Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin äiti ihmetyttää...

Vierailija
05.09.2012 |

Lapsemme leikkivät lähes joka ilta ja viikonloppuisin yhdessä, milloin meillä ja milloin heillä. Homma toimii ihan hyvin.

He asuvat meidän naapurissa viistosti, meidän keskellä on talo mutta näe osittin heidän pihalleen.

Heillä on trampoliini, meillä ei joten 5-vuotiaamme hyppivät usein heidän trampoliinilla.

Eilen tämä äiti soitti ja kysyi oliko heidän 5-vuotiaan ulkohousut jääneet meille. Sanoin etten ainakaan ole nähnyt mutta lupasin katsoa. Sen jälkeen hän sanoi:

- mahtaako olla muuten teidän pojan huppari tuolla meidän tramppiksen alla, on ollut jo monta päivää?

No olihan se. Pyysin lasta hakemaan sen, huppari oli ollut siellä jo useamman päivän, AIVAN märkä ja kuranen, meillä kun on satanut jo monena päivänä.

Tuli hirveä vitutus. Naapurin äiti on nähnyt sen hupparin siellä (meiltä ei esim. näe heidän pihalleen eli en osannut kaivata hupparia) mutta ANTANUT SEN OLLA SIELLÄ ja kastua !??!

Tyynesti ilmottaa mulle että sieltä löytyy. Ja tiesi tasan tarkkaan että se on meidän koska muita lapsia heille ei ole eikä käy.

Sama juttu kävi pyöräilykypärän kanssa, se oli jätetty rappusille moneksi päiväksi ja oli kanssa sisältä ihan märkä. Kerran hän sitten sanoi minulle kun hain lasta sieltä että "toi taitaa olla teidän" - miksei sitäkään oltu voitu nostaa sisälle??

Mua vituttaa kun pientä eläintä. Ihan kun tasallaan tekisi kiusaa tollasilla pienillä asioilla.

JOs hänen lapsensa vaatteet jää meidän pihalle (niin kun on käynytkin) kyllä minä nostan ne sisälle tai pistän jopa lapset viemään ne naapuriin.

Voi vittu että ottaa päähän.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on sun naapurin vastuulla huolehtia sun lasten tavaroista. Olisin kyllä lapsellesi maininnut asiasta, mutta sen jälkeen huppari olisi saanut maata trampan alla ihan rauhassa vaikka koko talven. Muutenkin v...tuttas että mä ostan trampan ja kaikki naapurin lapset hyppis sillä.

Vierailija
22/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketju

Teillä taitaa olla lapsella aika niukasti vaatetta

Vierailija - 05.09.12 09:29 (ID 15513506)

Miten muuten olisi mahdollista pitää joka ainoasta vaatekappaleesta lukua.

Lapsemme leikkivät lähes joka ilta ja viikonloppuisin yhdessä, milloin meillä ja milloin heillä. Homma toimii ihan hyvin. He asuvat meidän naapurissa viistosti, meidän keskellä on talo mutta näe osittin heidän pihalleen. Heillä on trampoliini, meillä ei joten 5-vuotiaamme hyppivät usein heidän trampoliinilla. Eilen tämä äiti soitti ja kysyi oliko heidän 5-vuotiaan ulkohousut jääneet meille. Sanoin etten ainakaan ole nähnyt mutta lupasin katsoa. Sen jälkeen hän sanoi: - mahtaako olla muuten teidän pojan huppari tuolla meidän tramppiksen alla, on ollut jo monta päivää? No olihan se. Pyysin lasta hakemaan sen, huppari oli ollut siellä jo useamman päivän, AIVAN märkä ja kuranen, meillä kun on satanut jo monena päivänä. Tuli hirveä vitutus. Naapurin äiti on nähnyt sen hupparin siellä (meiltä ei esim. näe heidän pihalleen eli en osannut kaivata hupparia) mutta ANTANUT SEN OLLA SIELLÄ ja kastua !??! Tyynesti ilmottaa mulle että sieltä löytyy. Ja tiesi tasan tarkkaan että se on meidän koska muita lapsia heille ei ole eikä käy. Sama juttu kävi pyöräilykypärän kanssa, se oli jätetty rappusille moneksi päiväksi ja oli kanssa sisältä ihan märkä. Kerran hän sitten sanoi minulle kun hain lasta sieltä että "toi taitaa olla teidän" - miksei sitäkään oltu voitu nostaa sisälle?? Mua vituttaa kun pientä eläintä. Ihan kun tasallaan tekisi kiusaa tollasilla pienillä asioilla. JOs hänen lapsensa vaatteet jää meidän pihalle (niin kun on käynytkin) kyllä minä nostan ne sisälle tai pistän jopa lapset viemään ne naapuriin. Voi vittu että ottaa päähän.

ainakin huomaan jos lapseni joku vaate tai kypärä olisi kadotsissa etenkin monta päivää!

ole kyllä kun yksi pyöräilykypärä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pihassa trampoliini, jolla käy hyppimässä myös naapuruston lapsia. Pihallemme on jatkuvasti "kylvetty" lasten vaatteita, niin omani kuin muidenkin. En jaksa niitä sieltä koko ajan keräillä, varsinkin kun lapset juoksevat pihasta toiseen ja joskus käy niin, että seuraavalla kerralla meidän pihalle tultaessa vaatteet muistetaankin ottaa mukaan. Jos ne tässä välissä nostaisin sisälle, ei niitä kukaan tulisi sieltä hakemaan. Ja päivän päätteeksi en useinkaan muista edes oman lapseni vaatteita sieltä noukkia, joten siellä sitten kastuvat niin kavereiden ja kuin omanikin tarvikkeet, jos ne sinne ovat jääneet. Mies niitä joskus keräilee, kun ovat ruohonleikkurin tiellä.

Vierailija
24/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vielä, että en tosiaan muista lapsen kaikki huppareita esim. ulkoa. Saattaa lähteä hupparin kanssa ja tulla ilman hupparia, voinhan olla vaikka vessassa kun tulee eli en näe mitä hänellä on päällää kun tulee. Ehtii riisua sekunnissa hupparin / takin ja heittää sen vaikka pyykkikoppaan tsm.

Eli en voi tosiaankaan muistaa kymmenien hupparien joukosta että mikä huppari nyt mahtaakaan puuttua.

En tiedä sitten olenko itse lyönyt pääni tosi kovaa pienenä tms. mutta itse kerään kyllä MUIDENKIN tavaroita omalta pihaltamme, iltaisin varsinkin kun en halua että esim. naapurin lapsen paita / takki / kengät tms. kastuu. Otan ne sisälle tai kiikutan naapurin kuistille.

Pitää varmaan sitten alkaa sulkea silmiä omallakin pihalla ja erotella mitkä on omia ja mitkä naapurin.

t. ap

Vierailija
25/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että tietää, millä vaatteilla oma 5v on naapuriin lähtenyt ja luulisi huomaava, että tuleeko samoissa kamoissa takas kotiin.

Vierailija
26/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se naapuri tajuaa että pienestä vaivasta voisi olla iso apu kun esim. uusi takki löytyy maasta homepilkkuisena.

Vierailija
27/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kiinnittää huomiota pelkästään arjen materiaalisiin seikkoihin eikä muusta tiedä. Toiset tekevät esim työkseen ajatustyötä, jolloin päässä pyörii iahn muut asiat kuin hupparien lukumäärä. Kyllä on vaikeaa tuo erilaisuuden kunnioitus, voivoi

Vierailija
28/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä teistä muista mutta itse olen ainakin niin tarkka, että ärsyttää jos pitkin pihoja on tavaroita, oli ne sitten omia tai toisten. Joten kyllä minä kerään ylimääräiset tavarat pihalta pois kun niitä näen, sellaiset jotka ei sinne kuulu, esim. vaatekappaleet.

Ja kyllä minua itseäni vaivaa se että jos vaatteita on nurmikoilla tai ylipäätänsä ulkona jossa niitä ei kuulu olla, oli ne sitten kenen tahansa.

Millasia pihoja teillä muilla sitten mahtaa oikein olla jos kaikki saa olla riipin raapin?

Vierailija
29/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todellakin oli huomannut mutta ei välittänyt. Kun ei ollut oma...

kamppeista mutta vastavuoroisesti naapuri ei piittaa mitään.

No jotkut on tuollaisia, muiden tavarat ei ole minkään arvoisia. Juuri he paiskovat esim. parkkipaikoilla lommoja toisten autoihin, lapset saa kosketella tahmaisilla käsillä toisten tapetteja jne.

Ihmiset ovat ERILAISIA ja se mikä sulle on tärkeää ei ole sitä toiselle. tai se mihin sinä kiinnität huomiota, toiset kiinnittävät JOHONKIN MUUHUN. Mä en huomaa pitää kirjaa siitä miiä milloinkin pihalle jää, mutta osaan kyllä kasvattaa lapseni ja parkkeerata autoni. Kyllä on yksinkertaista porukkaa täällä:D

Vierailija
30/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, ymmärrän kyllä. Olisit tyytyväinen, että lapset saavat välillä olla siellä leikkimässä ja heidän valvonnassa. Mutta että pitäisi sitten vielä siihen päälle siivota teidän lasten sotkut ja kerätä heidänkin jäljet? Eiköhän heillä ole niitä vaatteita ja kypäriä levällään ihan omastakin takaa riittämiin. En minäkään jaksa noukkia joka lelua, vaatetta ja kypärää naapurien jäljiltä. Jos ottaa päähän märät tavarat, niin opettakoot lapsilleen etteivät viljele niitä pitkin naapurien pihoja. Teillä tämä kuulostaa siltä, että ei ole satunnaista kun kerran on vaatetta ja kypärää pitkin pihoja... on SINUN tehtäväsi selvittää missä tavarat ovat ja tuliko kaikki mukaan, ei naapurin äidin tehtävä huolehtia sinun lastesi roinista.

Vierailija
31/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että tietää, millä vaatteilla oma 5v on naapuriin lähtenyt ja luulisi huomaava, että tuleeko samoissa kamoissa takas kotiin.

Vahditko itse ovella lapsia että mitä heillä on päällä, mitä laittavat eteisestä päälle ja odotat heitä ulko-ovella kun tulevat takaisin että on sitten sama määrä ja samanlaisia vaatteita päällä mitä lähtiessä?

Itse en näin tee. Lapseni on sen verran omatoiminen että jos esim. vaatteet kastuu pihalla, osaa tulla itse sisälle, hakea puhtaat vaatteet kaapista, viedä likaiset pyykkikoriin ja mennä jatkamaan leikkejä. Minun EI tarvitse seisoa vieressä vahtimassa mitä pukee.

Ja teen tosiaan illan aikan muutakin kuin seison eteisessä vaatevahdissa.

Vierailija
32/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lastasi pitämään huolta tavaroistaan. Ei ole naapurin tehtävä lapsesi tavaroita keräillä hänen jäljiltään. Jos ei tuo onnistu niin sinun täytyy itse vääntäytyä sinne pihalle illalla katselemaan, että omaisuus ei ole pitkin naapurustoa.

Miten et edes huomaa, kun sun 5v kotiutuu, että siltä puuttuu vaatteita? Oletko yhtä huoleton kuin lapsesi?

Tai huomaan, jos jtn puuttuu.

Ongelma on sinun, ei naapurin tädin.

Vierailija
33/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todellakin oli huomannut mutta ei välittänyt. Kun ei ollut oma...

kamppeista mutta vastavuoroisesti naapuri ei piittaa mitään. No jotkut on tuollaisia, muiden tavarat ei ole minkään arvoisia. Juuri he paiskovat esim. parkkipaikoilla lommoja toisten autoihin, lapset saa kosketella tahmaisilla käsillä toisten tapetteja jne.

Ihmiset ovat ERILAISIA ja se mikä sulle on tärkeää ei ole sitä toiselle. tai se mihin sinä kiinnität huomiota, toiset kiinnittävät JOHONKIN MUUHUN. Mä en huomaa pitää kirjaa siitä miiä milloinkin pihalle jää, mutta osaan kyllä kasvattaa lapseni ja parkkeerata autoni. Kyllä on yksinkertaista porukkaa täällä:D

vaan mielestäni siitä miten välinpitämättömiä nykyaikana ollaan toisten asioiden / tavaroiden suhteen.

Se on naapurin mukulan paita, aivan sama, olkoon siellä. Ei kiinnosta.

Vierailija
34/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan huomaavaisin naapuri siis, mutta kannattaako tuon takia mielensä pahoittaa...? Pienet on murheet. Ihmiset on erilaisia, toiset ei jaksa välittää oman perheenkään tavaroista, saatika muitten.

Laitat vaan sen hupparin likoamaan etikkaveteen ennen pesukoneeseen laittoa, niin mahdollinen home puhdistuu. Pesuaineen sekaan voit vielä laittaa soodaa.

Vierailija
35/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain joskus unohtuu, niin laitetaan lapset kiikuttamaan ne takaisin omistajalleen tai viedään itse. En todellakaan katsoisi välinpitämättömästi jos naapurin lapsen huppari lojuisi kurassa ja sateessa monta päivää.

Vierailija
36/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päähän, kun naapureiden lasten kamat lojuu meidän pihalla. Itse olen opettanut oman lapseni niin, että huolehtii omat kamansa kotiin. Ja joo, jo 5-vuotiaana.

Silloin kun pyydetään esim. syömään, niin kysyn onko kaikki tavarat paikoillaan. Yleensä muistaa siinä vaiheessa, jos jotain on unohtunu ja käy hakemassa. Ja osaan kyllä kaivata huppariakin vaikkei meillä ole niukasti vaatteita. Tiedän mitä vaatteita lapsella oli päällään ulos mennessään ja jos ne samat vaatteet ei ole matkassa kun tullaan sisälle, niin pistän hakemaan.

On tosi rasittavaa, kun oman lapsen tavaroista huolehditaan ja sitten on naapureiden pyörät ja potkulaudat ja milloin vaatteita ja hanskoja ja sukkia tai mitä tahansa muuta pitkin meidän pihaa.

Ja asian vierestä vielä tuuletan senkin, että ihan kiva kun käyvät meidän pihassa leikkimässä, levittävät lelukorista kaikki pitkin pihaa mutta eviät osaa korjata mitään takaisin kun lähtevät. Esim. sellaisessa tilanteessa, että ollaan itse myöskin ulkona, mutta muissa puuhissa eikä oma lapsi ole edes laikissä mukana! Naapurit vaan tulee ja levittää meidän lelut ja painuvat sitten takaisin pmalle pihalleen...

Vierailija
37/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä jää kännyköitä, pipoja, sukkia, huppareita jne...

Kun viikossa poimi useamman löytötavaran joiden omistajasta ei voi olla varma niin taatusti turtuu.

Kännykät ilmoitan heti vanhemmille, vaatteita tarjoan lapsille niin kauan että omistaja löytyy.

Vierailija
38/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi vastaaja, joka sanoi että unohtelee tavaroiden olemassaolon. Siis meillä voi ihan hyvin jäädä pihalle omiakin vaatteita kastumaan. Voin huomatakin ne monta kertaa, enkä silti saa aikaiseksi just silloin viedä niitä sisälle. JOs vaikka ollaan menossa kauppaan, puistoon tms.

Että mä en ainakaan tekis tuota kiusallaan, vaan olen vaan sellainen. Ja kyllä, se yksi vastaaja varmaan voisi kauhistua meidän pihaa. Kyllä siellä on paljonkin leluja ja tavaroita levällään. 3500 neliötä pihaa aika tasaisesti talon joka puolella, neljä lasta ja todellakin liikaa tavaraa. Sori :)

Vierailija
39/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vielä, että en tosiaan muista lapsen kaikki huppareita esim. ulkoa. Saattaa lähteä hupparin kanssa ja tulla ilman hupparia, voinhan olla vaikka vessassa kun tulee eli en näe mitä hänellä on päällää kun tulee. Ehtii riisua sekunnissa hupparin / takin ja heittää sen vaikka pyykkikoppaan tsm.

Eli en voi tosiaankaan muistaa kymmenien hupparien joukosta että mikä huppari nyt mahtaakaan puuttua.

En tiedä sitten olenko itse lyönyt pääni tosi kovaa pienenä tms. mutta itse kerään kyllä MUIDENKIN tavaroita omalta pihaltamme, iltaisin varsinkin kun en halua että esim. naapurin lapsen paita / takki / kengät tms. kastuu. Otan ne sisälle tai kiikutan naapurin kuistille.

Pitää varmaan sitten alkaa sulkea silmiä omallakin pihalla ja erotella mitkä on omia ja mitkä naapurin.

t. ap

aikaiseksi ongelman????? Taitaa olla ap:lla vähän turhan tyhjä elämä kun jaksaa vatvoa ja murehtia??? Todella turhanpäiväinen ihminen.

Vierailija
40/77 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyörii jatkuvasti hirveästi lasten kavereita, ulkona ja sisällä. Välillä rasittaa se tavaran ja vaatteiden määrä, mitä jättävät jälkeensä - sisälle ja ulos, polkupyöristä lähtien. Omien lasten sotkuissakin on tarpeeksi siivottavaa, saati sitten että jaksaisin päivittäin hoitaa meille unohtuneiden tavaroiden lajittelun ja palauttamisen. Jos jotain tärkeää on unohtunut, vaikkapa koulureppu tai ulkotakki, niin ne kyllä palautan illalla oikeaan osoitteeseen jos niitä oletettavasti seuraavana päivänä tarvitaan.

Ja jos huomaan pihalla jonkin tavaran, joka ei pidä kastumisesta (pehmolelu tms.) niin otan kyllä suojaan, mutta joskus voi käydä niinkin etten vaan muista. Esim. olen nähyt jonkun pipon takapihalla päivänä x ja muistan sen seuraavan kerran vasta viikon päästä. Mutta meidän pihalla lojuvia tavaroita on niin paljon ja niitä tulee sinne koko ajan lisää, että en vaan JAKSA kaiken tämän härdellin ja oravanpyörän keskellä ottaa vastuuta niistäkin huolehtimisesta. Kyselen kyllä naapureiden lapsilta, onko tavarat heidän ja käsken ottaa mukaansa. Ja naapurien äidit saa kyllä ihan omatoimisesti tulla keräämään ne lastensa potkulaudat ja muut pois meidän pihalta. Ei ole tarkoitus mitenkään "omia" niitä.

Ei millään pahalla, mutta en vaan aina jaksa ihan kaikkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi