikka toisen kaksiosaisen puvun, että voisi joskus pestäkin se haalarin, eikä kulkea koko talvi siinä kuralla kyllästetyssä.

Vierailija
40/58 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni tulee päiväkodista suoraan kauppaan, ei vanhemmilla ole vaihtoulkovaatteita mukana, haalarissa siis mennään.

Mutta lähes kaikilla lapsilla on vähintään pari settiä ulkovaatteita ja kaksiosaisia yleensä kotikäytössä. Päiväkodissa toivovat, että lapsilla on haalarit, haalarit siis ostetaan. 3v osaa pukea haalarin, mutta takin vetoketjua ei saa itse kiinni, pääsee hoitajat vähemmällä ja lapset nopeammin leikkimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän