Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa lumista alkavaa viikkoa toukomasut!

28.11.2005 |

Meillä alkaa viikko leppoisasti, kun minulla on todella vähän opikelua tämän viikon. Nyt pitäisi kyllä aikaa hyödyntää tekemällä mahdollisimman paljon jouluvalmisteluja.

Masu kasvaa edelleen todella vauhdilla ja vaivaksi onkin tullut alavatsalihakset, jotka ovat kipuilleet aika paljon. Vatsalihakset kun venyy masun kasvaessa niin kovillehan se ottaa.. Pahoinvointia on edelleen, mutta pysyy kyllä kurissa kun muistaa syödä usein.

Muuten kaikki hyvin ja neuvolalääkärissäkin oli kaikki hyvin ja vauvan sydänäänet kuuluivat. Liikkeitä tuntuu jonkin verran, on aika rauhallinen vauva. Välillä innostuu mylläämään, kun äiti menee makuulle. Kokeilin itse makuulla kohtua ja mielestäni kohtu ulottuu tällä hetkellä aika tarkalleen navan korkeudelle. Mukavaa viikkoa!

Alfiina+masuvauva 17+0

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että vauvalla kaikki hyvin ja onnea sydänäänten kehuista. mikä oli vauvan syke jos saa udella? sullehan on tulossa poika, onnea siitäkin!, niin kiinostaa noi sykkeet.

mun tuttavan kanssa kun keskusteltiin siitä niin kertoi että hänen pojalla oli ollu huomattavasti korkeempi kuin tytöllä. mulla oli 120-140 eka ja tokaa odottaessa ja nyt 160 ja vähän semmoinen " poika-olo" .

vloppua ja toivottavsti isäntä paranee pian.

m_s rv 14++

Vierailija
62/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bittiavaruus söi ensimmäisen viestin... uusi yritys. Terkka ei tällä kerralla laskenut sykettä kun tuo meitin neuvolan doppler ei oo niin hieno, että sykkeen näyttäisi =D Kehui vaan, että on tasainen ja kuuluu niiiiin hienosti =D Mutta viimeksi syke oli 143.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli veronpalautusta jonkin verran, joka täytyy käydä heti törsäämässä äitiysvaatteisiin. Nyt alkaa nimittäin housut puristaa sen verran, että nytkin on housun nappi ja vetoketju auki.

Mua hirvitti tänään ihan hirveesti, kun tulin bussilla töihin. Bussi ajaa pienempiä teitä aluksi ja tie oli jäästä ihan kiharalla. Bussi tärisi ihan hulluna ja musta tuntui, että sisuskalut irtoo. Toivottavasti vauvalla on kaikki ok sen rynkytyksen jälkeen.

Vierailija
64/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää viikot voi kulua näin nopeasti???

Lunta oli jälleen yöllä tullut lisää, piha olisi kyllä kolaamisen tarpeessa, mut en itse uskalla lähteä rehkimään. Jos vähänkään rankemmin esim.siivoan, niin heti alkaa supistelemaan ( ei kipeästi, mut vatsa menee kovaksi kuitenkin.). Saa ukkeli mennä lumihommiin kunhan kotiutuu ;)

Voi kun olisikin tullut noita veronpalautuksia, mulle tuli mätkyjä 450e edestä =( Toissapäivänä maksoin puolet jo pois. Blaah.

Olisipa jo jouluviikko, pääsis rakenneultraan =) Jokunen viikko vielä jaksaa sinnitellä...

Oikein hauskaa viikonloppua kaikille!!

Kristiina rv 16+2

Vierailija
65/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseloa täällä. Mies on lähdössä illaksi töihin, joten mulla ja tytöllä tiedossa taas tylsä ilta! Mitähän sitä oikein keksisi, kun ei jaksaisi siivoillakaan perjantai-iltana. Joululahja ostoksillekaan en tänään pääse, kun mies tietty vie auton ja linkun kanssa en jaksa ruveta pelaamaan:(

No, täytyy ruveta soittelemaan tutuille, jos vaikka joku ehtisi kylään meidän arkea piristämään:)

Hei, pikku-milli, kun sulla oli napaan asti kohtu, niin sanoiko th mitään, että onko se normaalimitta noille viikoille? Mua vähän huolestuttaa, kun mulla tuntus nyt jo olevan kohtu napaan asti! Edellisessä raskaudessa sf-mitta oli koko ajan yläkäyrillä, joten ehkä se tämäkin menee alusta asti siellä ylhäällä...

pricilla ja pampula 13+2

Vierailija
66/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkävin keskiviikkona neuvolassa ja silloin kuulin ensimmäisen kerran sydämmen lyönnit. Neuvolan täti sanoi että on tosi napakoita lyöntejä, reipas kaveri. Syke oli jotain 150. Koko ajan on ollut sellainen poika olo.. =)

Vierailija
67/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th sanoi, että kohtu on vähän ylempänä kuin mitä yleensä näillä viikoilla, mutta sanoi myös, että tässä vaiheessa vielä vaikuttaa kohdun muoto kovasti. Että jos on kapea kohtu niin nousee ylemmäs tai jtn...

Vierailija
68/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tosiaan tupsahti nuo palautukset tilille ja huomenna olisi tarkoitus lähteä ostamaan ainakin kummilapsien joululahjat.

Kirjastosta lainasin tänään joitain käsityölehtiä kun mieli tekisi neuloa tai ommella jotain vauvalle. Saa nähdä loppuuko lehtien laina-aika ennen tarvikkeiden ostoa.

Edessä on ihanan pitkä vapaa, töihin vasta keskiviikkona. Kunpa saisi jotain järkevää edes aikaseksi.

Joku kysyi siitä tyttö/poika mahasta. Meilläpäin eteenpäin kasvava maha (ei näy takaapäin) on tyttömaha ja sivullepäin levenevä vatsa tietää poikaa. Mutta näihinhän on luottamista yhtä paljon kuin noihin sykerajoihinkin. Mutta hauskaahan tämä arvuuttelu on;)

Hauskaa viikonloppua toukoisille!

t. Nasu ja Touko 15+5

Vierailija
69/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä päin on noi masuasiat just toisin päin. eli poikaa kun odottaa ni ei näy takaa ja tyttö vie äidin kauneuden eli mamma leviää! :)

mulla viel sen verran pieni maha ettei voi mitään sanoa mut tyttöolo on täl hetkel.

jippii, veronpalautukset mullekin tuli, menee kyllä siihen farmariauton ostoon. eli en pääse tuhlaileen :(

kuhmu viel päässä kipeä ja aikas kipee olo muutenkin. otin tänään työpäivän ihan laiskottelun kannalta. onneks pitkä vloppu ja vasta keskiviikkona töihin.

vielä reilu kymmenen päivää rakenneultraan, tuntuu ikuisuudelta...

mut sitte on jo periaatteessa raskauden puoliväli. eli siinä mielessä aika on menny tosi nopeeta.

toivottavasti näkyy vaavin sukupuoli!

kysymys: kuinka moni on raskausaikana pitäny päiväkirjaa, lähinnä tietty raskauteen liittyvistä asioista?

mä oon pyrkiny kirjottaa joka viikko jotain. voi sit omalle lapselle kertoo et minkälaista se on ollu.

meijän äiti ei muista oikeestaan mitään, ni silt on ihan turha kysellä.

mut onneks mun isosiskolla on yheksän kuun vanha poika ni sil on kaikki viel tuorees muistissa.

keltä te saatte neuvoja/lohdutusta/apua tälläsis asioissa?

mulle on tosi tärkeitä ollu tietty mies mut sit sisko, äiti ja ihme kyllä anoppi!

eipä tällä kertaa muuta!

meppe81 ja ruoto18rv

Vierailija
70/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin noi poika-tyttö masut on jut toiste päin. Tytöstä leviää ja pojasta ei. Ei pitäneet kyllä mun kohdalla paikkaansa, kun mulla oli tosi pieni vatsa edessä, eikä levinnyt sivuille, mutta tyttö tuli!

Mä olen yrittänyt pitää päiväkirjaa jonkin verran. Jo ekasta alotin. Mut, tosi laiska olen kyllä kirjottamaan. Yleensä kun jotain tapahtuu ja neuvolan jälkeen tulee kirjoteltua.

Onneksi mun äiti ei ihan seniili ole (40v), joten muistaa kyllä oikein hyvin 20-vuoden takaiset asiat:) Tosi paljon onkin hänestä ollut apua, vaikka tuolloin 80-luvulla jotkin asiat olivatkin aika erilailla. Anoppi myös jonkin verran on tukenut ja kertonut omista raskauksistaan ja kavereiden kanssahan me tietty vertailemme ja puhumme kokemuksista. Aika moni kaveri onkin saanut lapsen samaan aikaan, kun ekaa odotin, joten vertaistukea kyllä löytyy:)

pricilla

Vierailija
71/87 |
02.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole paljon apua ollu kavereista kun olen kaveripiirissä ensimmäinen jolla pienokainen tulossa. jotenki hassu juttu kun kaikki kaverit opiskelee tai niitä ei muuten kiinnosta vauvelit, ainakaan omat.

ja jos vauvakuume on iskeny niin ne on hommanneet kissan tai koiran :)

mä olen ainut ketä ei ole koulu kiinnostanu ja olen löytäny sen oikeen miehen joka haluaa lapsia mun kanssa :)

ja taas meppe81 ja ruoto

Vierailija
72/87 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereista paljoo apuva, kun kaveripiirin ensimmäistä tähteä odotellaan. sen takia tänne sivuille oikeestaan eksyinkin kun on mukava tietää kohtalotovereiden samanaikaisia tuntemuksia!

en oo ikuisuuteen kirjottanu ja taisin mokata ton esittelyjutunkin näköjään kun kirjauduin kans sinne yahooseen ja olin ihan pihalla kun siellä olikin ihan eri keskustelut. noh en onneks ollu näköjään ainoa. ja nyt sit seuraavaks laitan ne esittelyt myös sinne minne ne piti laittaa...

mulla oli alkuraskaudesta tosi inhottavia selkäkipuja kun joku niistä puhui. hirveitä vihlasuja jotka jatku takareiteen asti. kävin fysioterapeutillakin ja se selitti just niistä " löystymiskivuista" jotka laittaa selän hermoja jumiin ja näytti rentoutusliikkeitä ja venytyksiä. sano et jos todella pahaks menee niin tukivyö kannattaa hankkia, muttei kuitenkaan turhaan, sillä sillon ku käyttää vyötä niin omat selän lihakset ei työskentele. nyt mulla menny jo selkä paremmaks kuhan tekee kaikki nostot oikein ja istuu ja nukkuu hyvissä asennoissa.

masussa riehutaan jo kovasti, varsinki koulussa luennoilla ja iltasella.

muakin ärsytti se sairaalaan täytettävä lomake, kun aateltiin ettei nimiä mietitä ennen ku sukupuoli on tiedossa ja nyt pitäs väkisin jotkut nimet sinne keksiä hätäkastetta varten.

tinnuliini 18+6

Vierailija
73/87 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs eilen kerennyt kirjoittelemaan, kun oltiin sukulaisissa esikon kanssa koko päivä. Vitsi, en mä taidakaan sit hommata sitä tukivyötä, jos kerran lihakset ei sen käytön aikana työskentele. Mulla kun on muutenkin niin huonot selkälihakset, että tarvitsisivat treenausta...

Toisaalta taas kipeällä selällä on kyllä ihan kauhean vaikea kantaa 10-kiloista esikkoa:(

Onko kellään muulla sokerirasitusta edessä? Mulla on jo kahden viikon päästä, kun ekassa raskaudessa paastoarvo oli just sillä rajalla:( Nyt kyllä pidän tosi terveellistä ruokavaliota tän kaks viikkoa ja katsotaan, josko olis sitten paremmat arvot! Toivottavasti, kun en haluais taas mittailla niitä arvoja, kun tiedän kyllä mikä niitä nostaa ja mitä pitää välttää.

Nyt täytyy rientää aamupalalle!

pricilla 13+4

Vierailija
74/87 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sokerirasitus edessä mutta vasta ens vuoden puolel muistaakseni. täällä joutuu sok.ras. jos bmi on yli 26 ja mun oli 27-28 muistaakseni. noh..ei kai siinä mitään, kolmesti olen jo käyny kun ekaa ja tokaa odotellessa vauva kasvoi yhtäkkiä niin paljon niin epäiltiin sitä rask.ajan diabeetes. ei sit löytyny mitään ja kaikki arvot oli tosi hyviä, reilusti rajan alapuolel.

Jee huomenna vaihtuu taas viikot ja nyt voi jo oikeesti alkaa odottaa liikkeitä. noh, saattaahan siihen olla vielä muutama viikko mut mun puolesta vois vaikka tuntea heti. =)

my_selene ja Remppa rv 14+6

Vierailija
75/87 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin vaan ilmottaa että mullakin on se sokerirasitustesti joskus maaliskuussa. mulla oli painoindeksi just rajan yli eli 25. nyt kyllä paino laskenu niin paljon et taitaa olla indeksi lähempänä 23 kuin 25. mut ei mua haittaa joutua siihen, ihan hyvähän se on tehdä.

eipä muuta

meppe81 ja ruoto18rv

Vierailija
76/87 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on jo lunta ja lisää tulee kokoajan, mutta kun vielä menisi lämpötila -:sen puolelle, niin päästäisiin " tunnelmaan" .

Mulla oli tosi huono olo viikonloppuna ja en vieläkään ole oikein kunnossa, mutta silti tulin töihin...väsytti aivan armottomasti ja teki pahaa ja päätä särki...onko jokin virus liikkeellä, vai taitaa olla, että touhusin liikaa lauantaina, kun siivosimme koko huushollin katosta lattiaan ja laitoimme joulukoristeet ja jouluvalot paikoilleen. Pitäisi osata ottaa vähän rauhallisemmin, mutta ei vielä osaa....

Laura 17+6

Vierailija
77/87 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut kirjoitella koko viikonloppuna, kiirettä piti =)

Lauantaina saatiin tehtyä lähes kaikki jouluostokset, ja eilen laitoin ikkunaan tähdet ja kyntteliköt, ja ulos valot. Tuli heti jouluisempi tunnelma =)

Masussa vaavi liikkuu koko ajan enemmän ja enemmän, välillä liikkeet tuntuu niin selvästi että kauhistuttaa...

Pitäisi vielä alkaa joulukortteja askartelemaan, on ollut pitkä tauko niiden teossa, kun en vaan ole kehdannut tehdä...

Hyvää päivänjatkoa kaikille!!

Kristiina rv 15+5

Vierailija
78/87 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee nopeasti, kohta ollaan jo odotuksen puolivälissä. Rakenneultran varasin juuri joulunalusviikolle. Yksityiselle pitää mennä kun meillä tarjotaan vaan yksi kunnallinen ultra ja se käytettiin jo 13. viikolla.

Maha on jo kasvanut mutta muutamat housut menee vielä jalkaan. Äitiyhousuja kävin jo ostamassakin, esikoisen ajoiltakin on jäänyt jotakin. Kohta se on varmasti vaihdettava niihin. Miten olette ajatelleen järjestää talviulkoilun? Minulla äitiyshousut ovat kaikki ohuempaa kangasta eivätkä tunnu oikein sopivilta lumileikkeihin touhukkaan kaksivuotiaan kanssa. Mitään äitiystoppiksia ei taida olla olemassa?? Toisaalta en tiedä kannattaisiko parin kuukauden takia oikein toppiksia ostaakaan...

Olo on nyt taivaallisen hyvä kun alun pahoinvointi on mennyt ohi. Juoksemassa olen pystynyt käymään ihan normaalisti 3xvk ja juoksu tuntuu hyvältä. Ongelmana on lähinnä tärinän aiheuttama jatkuva pissahätä... Uusi lenkkini onkin suunniteltu siten että juoksen 3 km lähimmälle supermarketille, käyn vessassa ja juoksen takaisin :-) Kyllä hätä keinot keksii. Onko meissä toukomameissa muita innokkaita liikkujia? Itse siis juoksen ja tanssin. Esikoisen odotusaikana kävin myös salilla mutta aika ei enää riitä kaikkeen. Oletteko pystyneet jatkamaan liikuntaa ihan normaalisti?

Kukoistava Aurina 16+3

Vierailija
79/87 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudelta on taas herätty, mutta onneksi sain nukuttua pitkät päikkärit, kun esikoinenkin nukkui harvinaisen pitkään. Taisi uiminen ja saunominen väsyttää:)

Nyt illaksi pääsee esikoinen mummolaan hoitoon, jotta päästään miehen kanssa ulos syömään ja viettämään hieman laatuaikaa;)

Masuvauvalle ei mitään ihmeempiä kuulu. Oottelen vaan, että viikot vierisivät sen verran eteenpäin, että liikkeet rupeaisivat tuntumaan! Ei kylläkään ole odotus niin tuskaista, kun esikoisen aikaan, nyt sitä osaa jo odotella rennommin.

Mukavaa päivänjatkoa!

pricilla 12+5

Vierailija
80/87 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurina: Olisi tosi ihana liikkua samalla tavalla kuin ennen raskautta, muuten kai niin tekisinkin, mutta kun järkyttävän sitkeä flunssa on kiusannut huomenna jo neljä viikkoa! Normaalisti teen reippaita sauvakävelylenkkejä 4 kertaa viikossa ja lisäksi käyn kerran viikossa uimassa. Nyt laahustan vaan koiran kanssa korttelin ympäri ja yritän toipua tästä flunssasta. Tosi ahdistavaa, kun on tottunut liikkumaan. Ulkonakin on nyt niin kaunista, kun maa on valkea, koko ajan satelee lisää lunta...

Eipä tänne tämän kummempia, liikkeitä odottelen minäkin. Saattaa olla, että saan odottaa vielä useamman viikon, kun olen ensisynnyttäjä ja kohtukin on taaksepäin kallellaan, mutta toivossa on hyvä elää...

Minttuli79 15+4