Toukon suku täynnä ammattilaisia
Isän ja äidin lisäksi fb:stä löytyy samalla sukunimellä nainen, joka on toiminnanjohtaja pienryhmäkodissa. Ko. pienryhmäkoti on tarkoitettu 7-18-vuotiaille sijaishuoltoa tarvitseville lapsille, lyhyt- tai pitkäaikaiseen sijoitukseen. Lähelle ei näe hyvin?
Kommentit (62)
Sukulaisilla, jotka ovat lastensuojelun ammattilaisia on aivan toiset lähtökohdat OTTAA SELVÄÄ lapsen tilanteesta kuin opettajilla, rehtorilla tai naapureilla. Ihan vaan soitella lapselleen ja kysellä, tunnustella, tiedustella miten menee. Pyrkiä lähemmäs, vaikka suhteet olisivat etääntyneet ja sitten mennä kylään lapsen luo. Tarkkailla asuntoa, sen kuntoa, pariskunnan yhdessäoloa ja lapsen olemusta heidän seurassaan.
Tämän jälkeen on vähän toiset edellytykset tehdä ilmoituksiakin kuin naapurilla, joka pystyy vain kertomaan, että lapsi joutuu juoksemaan pihalla.
Olen itse sosiaalialalla, en kylläkään lastensuojelussa. Minulla ei ole toimivia yhteyksiä velipuoleni perheeseen, mutta kylläkin iso huoli heidän teinistään. Soitin aluksi paikkakunnan lastensuojeluun, kerroin kaikki mitä tiesin ja mitä yhteyttä pitävät sukulaiset olivat minulle kertoneet. Myöhemmin, kaikenlaisten toilailujen jälkeen teini joutui nuorisokotiin. Soitin sinnekin, ja kerroin meidän sukulaisten todellisen huolen ja kyseenalaistuksen siitä, voiko veljeni vaimoineen huolehtia lapsistaan.
En tiedä, vaikuttiko soittoni ja miten paljon. Silti minulla ja meillä sukulaisilla on hyvä omatunto siitä, että me olemme oikeasti yrittäneet kaikkemme.
Hyi saatana, tuollainen toiminta on niin sanoisinko epäammattimaista, sisäsiittoista touhuilua, että voi vain nauraa taas"ammattilaisille"