Saatko/saitko vanhemmiltasi paljon perintöä?
Itelle luvassa vain laho talo keskellä hevonkuusta.
Kommentit (77)
En. Lahoja taloja on kyllä paljon ympäri Suomea ja eivät mene koskaan kaupaksi. Ei edes maapohja kiinnosta ketään, kun pitäisi se umpihomeinen mörskä purkaa ja purku maksaa enemmän kun se tontti. Kyllä perinnöistä on vain pelkkää riesaa.
Isäni oli uudelleen naimisissa, joten tulen aikanaan saamaan 150.000€. Äidiltäni tulen saamaan noin 300.000€. Arvelin jo kauan sitten, että olen varmaan eläkkeellä, ennen kuin saan perintöni. Niinpä en ole niiden varaan talouttani rakentanut vaan opiskellut, tehnyt paljon töitä, saanut hyvää palkkaa, säästänyt ja sijoittanut.
Nyt on sitten itsellänikin jo 800.000€ ja yli 2000€:n eläkekarttuma, eikä tulevat perinnöt juuri elämääni tule vaikuttamaan.
Toiselta sain muutaman tonnin. Toiselta olen saanut vähän enemmän ennakkoon.
Ei tarvinnut perintöveroa maksaa. Mutta velattomina lähtivät täältä molemmat.
10 vuotta sitten saatiin siskon kanssa molemmat 140 000€.
Isältä sain n. 100 000 € ja äidiltä tulen saamaan enemmän
Vierailija kirjoitti:
Sain kymppitonnin rahaa, melkein 20 vuotta sitten jo.
Sama mulla.
Toinen jo kuollut, en saanut mitään. Toiselta luvassa joskus ehkä max. pari tonnia ja se arvoton talo.
Vierailija kirjoitti:
En. Lahoja taloja on kyllä paljon ympäri Suomea ja eivät mene koskaan kaupaksi. Ei edes maapohja kiinnosta ketään, kun pitäisi se umpihomeinen mörskä purkaa ja purku maksaa enemmän kun se tontti. Kyllä perinnöistä on vain pelkkää riesaa.
Älä ota vastaan. Valtio noita haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Perinnöstä voi kieltäytyä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota vastaan. Valtio noita haluaa.
Haluaako?
Tulen saamaan varmaan noin parisataa tuhatta.
Tulen saamaan 150000e vanhemmiltani ja vaariltani 140000e varmaan parin vuoden sisällä. Eli ihan kivasti. Säästöön menee suurin osa tulevaa polvea varten.
Hyvin vähän
- Omakotitalo Helsingissä
- Kesämökki Espanjassa
- purjevene
- osakesalkku
- maatila Jyväskylässä
- metsästysmaja Ivalossa
- pari autoa ja moottoripyörää
- lomaosake Kreikassa
En mitään. Helvetillisen sotkun jättää vain mun selviteltäväksi.
Sain kymppitonnin rahaa, melkein 20 vuotta sitten jo.