Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin äiti ihmetyttää...

Vierailija
05.09.2012 |

Lapsemme leikkivät lähes joka ilta ja viikonloppuisin yhdessä, milloin meillä ja milloin heillä. Homma toimii ihan hyvin.

He asuvat meidän naapurissa viistosti, meidän keskellä on talo mutta näe osittin heidän pihalleen.

Heillä on trampoliini, meillä ei joten 5-vuotiaamme hyppivät usein heidän trampoliinilla.

Eilen tämä äiti soitti ja kysyi oliko heidän 5-vuotiaan ulkohousut jääneet meille. Sanoin etten ainakaan ole nähnyt mutta lupasin katsoa. Sen jälkeen hän sanoi:

- mahtaako olla muuten teidän pojan huppari tuolla meidän tramppiksen alla, on ollut jo monta päivää?

No olihan se. Pyysin lasta hakemaan sen, huppari oli ollut siellä jo useamman päivän, AIVAN märkä ja kuranen, meillä kun on satanut jo monena päivänä.

Tuli hirveä vitutus. Naapurin äiti on nähnyt sen hupparin siellä (meiltä ei esim. näe heidän pihalleen eli en osannut kaivata hupparia) mutta ANTANUT SEN OLLA SIELLÄ ja kastua !??!

Tyynesti ilmottaa mulle että sieltä löytyy. Ja tiesi tasan tarkkaan että se on meidän koska muita lapsia heille ei ole eikä käy.

Sama juttu kävi pyöräilykypärän kanssa, se oli jätetty rappusille moneksi päiväksi ja oli kanssa sisältä ihan märkä. Kerran hän sitten sanoi minulle kun hain lasta sieltä että "toi taitaa olla teidän" - miksei sitäkään oltu voitu nostaa sisälle??

Mua vituttaa kun pientä eläintä. Ihan kun tasallaan tekisi kiusaa tollasilla pienillä asioilla.

JOs hänen lapsensa vaatteet jää meidän pihalle (niin kun on käynytkin) kyllä minä nostan ne sisälle tai pistän jopa lapset viemään ne naapuriin.

Voi vittu että ottaa päähän.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa jää jotain asioita, kun huomio menee jo toisaalle. Pihalla lojuu joskus vaikka mitä. En tee tahallani, olen vaan niin hösö ja hajamielinen.

Vierailija
62/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lastasi pitämään huolta tavaroistaan. Ei ole naapurin tehtävä lapsesi tavaroita keräillä hänen jäljiltään. Jos ei tuo onnistu niin sinun täytyy itse vääntäytyä sinne pihalle illalla katselemaan, että omaisuus ei ole pitkin naapurustoa.

Miten et edes huomaa, kun sun 5v kotiutuu, että siltä puuttuu vaatteita? Oletko yhtä huoleton kuin lapsesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 5v ajaa viikon ilman kypärää.

Vierailija
64/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen, että sinut nähdessäsi muisti kysyä asiaa

Vierailija
65/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä sinä vaivaudu sen vertaa, että huolehtisit omien lastesi kasvattamisesta ja tavaroista?

Vierailija
66/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 5v ajaa viikon ilman kypärää.

Juu, kyllä, lapsi oli viikon pois kotoa.

Vierailija
67/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä, että mikä minusta tekee materiakeskeisen nipon, jos en ymmärrä sitä, että annetaan vaatteiden mennä pilalle pelkästä välinpitämättömyydestä?

Ja voi kuule, minulla on elämässä todella paljon tärkeitä asioita, mutta se ei estä minua kunnioittamasta myös muiden omaisuutta. Ehkä en ole jokotai-henkilö niin kuin sinä :)

Naapurit ovat tosin monesti kiitelleet, kun olen nostanut heidänkin lasten vaatteet pois sateesta. Ketä sellainen huomaavaisuus voisi ylipäätään ärsyttää?

Totta toki se, että olemme erilaisia ja se pitäisi kaikkien hyväksyä. Huvittavaa se, että tästä minua kritisoit ja itse et hyväksy minun erilaisuuttani tässä asiassa...

Ymmärrän hyvin, että vituttaa.

Meillä aivan samaa naapureiden kanssa. Itse käyn samantien palauttamassa vaatteet oikealle omistajalle, jos ei ole meidän. Ja jos näen jonkun muun lapsen vaatteet meidän pihalla tai vaikka tiellä, nin vien ne sieltä perille oikeaan kotiin.

Näin toki toivoisin minulle tehtävän, mutta ei.

Kun etsitään kadonnutta hupparia tms. ja käyn kysymässä naapureilta, niin vastaukseksi saan monesti seuraavaa: " tuolla se on meidän hiekkalaatikon reunalla tai tuolla se on "Mikan" huoneen lattialla."

Toki lasten tulisi oppia korjaamaan omat jälkensä, mutta en menetä sinä mitään, jos vien vaatteet perille, on sitten vanhempien tehtävä käydä asia läpi.

Ei se lasta kovin paljon kirpaise, jos paita menee pilalle, kun ei sitä osattu korjata pois sateesta. Minä siinä kuitenkin joutuisin maksumieheksi.

Ymmärrän siis ap sinua täysin.

ja käskeä ottaa mukaan.

Itse kiikutan naapurin lasten vaatteita toisinaan kotiovelle asti.

Ei ole kauhean kivaa jos vaate menee pilalle tuollaisen laiskuuden vuoksi.

Siinä missä sä olet tarkka VAATTEISTA- joku toine on tarkka jostain muusta. Ihmiset ovat erilaisia, se ettei toimi kuten sinä ei tee ihmisestä yhtään huonompaa. Ongelma on siinä et sä et kunnioita muiden erilaisuutta. Ehkä naapureita ärsyttää et sä olet tuollainen materiakeskeinen nipo? Kun elämässä on tärkeämpiäkin asioita?

Vierailija
68/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä nostaisi, täytyy tunnustaa.

Meillä tuota väkeä ravaa tuon tuostakin ja tavaroita jätetään levälleen enemmän mitä jaksan siivota. Yhteen väliin postittelin jopa vaatteita postissa kun kauempaa oli jotain jättänyt. Seuraavaksi laitoin laatikkoja jossa oli aina tietyn perheen tavaroita mutta ei tämäkään toiminut. Suoraa sanottuna vitutti katsoa niitä laatikoita kuukausi kaupalla ja tavaraa kertyi enemmän mitä porukka haki pois. Olin myös korviani myöten täynnä tuota ilmoittelua.

Nykyään en jaksa, ei huvita eikä kiinnosta. On noita kotitöitä muutenkin tarpeeksi. Tietysti eriasia jos on kyse vain yhdestä hupparista tai jostakin arvokkaammasta, mutta kun samat ihmiset jättää aina kaikean. Minä jätän pihalle tai laitan roskiin.

Vierailija
69/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaisuutenne leviää heidän pihalleen

Vierailija
70/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä, että mikä minusta tekee materiakeskeisen nipon, jos en ymmärrä sitä, että annetaan vaatteiden mennä pilalle pelkästä välinpitämättömyydestä?

Ja voi kuule, minulla on elämässä todella paljon tärkeitä asioita, mutta se ei estä minua kunnioittamasta myös muiden omaisuutta. Ehkä en ole jokotai-henkilö niin kuin sinä :)

Naapurit ovat tosin monesti kiitelleet, kun olen nostanut heidänkin lasten vaatteet pois sateesta. Ketä sellainen huomaavaisuus voisi ylipäätään ärsyttää?

Totta toki se, että olemme erilaisia ja se pitäisi kaikkien hyväksyä. Huvittavaa se, että tästä minua kritisoit ja itse et hyväksy minun erilaisuuttani tässä asiassa...

Ymmärrän hyvin, että vituttaa.

Meillä aivan samaa naapureiden kanssa. Itse käyn samantien palauttamassa vaatteet oikealle omistajalle, jos ei ole meidän. Ja jos näen jonkun muun lapsen vaatteet meidän pihalla tai vaikka tiellä, nin vien ne sieltä perille oikeaan kotiin.

Näin toki toivoisin minulle tehtävän, mutta ei.

Kun etsitään kadonnutta hupparia tms. ja käyn kysymässä naapureilta, niin vastaukseksi saan monesti seuraavaa: " tuolla se on meidän hiekkalaatikon reunalla tai tuolla se on "Mikan" huoneen lattialla."

Toki lasten tulisi oppia korjaamaan omat jälkensä, mutta en menetä sinä mitään, jos vien vaatteet perille, on sitten vanhempien tehtävä käydä asia läpi.

Ei se lasta kovin paljon kirpaise, jos paita menee pilalle, kun ei sitä osattu korjata pois sateesta. Minä siinä kuitenkin joutuisin maksumieheksi.

Ymmärrän siis ap sinua täysin.

ja käskeä ottaa mukaan.

Itse kiikutan naapurin lasten vaatteita toisinaan kotiovelle asti.

Ei ole kauhean kivaa jos vaate menee pilalle tuollaisen laiskuuden vuoksi.

Siinä missä sä olet tarkka VAATTEISTA- joku toine on tarkka jostain muusta. Ihmiset ovat erilaisia, se ettei toimi kuten sinä ei tee ihmisestä yhtään huonompaa. Ongelma on siinä et sä et kunnioita muiden erilaisuutta. Ehkä naapureita ärsyttää et sä olet tuollainen materiakeskeinen nipo? Kun elämässä on tärkeämpiäkin asioita?

VÄLINPITÄMÄTÖN? Ehkä hänellä on muuta ajateltavaa-niinkuin monella on-eikä edes huomaa, tai jos huomaa niin ei ajattele asiaa pidemmällä, on kiireinen, unohtaa? Ihan normijuttu ainakin meidän perheessä. Kukin tavallaan, mutta olet sä aika nipo kun kuvittelet et naapurin pitäis toimia kuten sä. Mä en ole vielä tähän päivään mennessä saanut aikaan jostain omasta TAI toisen vaatteesta tuollaista jäkätystä kuin sä. Enkä tiedä ketään muutakaan jota moinen pikkuseikka jaksais noin ärsyttää. Sä toivot naapuriltasi tietynlaista (sulle sopivaa) käytöstä. Jos oisin sun naapuri toivoisin että et vaivaisi mua moisilla pikkuseikoilla.

Vierailija
71/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä turhasta valittamiselta! Mua ainakin ärsyttäisi jos naapurin lapset jatkuvasti unohtelisivat meidän pihalle tavaroitaan. Kyllä on lasten äidin velvollisuus kysellä niiden perään eikä naapurin soitella koko kylää läpi että kenenhän tää on. Etkä ollut itsekään soittanut teille jääneistä vaatteista, hei haloo!

Miksi naapurin pitää soitella teille omista vaatteistaan JA teidän heille jättämistä?

Ota nyt itsekin jotain vastuuta!

Vierailija
72/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itsehän (lapsesi) olet ne sinne unohtanut! Sinä siinä olet välinpitämätön kun et edes huomaa jos lapsi tulee kotiin ilman vaatettaan tai kypäräänsä.

Pitääkö sen naapurin äidin seuraavaksi tulla teille aamuisin pukemaan sun lapsi kun et itse osaa?

Oikeesti taas yksi käsittämttömimmistä aloituksista jonka olen hetkeen lukenut!

Itse ainakin olisin onnellinen jos lapsella kaveri pihapiirissä enkä alkais tehdä ongelmaa olemattomista asioista. Lasten kaverisuhteista tai vanhempien kasvatusperiaatteista saattaa olla oikeitaki ongelmia ihmisillä joten en tajua miksi valitat jos lapset viihtyy yhdessä ja naapurin täti on ystävällinen ja jopa huolehtii sun lapses vaatteista joita et ole edes huomannut kadonneeksi!!

Vierailija
73/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisiköhän sun vähän avartaa maailmankuvaasi..

Jokainen saa mielestäni päättää mitä tekee omaan pihaan unohtuneille vieraan lapsen kamppeille. Mulla on muutakin tekemistä, kun poimia unohtuneita vermeitä pitkin pihaa. Siivoamista riittää neljän seinän sisäpuolella.

Ps. En ole naapurisi.

Vierailija
74/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla tuo naapurin äiti sillä erotuksella, että naapurin lapset leikkivät lähes pääosin meidän pihallamme. Piha on joka päivä/ilta täynnä naapureiden lasten (pääosin sen yhden perheen) vaatteita (paitoja, sukkia, takkeja, lakkeja), kenkiä, kypäriä, pyöriä, milloin mitäkin rojua. Aina sanon lapsille, että veisitkö kotiisi, mutta enää en ota yhtään rättiä tukkimaan meidän eteistä tai kanna niitä itse naapuriin. Pikemminkin olen ottanut sen tavan, että jos on lojunut viikon päivät pihalla kenenkään viemättä pois, vien roskikseen. En vain jaksa enää sitä, että piha on kuin kaatopaikka, eikä kukaan pyynnöstä huolimatta vie romujansa pois. Luulisi, että kun tarpeeksi tavaraa häviää lopullisesti, alkaa vanhempiakin kiinnostaa laittaa lapsensa hakemaan omaisuuttaan vähän aikaisemmin.

Vierailija
75/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisiköhän sun vähän avartaa maailmankuvaasi..

Jokainen saa mielestäni päättää mitä tekee omaan pihaan unohtuneille vieraan lapsen kamppeille. Mulla on muutakin tekemistä, kun poimia unohtuneita vermeitä pitkin pihaa. Siivoamista riittää neljän seinän sisäpuolella.

Ps. En ole naapurisi.

Peesi! Seuraavalla kerralla heittäisin roskiin jos vastaanotto on tuota luokkaa!

Vierailija
76/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naapuri jaksoi mainita hupparista sinulle puhelimessa. Se oli jo jotain.

Vierailija
77/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää, kun piha on ihan kuin joku kaatopaikka kun naapureiden lapset kuskaa sinne kaikki rojunsa ja vaatteensa, yksi on tainnut tuoda jo kaikki isänsä työkalutkin meidän talon taakse metsään. Voisi laittaa kaikki muiden tavarat siihen laatikkoon, hakekoot siitä jos kiinnostaa. Mikä velvollisuus minulla on kiertää ympäri kyliä kyselemässä onko tämä teidän lapanen/takki/pallo/vasara/polkupyörä jne.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän