Kolmen lapsen äitinä (ja toisen asteen opena) täytyy kyllä ihmetellä, että
mitä niin tärkeää asiaa voi olla opelle, jota ei voi hoitaa päiväaikaan, sähköpostilla tai wilman välityksellä? Mun ei ole tarvinnut KOSKAAN soittaa lasten opettajalle illalla.
Kommentit (60)
open yön yli ja ilmoittaa aamulla. Tai laittaa yöllä sähköpostin/wilman/tekstarin, lukee varmasti aamulla. ap
Opettajilla voi olla myös hyppytunteja.
En kylläkään ole itse opettaja, mutta tulipa vain mieleen..
Ok, kaikkien töissä se ei kuitenkaan käy päinsä. Kaikki opet ei myöskään voi jättää luokkaansa valvomatta tunnilla jutellakseen jonkun lapsen diagnooseista ja ongelmista...
Tulipalo, vesivahinko, kuolemantapaus
No just, minkähän vuoksi nuo erikseen pitäisi työajan ulkopuolella opelle toitottaa ja kahta ensimmäistä ylipäätään?
useimmilla opeilla ja varsinkin muissa töissä on välitunnit, kahvitauot, ruokatunnit jne. Ja oman lapsen omat vastaavat tauothan teillä onkin jo tiedossa.
soittaisin ja eiköhän kaikilla töissä ole lakisääteinen tauko, että pystyy soittamaan, jos on ihan pakko soittaa. Opettaja soittaa kyllä takaisin, jos ei pysty vastata. ap
kaikenlaisia virheitä. Mm. ilmoitettua siitä lapsen opelle, aikaan joka ei ollut virka-aika.
Onneksi opettaja ei tainut olla av-mamma.
Lukiossa ollessani äitini kuoli onnettomuudessa. isäni oli tuolloin ulkomailla työreissussa. Olin itse jo 17v ja siskoni 15v. Itselläni oli seuraavana päivänä kolmet kokeet. onneksi sain soitettua yhdelle opelle ja selvitettyä, että saisinko tehdä ne kokeet joskus myöhemmin, vaikka säännösten mukaan näin ei olisikaan saanut tehdä. Tämä ope lupasi olla yhteydessä rehtoriin ja siskoni yläasteen luokanvalvojaan. Soitti myös lastensuojeluun, joten pääsimme pikasijoitusperheeseen muutaman yön ajaksi.
Tuo oli sitä aikaa, kun ei ollut vielä kännyköitä, joten isäämme emme saaneet yhteyttä. Meillä lapsilla ei ollut tietoa, että missä kaupungissa/hotellissa hän oli.
Että voisi pysähtyä puhumaan siihen. Taukoja on kaksi päivässä ja jos/kun se e ei juuri silloin satu olemaan itse vastausvaiheessa, minä en voi enää soittaa uudestaan enkä itse vastata puhelimeen silloin kun hän ehkä suvaitsee soittaaa. Minä en voi itse ajoittaa taukojani, vaan ne on säädelty minuutin tarkkuudella. Sorge vaan, näin on.
niin paha olisi wilman kautta laittaa ilmoitusta, ettei Nico-Yamppa tuu kouluun kun sillä ei oo enää vaatteitakaan :-).
Mutta miksi vesivahinko? Miksi soittaisit opettajalle vesivahingosta? Eikö lapsi voi ei mennä kouluun jos kotona on vesivahinko? Häh, en ymmärrä.
Kuinka usein teille sattuu tulipaloja ja vesivahinkoja?
alkaa selvittelemään kovin pienen asian takia meidän lapsen opettajan henkilökohtaisen puhelimen numeroa.
jotain tosi järkyttävää, mistä opettajan on hyvä tietää
Tai jos on joku akuutti kiusaamisjuttu koulussa, lapsi esim. pelkää seuraavan päivän koulumatkaa, tms.
Wilmahan ei ole tarkoitettu arkaluontoisiin asioihin, joten esim pahoista kiusaamisista lienee paras soittaa.
Ei meidänkään perheeseen näitä ole sattunut. Mutta voin kyllä ymmrtää, että jollekin toiselle voi sattua. Onneksi omien lasten opettajat on aina numeronsa antaneet. (Yhden kerran olen käyttänyt numeroa - asia oli aika ei-vakava, mutta nopea hoitaa ja lapselle tärkeä, ja kellonaika oli 15.30. Opettajalta meni ehkä 1,5 minuuttia siihen)
Terveisin ei-opettaja mutta itsekin lasten kanssa työskentelevä
niin paha olisi wilman kautta laittaa ilmoitusta, ettei Nico-Yamppa tuu kouluun kun sillä ei oo enää vaatteitakaan :-).
Mutta miksi vesivahinko? Miksi soittaisit opettajalle vesivahingosta? Eikö lapsi voi ei mennä kouluun jos kotona on vesivahinko? Häh, en ymmärrä.
Kuinka usein teille sattuu tulipaloja ja vesivahinkoja?
siksi ne peräkanaa luettelin. Mutta unohdin, että nyt ollaan av-palstalla ja täällä mamitsut ottaa kaiken kirjaimellisesti pilkkua nusaisten.
marjametsään! Käsittämätöntä. Ja se asia koski ryhmäjakoa a ja b. Perhe kun halusi lapsensa ryhmään b entisen a.n sijasta. Että semmonen oli tullut mieleen keskikesällä!
työpaikassa voi saada soittopyyntöjä. Näin kai opettajallekin onnistuu jättää soittopyyntö ja vaikka toivomus, että soittaisi klo 7.50 tai 16.05 tmv. Eiköhän se onnistuisi tuollakin...?
Että voisi pysähtyä puhumaan siihen. Taukoja on kaksi päivässä ja jos/kun se e ei juuri silloin satu olemaan itse vastausvaiheessa, minä en voi enää soittaa uudestaan enkä itse vastata puhelimeen silloin kun hän ehkä suvaitsee soittaaa. Minä en voi itse ajoittaa taukojani, vaan ne on säädelty minuutin tarkkuudella. Sorge vaan, näin on.
Vaan kyllä säkin tiedät, että valtaosa ihmisistä pystyy aivan vaivatta soittamaan kesken päivänkin. Mutta jos ei mitenkään ollenkaan onnistu, niin sinäkin voit sitten soittaa silloin heti neljältä, kun pääset töistä, sekin on sentään jossain määrin päiväaikaa, kun jotkut hulluthan siis soittaa vaikka yölläkin.
kaikilla muillakin aloilla ihmiset vastailevat työpuheluihin ja sähköposteihin iltaisinkin. Sitä kutsutaan korkeaksi työmoraaliksi.
kaikilla muillakin aloilla ihmiset vastailevat työpuheluihin ja sähköposteihin iltaisinkin. Sitä kutsutaan korkeaksi työmoraaliksi.
MUNLAPSIMUNLAPSIMUNLAPSIMUNLAPSIMUNLAPSI
koska opettajan on oltava milloin vain valmiina palvelemaan Palsta Mammaa ja Palsta Mamman Lasta!
kolmannessa ehkä, jos oppilaansa tai tämän vanhempi/sisarus olisi menehtynyt.