Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni suuttui, myytyäni kirpputorilla

Vierailija
29.08.2012 |

hänen antamiaan vaatteita ja tavaroita, jotka ovat siis jääneet pieneksi lapselleni tai eivät ole enää ajankohtaisia.

Ilmeisesti en olisi saanut myydä niitä koska olen saanut ne häneltä ilmaiseksi.

Mitäs muut on mieltä?

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että oma blogini oli linkattu keskusteluun, blogini tapahtumat eivät liity mitenkään tähän keskusteluun tai sen aloitukseen.

Ja voin omalta kohdaltani sanoa, että blogissani oli menossa pienoinen väärinkäsitys, joka nyt on setvitty ;)

Vierailija
22/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri kaltaistesi takia en anna mitään vaan heitän roskiin.

Tämähän se vasta järjen riemuvoitto onkin. :D Miten voi olla näin saita? Että mielummin heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin, kuin ottaa sen riskin että joku jossain vaiheessa saa siitä jotain hyötyä. Luonto kiittää.

Tuskin sulla kitupiikillä edes on ketään kenelle lahjoittaisit mitään. Ei tuollaisia ihmisiä kestä kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monesti olen sanonut tarvitsenko ehkä vaatteita takaisin vai enkö. Yleensä en, enkä todellakaan harmistu jos joku ne jaksaa käydä myymässä.

Vierailija
24/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi ollut kohteliasta kysyä ottaako ne takaisin vai saatko myydä pois

Vierailija
25/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen antamiaan vaatteita ja tavaroita, jotka ovat siis jääneet pieneksi lapselleni tai eivät ole enää ajankohtaisia.

Ilmeisesti en olisi saanut myydä niitä koska olen saanut ne häneltä ilmaiseksi.

Mitäs muut on mieltä?

sopiiko se?

Ehkä olisi myynyt mielellään itsekin, tai antanut jollekin muulle vuorostaan tai sitten olisi itse tekemässä niille taas käyttäjän.

SInänsä ei ollut aihetta suuttua, mutta helppo tuollaisesta suuttumisesta olisi välttyäkin, kun vähän käyttäisi järkeä.

Vierailija
26/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ahnetta ottaa tuotto jostain mitä on ilmaiseksi ystävältä saanut.

Vierailija
27/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittamisestakin on jo yli kaksi vuotta. Vihdoin sain kirpparikuorman laitettua. En todellakaan edes muistanut mitä on keneltäkin saatu tai ostettu.

Hän sattui olemaan kirpparilla silloin kun olin täyttämässä pöytääni ja veti herneet nenään bongattuaan lahjoittamiaan tavaroita.

Ap

Vierailija
28/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka trokaavat ne kirppikselle.

Ei sillä että haluaisin niistä rahaa, mutta mielestäni olisi korrektia kysyä asiasta ensin.

Ja toivoisin että nämä tavarat lahjoitettaisiin eteenpäin ilman oman hyödyn tavoittelua.

Annettaisiin ikäänkuin hyvän kiertää.

Toiset vaan on ahneita perusluonteeltaan.

Vierailija
29/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi kaksoset ja saatiin todella paljon vaatteita sukulaisilta, tutuilta ja tutuntutuilta.

En todellakaan tiedä tai muista mistä mikäkin vaate tuli ja olen ihan surutta myynyt niitä kirppiksellä. Ajattelin loput jotka ei mene kaupaksi viedä uffille tai neuvolan keräyslaatikkoon.

Vierailija
30/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä olen kantanut säkkikaupalla uffin laatikkoon vaatteita ja nyt ajattelin laittaa parhaimpia kirpputorille. Osan hyvistä vaatteista olen lahjoittanut ystävilleni, jos ovat sattuneet saamaan sopivaan aikaan lapsia.

Kai minä olen sitten ahne pirulainen, kun kerrankin tavoittelen jotain hyötyä vaatteilla, joista 90% olen hankkinut ihan itse.

Ap

Vierailija
31/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa pyytää antamaansa lahja takaisin

Vierailija
32/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat voi lahjoittaa eteenpäin mutta myyminen on aika törkeää

Vierailija
33/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittamisestakin on jo yli kaksi vuotta. Vihdoin sain kirpparikuorman laitettua. En todellakaan edes muistanut mitä on keneltäkin saatu tai ostettu.

Hän sattui olemaan kirpparilla silloin kun olin täyttämässä pöytääni ja veti herneet nenään bongattuaan lahjoittamiaan tavaroita.

Ap

Miksi haudoit tavaroita niin pitkään, harva kehtaa pyytää takaisin, vaan olettaa että lainaaja ymmärtää itse ilmoittaa milloin tavarat on poissa käytöstä ja palautettavissa.

Vierailija
34/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni sinun pitäisi vähintäänkin antaa niistä

saamasi rahat ystävällesi!

Aika röyhkeää myydä jotain minkä on itse saanut ilmaiseksi. Olisihan ystäväsikin voinut pyytää sulta niistä rahaa.

Minusta ilmaiseksi saadut pitää laittaa seuraavalle käyttäjälle ilmaiseksi tai palauttaa lainasta alkuperäisille omistajille! Jos myy, niin annat tuotot ystävällesi!

Eri asia jos on antanut ne esim synttärilahjaksi tms, silloinhan ne eivät ole olleet lainassa

Vierailija
35/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoiseni syntyi. Merkkasin jokaikisen vaatekappaleen, jotta erottaisin mistä mikäkin tuli. Kun en enää tarvinnut, kysyin häneltä mitä tehdään. Hänellä oli sitten vaatteille jo seuraava haltija tiedossa. En olisi ikinä kehdannut myydä vaatteita ystävältäni kysymättä.

Vierailija
36/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän antoi ne eikä lainannut

Vierailija
37/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Miksi haudoit tavaroita niin pitkään, harva kehtaa pyytää takaisin, vaan olettaa että lainaaja ymmärtää itse ilmoittaa milloin tavarat on poissa käytöstä ja palautettavissa.

jos annan nyt pussillisen käytettyjä vaatteita ystävälleni, on hänellä velvollisuus palauttaa vaatteet minulle, lahjoittajalle, takaisin sitten kun ei niitä enää tarvitse?

Ei hyvää päivää. Minulla ei ole kyllä mitään aavistustakaan, mikä on saatu tai ostettu mistäkin, kun lapsen vaatekaappiin katson. Pitääkin tästä lähtien laittaa nimilappu kiinni lahjoitettuihin vaatteisiin, että tiedän ne palauttaa sitten joskus takaisin...

Ap

Vierailija
38/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ihme, että ystäväsi loukkaantui. Rahastit siis sellaisella, jonka hän oli sinulle ilmaiseksi antanut.

Mitenkö sinun olisi pitänyt toimia? Olisit voinut kysyä, että miten ystäväsi haluaa vaatteiden kanssa toimittavan - lahjoitatko eteenpäin, laitatko kiertoon tms.? Yleensä ei ole tapana netota ystävien kustannuksella - ja sitähän sinä juuri teit.

Vierailija
39/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka trokaavat ne kirppikselle.

Ei sillä että haluaisin niistä rahaa, mutta mielestäni olisi korrektia kysyä asiasta ensin.

Ja toivoisin että nämä tavarat lahjoitettaisiin eteenpäin ilman oman hyödyn tavoittelua.

Annettaisiin ikäänkuin hyvän kiertää.

Toiset vaan on ahneita perusluonteeltaan.

Vierailija
40/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes muistanut mistä tavarat/vaatteet ovat alunperin. Sanoin kyllä hänelle, että ottaa kaikki mitkä omakseen(?) tunnistaa ja vie mennessään.

En ole koskaan vastaanottanut "laina"vaatteita. Niistä olen aina kieltäytynyt, juurikin sen takia, etten halua tapella siitä, jos vaatteet menevät liian huonoon kuntoon, enkä jaksa ihmetelle, että mitkä kaikki niitä lainavaatteita nyt olivatkaan.

Yleensä olen saanut sellaisia vaatepusseja lahjana, joista on pyydetty kollaamaan ne mitä haluaa ja viemään loput roskiin. Eli yleensä sellaisia vaatteita mitkä eivät ole menneet kirpparilla syystä tai toisesta kaupan.

Näitäkin pusseja tuli niin paljon, että jouduin usein kieltäytyä ilmaisena roskienlajittelukoneena olemisen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme