Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasiko yläasteen ka ja ylppärien tulos toisiaan?

Vierailija
03.09.2012 |

Toisen ketjun innoittamana, te jotka ette panostaneet lukiossa sen enempää kuin aiemminkaan!

Mulla oli reilu 8 ka ja M paperit tulivat eli kyllä. Mutta meidän raja oli 8 eli kaikki olivat vähintään minun tasoisiani... paperilla.

Käytännössä kirjoittivat kuitenkin huonommin eli olivat saaneet liian hyviä numeroita peruskoulussa (ilmeisesti annettu tietoisesti, että pääsevät lukioon. Kuulin tuttujen opettajien mutisevan tästä vapaalla).

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli peruskoulun ka 9,5, ilman minkäänlaista panostusta, mitä nyt kuuntelin ja tunnilla joskus viittasin.

Lukiossa tein samoin ja kirjoitin C, M, M, E ja E. Yleisarvosanaa ei kai noista ole, mutta lukion päästötodistuksen ka oli vähän alta ysin.

Vierailija
2/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aika hyvin vastaa. Naurettavan vähällä työllä irtosi E:n paperit, mikä näkyikin sitten yliopiston arvosanoissa, koska en koulussa ollut oppinut tekemään töitä arvosanojen eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun ka 9.8, kolme ysiä (liikunta, käsityöt ja kuvis)

Lukiosta kirjoitin kuusi ällää pitkä matikka mukana. Seuraavana vuonna tuli eximiat ja mun pisteillä neljä olisi ollut edelleen älliä. Enkku ja saksa olisi ollut eximioita.

Vierailija
4/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella oli ysin ka 9.6...

Vierailija
5/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tehnyt koskaan mitään. Koulu meni ihan vasemmalla kädellä. Matikan laskutkin laskin aina edellisellä välitunnilla lukiossa. Peruskoulussa laskin suoraan tehtävästä, jos jouduin taululle. Kokeisiin luin max edellisenä iltana tunnin tai kaksi.

No, yliopistossa ei ollutkaan niin helppoa, kun olisi oikeasti pitänyt jo keskittyä asioihin ja "luonnonlahjakkaana" ei pärjännytkään enää. Tosin eksäni oli samanlainen taustaltaan ja veti yliopistonkin huippuarvosanoilla läpi tekemättä mitään tai käymättä edes luennoilla. Tentteihin luki edellisenä yönä.

Vierailija
6/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvosana laskivat ylppäri arvosanaa. Ei siinä paljon noihin lukeminen auttanut.

Vierailija
7/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lukion vähän alle ysin. Kirjoitin 3 L:ää ja 3 M:ää, tää toki vanhojen arvosanojen aikaan. Kyllä mä siis hieman paransin, vaikka lukeminen ei kauheasti napannutkaan....

Vierailija
8/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen päätötodistuksessa ka 8,4; lukion 9,4 ja kirjoituksista L,L,E ja E

Vierailija
9/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis oli ihan oikeat, jopa vähän alakanttiin sillä sain joissain aineissa lukiossa aluksi parempia numeroita kuin aiemmin.

Kiinnostaa nimittäin kuinka tasaista arvostelu peruskouluissa on. Lukiossahan ylppärit pitää opettajat ojennuksessa. Pian huomataan jos joku arvostelee väärin omilla kursseillaan.

Vierailija
10/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteen ka 9.2

lukion ka 9.0 (silloin näitä vielä laskettiin!)

kirjoituksissa 4 ällää ja 2 ämmää

Vierailija
11/17 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yläasteen ka muistaakseni 9,1 ja kirjoitin E:n paperit. Mutta tuleehan tuohon väliin kuitenkin se kolme vuotta, ja monilla elämä ja opiskelu muutenkin muuttuu sinä aikana, joten vaikeahan tuota on niin suoraan verrata.

Vierailija
12/17 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteella eikä lukiossa, mutta silti lukioarvosanat oli aavistuksen heikommat. Onhan lukio nyt kuitenkin vaativampi kuin yläaste.

Vierailija
13/17 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ka yläasteelta oli 9,5 ja lukiosta 9,0. Lukiossa keskiarvoa laski pitkä matematiikka, fysiikka ja kemia, joista oli hieman vaikeampi saada kymppiä. Lisäksi inhosin ruotsin kieltä, josta kirjoitin C:n. Yksi C laski kuitenkin yleisarvosanani ämmään, vaikka kirjoitin reaalista ja matikasta lähes täydet pisteet. Tämä siis enne kuin eximiaa oli olemassa. Kirjoitukset ennen eivät mitenkään vastanneet todistuksen keskiarvoa, koska siellä neljä kieltä (mulla äikkä, ruotsi, englanti ja saksa) painottuivat liikaa arvioinnissa reaaliaineiden kustannuksella.

Vierailija
14/17 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,8 ja 6 laudaturia. Helppoa kuin heinänteko. Ja viihdyinkoulussa, minulla oli myös poikaystävä ja harrastuksia.

Vierailija
15/17 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta peruskoulussa 9,5, lukiossa vähän päälle ysin, kirjoitin kuusi Eximiaa. Vasta yliopistossa jouduin tekemään töitä.

Vierailija
16/17 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen ka 9,2 ja kirjoitin 5 ällää ja yhden ämmän. Koulu ollut mulle aina suht helppoa.

Vierailija
17/17 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin peruskoulun ka 9,2 ja se ei tosiaan vaatinut mitään ponnistuksia. En oppinut lukemaan.

Lukiossa keskarvo lähti laskemaan kuin lehmänhäntä 8,4:stä 7,8:aan, ei kiinnostanut tarpeeksi. En lukenu saati ollut paikalla.

Kirjoitin M:n yleisarvosanan lukematta ylppäreihin sivuakaan.

Myöhemmin olen huomannut, että pidän kaikkein eniten luentotyyppisestä opiskelusta, jossa referoin jatkuvasti ylös kuulemaani. Oppimisprosessi tapahtuu korvan ja kynän välillä.