Kellään hengenahdistusta stressistä?
Mulla on tullut outoa hengenahdistusta joka saattaa kadota kaveriseurassa kokonaan, lenkillä se ei pahene yhtään eli ei ole astmaa mutta kotonaa rupean haukkomaan henkeäni ja kaupungilla jos olen lasten kanssa. Meillä on nyt muutto ja remontti ja vauva ja mies töissä paljolti, voiko stressi ilmentyä hengenahdistuksenahyperventilaationa? Välillä myös huimaa ja väsyttää ja masentaa ja kiukuttaa mutta se nyt ainakin johtuu kovasta stressistä...
Kommentit (14)
niin laiha, etten usko verenpaineeni nousseen. Syön myös vähähiilihydraattista terveellistä ruokavaliota. ja jos vernepaine on noussut niin en meinaa mitään lääkkeitä syödä, sitten vaan rauhoitun.
paniikkikohtaukseen/yleiseen ahdistuneisuuteen. Mene lääkäriin, jos et pärjää sen kanssa.
Mulla stressi ja masennus ilmeni pitkäkestoisena hengenahdistuksena. Kilpparikin ultrattiin, ei mitään. Oli koko ajan sellainen fiilis että mulla on pala kurkussa enkä saa henkeä, joskus tuli ihan paniikki-itkukohtauksia kun olen varma että kuolen. Oli kyllä kaveriseurankin aikana. Aamulla ei ollut kun heräsin mutta siitä 1-2h niin johan oli taas.
Mulla stressi ja masennus ilmeni pitkäkestoisena hengenahdistuksena. Kilpparikin ultrattiin, ei mitään. Oli koko ajan sellainen fiilis että mulla on pala kurkussa enkä saa henkeä, joskus tuli ihan paniikki-itkukohtauksia kun olen varma että kuolen. Oli kyllä kaveriseurankin aikana. Aamulla ei ollut kun heräsin mutta siitä 1-2h niin johan oli taas.
Mulla on kans aamuisin ja iltaisin helpompi olla kun on rauhallista, miten pääsit eroon hengenahdistuksestasi?
ap
niin laiha, etten usko verenpaineeni nousseen. Syön myös vähähiilihydraattista terveellistä ruokavaliota. ja jos vernepaine on noussut niin en meinaa mitään lääkkeitä syödä, sitten vaan rauhoitun.
Ja mitä tuohon lääkkeiden syömiseen tulee niin itse en kyllä uskaltaisi jättää verenpainetta hoitamatta. Kohonnut verenpaine vaikuttaa suoraan sydänlihakseen haitallisesti.
Vaan omapahan on terveytesi ja hengenahdistuksesi.
Mulla verenpaineet ollut kyllä aina 90/60, jopa kaikkien raskauksien ajan, joten miks se nyt nousisi. 4kk sitten mitattu, ei ongelmaa ollut
Ja mitä tuohon lääkkeiden syömiseen tulee niin itse en kyllä uskaltaisi jättää verenpainetta hoitamatta. Kohonnut verenpaine vaikuttaa suoraan sydänlihakseen haitallisesti.
Vaan omapahan on terveytesi ja hengenahdistuksesi.
Täällä yksi, oireita ollut reilun vuoden verran ja ne tulivat stressaavan ja kiireisen työn mukana. Astmaakin tutkittiin ja muuta, mutta mitään ei löydetty. Hyperventilaatioon viittaavaa kylläkin. Hengenahdistus on ajoittaista ja siihen liittyy verenpaineen nousua ja takykardiaa :(
Hiviä ei voi saada. Tässä voiko saada polttamalla samaa röökiä eikä niin kään tartu.
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://hivtukikesku…
Koitahan hengittää syvään niin että vatsa pullistuu. Huomaat varmaan hengittäneesi vain keuhkojen yläosalla ja unohtaneesi syvähengityksen.
Laske myös korvissa olevat hartiasi alas ja vedä niska suoraksi.
Mieti samalla ihan mitä tahansa muita kuin niitä ahdistavia tämän hetken asioita. Se on se vaikein.
On tehty ja on auttanut.😨
Tän ketjun ap ei luultavimmin oo täällä enää katsopas päivämäärää ^
Se ei tarkoita etteikö tänne päätyisi ihmisiä miettimään samaa ongelmaa.
Koholla oleva verenpaine voi aiheuttaa tuollaisia tuntemuksia. Ja verenpainehan voi teoriassa kohota stressinkin vuoksi.