Ystäväni suuttui, myytyäni kirpputorilla
hänen antamiaan vaatteita ja tavaroita, jotka ovat siis jääneet pieneksi lapselleni tai eivät ole enää ajankohtaisia.
Ilmeisesti en olisi saanut myydä niitä koska olen saanut ne häneltä ilmaiseksi.
Mitäs muut on mieltä?
Kommentit (104)
tossa yksi syy miksi en ottaisi mitään vastaan. aina tulee jotain sanomista. pitäisikö lahjoistakin kysyä antajalta saanko mä tän myydä ku tää ei käy enää kellee vai pitääkö se antaa pois?? kun tavara vaihtaa omistajaa ja ei ole sovittu että annetaan sitten takaisin niin se on saajan ja saaja tekee mitä lystää.
Ikinä en kehtaisi myydä tavaroita joita olen saanut. Annoin kaikki eteenpäin mitkä olin saanut! Toinen kaverini olisi tarjonnut rahaa niistä, mutta en huolinut koska olin saanut kerran itse ilman.
annoin kaverille(jonka kanssa usein vaatteita vaihdellaan) ison määrän hyvälaatuisia lasten vaatteita...sai valita läjästä parhaat päältä. Jonkun ajan päästä oltiin heillä ja hän sanoi keränneensä vaatetta uffiin, haluaisinko katsoa ne läpi. Kiva päästä penkomaan, mut kun siellä seassa oli niitä mun antamia kuteita, olis vaik piilottanu ne...
terv. mies
Pssst. Tarkista kuinka paljon tienasit niistä vaatteista ja lähetä se summa sille ystävälle kuoressa tai tilisiirtona, pienen anteeksipyynnön kera.
Ikinä en kehtaisi myydä tavaroita joita olen saanut. Annoin kaikki eteenpäin mitkä olin saanut! Toinen kaverini olisi tarjonnut rahaa niistä, mutta en huolinut koska olin saanut kerran itse ilman.
no ei tullut mieleen, että kaikilla ei ole ketään kellä antaa. eli onko se mielestäsi sitten jalompaa antaa ne tavarat vaikka UFF:lle (josta muuten tiedetään nykyisin, että se hyväntekeväisyys on minimaalista ja iso osa vaatteista saaduista varoista on mennyt kyseisen puljun huvilalinnojen ja luksusautojen osteluun...) ilmaiseksi, kun pistää ne kirpparille myyntiin (ja saada siitä jopa pari euroa...)??
kyllä mä ne pari euroa siitä soisin mieluummin ystävälläni kun jonkun huijarin luksuselämään...
jotka trokaavat ne kirppikselle.
Ei sillä että haluaisin niistä rahaa, mutta mielestäni olisi korrektia kysyä asiasta ensin.
Ja toivoisin että nämä tavarat lahjoitettaisiin eteenpäin ilman oman hyödyn tavoittelua.
Annettaisiin ikäänkuin hyvän kiertää.Toiset vaan on ahneita perusluonteeltaan.
Miten tässä nyt ahneus on mitenkään kyseessä? Jos nyt muutaman euron saa käytetyistä, lahjoitetuista vaatteista niin en nyt ahneuden piikkiin pistäisi.
Olisi varmasti ollut hyvä idea kysyä että haluaako ne vaatteet kenties takaisin, mutta ei se nyt voi maailmaa ja ystävyyttä kaataa jos lahjoitetut liian pienet vaatteet myy eteenpäin, jos ei ole enää ketään jolle ne antaa tai joka ne haluaisi.
Oikeasti pidän moista hieman turhana draamailuna. Närkästyä toki saa, jos siltä tuntuu.
niin miksi sitä pitäisi palauttaa??? Sitten voisi lahjan antamisen yhteydessä sanoa, että se on vain lainaksi. Täytyyhän lapselle aina ostaa uusia vaatteita. Itse olen myynyt lapseni saamia vaatteia, ja ostanut sillä rahalla uusia. En näe pahaa tässä. Parempi, ettei sitten edes anna niitä lahjoja jos odottaa jotain palautusta. Kyllä kaikki varmaan tietää, että lasten vaatteet sopivat vain hetken, eikä niitä täydy aarteina säilyttää! On toki kohteliasta kysyä, haluaako lahjan antaja vaatteita takaisin, mutta ei pakollista.
tavaroitaan kirpparilla? Mitä se kellekään kuuluu heittääkö tavarat jorpakkoon vai laittaa myyntiin? Joku muu saa halvalla kamaa ja kierrätyshän on päivän sana! Kateuttahan se vaan on jos ei itse laiskuuttaan jaksa hinnoitella ja myydä romppeitaan kirpparilla!
En tiedä onko mulla tosi hyvä muisti, vähän kavereita, joilta vaatteita on saatu vai hirveän vähän sitä tavaraa, kun muistan kyllä oikein hyvin, mikä vaate keneltäkin on. Muistan myös mitkä olen itse kirpparilta ostanut.
Meillä oli paljon omille lapsille pieneksi jääneitä vaatteita, jotka ei menneet kirpparilla kaupaksi. Annoin ne veljen perheelle, kun heillekin on syntymässä tyttö. En nyt erikseen sanonut, mutta jotenkin oletan, että sitten kun sen aika on, veljen vaimo kysyy tarvitaanko vaatteet takaisin, vai antaako eteenpäin. Saatiin myös kaverilta pari isompaa juttua (matkasänky, syöttötuoli) ilmaiseksi, koska hekin saivat ne ilmaiseksi, ja mulla on ihan sama ajatus kuin jollakulla aiemminkin, että mekin pannaan hyvä kiertämään.
voi ei...miksi annoit, jos et oikeasti halunnut niistä luopua??? Jos kyseiset vaatteet eivät ole edes kirpparilla menneet kaupaksi niin sinä lykkäät ne veljellesi, jonka vaimo ei tietenkään kehtaa kieltäytyä...
Siis minä olen aina tehnyt niin päin että valkkaan parhaan lasten vaatteista tutuille ilmaiseksi eteenpäin...ja loput sitten sinne kirpparille, ei missään nimessä toisinpäin. Se olis suorastaan noloa...
muista nyt ilmoittaa heti veljellesi että haluat ne kirpputorivaatteesi sitten takaisin että voit uudelleen yrittää myydä ne heidän käyttänsä jälkeen.
En tiedä onko mulla tosi hyvä muisti, vähän kavereita, joilta vaatteita on saatu vai hirveän vähän sitä tavaraa, kun muistan kyllä oikein hyvin, mikä vaate keneltäkin on. Muistan myös mitkä olen itse kirpparilta ostanut.
Meillä oli paljon omille lapsille pieneksi jääneitä vaatteita, jotka ei menneet kirpparilla kaupaksi. Annoin ne veljen perheelle, kun heillekin on syntymässä tyttö. En nyt erikseen sanonut, mutta jotenkin oletan, että sitten kun sen aika on, veljen vaimo kysyy tarvitaanko vaatteet takaisin, vai antaako eteenpäin. Saatiin myös kaverilta pari isompaa juttua (matkasänky, syöttötuoli) ilmaiseksi, koska hekin saivat ne ilmaiseksi, ja mulla on ihan sama ajatus kuin jollakulla aiemminkin, että mekin pannaan hyvä kiertämään.
voi ei...miksi annoit, jos et oikeasti halunnut niistä luopua??? Jos kyseiset vaatteet eivät ole edes kirpparilla menneet kaupaksi niin sinä lykkäät ne veljellesi, jonka vaimo ei tietenkään kehtaa kieltäytyä...
Siis minä olen aina tehnyt niin päin että valkkaan parhaan lasten vaatteista tutuille ilmaiseksi eteenpäin...ja loput sitten sinne kirpparille, ei missään nimessä toisinpäin. Se olis suorastaan noloa...muista nyt ilmoittaa heti veljellesi että haluat ne kirpputorivaatteesi sitten takaisin että voit uudelleen yrittää myydä ne heidän käyttänsä jälkeen.
:D joo kyllä niiden arvo varmaan on käytössä vaan kohonnut.
Oletko vakavissasi? Jos tyhjentäisit kaapit ja komerot kaikista roinista ja lumpuista niin erottelisitko sieltä myyntiin vai ne jotka olet ITSE aikoinaan maksanut? Salli mun nauraa!
Jestas. Ei todellakaan tarvitse jälkikäteen mulle tilittää, mihin mikäkin vaate meni, naurettava ajatuskin. Jos joku kaveri niistä on pari ropoa saanut, niin loistavaa: sehän on vain tuottoa omalle porukalle. Mutta minä olenkin normaali työssäkäyvä ihminen, enkä minkään kirppispennosten varassa.
vaatelahjoituksia vastaan. On paljon helpompaa ostaa mitä tarvitsen. Tähän asti olen kierrätyksen nimissä ottanut vaatepusseja vastaan ja sitten lajitellut, pessyt, säilynyt liian suuret tulevaisuutta varten, jne. Mutta nyt ymmärsin että jonkun pässin "lahjoittajan" mielestä minun pitäisi vielä käytön jälkeen muistaa keneltä vaate on ja että tällä "lahjoittajlla" vielä olisi sananvaltaa siihen mitä vaatteelle tapahtuu. Ei kiitos. Pitäkää lumppunne.
oot tehnyt ison työn toisten jämiä perkatessasi.Olet maksanut siitä et roska- auto vie toisten lumppuja pois. Kellään ei pitäis olla sanomista.
kerätä pussiin tavaraa, ojentaa ystävälle ja sanoa, että ota siitä ne mitä haluat. Minä olen kuitenkin vienyt ITSE roskiin/kierrätykseen sitten ne vaatteet joita ystävä ei huoli. Olisin päässyt vielä helpommalla kun olisin sanonut, että vie loput roskiin, mutta kun muistan miten äärimmäisen ärsyttävää se vaatteiden roudaus kierrätykseen oli pienen vauvan kanssa niin olen säästänyt ystäväni siltä.
Äärettömän helppoa on myös kerätä kassiin vaatteita sitä mukaan pesusta kun ne jää pieneksi ja heittää kauppareissulla suljettu pussi ehjiä vaatteita uffin laatikkoon.
Ja joo, todellakaan en muista niiden kaikkien kymmenien ihmisten antamia vaatteita, kun olen itsekkin huutanut esimerkiksi vaatepaketteja (joista niistäkin saa aina osan heittää suoraan lumpunkeräykseen). Varsinkaan parin vuoden takaisia vaatteita.
Nyt oli sellainen tilanne, että kaappeihin oli pakosta saatava tilaa ja minä ne säilömäni paremmat vaatteet pesin, silitin, hinnoittelin ja kannoin kirpparille. Pöytävuokra on tosi suuri, että olisi mukavaa jos edes parisenkymppiä tulisi voittoa sen lisäksi. Ystäväni lahjoittamien vaatteiden ja muutaman vauvanlelun hinta on aika minimaalinen tässä "potissa".
Ap
Ja sinustako on oikein myydä myös muiden ihmisten ihmiomaisuutta, kun suurin osa hallussasi olevissasi tavaroista kuitenkin oli sinun omaasi? Mitä siitä 10 prosentista...
Sulla on hirveä hätä puolustella ja rääkyä täällä viattomuuttasi. Olet suoraan sanottuna todella rasittava. Kiittäisit ihmisiä mielipiteistä, joita he vaivautuvat jakamaan kanssasi.
Miksi tulet AV:lle kysymään mielipiteitä, kun et niitä halua kuulla? Puhu ennemmin tiiliseinän kanssa, se ei ole kanssasi eri mieltä.
no minä olen kantanut säkkikaupalla uffin laatikkoon vaatteita ja nyt ajattelin laittaa parhaimpia kirpputorille. Osan hyvistä vaatteista olen lahjoittanut ystävilleni, jos ovat sattuneet saamaan sopivaan aikaan lapsia.
Kai minä olen sitten ahne pirulainen, kun kerrankin tavoittelen jotain hyötyä vaatteilla, joista 90% olen hankkinut ihan itse.
Ap
joku aika si näin facebookin myydään palstalla kasan mun vanhoja vaatteita, jotka olin lahjoittanut ystävälleni. Kyllä siinä vähän hämmästyin ja hänelta kysyin asiasta ja vastasi vain "nii, mitä siitä?" joo ei mitään, toki oisin itekkin voinut rahat (edes puolet) vaatteistani ottaa.
Sinä olet saanut vieläkin kaksinkertaisen hyödyn: käyttää ja puolet myyntirahoista.
jos jokainen lahja pitäisi aina palauttaa sen jäädessä tarpeettomaksi, niin pitkin vuotta saisi olla palauttamassa joulu- ja synttärilahjoja. ei voi, kun ihmetellä ihmisten typeryyttä!
kuinkahan monta ketjua tälläkin palstalla on, jossa märistään tarpeettomista lahjoista ja kerrotaan niiden menevän seuraavaan kirppiskuormaan. viimestään joulun jälkeen se taas nähdään. oikeasti olette naurettavia.