Eka ja viimeinen vierailu uudella anopilla
Olen yh, lapset 3v ja 5v. Tapasin kivan miehen, jolla lapset 4v ja 7v. Lapset asuu pääasiassa äidillään, mutta on usein isällä.
Tänään käytiin miehen äidillä kylässä, miehen lapset ei olleet mukana. Kahvipöytä oli olohuoneessa, sieltä ei olisi saanut mennä minnekään. Heti, kun jompikumpi lapsi nousi pöydästä, pomppasi anoppikokelas pystyyn ja lähti perään. Mies yritti toppuutella, mutta tämä vaan kohkasi, että pysytään olohuoneessa eikä mennä muualle.
Kun anoppi haki lisää kahvia, lähti minun isompi tutustumaan taloon ja palasi hetken kuluttua lelukopan kanssa. Anoppi näki sen, tempaisi lapselta pois ja sanoi, että ei saa ottaa, ne on Janin ja Jennin (miehen lasten). Sanoin jotain sellaista, että ei ne lelut siitä kulu ja anoppikokelas siihen, että piti pysyä olohuoneessa eikä tonkia koko taloa. Pienempi lapsi löysi jostain nukkekodin ja toi sieltä nojatuolin näytille ja anoppikokelas riehaantui täysin: onko menty avaamaan suljettu ovi, siellä on Kirsin (anopin nuorin tytär, muutti keväällä kotoa) huone eikä sinne saa mennä.
Loppuvierailu kului siihen, kun anoppikokelas laittoi tavaroita paikoilleen ja marmatti, että kun ei perään katsota niin sotkevat kaiken. Ja se on nuori ihminen, vähän yli 50v!
Kotimatkalla sanoin miehelle, että olisi niistä leluista sanonut, että jos ne on sen lasten niin kyllä niillä saa leikkiä. Mies mutisi, että jos äiti on ne ostanut ja ne on siellä, niin ei hän voi niistä määrätä. Tossu mikä tossu!
Kommentit (91)
kyllä pitäisi siitä että tuntemattomat mukulat juoksisivat pitkin asuntoani ja penkoisivat kaappeja, eikä heidän äitinsä estelisi ollenkaan vaan jopa alkaisi urputtaa vastaan.
Veikkaan että teit lähtemättömän vaikutuksen. Onnea vaan.
Enkä ees lukenu koko ketjua! :D
Mut miksi ihmeessä otit lapset mukaan ekalle vierailulle anopin luokse? Etenkin, jos ne ei oo ihan varsinaisesti mitään sen omia lastanlapsia ja miehelläsi on jo niitä varsinaisia omia lapsia? Ja ne omat lapsetkin aika pieniä....?
Itse ehkä koettaisin vähän leudommalla maaperällä tutustua anoppiin etenkin tollasessa tilanteessa kuin sulla. Kutsuisin esim. anopin ulos syömään ja hommaisin lapsille hoitajan tms. Pikkuhiljaa tutustuisin ja ystävystyisin...
nyt toi tilanne oli kurja vähän kaikille: miehelle, lapsille, sulle ja anopille. Mitenhän ton voisit korjata? (ja usko pois: kyllä se pitää korjata, jos meinaatte yhteiseloa jatkaa. Tai ainakin yrittää.)
edellinen vaimo on ex.
Kannattais nyt varmaan lukea tosta käytöksestä jotain...siis miehen käytöksestä anoppinsa suhteen.
miksi annnoit lasten tutkia taloa omin päin? Se ei mielestäni ollut ok.
Tottakai fiksumpi anoppi olisi järjestnyt jonkun lelukopan olohuoneeseen, mutta silti oma käytöksesi olisi itsessänikin aiheuttanut ärtymystä.
Olisin lopettanut vierailun lyhyeen, jos lapsilla on noin tylsää. Mutta yksin ei kenenkään taloa lähdetä tutkimaan.
Minulla tällä hetkellä 2 ja 5 vuotiaat lapset eikä tulisi kuuloonkaan että kylässä lähdettäisiin yksin toisiin huoneisiin tai tonkimaan tavaroita. Kylässä käyttäydytään nätisti ja toisen omaisuuteen ei kosketa ilman lupaan.
Entäs nuo sinun komentit, ethän sinä voi määrätä anopin tavaroita tai leluista. Myös lelut voivat mennä leikkiessä rikki ja jos anoppi ei niitä halua antaa vieraiden lasten leikittäväksi niin sitten ei anna. Ei tulisi kuuloonkaan kylässä sanoa emännälle tai isännälle tuolla tavalla vastaan!
porukkaa täällä.Lapset on lapsia.
Joo,ja ongelmia on tiedossa just siinä että mikä on mun eiole meidän, mitkä on mun lasten ei ole meidän lasten. Ja luultavasti ap:n miehen tenavat eivät osaa jakaa. On kokemusta:
meillä on uusioperhe. Aluksi sovittiin herkkujen syönnistä, esim sipsien,että ennen ruokaa ei syödä herkkuja, ja joinakin päivinä ei ollenkaan esim että VAIN lauantaina syödään. Mutta miehen lapset toivat kotoaan äitinsä ostamia sipsejä ja karkkeja meille ja EIVÄT JAKANEET minun lasteni kanssa niitä, enkä saanut kieltää miehen lapsia kun heidän äiti oli luvannut...niin ongelmia syntyi.
Myös lelujen kanssa oli ongelmia, kun miehen nuorin ei antanut minun lasten edes kokeilla jollain autolla ajamista.Nämä miehen lapset eivät olleet ollut koskaan päikkärissä, olivat hyvin epäsosiaalisia ja itsepäisiä minäminun minä minun -tyyppejä. Nyt on onneksi asiat toisin.
Minä en alkaisi suhteeseen ap:n miehen kanssa, en ainakaan ennenkuin kaikki mahdolliset asiat on keskusteltu läpi, myös anoppiasia. Ehkä parempi seurustella,pitää omat asunnot ja lapsetkin erillään.
Minusta ap on aivan oikeassa, ei ollut kovin vieraanvaraista. Käyttäytymisestä sai just sen kuvan ettei halunut uutta miniää ja sen lapsia.En kai olsi heti miestä jättämässä, mutta kannattaa nyt kuitenkin olla varuillaan. En ainakaan olisi yhteen muuttamassa yms.
Tämä on provo ja kaikki ap:ta puolustavat viestit ovat samasta näppiksestä, että saisi tästä vielä mehevämmän ketjun. Ihan hyvin ap siinä onnistuukin :D
En minä päästä täysin uudessa ja vieraassa paikassa lapsiani tonkimaan huoneita, varsinkin jos isäntäväen toive on että pysytään vaikka olohuoneessa. Minun tehtäväni on äitinä keksiä lapsille jotain tekemistä ja selvittää miten vieraissa käyttäydytään.
Vierailemme isomummuni (92-vuotias) luona säännöllisesti ja hyvin lapset sielläkin jaksavat, vaikkei saakkaan tutkia ja kuljeskella mielensä mukaan.
Jos mennään täysin vieraaseen paikkaan, niin en oleta että lapseni saavat mennä ja tulla niin kuin kotonansa, vaan varaan mukaan yleensä esim. kirjat ja askit rusinoita. Ei ne kahvittelut kuitenkaan kestä kuin maksimissaan tunnin. Levottominkin lapsi osaa tunnin olla yhdessä huoneessa!
Olen pärjännyt lasteni kanssa jopa hautajaisissa, eikä siellä kirkossakaan lapset saa juoksennella pisin käytäviä ja häiriköidä. Olen vain selittänyt lapsille, että nyt pitää olla ihan hiljaa ja nätisti ja että tilaisuus ei kestä kauaa. Ainakin meillä lapset ovat ymmärtäneet.
Ap:n lapset ovat kuitenkin jo sen ikäisiä että varmasti ymmärtävät että välillä pitää osata olla rauhassa ja kiltisti, vaikka olisi tylsää.
Ei lapsia päästetä harhailemaan vieraan ihmisen kotiin ja tonkimaan toisten tavaroita vaikka kuinka leluja olivatkin. Jos luvan saa niin asia on silloin eri. Toki anoppisikin on aika omituinen mutta jokaisen kotia täytyy kunnioittaa.
ne muksujen lelut esiin viihdykkeeksi, kun varmasti huomasi etta lapset alkavat tulla le ottomiksi kahvipoydassa. Hanenhan nimenomaan tassa pitaisi toimia valittajana kun tuntee kaikki osapuolet.