Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni suuttui, myytyäni kirpputorilla

Vierailija
29.08.2012 |

hänen antamiaan vaatteita ja tavaroita, jotka ovat siis jääneet pieneksi lapselleni tai eivät ole enää ajankohtaisia.

Ilmeisesti en olisi saanut myydä niitä koska olen saanut ne häneltä ilmaiseksi.

Mitäs muut on mieltä?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä?

joku aika si näin facebookin myydään palstalla kasan mun vanhoja vaatteita, jotka olin lahjoittanut ystävälleni. Kyllä siinä vähän hämmästyin ja hänelta kysyin asiasta ja vastasi vain "nii, mitä siitä?" joo ei mitään, toki oisin itekkin voinut rahat (edes puolet) vaatteistani ottaa.

Vierailija
82/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaako kaverisi ne takaisin antaakseen jollekin toiselle tutulleen tai saako myydä. Myyntivoitto sinun kuuluu kyllä antaa kaverillesi, varsinkin jos arvokkaampaa tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "myin vuonna 2008 antamasi verkkarit kokoa 86 ja välikausitakin kirppiksellä ja tässä puolet myyntivoitosta miinus osuutesi pöytävuokrasta, ole hyvä." :DD

Sinä olet saanut vieläkin kaksinkertaisen hyödyn: käyttää ja puolet myyntirahoista.

Vierailija
84/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ette itse vie niitä kirpputoreille? Jos ap:n kirpputorivaatevuoreen on eksynyt pari lahjoitettua vaatetta niin voivoi...

Ei siis ole mitään merkitystä sillä, että ap on kertonut vieneensä pussitolkulla vaatteita kierrätykseen ja antanut osan ystävilleen? Ei muutaku puolet vaan vaatteiden myyntihinnasta kaverille, kun olet häneltä joskus jonkun rätin saanut..

Rupeaa vaikuttamaan siltä, että ahneita ovat tässä nyt ihan muut kuin ap.

Vierailija
85/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on periaate että jos olen jotain joltain saanut en voi sitä eteenpäinkään myydä, koska olen sen itsekin ilmaiseksi saanut.

Hän joka meille eniten antoikin vaatteita pyysi ihan varta vasten etten sitten myisi niitä eteenpäin vaan antaisin..näin teinkin.

annoin kaverini lapselle vaatteet ja kaverini kyllä myi meiltä saatuja lastenvaatteita eteenpäin. en kuitenkaan suuttunut enkä edes sanonut mitään.

Vierailija
86/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut tyhjäämään pari pesää lähiaikoina ja jos olen jotakin antanut, niin olen antanut ja viis siitä mihin ne joutuu. Tytärkin varmaan myynyt lastenvaatteita kirpparilla. Oikein, jos tavara kiertää. Itse olen todella laiska mihinkään myyntityöhön...Ei niilä nyt mahdottomia tilejä tehdä siellä kirpparilla:) Ja se vaiva!

Vierailija
87/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika si näin facebookin myydään palstalla kasan mun vanhoja vaatteita, jotka olin lahjoittanut ystävälleni. Kyllä siinä vähän hämmästyin ja hänelta kysyin asiasta ja vastasi vain "nii, mitä siitä?" joo ei mitään, toki oisin itekkin voinut rahat (edes puolet) vaatteistani ottaa.

jos ette ymmärrä mitä "lahja" tarkoittaa. Kun annat jotain lahjaksi se ei ole enää sinun..

Vierailija
88/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi ette itse vie niitä kirpputoreille? Jos ap:n kirpputorivaatevuoreen on eksynyt pari lahjoitettua vaatetta niin voivoi...

Ei siis ole mitään merkitystä sillä, että ap on kertonut vieneensä pussitolkulla vaatteita kierrätykseen ja antanut osan ystävilleen? Ei muutaku puolet vaan vaatteiden myyntihinnasta kaverille, kun olet häneltä joskus jonkun rätin saanut..

Rupeaa vaikuttamaan siltä, että ahneita ovat tässä nyt ihan muut kuin ap.

järjetöntä rutinaa muutamista euroista. jokainen voi itse nähdä sen vaivan, että pesee ja viikkaa vaatteet myyntii, käy siivoamassa pöytää jne. tunnen syvää myötähäpeää.

Vierailija
89/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaako kaverisi ne takaisin antaakseen jollekin toiselle tutulleen tai saako myydä. Myyntivoitto sinun kuuluu kyllä antaa kaverillesi, varsinkin jos arvokkaampaa tavaraa.

en edes muistanut kyseisten muutaman bodyn olleen hänen lahjoituksiaan. Ilmeisesti joku helistin ja avainnippu olivat hänen antamiaan.

Sanoin, että on hyvä ja vie kaikki omakseen näkemänsä tavarat mukanaan, mutta lähti nakellen niskojaan. Bodeilla taisi olla hintaa 0,50€ ja leluilla sama, joten puolet myyntivoitosta olisi varmaan jotain parin euron luokkaa..

Ihan oikeesti?

Ap

Vierailija
90/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne vaatteet menevät sekaisin! Itse olen saanut jotain ja ostanut jotain, myöhemmin myyn jotain ja lahjoitan jotain. Mitä ei kukaan halua ilmaiseksikaan, menee uffilaatikkoon.

Ei varmaan ihan aina napsahda sillä lailla kohdilleen, että just ne lahjoitetut vaatteet menisivät ilmaiseksi eteenpäin, mutta voin vakuuttaa, että mitään tienestiä en ole lastenvaatteilla koskaan saanut ja kaikki olen pyrkinyt kierrättämään parhaani mukaan. Apua.

on periaate että jos olen jotain joltain saanut en voi sitä eteenpäinkään myydä, koska olen sen itsekin ilmaiseksi saanut.

Hän joka meille eniten antoikin vaatteita pyysi ihan varta vasten etten sitten myisi niitä eteenpäin vaan antaisin..näin teinkin.

annoin kaverini lapselle vaatteet ja kaverini kyllä myi meiltä saatuja lastenvaatteita eteenpäin. en kuitenkaan suuttunut enkä edes sanonut mitään.

Vierailija
91/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe 2 vkoksi thaikkuhin ja tuliaiset päälle!!! Muhahaaaahhha, antakaa mun nauraa!

Vierailija
92/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuisin.

Vierailija
93/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin anna puolet tuotosta hänelle. Jos ei, niin unohda koko juttu. Toiset ovat valmiita pilaamaan ystävyyden muutamasta eurosta. Tulevat vielä tänne selvittämään niin, että varmasti ystäväkin tietää että asiasta on tehty julkinen. Noloa.

Vierailija
94/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin anna puolet tuotosta hänelle. Jos ei, niin unohda koko juttu. Toiset ovat valmiita pilaamaan ystävyyden muutamasta eurosta. Tulevat vielä tänne selvittämään niin, että varmasti ystäväkin tietää että asiasta on tehty julkinen. Noloa.

kirpputorimyynnistä vai max. 3 eurosta? Entä maksaako ystävä puolet pöytävuokrasta ja bensoista mitkä meneen kolmeen-neljäänkertaan kun käyn kirpputorilla täydentämässä pöytää?

Jos tosiaan ystävyys on kiinni pennosista niin menköön. Josko ehkä se ystävä lukisi tämän ja ymmärtäisi tulla vaikka pyytämään anteeksi tai näkisi edes oman noloutensa. En minäkään ole häneltä kysellyt lahjoittamieni liian suureksi jääneiden vaatteideni perään.

Ap

Vierailija
95/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin kanssa tehtiin niin että tietyt perusvaatteet kierrätettiin keskenämme ja lisäiltiin sinne mukaan sitten joitain kivoja kuteita. Ja jos mä oon jotain jollekin lahjottanut niin ei mua nyt kauheasti kiinnosta meneekö se vaate keräykseen vai kirpparille vai eteenpäin lahjoituksena. Lahjoitus on lahjoitus, ei laina. Se on eri asia ja se pitäis tehdä selväksi heti. Ja tuskinpa kukaan järkevä ihminen niitä muutamaa euroa kaipaa jos joku on ne kirpparilla saanut myytyä ja itse ei. Ei mulla muuta.

Vierailija
96/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinustako on oikein myydä myös muiden ihmisten ihmiomaisuutta, kun suurin osa hallussasi olevissasi tavaroista kuitenkin oli sinun omaasi? Mitä siitä 10 prosentista...

Sulla on hirveä hätä puolustella ja rääkyä täällä viattomuuttasi. Olet suoraan sanottuna todella rasittava. Kiittäisit ihmisiä mielipiteistä, joita he vaivautuvat jakamaan kanssasi.

Miksi tulet AV:lle kysymään mielipiteitä, kun et niitä halua kuulla? Puhu ennemmin tiiliseinän kanssa, se ei ole kanssasi eri mieltä.

no minä olen kantanut säkkikaupalla uffin laatikkoon vaatteita ja nyt ajattelin laittaa parhaimpia kirpputorille. Osan hyvistä vaatteista olen lahjoittanut ystävilleni, jos ovat sattuneet saamaan sopivaan aikaan lapsia.

Kai minä olen sitten ahne pirulainen, kun kerrankin tavoittelen jotain hyötyä vaatteilla, joista 90% olen hankkinut ihan itse.

Ap

Mitä se muiden ihmisten omaisuus ylipäätään tekee ap:n vaatehuoneessa? Varastoja voi vuokrata jos tarvitsee omaisuudelleen säilöpaikkoja, ei niitä ystävien nurkkiin viedä.

Vierailija
97/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä kysyn aina jo lahjoitustilanteessa, mitä kaverit haluavat vaatteille tehtävän, kun ne jäävät omalleni liian pieniksi. Jos kyse on kassillisesta vaatteita, jotka ovat joka tapauksessa amenossa kierrätykseen UFFille tai kirpparille, mutta jotka sitten jostain syystä kuitenkin päätyvät meille, oletan oikeastaan jo, että kiertoon vaan - tavalla tai toisella! Niissä tilanteissa, joissa olen ns. etsinyt parhaat päältä ennen tuota "pussiin ja kiertoon" -vaihetta, ovat ainakin omat kaverini aina jo sanoneet, että ovat erotelleet itselleen vaateista ne, jotka haluavat myydä huutiksessa tai kirpparilla. Ja lopuille voin tehdä mitä haluan. Jos joku on joskus toivonut vaatteiden meidän perheemme jälkeen päätyvän hyväntekeväisyyteen, olen itsestäänselvästi ne hyväntekeväisyyteen pistänyt. Tosin en voi vannoa, että jokaisesta bodysta tai paidasta muistan, mistä se on kotoisin, vaikka lähes kaiken muistankin. Ja isommista vaatteista kyllä tiedän, mistä ne tulevat eli muistan myös, onko alkuperäinen omistaja halunnut takin tai haalarin päätyvän meidän jälkeemme esim. Karjala-keräykseen, Viroon tms. (jos vielä niin hyvässä kunnossa, että kannattaa sinne pistää).

Eli siis kannattaa aina jo vaatteiden omaan kotiin siirtyessä kysyä, mitä niille toivotaan tehtävän omien lasten käytön jälkeen. Joku esitti, että pitäisi vaatteiden jäätyä pieneksi soittaa kaverille ja kysyä. Ei se toimi, meillekin usein toiset raahaavat tavaraa, joka on sopivaa parin vuoden päästä.

Suoraan sanoen kyllä ihmettelen ap:n kaveria: jos itse annan jollekin vaatteita, on minulle ihan sama, mitä niille myöhemmin tapahtuu. Hienoa vain, jos toinen jaksaa hoitaa kirpparille viennin. Omasta mielestäni se on rasittavaa, vaikka pyrinkin kerran vuodessa kirpparipöytää pitämään. Kunhan vain ei hyviä vaatteita heitettäisi roskiin, jätettä on tässä maailmassa muutenkin liikaa!

Vierailija
98/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni teit ihan oikein. Kaverisi olisi pitänyt sanoa, jos vaatteet ovat vain LAINASSA. Kyllä jokainen omalle omaisuudelleen saa tehdä tasan mitä haluaa. Ja ei kannata koskaan antaa mitään kenellekään vaan myydä itse ne, jos on noin kauheeta, että joku toinen myy eteenpäin pienet vaatteet.

Vierailija
99/104 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin lahjoitettuja vaatteita, se pitää sanoa antaessa. Tai sitten pyytää jotain rahaa, jos on niin hyväkuntoisia, että itse saisi kirpparilla myydessä tuloja. Kun on antanut pois, ei ne ole enää omaa omaisuutta. Eri asia, jos on joku tosi arvokas "perintökalleus" tai on paljon tunnearvoa, mutta silloinkin pitää sanoa (tai pitää itsellään).

Me ollaan saatu todella paljon lasten vaatteista lahjoituksena kavereilta/sukulaisilta, ja yritän joitain aina lahjoittaa eteenpäin, mutta me tunnutaan olevan yleensä ne "loppukäyttäjät" :), pojat kuluttaa vaatteet ihan loppuun ja ne on meille tullessakin jo aika kuluneita, kun en ole turhantarkka.. Jos joku vaate on vielä suht hyväkuntoinen, annan ystävän kirpparikuormaan, mutta en pyydä rahaa, koska hänhän sen vaivan näkee, enkä minä ole paljoa ikinä vaatteista maksanut, jos mitään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi