Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka äidin tulee pukeutua?!

Vierailija
04.09.2012 |

Anoppini valitti minulle että minun täytyisi pukeutua jo asiallisemmin koska olen jo 23-vuotias, kahden lapsen äiti.



Ja vaatetukseni oli siis farkut jotka on valmiiksi kulutetut ja vähän reikäset. Musta toppi jossa pääkallo,nahkatakki ja tennarit. Olen rock henkinen joten pukeudun näin arkena, juhlaan tietysti siistimmin :)



Miten teistä kuuluko äidin pukeutua tietyn kaavan mukaan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta äidin tulee pukeutua sään mukaisesti, puhtaisiin vaateisiin.Tietysti ehyet vaatteet ovat kivemman näköiset mutta nuorilla rock-henkiset ei haittaa. Anoppisi on tiukkapipo, älä siitä välitä. Jos ei anopille passaa niin lakkaa käymästä siellä tai vaihda vaatteet siellä käynnin ajaksi,hänen mielikseen, jos haluat.

Vaihtaisin sinuna farkut sellaisiin siistimpiin versioihin ja toppi yksiväriseen teeppariin. Muuta ei tarvi vaihtaa.


kuitenkin pitäs tehdä kuten sä tekisit? Tyypillistä toisten ihmisten mestarointihalua. Miksei ap saa olla just niinkuin itse haluaa. Jokainen on sellainen kuin on ja tyyli muuttuu sitä myöten kun itse muuttuu. Täytyy olla tyhmä että muuttaa tyyliiään siksi et joku haluaa päteä ja kerto miten pitäis. Sun kannattais opetella toisten kunnioittamista.

Vierailija
22/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ja kotoisa ei kuulosta samalta kuin tyylikäs. Mun mielestä kukin saa pukeutua miten haluaa. Ja mä ainakin huomaan koululais-ikäisistä lapsistani että heistä on hienoa kun joku äiti pukeutuu vähän niinkuin rock. Jo lapset tajuaa ettei mukavan kotoisat mammelikauhtanat ole hienoja. JOkainen pukeutuu miten pukeutuu, mutta kyllä äitikin saa olla tyylikäs, epäsovinnainen, naisellinen, seksikäs. Ihan mitä vaan. Ei vähennä yhtään kykyä toimia äitinä. Se ei todellakaan ole vaatteista kii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutt aonhan se totta, että ne valmiiksikulutetut farkut ja pääkallotopit näyttävät - öh no aika teennäisiltä ja naurettavilta kenen tahansa päällä, ja mitä kauemmin ihmisen esiteinivuosista on, sitä oparemmin luulisi hänen tajuavan tämän naurettavuuden. Mut jos joku nyt sit tahallaan haluaa olla naurettava ja säälittävä niin ihan vapaasti vaan.

Vierailija
24/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ja kotoisa ei kuulosta samalta kuin tyylikäs. Mun mielestä kukin saa pukeutua miten haluaa. Ja mä ainakin huomaan koululais-ikäisistä lapsistani että heistä on hienoa kun joku äiti pukeutuu vähän niinkuin rock. Jo lapset tajuaa ettei mukavan kotoisat mammelikauhtanat ole hienoja. JOkainen pukeutuu miten pukeutuu, mutta kyllä äitikin saa olla tyylikäs, epäsovinnainen, naisellinen, seksikäs. Ihan mitä vaan. Ei vähennä yhtään kykyä toimia äitinä. Se ei todellakaan ole vaatteista kii.

No, syytön minä sihen olen, että sulla on rjoittunut näkemys asiasta :D.

Rautalangasta vääntäen tyhmemmillekin: jos äiti on vaikkapa gootti tyyliltän, hän ei taatusti tunne oloaan kotoisaksi tuulipuvussa. Tai bisnestyylisessä jakkupuvussa. Mutta siinä goottityylissäänkin voi pukeutua säänmukaisesti (talvella lämpimästi, hattu päähän jne.) ja tilanteenmukaisesti (juhliin eri vaatteet kuin arkeen.)

Selkenikö?

Vierailija
25/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ja kotoisa ei kuulosta samalta kuin tyylikäs. Mun mielestä kukin saa pukeutua miten haluaa. Ja mä ainakin huomaan koululais-ikäisistä lapsistani että heistä on hienoa kun joku äiti pukeutuu vähän niinkuin rock. Jo lapset tajuaa ettei mukavan kotoisat mammelikauhtanat ole hienoja. JOkainen pukeutuu miten pukeutuu, mutta kyllä äitikin saa olla tyylikäs, epäsovinnainen, naisellinen, seksikäs. Ihan mitä vaan. Ei vähennä yhtään kykyä toimia äitinä. Se ei todellakaan ole vaatteista kii.

No, syytön minä sihen olen, että sulla on rjoittunut näkemys asiasta :D.

Rautalangasta vääntäen tyhmemmillekin: jos äiti on vaikkapa gootti tyyliltän, hän ei taatusti tunne oloaan kotoisaksi tuulipuvussa. Tai bisnestyylisessä jakkupuvussa. Mutta siinä goottityylissäänkin voi pukeutua säänmukaisesti (talvella lämpimästi, hattu päähän jne.) ja tilanteenmukaisesti (juhliin eri vaatteet kuin arkeen.)

Selkenikö?


juurihan kirjoitin et kukin pukeutuu MITEN HALUAA. Ja lisäksi kirjoitin että omat lapseni tykkäävät äideistä jotka pukeutuvat vähän rock. Että itse olet idiootti.

Vierailija
26/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutt aonhan se totta, että ne valmiiksikulutetut farkut ja pääkallotopit näyttävät - öh no aika teennäisiltä ja naurettavilta kenen tahansa päällä, ja mitä kauemmin ihmisen esiteinivuosista on, sitä oparemmin luulisi hänen tajuavan tämän naurettavuuden. Mut jos joku nyt sit tahallaan haluaa olla naurettava ja säälittävä niin ihan vapaasti vaan.


Et voi tietää millaisia mielikuvia tuollaiset vaatteet muissa herättää. mussa esim. ei yhtikäs mitään. Eli voit edustaa ainoastaan omaa mielipidettäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutt aonhan se totta, että ne valmiiksikulutetut farkut ja pääkallotopit näyttävät - öh no aika teennäisiltä ja naurettavilta kenen tahansa päällä, ja mitä kauemmin ihmisen esiteinivuosista on, sitä oparemmin luulisi hänen tajuavan tämän naurettavuuden. Mut jos joku nyt sit tahallaan haluaa olla naurettava ja säälittävä niin ihan vapaasti vaan.


että pukeutuu sellaisiin vaatteisiin jotka eivät omaa silmää miellytä. Ja mun mielestä on naurettavaa että ihmisen pitäisi muuttaa mieltymyksiään iän mukaan.

Ja mikä on minun mielestäni säälittävää? Se että naiset pukeutuvat tissitoppeihin ja mikrosortseihin ja meikkaavat itsensä huoran näköisiksi.

Mutta hei, naura sinä minun vaatteilleni niin minä nauran sinun pinnallisuudellesi.

-ei ap-

Vierailija
28/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä pukeutuvat oman makunsa mukaan ja ketkä menevät iän mukaan. Ne jotka vähänkään seuraavat muotia, ovat teinien mielestä ihan ok tyyppejä ja lapsetkin kehtaavat näyttäytyä äitiensä seurassa. Sitten on niitä mummon näköisiä äitejä, joiden teinit jätetään kilometrin päähän pippaloista ettei vain kukaan näe heitä yhdessä. Sanoisin siis, että pidä vaatemakusi, kyllä sekin ajan kanssa muuttuu, mutta ei sen sen takia pitä muuttua, että olet äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jotkut aikuiset käyttävät esim. hello kitty -vaatteita tai jotain sarjishahmopaitoja. Ehkä tuo pääkallokuvio on vähän sama juttu. Tulee mielikuva että henkilö on paljon tekemisissä lasten kanssa, ehkä harrastusohjaaja tms.

Vierailija
30/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan niitä ahdasmielisiä riittää jotka arvostelevat toisten pukeutumista jos se ei sovi juuri heidän käsityksiinsä, muttta mitä siitä. Ei niitä kunnnella tarvitse.



Itse olen saanut arvostelua liian seksikkäästä pukeutumisestani. Pitäisi kuulemma olla vaatimattomamman näköinen, näytän kuulemma kevytkenkäiseltä naiselta. En pukeudu paljastavasti, vaan useimmiten jakku- tai housupukuihin, mutta ne on kyllä värikkäitä ja usein vartaloa myötäileviä. Ja korkokengät aina ja meikkiä. Se vaan on mun tyyli, ja sitä sopii anopin ja muiden ämmien kauhistella juuri niin kuin huvittaa, minä en siitä välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä pukeutuvat oman makunsa mukaan ja ketkä menevät iän mukaan. Ne jotka vähänkään seuraavat muotia, ovat teinien mielestä ihan ok tyyppejä ja lapsetkin kehtaavat näyttäytyä äitiensä seurassa. Sitten on niitä mummon näköisiä äitejä, joiden teinit jätetään kilometrin päähän pippaloista ettei vain kukaan näe heitä yhdessä. Sanoisin siis, että pidä vaatemakusi, kyllä sekin ajan kanssa muuttuu, mutta ei sen sen takia pitä muuttua, että olet äiti.

Vierailija
32/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ihan eri asia. Harva 40 mahtuu edes teinien vaatteisiin, vaikka kuinka ahtaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis mummotyylikään ei yleensä ole teineille niin suuri kauhistus kuin se että oma äiti matkii tytärtään.

Muodin mukaan ja teinisti pukeutuvatovat ihan eri asia. Harva 40 mahtuu edes teinien vaatteisiin, vaikka kuinka ahtaisi.

Vierailija
34/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuka pukee itselleen legginsit eli kalsarit? Ihan hirveät, pidän niitä talvella toppahousujen alla silloin kun on todella paljon pakkasta. Ihmisten pitäisi ymmärtää että ei ole tarkoitettu kuljeksittavan ihmisten ilmoilla pelkissä pitkissä kalsareissa.

Legginsit on vähän niinkun sukkahousut. Mekon ja hameen kanssa ihan jees :) Tai pitkän paidan!


kuka pitää kalsareita mekon kanssa.

Minä pidän sukkahousuja tai sukkia. Ei kalsareita tunikan hameen eikä mekon kanssa.Hirveät kapistukset. Kesällä katoin pullea reitisiä naisia joilla valkoiset legginsit jalassa, hyi että ruman näköiset kun selluliitti näkyi läpi.Ei siis legginsejä koskaan missään eikä minkään kanssa.Kenelläkään.

Kaikkein vähiten pelkän paidan kanssa,näyttää siltä kuin nainen olisi lähtenyt ulos yövaatteissa.Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin aika vanhakantaisia mielipiteitä hänellä ainakin on.



Itse olen 45-vuotias, eikä tulisi mieleenkään alkaa mussuttaa kenellekään "Ikään Kuuluvasta Pukeutumistyylistä". Mitä hittoa, eikös se hävinnyt maisemasta sitä mukaa, kun nuorisopukeutuminen keksittiin 50-60-luvuilla!



Eli ennen muinoin, omien kahdeksankymppisten vanhempieni aikaan tosiaan oli tapana, että pukeuduttiin jo parikymppisinä jakkupukuihin.



Ei ollut mitään erillistä nuorisomuotia, vaan iän sijasta pukeutumista varioi tilanne: pellolle pantiin pussihousut, kauppareissulle hame, jakku, hattu ja käsineet.



Kun nuorisomuoti keksittiin, katsottiin, että ihminen aikuistuttuaan alkaa taas pukeutua sovinnaisesti.



Mutta koska nyt aikuisiässä ja keski-ikäisenä on jo nuorisomuotisukupolvi, joka tietenkin edelleen pukeutuu farkkuihin arkisin, ei tuollaista ikäkausiajattelua juurikaan enää ole - paitsi about 60 vuotiailla ja sitä vanhemmilla - eli ehkä juurikin ap:n anopin ikäisillä.



NYKYÄÄN on sitten vähän vaikeampaa se säätäminen, kun vaatekulttuureja on valtava kirjo.



Sanoisin, että ap voit ihan rauhassa vain hymyillä anopin puheille ja sanoa, että "minusta tuollainen kanta on vähän vanhanaikainen." Voit olla eri mieltä, koska anoppi oikeasti on aika epäkohtelias kommentoidessaan vaatetustasi sinulle tuohon tapaan - mutta älä silti riitaa siitä kehitä.



-45-vuotias-

Vierailija
36/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta äidin tulee pukeutua sään mukaisesti, puhtaisiin vaateisiin.Tietysti ehyet vaatteet ovat kivemman näköiset mutta nuorilla rock-henkiset ei haittaa. Anoppisi on tiukkapipo, älä siitä välitä. Jos ei anopille passaa niin lakkaa käymästä siellä tai vaihda vaatteet siellä käynnin ajaksi,hänen mielikseen, jos haluat. Vaihtaisin sinuna farkut sellaisiin siistimpiin versioihin ja toppi yksiväriseen teeppariin. Muuta ei tarvi vaihtaa.

kuitenkin pitäs tehdä kuten sä tekisit? Tyypillistä toisten ihmisten mestarointihalua. Miksei ap saa olla just niinkuin itse haluaa. Jokainen on sellainen kuin on ja tyyli muuttuu sitä myöten kun itse muuttuu. Täytyy olla tyhmä että muuttaa tyyliiään siksi et joku haluaa päteä ja kerto miten pitäis. Sun kannattais opetella toisten kunnioittamista.

vaihtaa JOS HALUAA ja MINÄ VAIHTAISIN jos olisin samassa tilanteessa, mutta ap voi tehdä niinkuin parhaaksi katsoo. Toisaalta voisin olla vaihtamatikin ihan ilkeyksilläni jos en tykkäisi anopista, toisaalta taas jos on vanhempi ihminen niin voisin KUNNIOITTAA HÄNEN MIELIPIDETTÄÄN ja vaihtaa kyläilyn ajaksi siistemmät kuteet. Se siitä kunnioituksesta toisia ihmisiä kohtaan. Sitähän voi tosiaan vähän kapinoida tai pukeutua jonkin koodin mukaisesti KUNNIOITTAAKSEEN muita ihmisiä. Eihän häihinkään mennä repaileisissa farkuissa vaan juhlamekossa.

Kyllä minä kunnioitan muita ihmisiä, siksi pukeudunkin asiallisesti silloin kun tilanne vaatii, muulloin pukeudun miten haluan.

Vierailija
37/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamman katseet kun olen ollut lasten kanssa ulkona reikäisissä farkuissani ja pitkissä hiuksissani meikattuna sekä nuorekkaana..Eihän nyt 28v nainen voi enää noin pukeutua ja vielä pienten lasten äiti! Pitää varmaan ensi kerran yrittää olla lihavampi,rumempi ja ilkeämpi että sulaudun siihen mammamuottiin kuten kuuluu.

Ei kun hetkinen,taidankin panostaa itseeni vielä enemmän ihan vaan ärsyttääkseni niitä läskiperseitä jotka käyttävät kaiken aikansa päivitelläkseen muiden ihmisten vaatteita.

Vierailija
38/38 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuka pukee itselleen legginsit eli kalsarit? Ihan hirveät, pidän niitä talvella toppahousujen alla silloin kun on todella paljon pakkasta. Ihmisten pitäisi ymmärtää että ei ole tarkoitettu kuljeksittavan ihmisten ilmoilla pelkissä pitkissä kalsareissa.

Legginsit on vähän niinkun sukkahousut. Mekon ja hameen kanssa ihan jees :) Tai pitkän paidan!


kuka pitää kalsareita mekon kanssa.

Minä pidän sukkahousuja tai sukkia. Ei kalsareita tunikan hameen eikä mekon kanssa.Hirveät kapistukset. Kesällä katoin pullea reitisiä naisia joilla valkoiset legginsit jalassa, hyi että ruman näköiset kun selluliitti näkyi läpi.Ei siis legginsejä koskaan missään eikä minkään kanssa.Kenelläkään.

Kaikkein vähiten pelkän paidan kanssa,näyttää siltä kuin nainen olisi lähtenyt ulos yövaatteissa.Sori.

Eikä kukaan kai valkoisista legginseistä puhunutkaan, nehän nyt hirveät ovat.

Enkä suosittele kyllä että laitat legginsit jos on pulleet jalat, ei ne sulle sopiskaan.

Solakkasäärisille vielä menee oikealla yläosalla ja asusteilla.